A piros vonalakkal csak azt akarom érzékeltetni h ami a blokk tetején mozog az ha alapállásban van a csavar fejnek középen kell lenni a vájatban.Mert ha nem akkor ki kell szedni a blokkot a vázból csak és kivülről meg lehet szerelni h középen legyen.Egy seger gyűrű a blokkba bent tartja ez a mozgó vmit aminek bordás a tengelye kb 3 cm mélyen lóg bee a blokkba és ha a segert leveszed kihuzod ezt a vasta és egy bordával odébb tolod vissza már jó is lehet a váltó.
Igy kell kinéznie csavarnak ha kiveszed a bal oldalit.Ahogy a képen látod nem alátétje van hanem ez a fej vagyis a nagyobbik része lenne a normál átmérő de a teteje kisebb h a váltó működjön.Ha nem ez a csavarod akkor ahogy irta itt előttem a srác vedd ki a csavart és ha anélkül jó akkor egy olyan fejméretű csavart kell reszelned amivel működik majd.Vagy még az lehet h alapállásban az a kar ami mozog a blokk tetején a blokkba becsavart csavarhoz képest alapból nem középre ál be.
Igen, én is erre gondoltam. De az is okozhatja a problémát, hogy a váltómechanizmusban a bordás tengely nem jó pozícióba van visszatéve. Mindenesetre, ha az általad is említett csavart teljesen kicsavarjuk a helyéről, akkor működnie kell, ha amúgy más baja nincs a váltónak. Ha így sem jó, akkor szívás....bonthatja a blokkot.
Csak a váltóhoz szólnék hozzá: 2 azaz KETTŐ üres van a Mustangban. Ha szedted már szét a blokkot és láttad a váltómechanizmust, akkor ezt belátod. Van azon a bizonyos "fogasíven" 3 mélyebb V alakú bemarás, és van 2 kisebb. Na, a 2 kisebb a fokozatok közötti üres, a 3 mélyebb a 3 fokozatnak van. Az enyémnél pl. azért nem veszi az 1-est, mert nem tud teljesen beugrani az 1-es fokozatnak kialakított V alakú mélyedésbe (elfelejtettem bezsírozni és valószínűleg felületi rozsda is van rajta).
Na ott piros csavarhuzóval mutatom hol a csavar feje
2.képen simán maga a csavarfej
3.kép ott azt látod amikor kézzel felhuztam 1 be a váltót.Na akkor a csavarfejnek pont nekimegy a vas de mielőtt nekiérne még a sebesség beugrik 1 be.Annak a csavanak nem mindegy milyen a feje.Majd mindjárt rajzolok h milyen fejűnek kell lennie mert lehet neked ki van cserélve a csavar emiatt egyáltalán nem működik jól a váltó.Azt nemtudom most h 5 ös vagy 6 os a csavar de annyira nemfontos.
HELO Na most figyeljetek:az 1 est a legegyszerűbb dolog miatt nem veheti:Ha jól megnézed a blokk tetején van az a kis ovális féle vas amit a kar huz/tol.Na figyeld meg azt ha kézzel huzod fel a kart akkor ezt a valamit előre huzza a rudazat és ott az a valami neki fog ütközni egy csavar fejének elvileg ha nem gyári csavart tettek a bal deknifélbe.Na majd nektek mindjárt fényképezek 5 perc mulva jövök.Nemtudom h hivjam azt a valamit ezért valami.Majd lesz kép mutatom mit figyeljetek.
Na, gyerekek, akkor had írjak le néhányat a hosszú évek alatt összeszedett MUSTANGNEMINDULMICSINÁLJAK-tapasztalataimból.
1. Megesküszöl rá hogy a karbiból rendesen jön a nafta, mégsem indul a gép tolással se. Rászánod magad hogy beállítod a gyújtást.
SÚLYOS TÉVEDÉS!!! Ha a henerátor állórész nincs fordítva felrakva (amire egy korábban induló gépnél nincs nagy esély), akkor ne nyúlj hozzá mer nem ott van a gond! Bármilyen hihetetlen, ha minden más jó, akkor a gép tolással gyakorlatilag bármilyen gyújtásbeállítással el tud indulni, legfeljebb használható menetteljesítmény nem lesz. Szedd csak szét ötödször a karbit és a benzincsapot, nem jön elég benzin. Esetleg fennakadt az úszóházban a pöcök amit az úszó mozgat.
2. Ha ez sem segít: most már tényleg beállítanád a gyújtást.
DE NE TEDD!!! Komolyan, inkább menj el kajálni, utána próbáld meg, mer a mustang az ilyen... Na jó, azt leelenőrizheted, hogy trafód nem égett e le, vagy egy saru nincs e lecsúszva valahol.
3. Nem érdemes mustangozni, ha nincs:
-Dróthálós szűrő a benzincsap tetjén (ezt időnként mosd ki)
-Papírbetétes szűrő a benzincsap alján (ezt pedig időnként cseréld)
4. A váltódon több üreset találsz, mint sebesség fokozatot. "Na akkor széthúzzuk a blokkot!"
NÉZZÜK TUDOMÁNYOSAN: van néhány fogaskerék a blokkban, meg van egy csomó "itt nincs fogaskerék" a blokban. Mi az esélye annak hogy pont két fogaskerék találkozik, mikor egy is ritka adott térfogatra számítva? Szóval a mustang váltón igen is sok az üres fokozat, tessék addig váltogatni amíg jön egy sebesség. (Az olaj tényleg sokat segíthet)
5. Bár a kuplung be van húzva tövig, mégsem old eléggé, a motorom kiemelt kuplunggal is indulna. "Na, beállítom a holtjátékot!"
NA, CSAK ÓVATOSAN! Az én tapasztalatom az, hogy egyszerűen a kuplung karral megvalósítható elmozdulás kevés ahoz hogy a szerkezet az egyik végen egészen szétoldjon, és a másikon egészen zárjon. Én a "zárjón jól, és piroslámpánál üreset kapcsolok" megoldást választottam.
6. Jajjdejó, torokb végre leírta hogy kell csinláni!
HEHE, annak a valószínűsége hogy a TE mustangoddal ugyan így kéne bánni, a sebesség fokozatok megtalálásának valószínűségével vetekszik... érted ugye?
Neeem, 1-es után kizárt, hogy legyen üres (mármint felfelé). Még azt próbáld meg, hogy kicsavarod a váltómechanizmusnál, a blokk tetején azt a csavart, amelyik a blokk bal oldalán van. Ez határolja a váltókar útját és előfordulhat, hogy valami elrázódott és ez akadályozza a váltót (nekem már volt ilyen). Ha így sem javul a dolog, akkor lásd előzőleg leírt dolgokat.
Ha meg szét kell bontani a blokkot, akkor szólj mindenképpen, adok pár hasznos tanácsot, ne járj úgy, mint én :-)
Kösz a sok segítséget. Holnap nekiállok és kipróbálok mindent amit mondtatok remélem nem kell szétbontani a blokkot. Az egyes nincs meg felhúzom a váltókart teljesen és a kereket simán tudom forgatni lehet az egyes után talál egy ürest? Valami külső állítócsavar nincs mint a simsonoknál?
Gyújtás állítás k.egyszerű: leszeded a jobb oldalon a kis deknit, amit 3 csavar fog. A gyújtásalap (a generátor állórésze) két lefogatócsavarját (fent és alul) meglazítod (nem csavarod ki), ekkor már el tudod forgatni a gyújtásalapot. Ha elég alapos akarsz lenni, leveszed a hengerfejet. A gyújtást úgy állítsd be, hogy a dugattyú felső holtpontja előtt kb. 1,2...1,5 mm-el kezdjen nyitni a megszakító. A megszakítóhézagot is állítsd be 0,4 mm-re. Ja, és érdemes a megszakító filceit picit beolajozni, ha szárazak.
Indítási probléma: jó a karbid tűszelepje? Nekem rossz volt a tűszelep, ezért állandóan tele volt az úszóház, csöpögött a benzin a karbiból és emiatt (túl dús keverék) nem nagyon indult, csak nehezen. De lehet, hogy kevés a kompresszió. Nekem pl. most azért nem indul. Vagy túl sok próbálkozástól teleszívta magát a henger. Sebváltó: a nem veszi az 1-et álló motornál az szopó (szinteén ezzel küzdök néha) Próbáld meg azt, hogy kicsavarod a váltómechanika tengelyénél lévő két csavar valamelyikét (a blokk tetején) és fecskendővel motorolajat nyomatsz befelé a lyukon, eközben hevesen rángatod a váltókart 1 és 2 között :-) (ez komoly). Ha nem segít, akkor valószínűleg szét kell bontanod a blokkot :-((( De ha nem veszi a sebességeket, az lehet attól is, hogy a kuplung nem kapcsol szét teljesen. Egyáltalán nincs 1-es, vagy csak recseg amikor be akarod rakni?
Regisztrálva vagyok végig néztem minden menüpontot de nem találom. Van egy kezelési útmutatóm abban van írva a beállításról , majd abból bogarászok valamit.
Kösz a segítséget, majd holnap a vizsgám után nekiállok megint, azt a leírást akárhogy kerestem nem találtam de kitakarítom a karbit és meglátom milyen lesz.
a karbit jó alaposan mosd át benzinnel a fúvókákat meg valami nem túl kemény drót darabbal puceváld ki. De a karbi házon belül is van valami fúvóka... azt is, aztán vegyél egy papir filteres szűrőt ne ilyen fémszitásat, mert az az lósz*r szerintem:D a gyujtás be állítás meg egyszerű, ha ötös vagy szövegértésből Gyujtás beállítást megtalálható Táyer oldalán :www.jawamustang.extra.hu ott van egy kéziköny oszt abban benne van csak érdekesen van lefordítva:D Ha nem értenéd meg akkor megpróbálom elmagyarázni. de azért ki lehet találni
Gyujtásállításhoz énse értek, meg attól is függ mennyire van elállítodva, ha nagyon akkor persze nemindul tolásra sem mert nem akkor ad szikrát amikor kéne. Vagy valahogy így. Ezt nemtom megmagyarázni, nekem is szerelők magyarázták munkahelyen mit hogyan kell. De több mint valószínű hogy a gyujtás a bűnös.
De nekem tolásra sem indul. Mustangon még sosem állítottam gyújtást , eddig csak simsonom volt azon már úgy ahogy beállítom, de ez egészen más rendszer.
A váltót nemtom,ha nemindul akkor a gyujtást meg valszeg be kell állítani. Nekem is volt egy időbe ilyen de én nem szaroztam, fogtam betoltam. Ha minden jól megy ma vagy holnap megveszem 2. Mustangom. :)
Majd lesz valahogy. :) . lenne egy pár kérdésem ha van szikra és benzin is van akkor miért nem indul? a másik kérdésem hogy a sebváltó szarakodik az 1. sebességet nem találom felhúzom a kart kattan egyet és üresbe rakja , de a 2. 3. sebességet se találja mindig, hol lehet ezen állítani?
Ez bizony tényleg nehéz kérdés. Az egyetlen dolog ami hiányzott vételkor a mustangomról, az ez volt. Egy hónap alatt sikerült vennem egy használt karbit 2000-ért (a motor 5000 volt). Csak annyit mondhatok: VATERA FOREVER!
Tudtam bowdent venni, meg tömítéseket, légszűrőcsövet. De karburátort csak kompletten tudtak volna adni 7500 ft ért ,pedig nekem csak súberfedél kellett volna meg tűszelep. Valaki nem tud eladó fedelet kompletten ? Gyálon vagy Budapesten?
Na hazahoztam a mustangomat ha nyomtam egy kis benzint a karbi szívórészéhez akkor beindult. Holnap nekiállok pucolásnak hátha jó lesz. És a simson karbihoz meg kitalálok valamit.