Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
No, végre alkalmam nyílt lefotózni az eredményt. Természetesen majd be lesz építve, de mivel még a terepasztal tekintetében a 'vázlat' szintjén járok, egyelőre így is jó lesz.
Üdv! Nem engem kérdeztél de hátha tudok segíteni :-) Pesten a T-siloxnál ( Andor utca) kapsz kétkomponensű szilikongumit, Oxam-S1-et 3000 ft/ kg, Oxam S2-t 2600 ft/ kg körüli áron. Ha csak kisebb öntvényt akarsz csinálni akkor a sima sziloplaszt is jó lehet, csak azzal elég macerás mert az amúgy ragasztó, könnyen ráragad a formára.
"Valaki csinál váltó imitációt lehet lesz az is , csak nem tudom kinél láttam :)"---------Erre írtam én hogy talán Kisfaludy-kolléga csinált váltóimitációt :-)
Köszönöm szépen!! Ki fogom próbálni. Tetszik ez a ha ló nincs jó a szamár is de a végeredmény jól sikerült hozzáállás az étolajjal, hintőporral meg legóval!
H0-s diorámát építek Viesmann felsővezeték szerelvényekkel. A gond csak az, hogy a vezetékoszlopok "már eleve" alacsonyak - arról nem is szólva, hogy ágyazatot is akarok csinálni... :(
Tudnátok feltenni / mutatni olyan hazai és/vagy osztrák (esetleg német v. svájci ) töltéses nyíltvonali képe(ke)t, ahol a felsővezeték oszlop talapzata legalább a sínkorona magasságában - vagy afelett van ?
(Én nemigen találtam ilyen fotót, szinte mindegyiken az oszlop talpa a töltés alja körül - vagy még az alatt van... :(((
Nem szeretnék olyat építeni, ami a valóságban nem létezik...)
Először öntöttem egy sima gipsz lapot olyan 150*200*10 mm -eset, miután ez megkötött, egyszerűen vonalzó, karctű, penge segítségével belekarcoltam a mintázatot.
A kész támfalat én egyszerűen lekentem étolajjal, mivel hirtelen nem találtam mást (megjegyezném hogy nem épp formaleválasztónak találták ki, de a szükség nagy úr )
Ezután építettem neki Lego kockákból egy keretet amibe maga a szilikon öntőforma készült, ezután nincs más hátra csak szépen sorozatosan öntözgetni a gipsz támfalakat.
És még egy dolog, mielőtt gipszet öntesz a formába hintőporozd be sokkal könnyebben ki fog jönni és a forma sem használódik el olyan hamar, nekem olyan 15 öntést bír ki (azaz annyiszor használtuk, de szerintem még 15 kibírt volna)
Segíthetek az elhelyezésben, de nem tudom mire gondolsz. A képen csak egy dioráma van. Ha megadod az egész asztal tervét és némi támpontot, akkor összehozzuk. Keress mailben.
Köszönöm a választ! A pirossal jelölt visszatér a fővágányba, azaz utasforgalma bonyolít (kell, hogy legyen a két mellékvonali szerelvényemnek keresztezése! :). Az a baj, hogy ez az egyetlen igazán ideális elhelyezése, tehát amennyiben nem teljesen valóságtól elrugaszkodott, azaz létezik azért itt-ott ilyen megoldás, akkor ezt választanám. Peron a külső oldalon nem lenne, az iparvágány-leágazásnál pedig felügyelő épület is elhelyezkedne.
Na tovább haladtam a terepasztalommal. Már a fákat is megrendeltem, néhány nap és azok is meglesznek. Aztán még pár apróság kell és jó is lesz. Jelzőket még nem tudom hová kell tenni, ha valaki tud segiteni irja meg. Balra még folytatva lesz az asztal, jobb oldali jelzők helye kell. Valaki csinál váltó imitációt lehet lesz az is , csak nem tudom kinél láttam :)
Tucsi barátom roppant egyszerűen megoldotta: Öntött egy gipsz lapot és abba belekarcolta magát a mintát. Aztán arról csinált "sorozatöntő" mintát.... Nagyon jó lett.
Én is szenvedtem először vele. A legjobb eredményt sztirol lap hozta, egy kis acetonba feloldod a tetejét és szabad kézzel valami hegyes szerszámmal belekarcolod. Utána festés és szárazecstelés. Később a v@terán sikerlt olcsón vennem. Így a legszebb is kukába landolt, :-((((((((
Érdeklődni szeretnék, hogy valakinek van-e esetleg tapasztalata támfal készítéssel kapcsolatban? Aranyárban lehet kapni készen, de le szeretném "másolni" mondjuk szilikonos formával, aztán gipszből elkészíteni a szükséges téglafal vagy kőfal mennyiséget.
A képről és az általad elmondottakból nem derül ki, hogy a pirossal jelzett vágány csak raktári funkciót lát-e el, visszatér-e a fővágányba, utasforgalmat bonyolít-e.
Ha csak az átmenő fővágányt (zöld) használod utasforgalomra, akkor minden további nélkül.
Egyéb esetben, biztonsági okokból célszerű az iparvágányt az utasforgalomtól távolabb (mégjobb az állomáson kívül) leágaztatni.
Mármint a váltóállítóműre gondolsz, hogy ne lógjon bele a szigetperonba? (Mert feltételezem, azt meg lehet - hitelesen - valósítani, hogy az állomásépületnél ne legyen hosszan peron.) Alsó állítóművesre szeretném majd építeni, úgyhogy ez nem lesz gond, ugyanakkor meg U-profillal dolgozom, ezért az íves váltó nem jöhet szóba.