a karbit jó alaposan mosd át benzinnel a fúvókákat meg valami nem túl kemény drót darabbal puceváld ki. De a karbi házon belül is van valami fúvóka... azt is, aztán vegyél egy papir filteres szűrőt ne ilyen fémszitásat, mert az az lósz*r szerintem:D a gyujtás be állítás meg egyszerű, ha ötös vagy szövegértésből Gyujtás beállítást megtalálható Táyer oldalán :www.jawamustang.extra.hu ott van egy kéziköny oszt abban benne van csak érdekesen van lefordítva:D Ha nem értenéd meg akkor megpróbálom elmagyarázni. de azért ki lehet találni
Gyujtásállításhoz énse értek, meg attól is függ mennyire van elállítodva, ha nagyon akkor persze nemindul tolásra sem mert nem akkor ad szikrát amikor kéne. Vagy valahogy így. Ezt nemtom megmagyarázni, nekem is szerelők magyarázták munkahelyen mit hogyan kell. De több mint valószínű hogy a gyujtás a bűnös.
De nekem tolásra sem indul. Mustangon még sosem állítottam gyújtást , eddig csak simsonom volt azon már úgy ahogy beállítom, de ez egészen más rendszer.
A váltót nemtom,ha nemindul akkor a gyujtást meg valszeg be kell állítani. Nekem is volt egy időbe ilyen de én nem szaroztam, fogtam betoltam. Ha minden jól megy ma vagy holnap megveszem 2. Mustangom. :)
Majd lesz valahogy. :) . lenne egy pár kérdésem ha van szikra és benzin is van akkor miért nem indul? a másik kérdésem hogy a sebváltó szarakodik az 1. sebességet nem találom felhúzom a kart kattan egyet és üresbe rakja , de a 2. 3. sebességet se találja mindig, hol lehet ezen állítani?
Ez bizony tényleg nehéz kérdés. Az egyetlen dolog ami hiányzott vételkor a mustangomról, az ez volt. Egy hónap alatt sikerült vennem egy használt karbit 2000-ért (a motor 5000 volt). Csak annyit mondhatok: VATERA FOREVER!
Tudtam bowdent venni, meg tömítéseket, légszűrőcsövet. De karburátort csak kompletten tudtak volna adni 7500 ft ért ,pedig nekem csak súberfedél kellett volna meg tűszelep. Valaki nem tud eladó fedelet kompletten ? Gyálon vagy Budapesten?
Na hazahoztam a mustangomat ha nyomtam egy kis benzint a karbi szívórészéhez akkor beindult. Holnap nekiállok pucolásnak hátha jó lesz. És a simson karbihoz meg kitalálok valamit.
Kell hozzá csinálni egy közdarabot, amivel rá tudod rakni a Mustang szívócsonkjára. Az ötlet nem hülyeség, én is Simson karbit akarok majd rátenni, csak eléggé drágák :-(((
hali! Képzeljétek félig kész a blokk(mondjuk mire rájöttünk hogy hogy van ott az a berugó rugó az volt egy pár perc:D) Na lényeg hogy véletlen levertem a bakról a frissen fényezett vázat és egy két helyen lepattant az immáron 70ezres fényezés ba*** meg. Vettem mofakeres új hengert. a tankot pedig evipass rozsdamaróval martam ki (ami olcsóbb mint a benzin 310ft/liter és a tank belül teljesen rozsda mentes fém tiszta lett a festékbe sem mart bele ami kívül mellé folyt. szóval olyat vegyetek... uj ferodolok lettek beletéve.. nah lényeg jövőhéten kész lessz a moci...
Egyébként azon a másik mustangon nem tudtam rendes megcsinálni az alapjáratot 30 másod percig birja:D benzin szinteett álítgattam... ugy értem el a bűvös 30 másodpercet...
Ja értem így igaz, amikor még babettám volt annak is lehetett állítani a levegőt, azis kényes volt ilyenekre. A 13-as első lánckerékkel is egyetértek, az enyémre is folyik a beszerzése. De azt érdekesnek találom, ha lecseréled a hátsót is Verhóéra ami 15 foggal kevesebb mint a Jawa-é az nem lesz túl nagy változás? Szal akkor lehet hogy igy nemfog 2-esbe pörögni dombon csak egyesben, esetleg jelentösebben csökken a gyorsulási ideje. Szerintem a Verhovina azért bírja a hátsó 40-es lánckereket mert 2 sebességes, eleve más a váltóáttétele. Bár ez az én véleményem, még nem probáltam, de kiváncsian várom a fejleményeket. Sok sikert. Üdv!
Az enyém Verho 5 volt, de szerintem ilyen a többi is, a lényeg, hogy legyen keverékállító csavar. Én annyira pontosan beállítottam, hogy még az is számított, hogy tele van-e a tank, vagy már csak az alján van benzin. Tele tanknál egy negyed fordulattal kijebb kellett csavarni a csavart, majd fél tank alatt beljebb. A teszt az volt, hogy kettesben mennyire húzott, és 40 felett mennyi erő volt még benne.
Nem sokat használtam a Jawat még, de véleményem szerint a sebességi fokozatok túl vannak biztosítva, ahogy írtam 1-esben alig használom elindulásra, hegyet mászni vele nem gyakran fogok. Tehát lánckereket fogok cserélni, először valszeg az elsőt cserélem ki 13 fogúra, ez jelenthet 15-18% körüli sebességnövekedést, vagy ugyanolyan sebességnél alacsonyabb fordulatot = kevesebb fogyasztást.
Aztán, ha sok időm lesz, beleteszem a Verhovina hátsó kereket itt a fogszám 38-40 körül van, a Jawaé 55, minta ezt olvastam volna. Ez meg 40% körüli javulás. Nyilván nem a végsebessége fog 90 lenni- bár ki tudja, hanem 50 körül egész keveset fog pörögni a motor. A Verho ilyen áttételekkel, 2 sebességgel működött, ez 3 sebességgel talán tudja ugyanazt.
Há igen a Jikov haver az ilyen... Aztmondod Verhoéval jobban megy? Lehet érdemes kipróbálni... A tippet mindenesetre köszi. Pontosan milyen verhovina? Vagy az összesnek olyan a porlasztója? Amúgy magárol a motorról (Jawa) mi a véleményed?
34 évig(!) Verhovina motort használtam, és hozzászoktam, hogy a porlasztón tudom állítani a levegőkeverék szabályozó csavart. Most nemrég hozzájutottam egy Mustanghoz, és nagyon csodálkoztam, hogy azon egy kőkorszaki porlasztó van, és akárhová helyeztem a tűn a magasságállító lemezkét, sehol se volt jó. Tehát rátettem a jó öreg Verhovina porlasztóját, ami azon a motoron 2 liter alatti fogyasztást produkált, és 50-el tudtam menni. Láss csodát, a Mustángom megtáltosodott a beállítás után, 50 -el 3-asban majd hanyat esek, ha meghúzom a gázkart, és az 1 -es sebességi fokozatot nem is kell használni, mert 2-esben simán indul. Igaz a lánckerék 11 fogú. Javaslom, ha hozzájuttok olcsón, bontóból, MÉH telepről, tegyetek rá másik porlasztót, mert a levegőkeverék beállításon nagyon nagyon sok múlik! Vigyázni kell a csatlakozó torok illesztésre, hogy passzoljon, a felfogató furatokat pár perces reszeléssel oválissá kell alakítani.
Nemhiszem mert az enyém megvan csinálva és megy mint a vaddisznó... Pl 3-ast ugy leforogja mint a 2-est... Ha rajt lenne a lánckerék akkor sztem ezis menne max 75-öt. Igy az enyém is csak kb 60-at megy.
De ezek az erősebb gépek mitől erősebbek? Nem csak annyi volt, hogy a Magyarországra importált cuccokban kisebb volt a torokkeresztmetszet meg kipuffba hosszabb belógó cső, stb...? Esetleg más karburátor?
Ahh... Nemolyan nehéz ezt is megcsinálni 4 lóerősre. Cseh barátaink azthitték nemszeretünk gyorsulni, vagy egyszerűen féltették a hülye magyarokat és azért butították le nehogy elessenek nagy sebességgel, de pl. az enyémről márcsak a 13-as lánckerék hiányzik és olyan lesz mint a cseheké...
Az első három pont a fontos a többi már csak érdekesség. De ha esetleg ismeritek v. nemtom akkor bocsi. :)
Bizony a mi mustangjaink csak 2/4500-asak. De cseh testvéreinknél például fellelhető a 4/6500-as változat is. Nem véletlenül suttognak annó 80km/h-val a sarki boltba repesztő mustangokról... de hozzánk az erősebb gépekből nem jutott.