Keresés

Részletes keresés

nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2250

Akkor jó - nekem pont az van... :))))

 

Van ugyan egy egyszerű, vékony, igen hegyes, "csavarhúzószerű" is :

páka

még nem használtam. Ez alkalmasabb ? :)

Előzmény: BaTTka 1 (2249)
BaTTka 1 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2249
Az a pisztoly szerű bigyó, kis hajlított heggyel a végén:-))
Előzmény: nobolond (2248)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2248
Hm... "Pillanatforrasztó" ? Az mi ??? :)
Előzmény: szergely22 (2245)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2247

Na jó - van egy kis különbség :

 

síntalp

 

az igaz, hogy a nyomtáv kisebb, de a talpfák közötti összekötő műanyag léc keskenyebb, mint egy kitérő szerkezete esetén - kisebb a takarás lehetősége...

 

Hogy miért nem lesz kitérő ? Mert ez dioráma, és felsővezetéket is akarok építeni, kitérő irányba pedig nem vállalkozom rá... :))))))

Előzmény: jamamai (2243)
GeryM41 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2246

Igen, pont így csinálom én is. Jó hogy még képpel is illusztráltad ;)

Attól nem kell félni, hogy megolvad a talpfa, ha előre be ónozod a vezeték végét akkor gyorsan rá tudod forrasztani.

Előzmény: tomcat#01 (2237)
szergely22 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2245
Hogy minél gyorsabb legyen a forrasztás, jól kapard meg a sín alját szikével és esetleg forrasztó zsírt vagy folyadékot is használhatsz. Így hamar megfogja az ón. Ezután a már előre leónozott vezetéket forraszd hozzá. Így gyors és tartós lesz. Ja, és persze ne pillanat forrasztóval, mert az szerintem alkalmatlan rá.....
Jó munkát!
Előzmény: nobolond (2242)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2244
Pontosan :-)
Előzmény: nobolond (2240)
jamamai Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2243

Szia!

N-ben modellezek, nekem is Roco vágányaim vannak.

Ha nekem sikerült, H0-ban miért ne?

Két talpfa közti műanyagot kell kivágni és ott forrasztani. 

Pl így:

Ezen 2mm a távolság.

Üdv.

 

Előzmény: nobolond (2234)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2242

Kösz !

 

Mégiscsak nagyon hasznos ez a Fórum !

 

Alig várom, hogy holnapután kipróbáljam...

 

(Azért nem holnap, mert holnap igazi "villanymozdonynézőbe" megyünk az unokámmal egy javítóműhelybe... :)))))

Előzmény: tomcat#01 (2241)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2241
És ha a fix (nem flexi) sínszálról egymással szemközt mindkét sínszál alól kivágod és a két "fél" talpfákat csak 1-1 centire húzod szét ellentétes irányba? Én sem húztam ki az egész szálat csak egy kis helyet csináltam a forrasztásnak, hogy ne olvadjon meg a talpfa.
Előzmény: nobolond (2238)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2240

AHÁÁÁ !!!!  Szóval nem húzod ki teljesen mind a két sínszálat, csakis OTT, a betáplálás helyen "rombolsz" :)))))

 

Ügyes vagy, és ezt is kipróbálom...  Kösz !

Előzmény: tomcat#01 (2237)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2239
(Természetesen NEM egy egy flex sínszálat, hanem egy flex sínmezőt... :))))) 
Előzmény: nobolond (2238)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2238

No igen, ezt is próbáltam már - mivel flexi sínem nincs ( eladtam...) és "adná magát", hogy a sínszálat ki kéne húzni - mind akkor, ha a síntalphoz forrasztok, mind akkor, ha csak "némi helyet vájok" a talpfák felületén a vezetéknek - csakhogy akárhogy vigyáztam a sín visszadugásakor a sínrögzítést imitáló "csavarok" közül egy - kettő megsérült ( nem kellett neki sok...)

 

Esetleg veszek újra egy flex sínszálat - de azzal leutazni Pestről... - errefelé meg nincs... :((((

Előzmény: tomcat#01 (2236)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2237
Ennyi látszik belőle

Előzmény: tomcat#01 (2236)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2236
Esetleg próbáld meg úgy alulról forrasztani, hogy kivágod azt a műanyag darabot ami a talpfákat egymástól távol tartja (flexi sínnél csak az egyik oldalon van). Akkor abszolút nem látszik, sőt ha ágyazatot csinálsz az még takarja is, nálam is sok helyen így van.
Előzmény: nobolond (2234)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2235

Ez sem elvetendő megoldás - köszönöm !

 

Hanem ma a "Praktyiker"- ben  találtam ezt a kincset :

kapocs

(Kincs, mert ez a legkisebb létező méret, ami kb. egyezik a sínpapucs szélességével, és mert az utolsó 10 db-os csomag volt... :)))

 

Ők össze fognak tartozni némi "ónozott hevülés" közben   - remélem -  :

együtt 1

 

és akkor :

 

együtt 2

majd derékszögben lehajlítom a kapcsot, belehúzom a vezetéket... :))))))

 

(Remélem, sikerül a sínpapucshoz forrasztani - mindenesetre így a talpfák nem kerülnek a páka közelébe...)

 

 

Ahogy a kínai piacon mondják : "PROBAAA !!!"

Előzmény: tomcat#01 (2232)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2234

Üdv !

 

Minden jó ötletet köszönök és kipróbálok.

Az a helyzet, hogy akárhogy bogarászom nagyítóval a sín talpának környékét - a papucsok felrakásának helyét kivéve - sehol sem találok egy tizedmilliméternyi rést sem a talpfák és a síntalp között... :(  Ott is a papucs max. 2 mm - nyi szélességének van hely, így ilyen keskeny lemezcsíkokat nem tudok - nem merek - vágni és lemezollóm sincs.

 

Ettől függetlenül MINDEN SEGÍTSÉGET KÖSZÖNÖK - lehet, hogy végül magához a sínhez próbálom forrasztani a vezetéket - bár nem szeretném megolvasztani a műanyag talpfákat, így csak a sín oldala jöhet szóba  - ott viszont a külső-hátsó vágányoldal még rendben van - nem látszik, az első külső viszont nagyon randa volna, ha egy "bumszli óncsepp" éktelenkedne ott...

(A sín belső oldala pedig ugye a kerékkarimák miatt szóba sem jöhet... :(((( 

 

Szia és kösz !

nobolond

Előzmény: rizibácsi (2231)
Ati0219 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2233
A fordítva behelyezett kerék volt a megoldás kulcsa. Köszönöm a segítséget! :)
Hurokkal majd hétvégén szöszmötölök.
Előzmény: kisfaludy1 (2230)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2232
És mi van akkor, ha nem rögtön a forrasztás alatt fúrod ki hanem 1-2 cm-rel arrébb, és azt a távot kivésed a parafából (már ha azon van) és oda beleragasztod a vezetéket? Akkor nem tudod kihúzni véletlenül sem, mert a ragasztó fogja a vezetéket az ágyazattal együtt.
Előzmény: nobolond (2221)
rizibácsi Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2231
Szia!
A lakatos "iparban" a T helyett sokszor használtunk 2db L-t hosszabbik szárával egymásnak pont-hegesztve, jelen esetben pár helyen összeforrasztva. Rézlemezből "L" idomot meg egy satuval már kehet csinálni. Golyóstoll betét, vagy konzervdoboz, sörösdoboz anyagából csík, esetleg? Szerintem se kell oda vastag lemezből a T, de 1-1.5 mm es réz, nem sodort kábel is jó lehet.
Szia Rizmajer.
Előzmény: nobolond (2216)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2230

Egy hurok beiktatása a vágányzatba alapesetben zárlatot okoz.

Ez egy sima diódás hurokkapcsolás, ha kiszigetelt részhez ér a mozdony megáll, és a trafó ellenkező irányba csavarására halad tovább. Ez a módszer csak egy adott haladási irányba működik, ezért ha 2 haladási irányt szeretnénk, alkalmaznunk kell egy relés kapcsolást. (olyan relével ami egyszerre 4 szálat kapcsol, 2 bont, 2 zár)

 

"Egy másik, általános kérdés: Az miért van, hogy ha ráteszem a fémkerekes vagont a vágányra, akkor megáll az élet a pályán?"

 

Két okból is lehet, az egyik amit a kolega is írt, hogy 3 sines rendszerű vagont (Pl Marklin) teszel rá ahol az egy tengelyen lévő fém kerekek nincsenek egymástól elszigetelve (ennél a rendszernél a mozdony a másik pólust a középső sinről kapja)

 

A másik hiba lehetőség, hogy a fém kerékpárnál a tengelytől csak az egyik kereket szigetelik el, így a a forgóváz fém háza a tengelyen keresztül szedi az áramot (Pl kocsi világításhoz) és itt valamelyik kerékpárt fordítva rakták be. Az egyik forgóvázon az egyik oldalon, a másik forgóvázon a másik oldalon kell az elszigetelt kerekeknek lenniük.

Az elszigetelt keréken belül a tengelyfelől egy műanyag karimát találsz, míg a másik oldalán nincs.

 

Előzmény: Ati0219 (2222)
Bamas Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2229
Szia! Bocsánat, de néhány napig nem voltam gép előtt és ezért nem válaszoltam. Az asztal 220x150-es, H0-ás. Felhajtható a falra, ezért korlátozott a méret a terepépítéshez, ennek ellenére tulajdonképpen két szintes, van egy híd is rajta. Esetleg képet tudok küldeni vagy felrakni a többi részéről, ha érdekel.
Előzmény: rem-ember (2203)
modell13 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2228
Bocs siettem
Előzmény: Törölt nick (2225)
Ati0219 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2227
Na, ezt nem tudom. Szerintem a műanyag kerekek helyére egyszerűen fémek vannak berakva. Mit, hol és hogyan kell szigetelni?
Előzmény: modell13 (2223)
007Gergő Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2226

Az állomásépületbe, hogy mennek be az emberek.

Vagy ez New York, ahol a szembeni járdaszigetre születni kell? :-)

 

Meglátások:

- Rövid a peron a sínek felöl.

- Hiányzik egy út, amin meg lehet közelíteni az épületet. (autóval!)

 

 

Előzmény: rallymax2 (2167)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2225
Szia(!) (G)ondolom AC kerék van benne(,) nincs leszigetelve és zárlat lép fel(.)
Előzmény: modell13 (2223)
GeryM41 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2224

Igen a sín aljához forrasztottam, azt jól megfogta, ellentétben a papuccsal, az valószínűleg más anyagból van.

Nekem eddig nem szakadt meg, persze nem is próbáltam "letépni".

Előzmény: nobolond (2221)
modell13 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2223
Szia gondolom AC kerék van benne nincs leszigetelve és zárlat lép fel
Előzmény: Ati0219 (2222)
Ati0219 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2222

"A hurkot nem reléztem be, egyenlőre csak egyirányba fog működni diódákkal, váltóját a mozdony állítja kapcsolósinek segítségével."

Erről tudsz egy kicsit bővebben írni? Mi kell hozzá, kötések stb. :)

Egy másik, általános kérdés: Az miért van, hogy ha ráteszem a fémkerekes vagont a vágányra, akkor megáll az élet a pályán? Eddig csak a táp van bekötve. Minden kézi állítással megy.

Előzmény: kisfaludy1 (2201)
nobolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 2221

"...kivágtam a műanyagot és odaforrasztottam."

 

Vagyis nem a papucshoz, hanem a sín talpához forrasztottad, - jól értem ?

 

"A vezetéket legegyszerűbben szerintem úgy vezetheted el, ha pont a forrasztás alá fúrsz lyukat..."

 

- mi van, ha elenged a forrasztás ?

- a vezeték van olyan rugalmas, hogy kibírja a húzást - nem törik el  ?

Előzmény: GeryM41 (2217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!