Rhodától nem kell félteni az orgonát. Már tapasztaltam :-)
A Purplésok leginkább a régi progresszív zenét és jazzt szeretnek hallgatni. Ezt ők mondták. Ennyit a mostani zenéjükről. 68-69-ben nagyon progresszívak voltak, 70-72-ben is úgy ahogy. 73-74-ben nyomokban.
Továbbra is a legjobban javallt koncertfelvételeik:
1968 okt 18 San Diego, Purple Storm
1969 okt 10 Montreaux
1970 jan? Stockholm
1972 Made In Japan
na és mégegy, az utolsó előtti comehelles fellépés Stockholmban
Nem a cd, vagy videó, hanem az official bootlegből. Itt már Ricsi olyan elborultan játszott, hogy az fantasztikus! Ez a különbség egy művész és egy egyszerű iparos között.
Jól lement a koncert a Művészetek Palotájában. Igencsak bevált a Viscount DB5/142 összeállítás. Szépen szóltak Attila AF hangszerei is. Elég magasra lett téve a mérce, ámbár kissé újabb számokat vártak el, mint a fő profil, dehát ez van.
Ne ijesztgess Norbi!:-) Csak nem konyokol, vagy glissandozik rajta mint Emerson:-)
En ugy vettem eszre, hogy finoman csinalja azt a kezeivel, es nagyon kigyakorolta mar, hogy nem akad bele a keze...:-)
Majd esetleg megmondom Neki, hogy mint a himestojassal:-)
Lesz ra alkalom, mert bizony nemhogy az a megtiszteltetes er, hogy hetfon a hangszeremen jatszik, hanem meg mi hozzuk le kocsival Ferihegyrol vasarnap este Kecskemetre:-)
Vagy en ulok az anyosulesen, vagy Ő mogottem majd:-) Na ehez mit szótók?:-)
O.K.! Sima ügy lesz. Én egy kicsit féltem a billentyűidet. De hát mit számít is ha egy világhírű zenész játszhat rajta. Ez szerintem egy megtiszteltetés lehet számodra! [:-)
:-))) Jo lesz Őt hallgatni is!
Jo hogy jossz kicsi Lord koma! Kulonben a hatamon kellene vinnem a Hammond-ot!:-))
Ugy nez ki, hog ymar hetfon reggel 9 ora fele vihetjuk a faszekrenyeket!
Urak! Keszen all a hangszer a hetfoi Rhoda Scott koncertre!
Ugy meg lett specizve, hogy a hangzassal mindenki nagyon meg fog elegedni!:-)
Nem sok jegy van mar! Jojjon aki csak teheti!!!
Kecskemet, februar 27.-e!
Rhoda Scott Trio koncert
Jegyek a www.victoraudio.hu weblapon, vagy a 76/417 672 70/512 2889
szamon rakathatok felre!
Hammond organ forever!!!!
Valóban Okumoto. Abszolút nem tisztelem azokat, akik megfordultak a Pörpülben, kivéve a 68-69-es legénységet. A tekintélyelvet másnak hagyom :-) Van összehasonlításom, ugyanis a tőlük kb 60 db-os cd gyűjtemény eléggé átfogja munkásságukat. Vagy 25 évig szinte kizárólagosan ezt hallgattam.
Tizen-huszonéves koromban egyszerűen számomra elérhetetlennek tűnt a szintjük. Meg sem próbáltam nagyon játszani tőlük.
Harmincanosra volt egy cover bandünk vagy 25-30 számmal. Bloody Mary-nek hívták. Ekkor alaposan beleástuk magunkat és azonosultunk a játékukkal. Felismertük hogy nem elérhetetlen ez az előadásmód. Még az egyedi frazírjaikat is élethűen hoztuk. (volt gitárosom a mai napig 1/1 Blackmore minden tekintetben, én meg Lord természetét, útját követtem, kiszálltam a mókuskerékből)
A mostani negyvenes korszakra azonban már csak mosolygom az egyébként ízes, stílusos játékukat.
Azt viszont nem értem, hogy ha valaki egy rosszabb zenésztől hallja először a számot, nehezen fogja fel az eredetit. Ez nem diszkó. Airey és Morse egyszerű iparosok. Jól kezelik a hangszerüket. Aztán ennyi. De amit csinálnak az nem zene. Egyszerűen gagyogják a zenei metanyelvet. Minden érzelem, töltődés nélkül szépen sorba rakják az egymást követő hangokat és kész. Olyan mintha egy gép beszélne hozzád.
Lord, Blackmore meg teljes emberi személyiségét, érzelmeit beleadta, magyarán a hangszerével érthető nyelven, élőszóval közvetített nekünk. Mérhetetlen differencia.
Én se hallottam igazán élőben őket, mert a nyolcvanas évekbeli szintjük tiszta Rénbós volt, halovány árnyéka egy 70-72-es korszaknak, amiről szerencsére néhány videó fennmaradt. De nem is kell látni, csak egyszerűen odafigyelve hallgatni azt a sok régi koncertfelvételt. És utána kiröhögni a Soundboard szériacsomagot.
OK, tehtube. Félreértettük egymást, illetve én, Téged. Nem is ragozom tovább!
Viszont amit a DP Cover Band-ről írtál, abban bőven van igazság. Te szerencsésebb vagy, mert a '80-as években is láthattad őket élőben, én viszont (koromnál fogva) csak az új Purple-t ismerhettem így (live) meg és nem kevésbé szeretem, mint a régi Blackmore-ost vagy Lord-ost, amit csak felvételről láthattam. Nekem biztos egészen mást jelent (a cover bandbeli igazság ellenére is) a mai díppörpül, mint Neked. Aki Morse-tól és nem Blackmore-tól hallotta először a Strange Kind Of Woman-t, Bloodsucker-t, Speed King-et... etc. az sosem fogja megérteni azokat, akik a Mark II. felállásra esküsznek. ...én boldogan hallgatom a mai Purple-t is.
...és a legnagyobb tisztelet a DP-ben megfordult/játszó zenészeknek! (<- ezt hiányoltam anno a hozzászólásodból, de úgy látszik nem tudok a sorok között olvasni. Elnézést kérek!)
Igazad van Zsolt! Erre nem is gondoltam :-) A Hammondban is a párban lévő hangkerekek ugyanazok a hangok. Egyszer egy L100-on nem szólt két E. Mindjárt a vezetékezést, forrasztásokat vizslattuk, erre kiderült valami megrázkódtatás folytán a tekercs benyomódott a hangkerekekbe és azok nem tudtak forogni. Nosza, kipiszkáltuk azt és mindjárt mexólaltak az é-k! Becsületére Laurensnek, a TG semmilyen károsodást nem szenvedett, a sok finom kuplungszerkezet abszolút tolerálta ezt a durva bibit is.
Okumoto! Más tartalmat adsz a szavaimnak. Semmiféle pofáról nem említettem. Mosolyognak szépen, hozzák a sztárformát, csak tök ihlettelen, érdektelen amit csinálnak, ugyanis abszolút nem inspirálják egymást. Favágás. Persze, szeretne az ember ilyen "favágó" lenni, főleg ha a közönség oldaláról nézzük a dolgot. De gondold el. Igazából nem összeillő zenészek több évtizede ugyanazt a kb 20 számot játszák. Elég lehangoló, de ebből élnek. Ráadásul a legsikeresebb számokat a huszas éveikben követték el, de a mostani szólistáknak ezek mégcsak nem is a sajátjuk. Szerintem a mai Purple a legprofibb Deep Purple Cover Band. Szimpatikus, intelligens emberek, ami ritka az ilyen élvonalbeli zenészek között. Ezért is működnek jól a mai napig.
Szerintem (javitsatok ki ha nem igy van!) azért nem müködik az egy tengelyes megoldás, mert akkor minden kerék egy fordulaton forogna és csak a "hullámfogazással" (különbözö fogszám) lehetne a frekvenciát változtatni. Pdl "G" "Gisz" "A" hangok frekije 392 - 415 - 440 Hz , nincs közös oszto igy az egyetlen megoldás hogy az egyes kerekeken 392 - 415 - 440 db kis hullámfogazást kéne létrehozni ami gyak. lehetetlen. A Pari a legegyszerübb megoldást választotta minden hang külön tengelyen, C hang nyolc oktávja 2 - 4 - 8 - 16 - 32 - 64 - 128 - 256 fogazással a D hangé szintén csak más tengelyen más fordulatszámmal és igy tovább. 12 kül. fordulatszámu tengelyen 96? kerék. Kicsit körülményesen fogalmaztam, de talán érthető. Persze ez csak az én véleményem, én is igy csinálnám:)
Az viszont tényleg nem semmi hogy csak 45 kg. Ilyen sullyal egy rendes orgonaszekrényt nem tudok elképzelni. Hammond tonegenerator magában van szvsz ilyen sulyu.
BG's srl
Via F. Cilea, 30
60022 Castelfidardo (AN)
ManufacturerPARI.E elettromagnetic organTel. 071 - 78 21 641Fax 071 - 78 24 012 Végülis az ő megoldásuk lényegesen helytakarékosabb. Kíváncsi vagyok hogy a legegyszerűbbre miért nem került sor, vagyis egy főtengelyre mindenféle fogaskerék nélkül ráhúzni a hangkerekeket mint a rablóhúst? Biztos másnak is eszébe jutott.Az viszont nem semmi hogy az új B3 PARI csak 45kg!!! És fullcsöves, full mechanikus! Lehet hogy nagyot robbantanak ezen a szűk piacon?Kérdeztem árat is, az lesz a lényeg. Illúzióim persze nincsenek. Egy finom, manufakturális mikroszéria mint pl az új 122xb, 147xb lezlik is, nem olcsó, az olasz munkabér sem alacsonyabb a kínainál.
Igen? Akkor nem véletlenül anconai ez a cég :-) Ők felelősek szinte az összes többi leslie forgásáért. Ezek az olaszok! Tudnak valamit már Stradivari óta.
Van egy nagyon jó dolog abban, ha egy hangszer egy működő cég márkája alatt fut. A szervízháttér. Főleg ha viszonylag közel is vannak. Pari, Viscount, szinte szomszédok, San Marino felé van a székhelyük.
A Pari hanggenerátora kétoldalt műanyag fogaskerekes. A fogaskeréksor oldalanként kettesével hajtja meg a nyolc hangkerekes dobokat. Mivel nekem gyanús volt ez a hiány, amiben a dán srác is megerősített, ezért küldtem a Pariéknak egy levelet. Ezt (is) válaszolták:
We send to you also the new gearwheel.
Pay attention YOU MUST ABSOLUTLY REMOVE THE RECIPIENT OF THE OIL….THIS ORGAN, AS ALL THE PARI ORGAN, DON’T NEED OIL TO WORK,…ON THE CONTRARY …THE OIL IS THE GEARWHEELS DEATH….REMEMBER !!!!!
Valaki okos "jól" megolajozta, sőt, még olajozó tálkát is fabrikált rá Hammond módra :-( és amikor hazavágta, megpróbálta éxíjtárcsákkal helyettesíteni a gírvílszeket.
Szóval ezt nem kell olajozni soha!
Ha jól fog szólni, és elfogadható áron fogják kínálni, lehet hogy ez lesz az igazi nyú bíszrí???
Szabóbácsi Parija a nagy b3 klón , és ahogy elnézem még ráadásul nem is a müanyag fogaskerekes hangenerátor változatú . Ez minden tekintetben egy nagyon érdekes darab. A Pari kisebb m100 as vátozata a hangzatos xto nevet viseli.
Különben ez a cég gyártotta bérmunkában az a 70-80 as években , az összes eredeti West Germany Lesliet /solton, hohner, stb/ Ugyhogy biztos hogy tudnak valamit erről is ...
Más, nagyon sok Olasz Hammond klónom volt már , Farfisa, Crumar stb, és szerintebb sokkal sokkal jobban , zeneibben közelitik meg az eredetit, mint a Japán klónok.
Ugyhogy lehet hogy jobban járt volna a világ ha a Hammond nevet is, nem a tőke manipulálta volna, annak ellenére hogy a Japán technnikát igen nagyra becsülöm.
Csipáéktól nem estünk hasra. Utoljára nyáron léptünk fel utánuk a sárvári motoros találkozón. Engem nem zavart a várakozás, azt nem is untam. Jól beettünk a büfében :-) Aztán mikor elkezdték, ültem ott az oldallelátón és elkezdtem ásítozni, a mennyzetet nézni. Jó, erre a koncertre sem akartam már elmenni, de "kényszerítettek", mert tudták hogy nagy Purple fan vagyok. Ki akartam térni az invitálás elől, azt mondtam 5e-nél többet nem adok a jegyért. Erre az orrom alá nyomtak egy 8e-s jegyet 5e-ért. Nem volt választásom akkor. Most viszont van! :-)
1987-ben mindhárom BS koncerten ott voltam. Azért az igencsak más volt. (jegyár:270ft!!! megvan még ma is) De az igazi zene és koncert 1968-73 között volt. Az elmúlt napokban néztem meg ismét a 70-es négyszámos, 70-es kétszámos francia, 71-es német stúdiókoncert, 72-es dán, 73-as usa dvd-ket. Az volt az igazi. Már a 74-es California Jam is fásult erőlködés volt. No jó azért még az is élvezetes :-)
Érdeklődés volt hogy mi lenne ha ismét gyártanának csöves-elektromechanikus orgonát.
Jó hír, a PARI újraindult, és AZT gyártja. Kell ennél több?
Amint már mondtam ki volt szedve a basszus pedál és vissza lett szerelve. Azt meg csak úgy lehetett, hogy meg kellett dölteni, másképp nem lehetett hozzáférni.
Használd egésszégel és *örlülök a találkozásunknak is. [:-)