Keresés

Részletes keresés

prepo Creative Commons License 2010.10.28 0 0 2188
Szépen alakul, tetszik.
Előzmény: dude78 (2186)
gezerol68 Creative Commons License 2010.10.28 0 0 2187
Szia!
Nagyon szép!Olyan mint az enyém,még egyszer köszönet Matiz mesternek,az Ő ÉRDEME!Ha van haladás,küldj fotókat,biztos más is örül neki!Üdv: Gábor
Előzmény: dude78 (2186)
dude78 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2186
No, végre alkalmam nyílt lefotózni az eredményt. Természetesen majd be lesz építve, de mivel még a terepasztal tekintetében a 'vázlat' szintjén járok, egyelőre így is jó lesz.





Előzmény: gezerol68 (1910)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2185
Vagy EZ ??
Előzmény: tomcat#01 (2184)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2184
Esetleg EZ ??
Előzmény: nobolond (2178)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2183
Üdv!
Nem engem kérdeztél de hátha tudok segíteni :-)
Pesten a T-siloxnál ( Andor utca) kapsz kétkomponensű szilikongumit, Oxam-S1-et 3000 ft/ kg, Oxam S2-t 2600 ft/ kg körüli áron.
Ha csak kisebb öntvényt akarsz csinálni akkor a sima sziloplaszt is jó lehet, csak azzal elég macerás mert az amúgy ragasztó, könnyen ráragad a formára.
Előzmény: ibiTT (2182)
ibiTT Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2182

 

Szia!

 

A szilikon öntőforma miből készült?

TTibi

Előzmény: Tucsi16 (2177)
RhB Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2181
SZERINTEM vagy védőcsonka vagy vágányzáró sorompó, a kettőt együtt nem alkalmazzák.
Előzmény: ponTT (2175)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2180
"Valaki csinál váltó imitációt lehet lesz az is , csak nem tudom kinél láttam :)"---------Erre írtam én hogy talán Kisfaludy-kolléga csinált váltóimitációt :-)
Előzmény: rallymax2 (2167)
Terengette Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2179
Köszönöm szépen!! Ki fogom próbálni. Tetszik ez a ha ló nincs jó a szamár is de a végeredmény jól sikerült hozzáállás az étolajjal, hintőporral meg legóval!
nobolond Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2178

Üdv Kedves Topictársak !

 

 

H0-s diorámát építek Viesmann felsővezeték szerelvényekkel. A gond csak az, hogy a vezetékoszlopok "már eleve" alacsonyak - arról nem is szólva, hogy ágyazatot is akarok csinálni... :(

 

Tudnátok feltenni / mutatni olyan hazai és/vagy osztrák (esetleg német v. svájci ) töltéses nyíltvonali képe(ke)t, ahol a felsővezeték oszlop talapzata legalább a sínkorona magasságában - vagy afelett van  ?

 

(Én nemigen találtam ilyen fotót, szinte mindegyiken az oszlop talpa a töltés alja körül - vagy még az alatt van... :(((

Nem szeretnék olyat építeni, ami a valóságban nem létezik...)

 

 

Kösz a segítséget !

 

 

Tucsi16 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2177
Hello!

Először öntöttem egy sima gipsz lapot olyan 150*200*10 mm -eset, miután ez megkötött, egyszerűen vonalzó, karctű, penge segítségével belekarcoltam a mintázatot.

A kész támfalat én egyszerűen lekentem étolajjal, mivel hirtelen nem találtam mást (megjegyezném hogy nem épp formaleválasztónak találták ki, de a szükség nagy úr )

Ezután építettem neki Lego kockákból egy keretet amibe maga a szilikon öntőforma készült, ezután nincs más hátra csak szépen sorozatosan öntözgetni a gipsz támfalakat.

És még egy dolog, mielőtt gipszet öntesz a formába hintőporozd be sokkal könnyebben ki fog jönni és a forma sem használódik el olyan hamar, nekem olyan 15 öntést bír ki (azaz annyiszor használtuk, de szerintem még 15 kibírt volna)

Remélem segítettem.
Előzmény: Terengette (2165)
rallymax2 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2176
Nem tudom már kitől vettem, de ugy hagytam :)
Előzmény: Törölt nick (2174)
ponTT Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2175

Üdv!

 

Ha az iparvágány utasforgalmi vágányba tokollik akkor a vágányzáró sorompón kívűl én mindenképp alkalmaznék terelő csonkát is.

Nagyobb forgalmú iparvágány esetén a sorompó helyett jelzőkkel, tolatásjelzővel védik a fővágányt.

 

Előzmény: dude78 (2172)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2174
Talán Kisfaludy-kolléga csinálta a váltót.
Előzmény: rallymax2 (2167)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 2173
Köszönöm a válaszod, érdekes megoldásnak tűnik.
Előzmény: rizibácsi (2155)
dude78 Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2172
Köszi az infót!
Előzmény: rizibácsi (2169)
rallymax2 Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2171
Köszi


Majd megrajzolom és keresni foglak :)
Előzmény: HUNcZUG (2170)
HUNcZUG Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2170

Szia!

Segíthetek az elhelyezésben, de nem tudom mire gondolsz. A képen csak egy dioráma van. Ha megadod az egész asztal tervét és némi támpontot, akkor összehozzuk. Keress mailben.

üdv. Tom

Előzmény: rallymax2 (2167)
rizibácsi Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2169
Szia dude78!
Az iparvágányra egy vágányzáró sorompót, és semmi kifogás nem lehet, mert nincs rágurulási veszély.
szia Rizmajer.
Előzmény: dude78 (2168)
dude78 Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2168
Köszönöm a választ!
A pirossal jelölt visszatér a fővágányba, azaz utasforgalma bonyolít (kell, hogy legyen a két mellékvonali szerelvényemnek keresztezése! :).
Az a baj, hogy ez az egyetlen igazán ideális elhelyezése, tehát amennyiben nem teljesen valóságtól elrugaszkodott, azaz létezik azért itt-ott ilyen megoldás, akkor ezt választanám. Peron a külső oldalon nem lenne, az iparvágány-leágazásnál pedig felügyelő épület is elhelyezkedne.
Előzmény: ponTT (2161)
rallymax2 Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2167
Na tovább haladtam a terepasztalommal. Már a fákat is megrendeltem, néhány nap és azok is meglesznek. Aztán még pár apróság kell és jó is lesz. Jelzőket még nem tudom hová kell tenni, ha valaki tud segiteni irja meg. Balra még folytatva lesz az asztal, jobb oldali jelzők helye kell. Valaki csinál váltó imitációt lehet lesz az is , csak nem tudom kinél láttam :)

2xlion Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2166
A gépkocsik műszerfalához való szilikonolaj megfelelő.
Előzmény: Terengette (2165)
Terengette Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2165
Én is ebbe az irányba mennék, a gondom viszont az, hogy nem tudom mivel kenjem be a felületet az öntés előtt.
Előzmény: Törölt nick (2164)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2164
Tucsi barátom roppant egyszerűen megoldotta:
Öntött egy gipsz lapot és abba belekarcolta magát a mintát.
Aztán arról csinált "sorozatöntő" mintát....
Nagyon jó lett.
Előzmény: Terengette (2162)
Koper302 Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2163
Szia!

Én is szenvedtem először vele. A legjobb eredményt sztirol lap hozta, egy kis acetonba feloldod a tetejét és szabad kézzel valami hegyes szerszámmal belekarcolod. Utána festés és szárazecstelés. Később a v@terán sikerlt olcsón vennem. Így a legszebb is kukába landolt, :-((((((((
Előzmény: Terengette (2162)
Terengette Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2162
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy valakinek van-e esetleg tapasztalata támfal készítéssel kapcsolatban? Aranyárban lehet kapni készen, de le szeretném "másolni" mondjuk szilikonos formával, aztán gipszből elkészíteni a szükséges téglafal vagy kőfal mennyiséget.
ponTT Creative Commons License 2010.10.26 0 0 2161

A képről és az általad elmondottakból nem derül ki, hogy a pirossal jelzett vágány csak raktári funkciót lát-e el, visszatér-e a fővágányba, utasforgalmat bonyolít-e.

Ha csak az átmenő fővágányt (zöld) használod utasforgalomra, akkor minden további nélkül.

Egyéb esetben, biztonsági okokból célszerű az iparvágányt az utasforgalomtól távolabb (mégjobb az állomáson kívül) leágaztatni.

 

Előzmény: dude78 (2156)
gezerol68 Creative Commons License 2010.10.25 0 0 2160
Szia!
Konkrétan az íves váltóra gondoltam,de az sajnos tényleg nincs U profilos sínbe.
Üdv: Gábor
Előzmény: dude78 (2159)
dude78 Creative Commons License 2010.10.25 0 0 2159
Mármint a váltóállítóműre gondolsz, hogy ne lógjon bele a szigetperonba? (Mert feltételezem, azt meg lehet - hitelesen - valósítani, hogy az állomásépületnél ne legyen hosszan peron.)
Alsó állítóművesre szeretném majd építeni, úgyhogy ez nem lesz gond, ugyanakkor meg U-profillal dolgozom, ezért az íves váltó nem jöhet szóba.
Előzmény: gezerol68 (2158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!