Keresés

Részletes keresés

TNDPP Creative Commons License 2008.06.26 0 0 719
Mustangos rezó kipufogóval már próbálkoztam, bár még csak szimulátorral terveztem és néztem meg "mi lenne ha...". A mota demója sajna nem fog működni szimulátorként, meg kell venni az eredeti verziót Ausztráliából (most erős a forint...). A demó változatban csak néhány menü működik pl a "Tools"-ban a xy lökethossz átszámítása főtengely fokra stb. + ami még működik benne, az a csonka kúp kiterített rajz tervezője, ami tényleg hasznos, ha rezót akarsz készíteni (ennek használatát a retrotuning.fw.hu eléggé dögledező oldalán lehet megnézni egy simson cső készítése kapcsán).
A pipe_dsn nevű program csak akkor fog rendesen működni, ha úgy telepíted a számítógépedre, hogy a windowsodban a "Területi és nyelvi beállítások" (Start menü - Beállítások - Vezérlőpult) át vannak állítva angolra. Ha valamit nem értesz, hogy milyen adatokat kér a program és milyen formában, szívesen leírom azt is. Egyébként ez a progi azért használhatatlan számunkra, mert kipufogó gáz hőmérsékletének nem engedi a 350 Celsiust, ami kb a Mustangra (és a széria Simsonra is) igaz.
Szerintem az egyik legjobb rezó tervező (ha nem nézzük a szimulátorokat) itt található:
http://www.ytcn.nl/archief/index.php?dir=Software/
le kell tölteni a prog-reeks.zip nevű csomagot, ebben többféle tervező program van, ezek közül a prog62b a kipuf tervező. Egyébként ez valami illegál progicsomag, eredetileg a 2ütemű istenkirály prof G.P. Blair : Design and Simulation of Two-Stroke Engines c. könyvének CD mellékletéből való
Előzmény: flathead (712)
peci sufnija Creative Commons License 2008.06.26 0 0 718
Nekem van egy Mustang blokkos rigám és sose hagyott még ott sehol, pedig egy repedt-ragasztott blokk, a kuplungot én parafáztam fel. a 177es hozzászólásban van róla kép is.egyszer kifogyott a benga a semmi közepén és jött egy MZ-s srác és adott fél litert. Tök jó érzés volt. amugy Mz-m is van. de ezt a riga-jawat megtartom életem végéig.
peci sufnija Creative Commons License 2008.06.26 0 0 717
Gratulálok neked! én is tegnap!:D:D egy 2es és két 5ös a többi 4es
Előzmény: Péter mz (692)
flathead Creative Commons License 2008.06.26 0 0 716
OFF = OFFtopic
Ezt akkor szoktuk kiírni, ha valami olyan közlendőnk van, ami a topic témájától eltér, így akit nem érdekel, már az elején tudja, hogy nem témábavágó dolog, így átugorhatja. És általában az OFF hozzászólásokat a moderátor (ha van) átteszi az OFFtopic topicba (ha van) :-)
Előzmény: Jawa 23A Mustang 1975 (715)
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 715
csak nézegettem a hogy mibe irtál még ezen a fórumon kívűl:D de mi az az OFF???
Előzmény: flathead (710)
Péter mz Creative Commons License 2008.06.26 0 0 714
helo
Mért állt be a hátsó kereked mikor mentél a mezei uton? Egy dolgot már megtapasztaltam ha jár alajáraton és vagy oldalsztenderen van vagy nagyon balra dől akkor leáll. Ezt kipróbálhatja bárki alapjárat és döntsd balra a gépet elég jól majd fulladozni fog ez azért van mert az uszóházból elkezd befolyni benzin .Egyébként viszont szivatni igy könnyebb aki akarja lenyomod a pöcköt és balra döntöd.Kevesebb ideig kell igy szivatót nyomni mert tulszivatja az ember.

Én ugyvagyok eletek h akinek nem jó a motorja ahhoz szivesen elmennék és megcsinálnám neki bármi is a gondja. Csak az a baj h ti mind messzi vagytok.De azt is lehetne h ti hozzátok hozzám. SZeretném ha minden mustangos büszkélkedhetne h neki jól megy .Én vasmegyei vagyok ha valaki veszprém megyei vagy zalai és tőlem olyan 150km re lakik max azt med tudnám oldani.Jó mondjuk ez már elég nagy táv de van mz-m elmennék mondjuk max benzinár felét , 2/3át kifizetné és kész .

Nekünk a 3 közül mind üzemképes és használjuk őket jól mennek és sose állnak le könnyen indulnak.én vagyok a szerelőjük ,meggyógyitom őket.

geyébként én se érettségiztem korán az ismerőseim már a mult hétfőm,kedden levizsgáztak.
Én most majd megyek autoszerelőnek tovább ha felvesznek, elég jól tanulok már csak a suliba be kell menni a törzslap és a bizonyitvány fénymásolatával.
flathead Creative Commons License 2008.06.26 0 0 713
Ja, egyébként van két felújított karburátorom Mustangra. Mindkettő alaposan át lett pucolva, és mindkettőben új a súbertű. Kipróbálva nem volt, de a tűszelep is elzár, fúvókák tiszták, sérülés nincs egyiken sem, hiánytalanok, tehát működniük kell.

Mindkettő ELADÓ, akit érdekel, szóljon! Ár: megyegyezés szerint
Érdeklődni itt, vagy flathead1932@yahoo.com -on.

flathead Creative Commons License 2008.06.26 0 0 712
Kipuffogó tuningal már próbálkozott valaki? Találtam 3 programot is erre, az egyik sajnos fizetős, a másiknak van demója, de elég bonyolult, a harmadik pedig ingyenes, de szintén bonyolult:

http://www.buildandclick.com/

http://www.users.bigpond.net.au/arrowkarts/private/motademo.zip (ez inkább 2-ütemű szimulátor)

http://www.users.bigpond.net.au/arrowkarts/private/Pipe_dsn.zip (ez az ingyenes kipuff tervező)
flathead Creative Commons License 2008.06.26 0 0 711
Huhh...ez nagyon szomorú történet! Őszintén sajnálom! De szerintem se add fel, pláne, hogy így már el sem tudod adni normális áron. Úgyhogy szerintem is higgadj le, aztán ess neki újból és azértis csináld meg!
Néha én is belefáradok a dologba, amikormár x-edszer szedem szét a blokkot, rakom össze és még mindig nem jó. Felidegesítem magam, beborítok 6-8 sört a hétvégén és következő héten újra nekiesek. És én még csak menni sem tudtam vele, mióta megvan (április) :-)))
Most vettem két blokkot, mindkettőbe olyan a váltó, mintha új lenne, sőt a fogasív is (berúgó). Úgyhogy most szétkapom az eredeti blokkomat és a 3-ból csinálok egyet, de mostmár MINDENT kicserélek, amit lehet, új csapágyak, szimmeringekkel együtt, stb......
Úgyhogy ne búsulj! Menni fog az!
Előzmény: Maczko Peter (703)
flathead Creative Commons License 2008.06.26 0 0 710
OFF Áhh, már félretettem...maradok a gitárnál :-))) Amgy voltál te is azon a topicon? ON
Előzmény: Jawa 23A Mustang 1975 (702)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 709
Én a mustangot használom,indul ha kell és megy is.Nálam a babetta pihen.két hónapig nem mentem vele mert gyenge volt és olyan furcsán járt.Egy nap rájöttem hogy ha a gyertya szikraköze 1mm-es akkor működik és menni is lehet vele.De gyenge és sokat fogyaszt.majd furatni kell a hengert,az lehet a baj.A mustang kétszer okozott gondot.Először amikor sikerült tutira belőni a gyújtást és elszakadt a lánc a próbaúton,a másodjára meg amikor nem sikerült belőni a gyujtást és elvánszorogtam a haveromig.Ott állítottam még rajta,amitől be sem indult.Próbáltam betolni,akkor kilőtte a hangtompító dobot jó 3 méterre.másodjára csak kiköpte,harmadjára már 5-6 méterre repült a vas akkora hang kíséretében hogy kijöttek a szomszédok az utcára :D
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 708
A babetta tényleg megbízható szerkezet.
Előzmény: TyerCorp01 (707)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 707
Elég megrázó történet :S
Tényleg van lelkük...többször tapasztaltam...
Ne add fel!
Van pár vázam, tankom, felajánlom olcsó áron :o), akár ingyen, csak ne tedd! Minden egyes ilyen azért van, hogy tanulj belőle, ez mondjuk elég durva dolog volt a teremtőtől...
A babettákkal eddig én is mindig szívtam, pedig azok elromolhatatlan szerkezetek (elvileg)

Pár napig szépen higgadj le, pihend ki magad, aztán tiszta fejjel láss hozzá a javításnak.

Gondold meg, aludj rá egyet-kettőt...
Jobbulást, mind Neked, mind a sárkánynak!

Jah és mégvalami, nyugati motort minden pénzes paraszt vehet magának, keletihez ízlés és türelem is kell :) Ezzel Te több vagy, mint akármelyik nyugati motor tulaj :)
Előzmény: Maczko Peter (703)
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 706
az a gyonyörű fényezés is szétment meg minden???
Előzmény: Maczko Peter (703)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 705
A Szocimotorozást ha akarod se tudod abbahagyni, egyszer megfertőződtél nincs visszaút. De ugye neked nincs komolyabb bajod???
Előzmény: Maczko Peter (703)
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 704
Majdnem elsírtam magam mikor elolvastam! eznem vicc!! :(

Nehogy ott haggyad ez egy ilyen dolog... én is veszem a béres cseppet még is megbetegedek... xd

Nagyon sajnálom hogy ez történt de azt még jobban, hogy eleged lett...

Hidd el hogy meg fog javulni.. ennek a motornak ami nállam van egyik haveromé ugyen ez volt a baja fogta magát azt mire fölöltözök leáll... én kicsiréltem a gyujtótrafót és a kondit meg a gyeertyát boshra.. és most működik (igaz hogy mentem hegyenk fölfele elpattant a hátsó fékrugó, és behuzott hátsó fekkel kellet feltoljam a hegyre de megoldottam[most be van baszva az mz mellé mert nincs pénz]) és nem fogom feladni!!!!

Előzmény: Maczko Peter (703)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.06.26 0 0 703
Szevasztok. Asszem vége van Jawa-s pályafutásomnak...:( Borultam egyet... És ami a legszomorubb, hogy a motor probált "eltenni lábalól". Kezdődött ugy, hogy blokkcsere, mert amig a másikat javítom, addig kell mivel menni. Ezis beszart. Nemtudom hogy mibaja, de olyanokat csinál, hogy valamikor pöccre beindul, megy rendesen. De az utobbi idöbe azt csinálja, hogy megint pöcc röff, szép alapjárat, öltözök fel ( bukó stb..) És leáll. És akárhogy probálom beinditani nem indul, csak kb olyan 1-2 óra után. megnéztem karbit, benzinszint, fuvokák rendben vannak. Tank tiszta. Szét a blokk. Gyujtás mint az óramű. Még hozzáértő szerelök se tudták megmondani mi a baja. Szikra akkora van majd kib@ssz@ a szemed. Terhelés alatt is. És ma történt, hogy menetközbe leállt. Megint szét mindent stb.stb... Semmi hiba. Várok, inditgatom, várok semmi. Tologatom mint hülyegyerek a kisautót, semmi. Néha néha egy egy bizonytalan röffenés és semmi. Keverék 1:40.Megint szét gyujtás. Szikra van. Gyertya benzines. Gyujtás rendben. És szokta hidegen melegen. Lehet ezeknek tényleg "lelke" van, hisz épp 2-3 nappal beszéltem egy gyerekkel, h. 25 pénzért viheti. Persze a sárga marad nálam. Megcsinálom.
Jöttem haza korom sötétbe a közelebbi faluból, vékony bicikli út. Jobbra kukorica, balra búza, korom sötét... Megint leállt. Rántott egyet a motor...Hátsó kerék blokkol... Mire a kuplungra rányultam volna ki a segge, bucka... Következő kép: benzinszag, fáj a fejem. Motor nemmegy. Mellettem fekszik, szomorúan lehajló, törött lámpával, mintha bocsánatot kérne. Üvegszilánkok mindenhol, persze hogy abba feküdtem. A tank elvesztette a tervező által előirt formáját. Durva élek mindenhol, felpattogzott festék, vázon vagy 5 centit balra elcsuszva...Felkelek felállitom szeretett motoromat. Mindkét visszapillantó jobbra balra áll, és sötéten tátong...A tegnap tankolt benzinem a föld itta éppen, a hajtóműolaj lassan szivárgott csak ki belöle... Persze nagyon messze voltam otthonról. Onnan hazatolni. Próbálok reménytelenül életet lehelni bele...Nemmegy. Ripityára törött motoromat toltam haza a sötétben fáradtan, egyedül. Arra gondoltam eladni már ezt se kell. Elegem lett a régi motorokból. Főleg a csehekből. A Babetta se szeretett pedig őt is ápoltam, szerettem. Hálátlan barátok...
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 702
megtanultál már szájharmónikázni?
Előzmény: flathead (696)
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 701
én oda öninditót akartam szerelni 10 dugókulcs egy 4 lapos rúd azt meg egy kis villany motorra felszerelni:D
Előzmény: Törölt nick (700)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 700
az a fordulatszámmérő arról a motorról került le amiről a rugóstagok meg az ülésidom stb.Egy 2:1-es áttételű kihajtás,spirál,és egy 13ezerig skálázott műszer.Sikerült felszerelni mindent,de a kihajtásnak van sajna ütése és emiatt elállítódik a gyújtás :/
Amúgy kísérleteztem a megszakító nélküli gyújtással is.egy rossz babetta lendkerékről levágtam a jeladót tartalmazó szoknyarészt.ezt rögzítettem a mustang mágnes tetejére.Sajna a jeladót nem tudtam rögzíteni stabilan.Egyszer beindult,szépen pörgött,de utána visszakerült az eredeti gyújtás.azzal használom szinte naponta.a múltkor próbaképp beszereltem egy babetta hátsó kereket a mustangba.Kíváncsi voltam hogy el tud-e indulni.Nos nem volt vele gond.Csak a hátsó fék nem volt bekötve így nem mertem meghajtani.mivel az első villa nem valami stabil,így az első fék felejtős.Azt szeretem hogy a rövid áttétel miatt nem kell kapcsolgatni.hamarosan felkarül hátulra egy 50 fogas lánckerék a gyári 55 fogas helyett.
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 699
szerintem digitálisat csinálj mehanikusat ugyse tudod megoldani.. szoci motoroson van egy kapcsolás az alapján tudsz egyet csinálni de nem lesz pontos majd variállni kell szűrökondit be kell rakni pl meg egyebeket ha értessz hozzá akkor meg tudod csinálni ha nem akkor puff:D:D végülis minek mérni hallod a hangján :D nekem még 3 év van az éretségiig :D és a guglén találtam rá erre a fórumra:D
Előzmény: Törölt nick (698)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 698
szia!
az egész hátulja rövidítve lett.
elég jól működik a masina,csak pár gond van vele.Az egyik hogy az első villa szorul egy előző gazda jóvoltából,másik hogy magas az alapjárat a kopott karbi miatt.
Sajna a fordulatszámmérő nem működik,mivel nehéz megoldani a kihajtás főtengelyvégre rögzítését.
Bakoj87 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 697
Gratula

Hogy csináltad hogy már végeztél? Hűgomnak még csak most lesz a szóbeli.
Előzmény: Péter mz (692)
flathead Creative Commons License 2008.06.25 0 0 696
Nekem meg még vagy hármat diplomáig....:-((((
Előzmény: TyerCorp01 (695)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 695
Gratlálok!
Nekem még egy évet el kell szenvednem az érettségiig :)
flathead Creative Commons License 2008.06.25 0 0 694
Gratula, ügyes vagy!
Előzmény: Péter mz (692)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 693
Raj vagy Grat :) Én meg 9 órán belül tulajdonosa leszek a zsír új hátsó krossz gumimnak úgyhogy megyek rápihenek.
Előzmény: Péter mz (692)
Péter mz Creative Commons License 2008.06.25 0 0 692
én ismertem az index fórumot az mz-s részét.Aztán forumkeresőbe beirtam egyszer h jawa és rátaláltam.Egyébként elmondom nektek h ma leérettségiztem mindenből 4 es lettem.
Bakoj87 Creative Commons License 2008.06.24 0 0 691
szintúgy
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.06.24 0 0 690
szintúgy
Előzmény: flathead (689)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!