Keresés

Részletes keresés

vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 313

Megjegyzem, Jézus a bűn által ilyen Istentől elszakadt, "beárnyékolt, besötétedett" állapotba került lélek szükséges meggyűlöléséről szólt a Luk. 14,26-ban az Őt követni akaróknak.  

 

Ebben az értelemben mondta magát Jézus

- útnak,

- igazságnak és

- életnek.

 

Mert van a halálnak, a sötétségnek is

- útja (pl. Jer. 21,8.),

- önjelölt igazsága,

- kvázi élete, létezése.

 

Az egyikből át lehet lépni a másikba, már a földi élet során is. Minden "átlépés" együtt jár az ember lelkének megváltozásával.

Előzmény: vámmentes (312)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 312

Szia Takarító!

 

Nézzük sorjában:

 

- "Mi tudjuk, hogy általmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük a mi atyánkfiait. Aki nem szereti az Ő atyjafiát, A HALÁLBAN MARAD."

"Aki azt mondja, hogy világosságban van, és gyűlöli az Ő atyjafiát az még mindig a sötétségben van." (1.Ján.3,14.; 2,9.)

 

- János a halálról itt mint állapotról ír. Olyan emberek állapotaként írja le, akik léteznek, kvázi "élnek", de nem azzal az élettel, ami Istenből származik:

"Mert Nálad van az élet forrása; a Te világosságod által látunk világosságot." - írja a zsoltáros a 36,10-ben.

 

- Ézsaiás összegzi mindezt:

"A nép, amely a sötétségben jár, lát nagy világosságot; akik lakoznak a halál árnyékának földében, fény ragyog fel felettük!" (Ésaiás 9,2.)

 

Magyarán az Ige az Istentől elszakadtan élő, lakozó embereket a

- halálban maradóknak,

- a sötétségben lévőknek,

- a halál árnyékában lakozóknak írja le.

 

Vagyis az Isten világosságától, a belőle kijövő élet forrásától elszakadt ember már itt a földi létezése, lakozása, "kvázi" élete során is már átkerült a halálba, annak a jelenlétébe, árnyékába, s az amiatt az "árnyék" miatt keletkező tartós sötétségbe!

 

Ennek az az oka, hogy a halál egy önálló szellemi valóság, amelynek be lehet úgy kerülni a jelenlétébe, hogy az ne okozzon elmúlást, hanem csak egy állapotváltozás jöjjön létre az emberben lelkében. 

 

Gondolkodj el ezeken a képeken (amelyből még számtalant ír az Ige az ember földi életére vonatkozóan), mert az Ige többféleképpen ír a "halál"-ról, mint ahogyan Te gondolod, láttatod, s annak valóságát gyakran többféle szinonimával (sötétség, "halál árnyéka", stb...) helyettesíti, de mindez általában ugyanazt a szellemi tartalmat, valóságot jelöli.

 

Ádámék lelke János leírása alapján a halálba került, és másokhoz hasonlóan a "halálban maradt", mindaddig, amíg meg nem tértek, s át nem mentek ismét "a halálból az életbe", a "halál árnyékából a világosságra". 

 

 

Üdvözlettel:

 

vm

 

 

 

 

 

 

Előzmény: takarito (285)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 310
"Megjött" - 308-as számon!
Előzmény: vámmentes (309)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 309
Na, ez vajon megjelenik-e? Mert megint "kallódik" egy hsz-om valahunn!
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 308

Pál nem veti meg a testet, hanem már következetesen úgy ír arról, hogy annak a Szent Szellem uralma alá kell kerülnie. Jézus szolgálata alatt nem beszélhetett bővebben a Szent Szellem által uralt testről-lélekről, mert még csak Ő volt tartósan a Szent Szellem uralma alatt.

 

Tekintsd meg azért, hogy Pál is milyen szép képpel írt időnként a testről, mert biza kijár annak is érdem:

 

"Úgy kell a férfiaknak szeretni az Ő feleségüket, mint a tulajdon testüket. Aki szereti a feleségét, önmagát szereti.

Mert soha senki az ő tulajdon testét nem gyűlölte; hanem táplálgatja és ápolgatja azt, amiképpen az Úr is az egyházat." (Ef.5,28-29.)

 

Pál leírása szerint

- senki nem gyűlöli a saját testét, hanem mindenki

- szereti,

- táplálgatja,

- ápolgatja azt.

 

Tehát Pál "nem veti meg a testet", hanem az annak megfelelő, helyén való szintre kerülő gondozására szólít fel.  

 

 

Üdvözlettel:

 

vm

Előzmény: takarito (289)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 307

Hmmm, fura, az előbb még nem jelent meg a hsz-om, most meg megjelent az újraírt is...

 

Hmmm...

Előzmény: vámmentes (306)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 306
Köszönöm, örülök, hogy egyetértünk.
Előzmény: takarito (288)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 305
Ez sajna igaz. Jó esetben Isten szelleme vezeti az ember gondolatait, rossz esetben más szellemi valóság befolyásolása miatt megromlanak azok - Éváéhoz hasonlóan.
Előzmény: takarito (287)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 304
Köszönöm, örülök, hogy egyetértünk ebben.
Előzmény: takarito (288)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.28 0 0 303

Nézzük ismét az axiómáidat:

 

1. A bűn megcselekvése lehetőségének, annak feltételeinek "elhatásáról":

 

Isten akkor teremtette az embert, amikor a gonoszra, a bűn elkövetésére kísértő Sátán már létezett. Azokat az embereket tiltotta el az élet fájától, akik a "Kísértő" által eléjük adott gonosz kívánság és a saját-, annak ellen nem álló TUDATOS akaratuk miatt követnek el bűnt.

 

Önálló tudat nélkülieknek (pl. csecsemők) nincsen lehetőség bűnt tudatosan elkövetni, azoknak nincsen lehetőségük a saját, még ki nem alakult tudatos akaratukat a kísértés mellé odatenni, hogy így valósuljon meg a bűnös cselekedet. Mert a bűn/vétek cselekvése tudatos cselekvést feltételez, Isten parancsolatának tudatos áthágását. Ezek a tudatlanok emiatt "győzedelmesek" maradnak, s kapnak a földről való testi elköltözésük után enni az élet fájáról.   

Jézus többek között emiatt példálózik a gyermekek hitével, hozzáállásával, s emiatt beszél Pál "tudatlanság idejéről, amit elnéz az Úr" (Apcsel.17,30.).

 

Tehát ebben esetben a bűn elkövetésének lehetősége felemásan "hat el" az emberig, azaz nem "hatol bele", nem teljesül be, a bűn egyik feltételének, a tudat(osság)nak a hiányában. Ilyenkor a lehetőség elhatása nem hat el a lélek kárt vallásáig, az üdvösség megvonásáig. Tehát volna lehetősége bűnt elkövetni, de az elkövetett cselekedetet a tudatosságának a hiánya nem minősíti bűnné.

 

A tudat nélküli ember tudat hiányában tudatosan hinni sem tud, és nem tud hit és tudat nélkül hitbéli cselekedeteket sem megtenni. Emiatt nem a hite, s nem a hitét kifejező cselekedetei alapján lesz megítélve az utolsó ítéletkor.

 

Magyarán a bűn elkövetésének lehetősége önmagában "elhat", de nincs lehetősége hatni, mert a hatás egyik feltétele - a tudatosság - alapvetően hiányzik. Emiatt az összes feltétele a bűn elkövetésének a tudatlanhoz lényegében "nem hat el", nem tudhatjuk meg azt tehát, hogy miként döntött volna tudatosan a földről tudatlan állapotában elköltözött ember.

 

(ennél ez jóval bővebb téma, vannak speciális esetek az Igében, ezt emiatt mindig is jeleztem, amikor erről szóltam. de most ezekre nem térek ki, csak az általános elvet írom le.)

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3. Írsz itt 3 idézetet arra, hogy "az élet cselekedetek", s nem hit.

 

Én azt mondtam, hogy mindkettő, azaz azt, amit Jakab, hogy "a cselekedetekből lett teljes a hit". Te erre írsz ide Jézustól 3 idézetet, ami látszólag a cselekedetet önmagában hangsúlyozza, ahogyan Te azt állítod.

 

2 lehetőségem van arra, hogy bizonyítsam azt, hogy a Te állításod márpedig az, amit már elsőre is mondtam róla - felemás értelmezése az Igének, az Igéből, pl. Jézus tanításából csak az egyik oldalt mutatod be, s a másikról mélyen hallgatsz:

 

a,  Például én is idézhetek Jézustól olyanokat, amelyek a hitet, mint akár önmagában elegendőt mutatják be. Merthogy az ezeket az igéket megtalálók gondolhatnák azt, hogy ezek annyira kategórikus kijelentések Jézustól, hogy nekik már nem is kell tovább kutatniuk az Írásokat, mert már ennyi elég Nekik az üdvösséghez. Holott pont ezen felületesség (és a Te felelütességed) miatt írt erről bővebben összevonva, értelmezve Jakab.

 

b,  A másik lehetőségem az, amikor úgy idézek Neked Jézustól (és pl. Páltól Jakab mellett), amikor ez a két dolog összevontan szerepel a tanításában. Sőt, ezt kiegészíthetem azzal, hogy az általad már idézettről megmutatom azt, hogy ott Jézus bizony összevonja a hitet és a cselekedetet.

 

No nézzük e két lehetőséget:

 

a, "Aki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül; aki pedig nem hisz, elkárhozik." - mondja Jézus tömören a Márk 16,16-ban.

"Ha nem hiszitek, hogy én vagyok, meghaltok a Ti bűneitekben" (Ján.8,24.) - feddi máshol az embereket, s mond ki rájuk súlyos ítéletet a Belé vetett hit hiányára.

 

Egyszerűen annyi olyan Ige van, amely az Úrba vetett hitet önmagában mutatja elegendőnek, sőt, az örök élethez szükségesnek, hogy nem hiszem, hogy érdemes folytatnom a felsorolást. Emiatt inkább megmutatom a b, pontban, hogy a hit meddig elegendő önmagában, azaz mi miatt beszél itt Jézus a Belé vetett hitnek önmagában a cselekedetek nélkül is elegendő megtartó jellegéről, s mikor kell a cselekedet is mellé?

 

b, Idézed elsőre a Máté 7,21-et, s az összes többi idézeted is hasonló tartalmú, az Atya akaratának megcselekvőiről szól, nem véletlenül, hiszen az Írás fel nem bontható, csak megérteni kell benne a hangsúlyokat, ami most Neked láthatóan nem ment, mert kihagynád a hitet a cselekedetek elől-mellől. Nézzük a Máté 7,21-et bővebben és egy másik Igét Jánostól:

 

"Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól...

Azért a gyümölcseikről ismeritek meg Őket.

Nem minden, aki ezt mondja Nékem: Uram, Uram! megyen be a mennyek országába; hanem aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát.

Sokan mondják majd Nékem ama napon: Uram, Uram! nem a Te nevedben ... ?

Valaki azért hallja én Tőlem e beszédeket, és megcselekszi azokat, hasonlítom a bölcs emberhez... (Máté 7,15.20-22.24.)

"Ha pedig a Mózes írásainak nem hisztek, akkor mi módon hisztek az én beszédeimnek?" (Ján.5,47.)

 

Jézus folyamatosan arról tanított, hogy

- az Ő beszédei, megtett csodás cselekedetei nyomán Őbelé vetett hit alakuljon ki az emberekben,

- azaz ne valójában rossz gyümölcsöket termő hamis próféták beszédei, tanításai alapján, hanem az Ő beszédei, tanításai alapján mondják Őt "Uram, Uram"-nak az emberek,  

- és a Tőle hallott beszédek alapján Őbenne hitre jutva cselekedje meg az Atya akaratát a hívő a mindennapjai során.

 

Jézus egy folyamatot ír le:

- hallani az Ő beszédét,

- hitre jutni,

- megcselekedni az Atya akaratát.

 

Jézus itt tehát következetesen tudatos hívőkről, már hitre jutottakról ír, s csak utána beszél az Atya akaratát tudatosan cselekvőkről!!! Hiszen csak az tud az Atya akaratáról, az Ő Uráról, aki hisz az Ő Urában, Atyjában! Sőt, még a hamis próféták is tudnak az Ő Urukról, azaz hívőknek, az Ő Urukban hívőknek mondják magukat, azaz a saját látásuk szerint Ők is "hitből cselekszik" azt, amit cselekszenek.

Emiatt bizony Jézusnál is következetesen megelőzi az Őbenne hitre jutás az Atya akaratának a megcselekvését!

 

Megígértem, hogy szólok arról, hogy akkor miért van többször megemlítve a Jézusba vetett hit önmagában, mint elegendő állapot az üdvösséghez.

Amiatt elsődlegesen, mert vannak sokan olyanok, akik akkor (pl. közvetlenül a földről való elköltözésük előtt) jutnak hitre, amikor már nem tudnak a hitükhöz illő cselekedeteket, megtermett jó gyümölcsöket ragasztani a hitük mellé. Emiatt küzdenek halálos ágyon fekvők lelki üdvéért, azok elköltözése előtt.

 

Pál (merthogy Ő is téma) erről az elvről így szól:

"Merthogy Krisztus Jézusban a körülmetélkedés nem ér semmit, sem a körülmetéletlenség, hanem a szeretet által munkálkodó hit." (Gal.5,6.)

 

Az a hit ér valamit, amely munkálkodik, cselekszik folymatosan a szeretet által. Pál zseniális tömörséggel fogalmazta meg a sikeres keresztényi hívő élet összes feltételét egyetlen Igében, zsidónak és nem zsidónak is egyaránt. Jakab ugyanezt az összevonást adja elénk, ahogyan Jézus is.

--------------------------------------------

Az eszkimó felnőttként csak részben van/lehet tudatlan állapotban Istenről, elsősorban inkább Jézusról, ahogyan az athéniak voltak (amely tudatlan állapotról az első pontban beszéltem), azaz nem tud teljesen tudatosan bűnt elkövetni, de a cselekedetei felnőttként már tudatosak. Ekkor az a tudatos cselekedeteinek a fokmérője, hogy az Istentől kapott szellemén keresztül a lelkiismerete él-e, s az összhangban van-e a gondolataival, s a megtett cselekedeteivel? (Róma 2,10-16.) 

Ugyanis van az elődei által egy korábbi szövetsége Neki is Istennel, mégpedig a Noé szövetsége. Ezek betartását a lelkiismeret ma is közvetíti, azaz ha pl. nem gyilkol, vagy megmaradt a világossága a vér/lélek jelentőségével kapcsolatban, akkor jó esélye van arra, hogy a Jézusról tudatlan állapota, de az élő lelkiismerete vezérlete alatt megtett cselekedetei miatt megmenekül a lelke. 

Azaz az eszkimó, ha már tudatos, azaz felnőtt emberré válik, ugyanúgy elkezdi keresni az Istent, hiszen az emberben az Istentől kapott szelleme vágyik vissza Isten jelenlétébe, az Istennel való közösségre. Azaz hitre kell jutnia Neki is Isten létezésében, s az elő lelkiismeretének kell vezérelnie a cselekedeteit. Ha így van, akkor jut az Ő lelke az üdvösségre, de ha tudatos cselekvővé válva nem keresi az Istent, és nem fogadja el a létezését, akkor nem az élő lelkiismerete fogja vezérelni a cselekedeteit, mert az élő lelkiismeret vezérlője az ember Istentől kapott szelleme, ami csak hitre jutva tud újból visszatalálni ahhoz (s vezetni az embert), akitől származik.

 

Mindemiatt a 3. axiómádat át kell fogalmazni, mert Jézus is, Pál is, Jakab is átfogalmazta:

 

Istenbe vetett hit és az Atya akaratának megcselekvése együttesen kell ahhoz, hogy az ember éljen.

 

 

Üdvözlettel:

 

vm

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: prklht (274)
Amida Creative Commons License 2006.04.28 0 0 301

ne drogozzak? Okay.

Talán drogg nélkül is lehetek olyan hülye, mint bárki...

Mert vannak akik drogg nélkül is elég hülyék!

Ha.

Majd ezt az eszement topiknyitogatós őrületet levetkőződ, és végre egy témában megállapodsz, akkor ...talán...ember leszel.

Addig.....

Amida

Előzmény: Törölt nick (280)
Amida Creative Commons License 2006.04.28 0 0 300

Jób nem volt zsidó.

Nem semmi.

Akkor mi volt?

Buta!

Amida

Előzmény: Paleokrites (279)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 299

Úgy van, a szó veszélyes fegyver.

 

Csak az erőszakos fegyveres harci eszközök nélküli módszerre  kívántam helyezni a hangsúlyt

 

Az egész zsidó főpapság, a farizeusok az írástudók mind zavarba lettek hozva, és valóban azért nem tudták azonnal kinyírni Jézust, mert felettük is volt egy nagyobb hatalom. Ezért kellett cselhez folyamodniuk.

 

Előzmény: kisharsány (297)
Paleokrites Creative Commons License 2006.04.27 0 0 298

Nos...., Jézus idejében a farizeusi rendszer el volt nyomva....., hisz a szadaceusok voltak hatalmon, no meg azok akik a római helytartótól vették súlyos aranyakért a titulusokat, papságokat és a főpapi hivatalt, mert volt olyan vásárló, aki egy napig volt főpap, de a címet megtarthatta élete végéig!

Jézus senkit nem hozott amúgy zavarba, főleg abba a zavargós időben...., az egy másik dolog, hogy az írók milyen modelt, avagy zsidóságott akart beállítani a képbe....

Előzmény: kisharsány (297)
kisharsány Creative Commons License 2006.04.27 0 0 297

 

 

  

   "Azért Jézus egy egész hatalmi rendszert zavarba hozott, fegyver nélkül!"

 

   Nos ez azért nem stimmel!  A kardnál csak egy élesebb fegyver van: A SZÓ !

 

 És Jézus evvel "hozta zavarba" a farizeus hatalmi rendszert. Mert az emberek a gondolataikat ekkor már csak szavakal tudták egymás tudtára hozni. (:nem úgy mint "Bábel" előtt:) És tudták, hogy "szavak szerint" nem győzhetnek.

 

  kisharsány

 

Előzmény: takarito (256)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 296

Elmondom egyben az  egészet, kicsit széttördelődött.

 

Természetesen aznap, sőt ez nagyon is fontos.

 

A feleősségmegállapítás azonban nem annyira jelentéktelen gondolat, hiszen pont ez a tevékenység határozza meg egy bűn elkövetése esetén ki és milyen mértékben felelős egy bűncselekmény létrejöttéért?

 

Felelősség nem mindenkit terhel, hanem azt, aki elkövet egy bűnt.

 

Ha pedig annyira pályázol egy beismerésre, akkor neked is be kell ismerned, hogy nem volt az Édenkertben megtérés.

Vagyis isten nem azért változtatott a döntésén, ahogy azt kezdetben meghatároztad.

 

 

Előzmény: prklht (292)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 295

Vagyis isten nem azért változtatott a döntésén, ahogy azt kezdetben meghatároztad.

 

Előzmény: takarito (294)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 294

folytatás...

 

Ha pedig annyira pályázol egy beismerésre, akkor neked is be kell ismerned, hogy nem volt az Édenkertben megtérés.

 

Előzmény: takarito (293)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 293

Természetesen aznap, sőt ez nagyon is fontos.

 

A feleősségmegállapítás azonban nem annyira jelentéktelen gondolat, hiszen pont ez a tevékenység határozza meg egy bűn elkövetése esetén ki és milyen mértékben felelős egy bűncselekmény létrejöttéért?

 

Felelősség nem mindenkit terhel, hanem azt, aki elkövet egy bűnt.

 

De

 

Előzmény: prklht (292)
prklht Creative Commons License 2006.04.27 0 0 292
Azt gondolom, mindent elértem, amit szerettem volna: elismerted, hogy megváltoztatta döntését, - tehát nem hazudott – a felelőségről vitázhatsz, de vannak olyan bűnök, amelyért az össze elkövető halált érdemel. És közben megint pontatlan vagy: Nem haltak meg… aznap.

 

Felelősség mindenkit terhel, kit ezért, kit azért.

Előzmény: takarito (286)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 291

Elismerem, hogy lehet a természet ellen is vétkezni, de egyellőre odáig jussunk el, hogy egymás ellen nem vétkezik az ember.

 

 

Előzmény: Törölt nick (282)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 290

Ezt a hozzászólást pártolom.

 

Előzmény: prklht (274)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 289

Csak te meg Jézus említi a test több értelmezést. Pál keményen megveti testet.

 

Előzmény: vámmentes (272)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 288

Ez a hozzászólás kiváló.

A kvázi vád, hogy arra hivatkozik Ádám hogy Évát az Isten adta mellé, szép észrevétel.

 

Előzmény: vámmentes (270)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 287

Hiába lényege az embernek a szelleme, ha nem használja és utál gondolkodni.

 

Előzmény: vámmentes (268)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 286

Igenis hajlok arra a gondolatra, hogy az Isten azért változtatott a döntésén, mert a felelősség hirtelen megoszlott, valóban hármójuk között. Ez azonban nem zárja ki azt az állításomat, hogy az első emberpár halála nem történt meg. Mert nem haltak meg.

 

De nem csak a kígyót terheli a felelősség.

 

Előzmény: prklht (284)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 285

Kavarod a dolgokat. A jelenések könyvében a feltámadás utáni második halálról van szó és semmi köze nincs egy emberei kettéosztáshoz. Testestül lelkestül vettetik az örök tűzre.

 

De a feltámadásig akkor is csak úgy tud élni az ember, ha teste is és lelke is és szelleme is él.

 

Tehát az Édenkertben semmiféle (rész-)halál nem történt.

 

A bűnt magát továbbra is rosszul értelmezésben használod, mintha az ember maga volna felelős a saját halálért, annál az oknál fogva, hogy eredendően bűnösnek nyilvánítod. A "bűn" azonban egyáltalában nem ez, hanem a  tulajdonképpeni gonoszságok, azaz MÁSOK ELLEN elkövetett cselekedetek nevezhetők bűnnek, amelyek ellen egy törvényrendszer ÍTÉLETET mond. A gonoszság mindaddig viszont gonoszság, amíg a törvényi hatalom alán nem kerül.

 

Egy büntetéstől pedig csak úgy lehet feloldani valakit, ha az őt elítélő törvényt MEGSZÜNTETIK vagy KEGYELMET adnak. EZT nem értette meg Pál sem a keresztények. A kegyelem nem a bűntől szabadít meg, hanem a BÜNTETÉSTŐL.

 

Visszatérve a lélekhez, amely amikor megtér az Istenhez, akkor én azt mondom, hogy az ember maga olyankor MEGHAL. A példabeszédek egyszerűen ezt akarja hangsúlyozni, nem a lélek és a test kettősségét.

 

A bűneset helyett pontosabban a jó és gonosz tudásának a megszerzését mondanám, hiszen csakis arról volt szó, magában az emberben semmilyen halálos folyamat nem játszódott le, maga az isten is elismerte, hogy az ember olyan lett mint az istenek jözül egy, jót és gonoszt tudván. Azt pedig nem ismerte el, hogy olyan lett az ember mint egy élőhalott. Ami azonban kifejezetten megtörtént, az az, hogy haláluk helyett a környezetük elátkozása vette kezdetét.

 

 

Azt pedig kifejezetten javaslom, hogy ne gyűlöld a magad lelkét addig, amíg nem érted mit akart Jézus ezzel mondani.

 

 

Előzmény: vámmentes (267)
prklht Creative Commons License 2006.04.27 0 0 284
De, igen, ha egy büntelen élet követi.

 

Valójában akár, háromfelé is oszthatnád a felelőséget. (Bíróság így járna el)

 

Isten szándékának, és tettei mozgatórugójának számunkra nincs belátható része. Ezért a lényeg még mindig, hogy megváltoztatta döntését. Azaz, ezek szerint korábbi véleményedtől elállsz?

Senki se ámítsa magát még most se, hogy a kígyó vezette félre, - vagy más - a felelősség az övé.

És csak remélhet, hogy Isten ismét könyörületes lesz.

Előzmény: takarito (283)
takarito Creative Commons License 2006.04.27 0 0 283

Hát nem úgy van. A megijedés, mentegetőzés és a felelősség áthárítása másikra egyáltalán nem a megbánás és megtérés jele.

 

Javaslok azonban egy új értelmezést. Nem lehetett bizonyítani az egyértelmű felelősséget abban, hogy Ádám a maga szándékától vezetve evett a jó és gonosz tudásának a fájáról. Amely szükséges lett volna talán a halálához. Valóban nem magától szakított, hanem az Éva adott neki, és így a felelősség csökkenhetett ahhoz, hogy másképp alakuljanak a dolgok, nem Ádám halálával.

 

Előzmény: prklht (266)
vámmentes Creative Commons License 2006.04.27 0 0 281

Én csak segítek Neked (is) abban, hogy ne ess a saját magad által itt megalkotott holmi "alku tárgyát nem képző" saját(os) axiómáid miatt Isten Igéjének más részeivel szemben hangsúlybeni és/vagy tárgyi tévedésekbe.

 

Vagy, ha Te már beleesel az egyoldalúság ilyetén hibáiba, akkor legalább ne ránts mást is magaddal azokba...

 

 

Előzmény: prklht (274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!