Aki viszont nem bír már másfél hetet várni, annak ma este is van lehetősége egy kis digihammondot hallgatnia :) WB 21.00-től kb éjfélig. Electro+Dyna Leslie és Wurly.... trioquartet.atw.hu gyertek le
Mar csak masfel het urak, holgyek!!! Fogynak a jegyek! Nagy koncert lesz, Rhoda neni es a masik 2 géniusz fiatal holgy emlekezetes estet fog adni Kecskemetnek! Katona József Szinház Kecskemét Február 27 hétfő ,19 óra Rhoda Scott koncert!!! Továbbá: Trio Sud (F) Anne Ducros Quintet (F) Belépőjegyek Kecskeméten a Victor Audio lemezboltban kaphatóak hétfőtől-szombatig, 11-18-ig személyesen,vagy telefonon rendelhetők a 76/417 672, 70/512 2889-számon! www.victoraudio.hu Nézotér:4500Ft Erkély:3500Ft
Nem kelt el a TR200, mivel 260e körül volt a min. ár, és csak 150e-re tudta felvinni a jónép. Ennyiért akkor tudnám odaadni, ha találnék 150e alatt az enyémnél egy fokkal jobbat, pl a német eBayen (ahonnan ez is származik), de ehhez az is szükséges, hogy fater kimenjen dolgozni. Tehát így nincs sok értelme ennyiért eladnom, mivel a pénzzel addig nem tudnék mit csinálni (mert kizárólag orgonára fordítanám), orgona márpedig KELL!
Oh, Tehtube Zsolti, hát a B3-bél árát illetően kicsit el voltam tévedve, most láttam, hogy mennyiért kínáltad :-) hát arra még gyűjtögethetek...
Egyébként nekem nagyon tetszik a TR200 hangja. De ezzel mindenki így van itt a környezetemben, jópár zenész "leakadt" már a Hammond láttán is :) Örülök, hogy sikerült összehoznom egy egész jó third perkássönt is.
Örülök hogy működik a dolog :-) Nekem a perkával sem volt bajom.
T orgonák: Balázs Fecón kívül Jean Jacques Kravetz is azon játszott. A Frumpy zenekarban, ami a Purple és az ELP keveréke volt. Ugyanolyan élvezetes zenét csináltak mint a fenti sztárok.
Mindkét orgonosta azonban feldobta "kissé" a hangját egy csöves 147-es lezlivel. Annak a preampját jól megtekerte, a csöves erősítőét meg ütközésig.
Sikerült eladni a TR200-at? Nem látom már a vaterán. Meg szabad kérdezni mennyiért ment el? Én is licitálgattam rá, csak mert kedvenc magyar zenészemnek Balázs Feconak is ilyenje van ha jol tudom. Koncerteken (80-as évek eleje) mindig ugy visitott mint az állat, talán foldbackelve volt? Én abban az időben fertözödtem meg e veszélyes kórral amiben Ti is mindannyian szenvedtek (és nem is akartok kigyogyulni:)
Zsolt!
Az Orla modul nekem bejött. Persze nyilván az árkategoriájához képest. Lényeg szerintem hogy semmilyen effektet (perka sustain chorus tremolo) nem szabad bekapcsolni rajta, mert az inkább csak ront a hangján, ebből sajnos a perka utolagosan nem potolhato. De a többi igen! Rugos zengetö - csöves végfok - nagy Lezli és igy türhetöen szol. Minimál koncepcio.
Na mindegy előbb-utóbb ugyis lesz B3-am Nagy hatással volt rám az amit nálad láttam-hallottam, Deep Purple. Procol harum jobban szolt mint eredetiben...
P100 hanggenerátor picit sipol. Most igy szétszedve beinditottam és felöntöttem müszerolajjal. 20ml-t öntöttem a generátorba néhány (10-15) csöppet a motor tengelyéhez. Nem tudom ez sok vagy kevés de ennyi olajam volt most hirtelen. Viszont egy picit még mindig sipol, igaz burkolat nélkül csupaszon hever itt mellettem.
Szia. Nem vagy lemaradva. Pár hete megírtam. De megegyezés kérdése, nem hatósági ár :-) Viszont olyan alkalom, ami nem sűrűn lesz, mert ilyen európában nincs, az usából meg nem éri meg hozni. Meg ott is ritka. Amikor megrendeltem, még aktívan koncerteztem és azt terveztem hogy igazi hordozható B3-mal fogok nagyobb megmozdulásokra menni. Aztán meguntam a koncertezést, a Rhoda koncert alatt négyen majd' mexakadtunk a lépcsőn az A100 alatt. Lord, Laurens, Gyula+Tt. Ez fele súly sincs viszont. Sőt a Motion súlyát is sokallom. 580W/ 38kg. Ezért váltok. Otthonra igazi A100+142, alkalmi fellépésre meg minnél könnyebbet. Még kitalálom.
Az M3, M100 lábbasszusa polifón. Mint korábban írtam, sima egykomponensű mélyhang, amely kicsit brummogós. Most már értem, az nem tiszta szinuszjel. Jól kitalálták ezt, mert biztos nem a véletlen műve.
A Captain-foldbackról az M3, M100 rajzok letölthetők.
Misinél láttam olyan 12-es mélyhanxórókat hogy kb 800W-1kW teljesítményűek. Biztos van ilyenből 100-300W-os is. Ha kicsi a hely nem inkább ilyen kéne? Alig tudtam megnyomni kézzel a membránját, olyan kemény.
Az M3-ban van egy érdekes effekt. A hangerőpedálon van egy lábujjkapcsoló. Az gyakorlatilag folyamatossá teszi a sustaint és némítja az előző hangot, vagyis monofonosít. Nics is használva. Zavaró ha a lecsengő hangot a következő elvágja.
Sok érdeklődés fut be a B3 belsőimre. Ilyenhez hozzájutni tényleg szinte lehetetlen. Most érdemes gondolkodni rajta.
Komplett billentyűk, prestek, regiszterek, kapcsolók, hanggenerátor start, run motorral, scannerrel, shift line, matching transformator, összedrótozva a generátor a manuálokkal (foldbackelve természetesen) és a 25-ös lábkontakt.
Az egyikhez adhatok egy M3 agyat. Mindkettőhöz frekiváltó panel és trafó jár.
Értem amit mondasz ezzel én is tisztában vagyok, de a szkop oldaláról is nézzük meg a dolgot. Ha egynél több drawbar van behuzva akkor a kimeneten már egy komplex jel látható. Szerencsétlen szkop nem tudja hova szinkronozzon, ráadásul a freki is (igaz csak picit) változik folyamatosan ahogy a motor fordulata változik. Ami még számithat hogy igen pici jelről van szó mindössze néhány mV ami nehezebben dolgozható fel.
A P-100on van egy jack kimenet, de olyan oltári jel jön ki rajta, hogy mindent széttorzít... Olyan kábelt használok, aminek az egyik végében van egy kis feszültségosztó ellenállás. Ez a trükk.
A DC-100 basszustorzítás nekem csak akkor van, ha a lábpedálregisztert hatoshoz képest tovább kihúzom. Hangszórócsere... Hmm. Lehet, hogy egyszer elgondolkozom rajta. Meg szívesen csövesítenék is, csak sajnálom a cuccot. Örülök, hogy működik...
Ne hagyd, hogy az elnevezések férevezessenek! Ezek nem a freki arányt, hanem a "síphosszakat" jelölik. És attól, hogy itt nem egész számokat találsz, attól a frekik még egész számú többszöröseik egymásnak. Mutatom, a drawbarokon, sorban:
16' : ez a legmélyebb, tudom, hogy klasszikusan nem ez az alaphang, de most ezt tekintem annak, legyen ez 1 Hz-es.
5 1/3: oktáv+kvint. Ennek frekvenciája 3 Hz.
8' : oktáv: 2 Hz
4' : második oktáv: 4 Hz
2 2/3': második kvint, az elsőnek kétszerese, mint minden oktáv távolságú hang: 6 Hz
2' harmadik oktáv: 8 Hz
1 3/5: az egyetlen terc harmonikus. Az első terc 5 Hz-en lenne, de azt kihagytták, ez annál egy oktávval magasabb, ez a 10 Hz
1 1/3: harmadik kvint: 12 Hz 1': negyedik oktáv: 16 Hz
Ennyit az egész számokról. Persze egy tetszőleges hangnál ezek a számok arányként értendőek.
És akkor is vándorol :) Remélem nem tévedtem, és érthetően írtam le. Erősítsenek meg vagy cáfoljanak, akik úgy érzik.... Matyi
De fázisban kéne lenniük olyan értelemben, hogy a felharmonikusok frekvenciája egész számú többszöröse az alapharmonikusnak. Ez teljesül is, különben elég hamis lenne az egész gépezet. Tehát a 3 hullám bár nem azonos frekvenciájú, egymáshoz képest mégsem kéne csúszkálniuk. De nálam mégis ezt teszik, és nagyon lassan és ugrálva. Matyi
Ha behuzol 3 drawbart a kimeneten megjelenik 3 sinusjel, 3 különbözö frekvencia (egy billentyü van lenyomva) amik nyilván nem lehetnek fázisban egymással. Igy érthető és természetes.
Más
Szokták kalibrálni a generátort? Ha igen, van e valami táblázat arra hogy az egyes hangoknak mekkora amplitudoval kell megjelenni a pickupoknál? Valaki csinált már ilyet?
Nekem P100-am van és én a zengetö utáni fokozatból gondoltam levenni a vonalszintő jelet. Nincs M3 kapcsolási rajzom ezért konkrétat nem tudok mondani, de ha van szkop, biztos találsz megfelelő pontot a kimenetnek. Próbálkozni, hallgatózni kell:) (Én is csak most ismerkedek a csöves technikával)
Esetleg el tudom kuldeni a 2 jegyet bortiekban ajanlottan postan keresztul, es az atvetelnel fizeted majd a postasnak, ha ez megfelelne. Helyszinen is lehet venni, felteve ha meg lesz jegy addig...
Ezt jó hallani, mert nekem már akkor elkezd hörögni, ha kb egyharmadik kitekerem a hangerő potit. Akkor nyilván csak az én hangszóróm van olyan rossz állapotban. Hát a basszusátvitelt tuti javítaná egy 15"-os hangszóró, feltéve, ha találsz olyat, amit be lehet passzintani erre a kis helyre. Viszont, ha jól tudom, te P100-assal használod. Azon eleva van valamiféle vonalkimenet, vagy az is bütykölés eredménye? Nagyon kellene nekem némi infó arról, hogy egy M3-asról honnan lehet a legjobb hangot levenni. Az én M3-asomon van 5 ágú leslie kimenet meg valami azonosíthatalan csatlakozó, ami nagyon brummolni kezd, ha a mérővel hozzáérek, de azok mind a hangszóró jelét használják. Valahol a hangerő pedál közelében kell leszedni a jelet, nem?
Szia! Én írtam annak idején, hogy mozog a jel, de nem az egyes kerekek különálló jelére gondoltam. Nem a kerék kimenetén kell mérni, hanem a drawbarok után, amikor a keverés megtörténik. Egy sinus jel magában nem tud vándorolni, mert a szkóp mindig szinkronizál. Amikor több drawbart behúzol, akkor lesz látható, hogy egymáshoz képest folyamatosan változtatják a fázisukat, de nem szép lassan, hanem kb 1 másodpercenként ugrásszerűen.
Én mennék a Rhoda Scott koncertre másodmagammal, de Vácon lakom és nem akarok lemenni külön jegyet venni Kecskemétre. Hogy lehetne ezt megoldani? Ha közvetlenül a koncert elött fizetném ki?
Ezt elnéztem, tényleg ott a hangszedő. Be is kapcsoltam gyorsan a hanggenerátort és szkóppal megnéztem mit látni a "négyszögfogazásu":) kerék pickapján.
Tehát a mély hangok nem szinuszformájuak.
Viszont valaki régebben irta itt a forumon hogy méréskor a szkop képernyöjén idöben vándorolt a szinuszjel. Én ilyet nem tapasztaltam. Már amikor anno olvastam a hozzászolást akkor is valami parajelenségnek gondoltam:) Szoval a szinuszjel atomstabil nem vándorol. (Közvetlenül a generátor fémháza és a pickup között mértem)
Nahát, szintén DC-100? Nekem még nem sikerült eldurrantani. A mélyátvitel hiánya nálam csak a pedálsor torzítása miatt feltűnő... szerinted hangszórócserével ez orvosolható lenne?
Összekötő kábelre sok megoldás van. Nem baj ha hiányzik az eredeti, csak így két aljzat, két dugó kell majd. Szerintem egy ötpólusú elég. 2 a hang, három a vezérlésnek. Nem kis tuchel vagy valami apróság, mert itt a 230V is megy. Sok ilyen csatlakozó van akár hangszerboltokban vagy kellékesnél.
A vezérlésnél a kézhez/lábhoz nem szoktak nagyfeszt vinni. Általában a 24V az elfogadott.
Ha csattan a relé, és nem akarod, van nekem egy tápegység vezérlésem. Leslie 710-760-825... ez csendes, tirisztoros. 230-at neki, meg bedugni a motorokat. Gyere el, megbeszéljük.
Olajozni néha a motorok, rotorok siklócsapágyait illik. Pár évente.
Igen, a csöves királyabb, de azért hogy két rotor forog, már megvan a hangzás lényege. Csak a Viscount műlezlije mellett nem hiányolom az igazit.
Barbara Dennerlein is kis Hohner ORT100-at használ, ami nagyon hasonló a DC100-hoz. Nincs is az a dögös hangja. Hogy mégis vastagabb legyen, a Hammond és a lezli közt betett egy HK Crunchmastert.
Tegnap volt nálam Halsaman és készítettünk néhány felvételt a szétszedett P100-ról. A hanggenerátorban jól láthatók a szinuszhullám fogazásu hangkerekek és néhány olyan kerék is ami itt a képen is megfigyelhető. Ezen kerék elött nincs hangszedő tehát gondolom csak kiegyensulyozo szerepe van.
Zsolt!
Halsaman orgijában is benne van az a bizonyos panel amiről a lábbasszusra megy a kábelköteg. Ez lehet frekiosztó vagy (ez csak most merült fel bennem) "monofonositó":)
A konzoloknál (vagy akár a kicsiknél) a lábbasszus polifonikus vagy monofon? (logikusan monofonnak gondolnám) Ha így van akkor minden orgonában kell lennie ilyen vagy hasonló panelnek. Nyilván a régiekben valami csöves megoldásnak...
Más
Usa ebay-en beregisztráltam magam. Teljesen kezdő vagyok a témában. Licitálgattam és megnyertem egy L100 drawbar szetet, de nem tudom a fizetést hogy oldjam meg. Amcsi srác visszairt hogy 17dolcsi a szállitás tehát 27.5dollárt fizessek és elküldi nekem hajón. A kérdés az lenne hogy internet bankon keresztül forintszámlárol tudok e utalni amerikába dollárt. Vagy hogy oldjam meg? Ha valakinek van ebben tapasztalata akkor segithetne...