Nincs behegesztve nekem sehol semmi, nem egy blokkom van... nem egyel mentem már, eddig egyikbe se volt 2 üres, enyémben, amíg nem volt felújítva, és a régi, kinyúlt rugós léptető volt, adig nekem is 2 üres volt, cseréltem, most nicns. ennyi, de ha másképp gondoljátok.... jó legyen nektek igazatok...bocsi...
És nem kell kioktatni, láttam már elég léptetőt... De ha valóban 2 van benne, nem értem még mindig hogy mi a jó büdös f*szér kell bele két üres? Kanyarodásnál nem szabad üresbe rakni, kinn van a kezed, véletlen túlkapatod, bevált kettesbe hirtelen felpörög, úgy kicsúszol, mint a hétszentség... motorfék kell oszt' csókolom nem baszakodni váltással :)
Tényleg nem kötözködésből, de nem lehet esetleg, hogy a te váltód szar, amiért "csak 1 üres van benne"? Eddig itt asszem mindenkiazt írta, hogy neki 2 ürese van. Tényleg nem akarok genyó lenni, de esetleg néha beláthatnád, ha nincs igazad.
Szerintem nem érdemes ezért új karbiház után nézni. Vagy műgyanta, amit az előbb írtam, vagy egy méretes rézdarabot esztergálni, vagy ha szerencsénk van és egész méretű, akkor rézpálcából csak le kell vágni egy darabot és beletuszkolni. Persze lehet, hogy esztergálni kell, hiszen picit muszáj túlméretesnek lenni, hogy megszoruljon. Viszont ha nincs bedugózva, akkor ott ereszti a benzint és talán még falsot is szív és szar az egész. Amúgy láttam vaterán karbit talán úszó és súber nélkül talán 1000-ért, meg kell nézni. De szerintem olcsóbb megcsinálni.
helo nemérdekel h hány üres van?nemrég te hajtottad.Vagy megnézted és tényleg 2 van?és most inkább hallgatnál?mindjárt fényképezek h néz ki az 5 rovátka.Elvilg van pár ilyen váltószerkezetem.Ha elmennél az öreghez és azt kérdeznéd hány üres van egy mustangban megkérdezné tőled ültél már olyan motoron?Max ugytudom elképzelni h neked nincs a 2és 3 közt üres h a váltószerkezetnél az üres kisrovátkája ki van reszelve és ezáltal abszolut nem érzed mikor ugrik bele.
5000km nél még nem lehet kopott egy mustang.Tesómnak óra szerint volt benn22000 amikor megfurattuk.És az annyi meg még kitudja mennyi plusszban mert a spirál nem volt rajt de én már tettem rá.És annyi km-rel is ment 60at csak annyi gondja volt h zörgött már de nemannyira.
Jó kis gépek! bár én inkább a sárgát csináltam volna meg, az feelingesebb. A piros az meg pont oylan színű mint az enyém volt kb 2 évvel ezelött, csak nekem fehér sárvédőim voltak. A blokkal kapcsolatban pedig ugyanabban a cipőben járok, rövid csőkönyök, nagy szívótorok, 11X55-ös végáttétel, és szintén 60km/h. Most hétvégén kapott előre egy krosszgumit a motor amit kövedtni fog egy hátra is. Nagyon jó gumi nagyon jól lehet vele dönteni a motort. Sajnos a fejidom merevítését nem tudtam még igényesen megcsinálni mert még alaposan ki kell azt gondolnom, ezért odafogtam Hilti szallaggal. És itt egy fotó is:
Teljesen igazad van. Kőkorszaki szerkezet...legalább nem tud elromlani :) Az a túlfolyó, arra van, hogy ha úsztatod a karbit, akkor ne menjen túl sok benzin a forgattyúsházba-->hengerbe és ne legyen lucskos a ygertyád, mert akkor végképp nem fog indulni csak megfelelő méternyi tolás után :) (ezelen próbáltak megvédeni, hát néha úgy érzem, nem sikerült :) )
szerintem fölös ezen vitázni szar az egész váltórendszer meg az egéstz blokk most hogy ottvan-e az az üres vagy nem tök mindegy:D:D (szerintem is ott van XD)
Kérdésem a karbi nál ahol a beömlőcsö meg a karbi találkzik ott van valami juk szerüség az mi? mert nekem az nincs betömve de jól megy a moci
Halvány lila gőzöm nincs hogy miért van 5 rovátka abban a szarban, de tudjátokmit? engem már nem is érdekel, LESZAROM. higyjétek csak azt hogy 2 üresetek van... nekem bőven elég egy is. egyszer majdcsak eljutok ahoz aki ezt a váltót tervezte, és most 87 éves és Prágában él... és kifaggatom :)
Hali Hú az előbb félreláttam, azt hittem 1 centivel jobbra a lukról van szó :) az ott gyári. Amit te mutatsz, az be van tömve rézzel asszem, mert csak így tudták a járatokat kialakítani, majd betömték. Szerintem ne vesződj vele, itt vannak oylan emberek, akiknek van karbi házuk tartalékba, olcsóbban odaadják, minthogy érdemes legyen mondjuk behegesztetni...
"Amúgyemg csak a kopott blokkokban van 2 üres, én már csak tudom..."
És ezt az állításodat mire alapozod?? B.meg már komolyan kezdek ideges lenni, hogy egyfolytában ugyanazt hajtogatod. Csak kopott blokkban és persze azt nem is tervezték oda! Ja! Eegy 4 hengeres motorban is csak véletlenül van 4 henger, valójában csak 3-at terveztek, de véletlenül beleesett egy negyedik is, mi? Kicsit gondolkozzál már! Ott van az a két szájbabaszott bemarás az üreseknek a váltómechanizmusba. Hogy mondhatod, hogy nem tervezték oda csak véletlenül van ott??? Ja megugrott a marógép, mi? Valami értelmes érvet monddj már, ne csak ugyanazt a hülyeséget szajkózd.
Az úgy lyukasan biztos nem jó. Azt be kell tömni. Nekem 3 karbim van, abból kettő itt hever előttem az asztalomon és mindkettőn be van tömve. Szedd ki a fúvókát és nézd meg nincs-e eltömődve. Ha igen, akkor vékony acélhuzallal piszkáld ki a dugulást (pl. gitárhúrral). Valószínűleg azért áll le a motor, mert az alapjárati fúvókád el van dugulva. Ha be akarod tömni a lyukat, szedd ki a fúvókát, tisztítsd ki a betömendő lyukat (zsírtalanítsd pl. tiszta benzinnel) és próbáld meg kétkomponensű műgyantával betömni a lyukat, de ne nyomd tele, épp csak annyira, hogy elfedje.
Sziasztok. Nekem is van egy ilyen motorom(öregapámtól örököltem),kuplunghibája lesz hamarosan javítva. :)
Egyébként a karburátorral kapcsolatban lenne egy kérdésem: A képen a nyíllal jelölt résznél (ahol az egyik fúvóka van az alatt) nekem lyukas a karbi és csepeg a benzin. (beindítva nem csak leállított állapotban csepeg) Más mustangokon ahogy néztem a karburátort, itt nem szabadna lyuknak lenni, be van öntve valami rézszínű anyaggal gyárilag. Nos az enyémen nincs beöntve hanem lyukas. Viszont ha befogom a lyukat a motornak semmi ereje nincs, le is áll. Gyári hibás a karburátor, vagy a későbbi mustangokon már ilyen "lyukas" karbik vannak? Mi a véleményetek? Egyébként 1982-es gyártású a motorom. Köszi előre is. :)
Lehet, hogy jól fog kinézni, de a motor működésére mindenképp rossz hatással lesz. A két kipufogóval felbomlik a kipufogó/hengerhez cm3 arány. Sokkal nagyobb térfogatban kell rohangálnia azoknak a nyomáshullámoknak, amelyek rendes esetben a henger öblítésében segítenek. Ez teljesítmény csökkenéssel fog együtt járni szinte biztos. Ha mindenképp meg akarod csinálni, akkor lehetőleg úgy tegyed szerintem, hogy az egyik kipufogó könyöke csak oda van hegesztve a másik könyökéhez, de nincs vele összenyitva.
Dupla kipufogót akarok csinálni a Jawa-ra. Két könyököt akarok összehegeszteni, egyik jobbra másik balra, és mennek rá a gyári dobok. Szeretném megkérdezni, hogy ez lesz e valamilyen hatással a motorra?
Helo Hietetlen ember vagy.Miaz h kopott blokkban van 2 üres?Az én musangom 4/6500as táblával rendelkező motoromban olyan5000 km ha van.A hangja is eléggé jó.Akkor nemond h kopott.Te szedjél szét még egy 11dik blokkot és nézd meg jól a váltóját.Nekem meg összesen 6 blokk van itthon és ha ezeket összesen nem szedtem volna már szét több min15 ször akkor egyszersem.Nekemismegy a szerelésük ugy h na.A konyvet meg jól nézd meg hányas kiadásu motorra irták.Ja ha a te mustangodban 1 üres van akkor lehet épp nincs jól összerakva.szedj szét egy blokkot a váltó mindenét hagyd bent a jobboldalban és működtesd a váltót meglátd hol hogyan kattanik a váltó jól nézd meg mikor van egy köröm a másikba kapaszkodva és mikor nem. A másik dolog jobb ha kiteszed a kezed balra és a legfontosabb balra kitenni mégha jobbra nemis de balra mindig kell.Gondolj bele mész a kereszteződés fele egy nagyforgalmu uton és huzodsz fel a felezőig kéz nélkül ,jön a leágazás és simán efordulsz balra.Csakhogy a sok hülye autós mikor lassit egy motor beelőzi balról. És mégvalami pont h könnyen vagyok mivel van üresem ezáltal abszolut nem okoz gondot a balra jelzés.
Na mi erre a jó megoldás? Nem kell kitenni a kezed :P Amúgyemg csak a kopott blokkokban van 2 üres, én már csak tudom... 10 blokk volt eddig a kezem alatt az utóbbi 3 évben... már ott tartok hogy csukottszemmel megy egy komplett nagygenerál egy laza szombat délelőtt alatt :) De hogy ne legyen több anyázás, holnap megnézem azt a 'va váltót... Viszont átnyálaztam a kézikönyvet, egy ábra van, a 10. oldalon, ott nem ír sehol üreset :) ...még a végén kiderül hogy 1-2 közé se terveztek :)
Jah, és csak hogy tudjátok, az én Mustangomban csak 1 üres van... (mert jól össze lett rakva hááháá :P )
Ééés még anynit szeretnék kérdezni valakitől, hogy lehet-e pesten a futárnál vagy kelemenéknél kuplungbowdent kapni, vagy csináljak magamnak simsonéból? üdv
Ja, véletlenül odaesett még egy rovátka, mi? :-))) Egyébként amikor én szétszedtem a váltómat és próbálgattam, mind a két üres pozícióban teljesen üresen forogtak a fogaskerekek, nem csak félig voltak összekapcsolódva.
helo látom megy a vita az üresekről.Az enyémben is 2 üres van .Sztem mindegyikben annyi van.Apáméba meg tesóméba is 2 üres van.Meg van plusz 3 blokkom azokban is annyi van.Én nagyon sokszor használom a 2és 3 közti üreset.Megyek egy uton itt a városba látom h lassitanom kell mert kereszteződés jön kiteszem a kezem még huzom a gázt majd kiteszem 2 és 3 közti üresbe ugy h a kezem kint van kuplung nélkül reccsenésmentesen.Majd mikor épphogy teljesen megállok beveszem a kezem behuzom a kuplungot kétszer felhuzom a váltót és 1 ben vagyok .Most annak mi értelme lenne ha 3ban mész de lassitanod kell de nincs üres és a kezed is ki kéne tenni balra.kiteszed a kezed és lassulsz majd mikor 30al gurulsz(esetleg lassabban és berángat a motor) beveszed a kezed 2 be teszed megint ki a kezet majd mielőtt teljesen megállnál 1be vagy üresbe tennéd?Áá használni kell azt az ürest az oda lett tervezve.Ha megnézed bent a váltó poziciótartóját öt bevágás van rajta 3 mélyebb v betű alaku és 2 kicsi v alaku h átugorja könnyen a váltó de viszont meg is találd az üreset.Ja és még egy érv a 2 és 3 közti üresre nálunk vannak dombok és lapok .kicsi völgyek ilyenkor megyek 50 körül az egyenesben jön a lap és kiteszem üresbe és gurulok majd a völgy alja előtt egy kis gázfröcc behuzott kuplunggal ujra 3.ba teszem és már megyek is föl a dombon.Sokkalj obb mint lapnak lefele menni 3 ban kicsit fékezni közben meg motorfék se legyen. Mz nél a 2 és a 3 közt tényleg nincs üres na ott csak az van h a lábaddal finoman ki lehet venni 2ból vagy 3 ből ugy h ne kapcsolódjon a másik fogaskerékhez.de az veszélyes annál ezt nemcsinálom mert ha gurulnél a 2és 3 közti"üresben " beteheti magát a motor valamelyikbe a rázkódás miatt.
NNa. Végre megtudtam venni a másik Mustangot. A sárga az uj szerzemény, annak a blokkja ment bele a piroséba. Volt vele munka mert abba benntvoltak a fojtások, hazafele nemtudtam 40-nél jobban jönni vele. Ugyhogy miután beleraktam a pirosba, a karbi meg a kipufogo szintén a pirosé amit rátettem a sárga blokkjára, és már viszi a 60-at. Márcsak az a fránya 13-as lánckerék kéne... Ha kicsit furcsán fogalmaztam bocs.:D