Most néztem a hírekben, hogy mennyi az első helyen álló emberkének a pénze: 90 milliárd. Na az 1-100 (vagy 10000?) embertől kellene a pénzt elvenni a megfelelő helyekre...
A fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló törvény szerint a részükre is megfelelő közlekedési hálózatot fokozatosan, de legkésőbb 2010. január 1-jéig kell kiépíteni.
Meg azon vitázunk, hogy alacsony/magas padlós busz/vonat. Németeknél olyan a peron, hogy nincs színtkülömbség a vonat és peron között nagyon sok állomáson/megállóhelyen.
Csak példaként említettem meg. Viszont nem hinném hogy a mernyei emberek lemondanának a vasútról még ha buszközlekedése is van, mert valakiknek a busz 2-3 km-re van az otthonától! Meg a vonat kényelmes, persze nem a Bz. Itt is többen utaznának DESIRO-val, meg Tab-Siófok között is!
Jó. Valóban pl. a 35-ön a Kisbár-Tab közötti rész gazdaságtalan úgy, ahogy van! De a Kisbár-Kaposvár, Tab-Siófok között vannak szép számmal utasok. Persze mivel Tab-Siófok között levették a sebességet 60-ról 40-re kevesebben utaznak így. Most viszont a rossz menetrend az ami miatt csökken az utas létszám!!! Mai napig min. 60-al mennének a vonatok ezen a szakaszon , akkor 34 perc lenne a menetidő, míg busszal kb 50-60 perc (utóbbit az ott élő emberek mondták). Busz menetrendet (menettartamot) tudna nekem mondani valaki a Tab-Siófok viszonylatra? Tabiak mindigis vonat pártiak voltak...
Rendben. De előbb utóbb oda jutunk, hogy busz buszt követ majd meg teherautót, kamiont..... Az úton átkelni gyalogosnak, vagy kerékpárosnak közlekedni az utakon ez lesz ám a művészet!
mert közben a nép rosszul élt, kizsákmányolás alatt
Ez már olyan, mint egy lányregény. :)))
A továbbiakban leírod, hogy a közút fejlődése miért volt egyszerűbb és olcsóbb út. Egyetértek: az volt, amiatt helyeződött át oda a hangsúly. Emellett persze még lehet sajnálkozni a történtek felett, de belátható, hogy ami történt, törvényszerű volt.
Ez 73 as 1979 es olajválság miatt átértékelődött
El lehet játszani a gondolattal, hogy mi van akkor, ha az olajválság korábban jön. Marad a vasút szerepe a térségben? Lehet, viszont fordítva is nézhetjük: az olajválság akkor jött, amikor jöhetett, vagyis akkor, amikor már túl nagy szerep jutott a közúti közlekedésnek. Ekkor egy olajválság komoly megállító szerepet már nem kaphatott (nem is akart), max. volt, aki jól járt belőle. A követők meg szintén rájöttek, hogy az olaj még a II. Világháborús szerepénél is hatványozottan nagyobb szerepet kapott - és aki az olajcsapot kezeli, az szerencsés ember.
Most az a baj, hogy buszt olcsón lehet venni
Azé' az se két fillér. De miért baj, hogy valami "olcsó"? Ha drágább lenne, végsősoron a buszjegy is többe kerülne. Ja, vagy azt gondolod, ettől mindenki pánikszerűen vonatra szállna? Nem szállna, mert annyi felesleges kapacitása a vasútnak nincs, illetve semennyi sincs. (Ha lenne, két perc múlva már nem lenne.)