Én Üllő és Monor közt lakom Péteriben, az Gyáltól nincs olyan messze. Pontosan mit szeretnél? Blokkot szétkapni és rendberakni a váltót? Csapágyak, szimeringek cseréje? Gyújtás beállítás? Karbi beállítás (azon nem nagyon van mit..:)? Beszélhetünk bármiről, itt a nyár, szerszám van, sört meg veszünk.
Ma is bütyköltem egy kicsit a motoron , a motor már jár igaz hogy kicsit ugrál az alapjárat. A váltó meg szerintem nagyon siralmas talán ha kettes megvan bár abban sem vagyok biztos. Keresnék egy mustanghoz értő embert aki segítene nekem személyesen a szerelésben , nem akarom mégjobban tönkretenni. Tehát aki Gyál környékén lakik és tudna nekem segíteni az jelezze nekem. Köszi előre is
Nah emberek. Hazaértem, megvan a jelszavam és már a netem is jó (úgy tűnik) Minap feldobta a talpát a home-made tirisztoros gyújtásom, valszeg a gyújtótekercs nem termel elég áramot... és persze ennek 6 km-re a puszta kellős közepén kell kiderülnie hogy b*ná meg... úgyhogy hazaértem és visszaratam a jóöreg mexás gyulát...ez van, de most legalább indulásnál és 2-esnél hátracsúszok az ülésen :D (13-as lánckerékkel hööhöö)
2 oldallal ezelőtt nemtudom melyikőtök furcsállta a 4/6500-as értéket, ... most szeetném neki jelezni hogy az eddigi jawa 05-öseim közül (6 mustang és egy 20-as (pionyr)) 6 dögcéduláján 4/6500 volt feltüntetve, ezeknek német nyelvű dögcédulájuk van, 1980 előtt az összes Magyarországra behozott mustangra ez van írva (van egy kivétel, Szentesi havernak uccsószériás 79-ese van, neki már magyar dögcégulája van és az is már 2/4600) jah éés még annyi hogy a 4/6500-asokban nincs a vázba vázszám beütve.
A váltóhoz annyit tudok hozzáfűzni, hogy jawáék csak 1 darab ürest terveztek a motorba, nem kettőt, ha jól össze van rakva a blokk, és nicns kikopva a váltó, akkor nehéz megtalálni a 2-3 közötti ürest...
Idom: 69 fontért lehetett hozzá kapni "Goldfish bowl" néven írja a cikk
Nekem meg most érkezett meg két motor a Mustanghoz. 4000-ért vettem őket vaterán kompletten, karbival, váltóval, mindennel :-))) Egyik kicsit romosnak néz ki kívülről, másik jobban néz ki, de majd holnap szétbontom őket és kiderül, milyenek valójában.
A piros vonalakkal csak azt akarom érzékeltetni h ami a blokk tetején mozog az ha alapállásban van a csavar fejnek középen kell lenni a vájatban.Mert ha nem akkor ki kell szedni a blokkot a vázból csak és kivülről meg lehet szerelni h középen legyen.Egy seger gyűrű a blokkba bent tartja ez a mozgó vmit aminek bordás a tengelye kb 3 cm mélyen lóg bee a blokkba és ha a segert leveszed kihuzod ezt a vasta és egy bordával odébb tolod vissza már jó is lehet a váltó.
Igy kell kinéznie csavarnak ha kiveszed a bal oldalit.Ahogy a képen látod nem alátétje van hanem ez a fej vagyis a nagyobbik része lenne a normál átmérő de a teteje kisebb h a váltó működjön.Ha nem ez a csavarod akkor ahogy irta itt előttem a srác vedd ki a csavart és ha anélkül jó akkor egy olyan fejméretű csavart kell reszelned amivel működik majd.Vagy még az lehet h alapállásban az a kar ami mozog a blokk tetején a blokkba becsavart csavarhoz képest alapból nem középre ál be.
Igen, én is erre gondoltam. De az is okozhatja a problémát, hogy a váltómechanizmusban a bordás tengely nem jó pozícióba van visszatéve. Mindenesetre, ha az általad is említett csavart teljesen kicsavarjuk a helyéről, akkor működnie kell, ha amúgy más baja nincs a váltónak. Ha így sem jó, akkor szívás....bonthatja a blokkot.
Csak a váltóhoz szólnék hozzá: 2 azaz KETTŐ üres van a Mustangban. Ha szedted már szét a blokkot és láttad a váltómechanizmust, akkor ezt belátod. Van azon a bizonyos "fogasíven" 3 mélyebb V alakú bemarás, és van 2 kisebb. Na, a 2 kisebb a fokozatok közötti üres, a 3 mélyebb a 3 fokozatnak van. Az enyémnél pl. azért nem veszi az 1-est, mert nem tud teljesen beugrani az 1-es fokozatnak kialakított V alakú mélyedésbe (elfelejtettem bezsírozni és valószínűleg felületi rozsda is van rajta).
Na ott piros csavarhuzóval mutatom hol a csavar feje
2.képen simán maga a csavarfej
3.kép ott azt látod amikor kézzel felhuztam 1 be a váltót.Na akkor a csavarfejnek pont nekimegy a vas de mielőtt nekiérne még a sebesség beugrik 1 be.Annak a csavanak nem mindegy milyen a feje.Majd mindjárt rajzolok h milyen fejűnek kell lennie mert lehet neked ki van cserélve a csavar emiatt egyáltalán nem működik jól a váltó.Azt nemtudom most h 5 ös vagy 6 os a csavar de annyira nemfontos.
HELO Na most figyeljetek:az 1 est a legegyszerűbb dolog miatt nem veheti:Ha jól megnézed a blokk tetején van az a kis ovális féle vas amit a kar huz/tol.Na figyeld meg azt ha kézzel huzod fel a kart akkor ezt a valamit előre huzza a rudazat és ott az a valami neki fog ütközni egy csavar fejének elvileg ha nem gyári csavart tettek a bal deknifélbe.Na majd nektek mindjárt fényképezek 5 perc mulva jövök.Nemtudom h hivjam azt a valamit ezért valami.Majd lesz kép mutatom mit figyeljetek.
Na, gyerekek, akkor had írjak le néhányat a hosszú évek alatt összeszedett MUSTANGNEMINDULMICSINÁLJAK-tapasztalataimból.
1. Megesküszöl rá hogy a karbiból rendesen jön a nafta, mégsem indul a gép tolással se. Rászánod magad hogy beállítod a gyújtást.
SÚLYOS TÉVEDÉS!!! Ha a henerátor állórész nincs fordítva felrakva (amire egy korábban induló gépnél nincs nagy esély), akkor ne nyúlj hozzá mer nem ott van a gond! Bármilyen hihetetlen, ha minden más jó, akkor a gép tolással gyakorlatilag bármilyen gyújtásbeállítással el tud indulni, legfeljebb használható menetteljesítmény nem lesz. Szedd csak szét ötödször a karbit és a benzincsapot, nem jön elég benzin. Esetleg fennakadt az úszóházban a pöcök amit az úszó mozgat.
2. Ha ez sem segít: most már tényleg beállítanád a gyújtást.
DE NE TEDD!!! Komolyan, inkább menj el kajálni, utána próbáld meg, mer a mustang az ilyen... Na jó, azt leelenőrizheted, hogy trafód nem égett e le, vagy egy saru nincs e lecsúszva valahol.
3. Nem érdemes mustangozni, ha nincs:
-Dróthálós szűrő a benzincsap tetjén (ezt időnként mosd ki)
-Papírbetétes szűrő a benzincsap alján (ezt pedig időnként cseréld)
4. A váltódon több üreset találsz, mint sebesség fokozatot. "Na akkor széthúzzuk a blokkot!"
NÉZZÜK TUDOMÁNYOSAN: van néhány fogaskerék a blokkban, meg van egy csomó "itt nincs fogaskerék" a blokban. Mi az esélye annak hogy pont két fogaskerék találkozik, mikor egy is ritka adott térfogatra számítva? Szóval a mustang váltón igen is sok az üres fokozat, tessék addig váltogatni amíg jön egy sebesség. (Az olaj tényleg sokat segíthet)
5. Bár a kuplung be van húzva tövig, mégsem old eléggé, a motorom kiemelt kuplunggal is indulna. "Na, beállítom a holtjátékot!"
NA, CSAK ÓVATOSAN! Az én tapasztalatom az, hogy egyszerűen a kuplung karral megvalósítható elmozdulás kevés ahoz hogy a szerkezet az egyik végen egészen szétoldjon, és a másikon egészen zárjon. Én a "zárjón jól, és piroslámpánál üreset kapcsolok" megoldást választottam.
6. Jajjdejó, torokb végre leírta hogy kell csinláni!
HEHE, annak a valószínűsége hogy a TE mustangoddal ugyan így kéne bánni, a sebesség fokozatok megtalálásának valószínűségével vetekszik... érted ugye?
Neeem, 1-es után kizárt, hogy legyen üres (mármint felfelé). Még azt próbáld meg, hogy kicsavarod a váltómechanizmusnál, a blokk tetején azt a csavart, amelyik a blokk bal oldalán van. Ez határolja a váltókar útját és előfordulhat, hogy valami elrázódott és ez akadályozza a váltót (nekem már volt ilyen). Ha így sem javul a dolog, akkor lásd előzőleg leírt dolgokat.
Ha meg szét kell bontani a blokkot, akkor szólj mindenképpen, adok pár hasznos tanácsot, ne járj úgy, mint én :-)
Kösz a sok segítséget. Holnap nekiállok és kipróbálok mindent amit mondtatok remélem nem kell szétbontani a blokkot. Az egyes nincs meg felhúzom a váltókart teljesen és a kereket simán tudom forgatni lehet az egyes után talál egy ürest? Valami külső állítócsavar nincs mint a simsonoknál?
Gyújtás állítás k.egyszerű: leszeded a jobb oldalon a kis deknit, amit 3 csavar fog. A gyújtásalap (a generátor állórésze) két lefogatócsavarját (fent és alul) meglazítod (nem csavarod ki), ekkor már el tudod forgatni a gyújtásalapot. Ha elég alapos akarsz lenni, leveszed a hengerfejet. A gyújtást úgy állítsd be, hogy a dugattyú felső holtpontja előtt kb. 1,2...1,5 mm-el kezdjen nyitni a megszakító. A megszakítóhézagot is állítsd be 0,4 mm-re. Ja, és érdemes a megszakító filceit picit beolajozni, ha szárazak.
Indítási probléma: jó a karbid tűszelepje? Nekem rossz volt a tűszelep, ezért állandóan tele volt az úszóház, csöpögött a benzin a karbiból és emiatt (túl dús keverék) nem nagyon indult, csak nehezen. De lehet, hogy kevés a kompresszió. Nekem pl. most azért nem indul. Vagy túl sok próbálkozástól teleszívta magát a henger. Sebváltó: a nem veszi az 1-et álló motornál az szopó (szinteén ezzel küzdök néha) Próbáld meg azt, hogy kicsavarod a váltómechanika tengelyénél lévő két csavar valamelyikét (a blokk tetején) és fecskendővel motorolajat nyomatsz befelé a lyukon, eközben hevesen rángatod a váltókart 1 és 2 között :-) (ez komoly). Ha nem segít, akkor valószínűleg szét kell bontanod a blokkot :-((( De ha nem veszi a sebességeket, az lehet attól is, hogy a kuplung nem kapcsol szét teljesen. Egyáltalán nincs 1-es, vagy csak recseg amikor be akarod rakni?
Regisztrálva vagyok végig néztem minden menüpontot de nem találom. Van egy kezelési útmutatóm abban van írva a beállításról , majd abból bogarászok valamit.
Kösz a segítséget, majd holnap a vizsgám után nekiállok megint, azt a leírást akárhogy kerestem nem találtam de kitakarítom a karbit és meglátom milyen lesz.