Vitaindítónak vázolom Pál apostol lényegesebb eltéréseit Jézus tanításaihoz viszonyítva.
1. Hit általi önigazulás az igazság megismerése helyett
2. Test és lélek ellenségeskedése a sötétség leleplezése helyett
3. Krisztus váltsághalála vagy Isten megbocsátása
4. A törvény betöltése vagy Jézus tanítása
5. Egyházi elöljárók vezetése vagy Isten Lelkének vezetése
6. Kárhozattól való félelem vagy az Isten szeretete
Részletesebb magyarázatot találtok az alábbi linken:
http://jezusvagypal.andreanum.hu/
Ez nem felsorolás, hanem az örök igazság.
Nincs eredendő bűn, mert mindenki saját bűneiért felel.
Aki, megbánja bűneit, és ennek megfelelően cselekszik, azé az élet.
Az élet nem hit, hanem cselekedetekből következik.
Istennek ez a parancsolata, és Jézus erről beszélt.
Aki élni akar, az ezt kövesse, ne Isten ellensége által felkent tévtanítókat.
Ezt a mondatot te alakítottad át, vagy valamilyen speciális Bibliából vetted?http://www.parokia.hu/bible/http://biblia.fpn.hu/_dwad_/frameset.php?path=http://biblia.fpn.hu/A legtöbb fordítás meghatározza a halál idejét is, mégpedig ant a napot, amelyiken eszik a jó és gonosz fájáról.
- Legtöbb igen, de az idézetemnél ennek nincs jelentősége, mivel ott, nem ezt taglaltam.
A fenit megfogalmazásból ez a határozott időpont megjelölés HIÁNYZIK, és ezért semmiképp nem kerül a mondat alapján Isten olyan helyzetbe, hogy állítani lehessen róla egy megtévesztést.
- Az eredeti héberben is benne van. Azonban még egyszer elmondom Neked és utoljára: Nincs szó megtévesztésről, hanem a döntés megváltoztatásáról.
És monda az Úr Isten a kígyónak: Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden barom és minden mezei vad között; hasadon járj, és és port egyél életed minden napjaiban.
Az asszonynak monda: Felette igen megsokasítom viselősséged fájdalmait, fájdalommal szűlsz magzatokat; és epekedel a te férjed után, ő pedig uralkodik te rajtad. Az embernek pedig monda: Mivelhogy hallgattál a te feleséged szavára, és ettél arról a fáról, a melyről azt parancsoltam, hogy ne egyél arról: Átkozott legyen a föld te miattad, fáradságos munkával élj belőle életednek minden napjaiban.
Remélem, fel tudod fogni, hogy Isten itt arról beszél, milyen büntetést ró ki azokra, akik a bűnt elkövették...
Attól, hogy nincs ott szó szerint leírva a döntés megváltoztatása, ( hiányzik) még a történet ép és kerek. Egyértelmű, hogy Isten megváltoztathatja döntését, - miként az emberek is és erre nem egy példát találni még a Bibliában.
Máté evangéliumában, amikor Jézus arról beszél, hogy több a test mint az öltözet, akkor a testet nem a "nem fizikai testtel" vetette össze, hanem az öltözettel.
Amikor azt mondja, hogy nem több az élet mint az eledel, akkor arra gondol, hogy az evésen kívül egyéb dolog is lehet az ember életében, például gondolkodás, vagy szeretet. De nem "nem-fizikai test".
Jézus egész végig úgy beszél az emberről, mint kerek egész, akinek van teste, és akinek van szíve. Csak ezt úgy szeretnétek kitekerni, hogy Pál tévedéseit is meg tudjátok magyarázni, de nem fog menni.
Lélekről beszél Jézus, de a "nem fizikai testről" egy helyen sem tesz említést.
A két szintű tested pedig még Pálnál sem fordul elő, csak a hústest és a lélek szembenállását állítja. Ez pedig milyen kitaláció, hogy van egy test, egy nem fizikai test, egy lélek és egy szellem? Ujabb részekre nincs szükségetek, hogy igazoljatok bármilyen tévedést Páltól?
Tehát nem történt meg az a kijelentése az Úrnak, hogy amely napon eszik Ádám az élet fájáról, azona napon meghal, hiszen élt még legalább 900 évet.
Sajnálom, ezt nem lehet semmiképp kimagyarázni, mert akár a teste, akár a lelke (vagy szelleme) halt volna meg, az "élőlény ember" maga meghalt volna. Egyike a másik nélkül ebben az életben nem tudna élni.
Ha pedig Jézus azt mondja, hogy a testet is meg lehet ölni, meg a lelket is lehet veszíteni, akkor melyik halt volna meg az Édenkertben?
Jézus sehol nem mondja, hogy a lélek meghal. Azt viszont mondja, hogy lelkében KÁRT VALL, ami persze nem ugyanaz.
Még részekre bontva sem szerepel egyébként a Bibliában az a fajta megemlítés - a Páli leveleket kivéve - hogy tudna élni az ember olyan módon, hogy vagy a teste, vagy a lelke, vagy a szelleme halott lenne.
Vagyis az Édenkertben semmilyen része nem halt meg az Ádám élőlénynek.
Az "Úr kijelentése" szavakra nem én hivatkozom, a Bibliában benne áll. Miért ne mondhatnám azt, ami a Bibliában benne van, ha benne van?
"Ezt parancsolta az Úristen az embernek: A kert minden fájáról szabadon ehetsz,
de a jó és a rossz tudásának fájáról nem ehetsz, mert ha eszel róla, meg kell halnod."
Ezt a mondatot te alakítottad át, vagy valamilyen speciális Bibliából vetted? A legtöbb fordítás meghatározza a halál idejét is, mégpedig ant a napot, amelyiken eszik a jó és gonosz fájáról. A fenit megfogalmazásból ez a határozott időpont megjelölés HIÁNYZIK, és ezért semmiképp nem kerül a mondat alapján Isten olyan helyzetbe, hogy állítani lehessen róla egy megtévesztést.
Ti ezt mondjátok: Miért nem bűnhődik a fiú is az apa bűne miatt?Ez a fiú törvény és igazság szerint él, minden rendelkezésemet megtartja és teljesíti, ezért élni fog.
18,20
Annak kell meghalnia, aki vétkezett.A fiú nem bűnhődik az apa bűne miatt, az apa sem bűnhődik fia bűne miatt. Az igaz azt kapja, amit igazságáért érdemel, a bűnös pedig azt kapja, amit bűnéért érdemel.
18,21
De ha a bűnös megtér, és nem követi el többé vétkeit, hanem megtartja minden rendelkezésemet, törvény és igazság szerint él: akkor élni fog, nem hal meg.
18,22
Azok a vétkek, amelyeket elkövetett, nem maradnak emlékezetben. Azokért az igaz tettekért, amelyeket véghezvitt, élni fog!
18,23
Hiszen nem kívánom én a bűnös ember halálát - így szól az én Uram, az Úr -, hanem azt, hogy megtérjen útjáról, és éljen.
18,24
Ha pedig az igaz eltér az igazságtól, és álnokul él, elköveti azokat az utálatos dolgokat, amelyeket a bűnös ember szokott, az ilyen éljen-e? Igaz tettei, amelyeket azelőtt véghezvitt, nem maradnak emlékezetben. Hűtlenségéért, amelyre vetemedett, és vétkéért, amelyet elkövetett, meg fog halni!
18,25
Ti azt mondjátok: Nem következetes az Úr. Figyeljetek ide, Izráel háza! Én nem vagyok következetes? Inkább ti nem vagytok következetesek!
18,26
Ha az igaz eltér az igazságtól, álnokul él, és meghal: azért hal meg, mert álnokul élt.
18,27
Ha pedig a bűnös megtér, és nem követi el többé bűnét, hanem törvény és igazság szerint él, akkor megmenti az életét.
18,28
Ha belátásra jut, és megtér, és nem követi el vétkeit, élni fog, nem hal meg.
18,29
De Izráel háza azt mondja: Nem következetes az Úr. Én nem vagyok következetes, Izráel háza? Inkább ti nem vagytok következetesek!
18,30
Ezért mindenkit a maga tettei szerint ítélek meg, Izráel háza! - így szól az én Uram, az Úr. Térjetek meg, hagyjátok el vétkeiteket, akkor nem fogtok elbukni bűneitek miatt.
18,31
Hagyjatok fel vétkeitekkel, amelyeket elkövettetek, és újuljatok meg szívetekben és lelketekben! Miért halnátok meg, Izráel háza?
18,32
Hiszen nem kívánom a halandó halálát - így szól az én Uram, az Úr -, térjetek hát meg és éljetek!
Különbözőek, mert a testbe belefújt, Istentől származó (meg)elevenítő szellem tette az embert élő lélekké (s nem élő-lénnyé, ahogyan egyesek írják). Jézus is következetesen megkülönböztetve beszél e két valóságról. Persze lehet, hogy Neked Jézus bibliai könyvekből idézett szavai is csupán holmi üres "keresztény teológia", mert azok biztos "túlbuzgó" tanítványok ide-odaferdítései. Ahogyan János jelenései is csak egy "öreg ember háborús hangulatú gondolatai" - ugye?
Merthogy volt már vitánk kettőnknek korábban itt a fórumon nem csak az eredendő bűnről, hanem a Biblia egyes könyveinek ihletettségi szintjéről is, meg a kanonizációjuk helyes vagy helytelen voltáról. Most sem fejezed be úgy látom az eredendő bűn kifejtését (a minap megfogalmazott külön kérésem ellenére sem), s gondolom ezt az idevetett megjegyzésedet sem fogja követni érdemi érvek sokasága.
Mindegy, ismerjük egymást már egy ideje, kedves Serenic!
Kedves Serenic!
A Szellem és Lélek különbségéről sokat lehetne beszélni, miként más jellemzőiről is az emberi testnek (hús, bűnös, érzéki stb.), tudatnak, vagy egyéb hozzánk kötődő megnyilvánulásnak.
Azonban, és itt jön a lényeg:
Aki a Biblia talaján állva mutatja meg a Teremtés történetét, az maradjon Isten Igéjénél.
Ne válogasson abban, ne saját szájíze szerint ollózzon össze, olyan kitalációkat, amelyeknél különbet már évezrede megálmodtak! (És fogja rá, hogy az az igaz.)
Vegyük elő a könyvet:
Azután megformálta az Úristen az embert a föld porából, és élet leheletét lehelte orrába.Így lett az ember élőlénnyé.
Hány dologból állította elő az embert a Jóisten?Kettő, due, zwei, és még sorolhatnám.
Aki vak és süket, annak hiába mondod, hogy nem halt meg aznap az első emberpár, az úgyis rávágja: meghalt. És ezzel a maga részéről elvégezte a dolgát. Felesleges minden szó
Kedves Serenic!
A Szellem és Lélek különbségéről sokat lehetne beszélni, miként más jellemzőiről is az emberi testnek (hús, bűnös, érzéki stb.), tudatnak, vagy egyéb hozzánk kötődő megnyilvánulásnak.
Azonban, és itt jön a lényeg:
Aki a Biblia talaján állva mutatja meg a Teremtés történetét, az maradjon Isten Igéjénél.
Ne válogasson abban, ne saját szájíze szerint ollózzon össze, olyan kitalációkat, amelyeknél különbet már évezrede megálmodtak! (És fogja rá, hogy az az igaz.)
Vegyük elő a könyvet:
Azután megformálta az Úristen az embert a föld porából, és élet leheletét lehelte orrába.Így lett az ember élőlénnyé.
Hány dologból állította elő az embert a Jóisten?Kettő, due, zwei, és még sorolhatnám.
Aki vak és süket, annak hiába mondod, hogy nem halt meg aznap az első emberpár, az úgyis rávágja: meghalt. És ezzel a maga részéről elvégezte a dolgát. Felesleges minden szó
"- pusztán fizikai "test"-ről, (amely ételt, italt, öltözetet kap)
- s a "test"-ről, mint a látható "testtől többről" "
...és közben hozzátehetted volna akár, hogy ráadásul az emberi lénynek (:bár a többi élő szervezetnek is:) több teste van, az "anyagi" test körül több burokként helyezkednek el a sokkal finomabb rezgésű testek, mind más funkcióval. A glóriát nem más, hanem ennek jelzésére használják hosszú ideig az egyházi képzőművészetben. Késői változás az, hogy csak a "szentek" kapnak glóriát.
( :A vita elkerülésére: ezek a finomabb rezgésű testek az anyagiban is benne vannak, és fungálnak, csak a szélső határuk a külső körvonal:)
A teremtés körülményeinek és így a több szintű életnek a jobb megértése érdekében leírok neked még néhány gondolatot:
Az 1. Móz.2,7-ben leírt teremtési folyamat során az emberbe Isten a maga szelleméből lehellte az "életnek lehelletét", s így lett az élettelen testből élő lélek, azaz így lett az embernek lelke is, a teste és a (szintén ekkor megkapott) Isten lényegéből származó szellem (ruach) mellett.
Emiatt az ember
- test,
- szellem és
- lélek.
Ebből egy az, ami azonos lényegű a Teremtőjével - a szellem, azaz nem a lélek, mert Isten Szellem, azaz nem lélek. Ezt többek között Jézus is kijelenti kategórikusan a Ján. 4,24-ben (a fordításban persze a "lélek" szó eredetileg "szellem"-et jelent. Károlinak erről a sajnálatos következetlenségéről úgy láttam, hogy tudsz.).
Emiatt beszél Jézus is arról, hogy az ember hívő életét nem az ember testének, vagy lelkének kell vezetnie, hanem a szellemének kell erősnek lennie, s akkor tud megállni a különböző szinten érkező kihívásokkal szemben:
"Mert a szellem ugyan készséges, de a test erőtlen." (Márk 14,38.)
Azaz az ember szellemének kell vezetnie az ember lelkét, testét, s nem a léleknek, mert a szellem azonos lényegű Istennel, s nem a lélek. Mert Isten Szellem (nem lélek!)!
Ha nem fog válogatni az Igében, akkor meg is fogja érteni, hogy milyen módon halt meg aznap Ádám és Éva. Ebbéli remény miatt írok Neki erről bővebben, meg amiatt, hogy ne nevezzen önkényesen "meg nem történtnek" egyes igéket a Bibliából!