Keresés

Részletes keresés

erebusz Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16253

Üdv!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy akkor most decemberben nem csak 15 vonalon szűnik meg a forgalom? Mert nyár közepén arról volt szó, hogy csak a nyugati és a dél-alföldi régióban lesz vasútmegszüntetés, míg a többiben majd 2007 tanév végén illetve decemberben. Hivatalos megfogalmazás szerint ilyen ütemben szervezik át a tömegközlekedést....

 

Más kérésem is lenne, tudnátok adni egy olyan linket, amin el lehet érni egy a 60-as évekből származó menetrendet? Egyszer találtam egy képtárban egy 1943-asat oldalanként beszkennelve, de mondjuk azóta annak elfelejtettem a címét, bár mondjuk már akkor is elsősorban a 60-as évek érdekelt volna....

looksharp Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16252
Akkor nézzük, az érintett vonalakon hogy áll a helyzet, a teljesség igénye nélkül:

4-es vonal: passz
11-es vonal érintett szakasza: Bakonyszentlászklón és Zircen van pénztár.
13-as: csak a csatlakozó állomásokon van pénztár.
14-es vonal: Szany-Rábaszentendráson van pénztár.
22-es: lyukasztós jegyes, a forgalom tehát mérhető.
23-as: van pénztár Csömödéren, Lentiben, Rédicsen.
24-es: csak Zalabéren van pénztár
27-es vonal: passz
37-es vonal: Marcaliban van pénztár. Böhönyén volt, lehet h most is van KM-es.
47-es: Komlón van pénztár
62-es: Harkányban és Siklóson van pénztár, vajszló KM-es, Sellye elágazó állomáson van pénztár
76: csak Diósjenőn van pénztár
84: Az információim hiányosak, de tudtommal Mátraballán és Recsk-parádfürdőn van.
87-es: Végig TM az érintett szakaszon, Putnokon van pénztár.
88-as: Hejőkeresztút és Mezőcsát állomás jegykiadásra berendezett.
98-as: TM, Hidasnémetiben van.
112-as a Nagykálló és Nyíradony ad jegyet, közben TM.
125a: Battonyán van pénztár
126: TM, Kisszénás KM
127-es: csak Vésztőn van pénztár, egyben ez a jv-k telepállomása.
129-es: Békésen van pénztár
147-es érintett szakasza: Fábiánsebestyénben és Gádoroson van pénztár, Gyopárosfürdő KM-es.
151-es: Solt, Dunavecse van pénztár.
152-es: Izsákon van pénztár, Kecskemét-alsón van pénztár
153-as: Kecelen és Kalocsán van pénztár.

Az "éretelmesebb településeken", már ahol van potenciális utasréteg, most is van pénztár. Ott igenis, lehet szavazni. De félreértettél. nem arról van szó, hogy kimegyek és veszek egy jegyet, hanem felülök a vonatra és utazok is vele! Ha ez az 50000 aláíró utazna is: lehet, h nem lenne elég a szóló Bz.

Annyi jeggyűjtő nincs, hogy az összes érintett vonalat támogassák. Van pár, használnak is állomásokat, de azért az már feltűnő lehet, hogy valahol összeszerveznek havi 6-700 ezer HUF bevételt, vonzataként az állomási pénztárban megjelenik 3500-4000 utasfő egy hónapban, a vonatokon meg lézengenek.

"Lehet aláírást gyűjteni. Lesz is aki aláírja. Olyan is, aki nem használja a vasutat. neki ugyan nem kell, de aláírja, mert másnak kell" (C: Orosz I.) De ha abból a kb 350 emberből, ki naponta ingázik pl. Fábiánsebestyén és Szentes között, nem csak 30 lenne vasúti bérletes, hanem 80-100, akkor már valahogy más lenne a leányzó fekvése.
Azért a kis helyeken az emberek jól ismerik a vasúti dolgozókat, így a pénztárt kezelőket is. Ha van igény rá, akkor rendelnek havijegyet, meg is oldják a havijegyek vásárlását olyankos is, ha nincs minden vonatnál pénztár.
Nem itt van a baj.

A jegyvizsgálók leszámolása kezelhető: Azt azért vezetik, hogy melyik szolgálat után mennyit számol le egy jv. ez követhető. És ebből kitűnik, hogy darabra és összegre sokat árul egy (mellékvonali) szolgálat után egy jv. Ez megjelenik a telepállomás utánfizetési pénztárában.
Itt sincs baj.

Ott van a baj, hogy egy aláírásgyűjtéstől még nem lesz több utas.
Előzmény: f_k (16251)
f_k Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16251

Szia

 

Nézd!

 

Tudtommal a jegyvizsgálók által beszedett jegy viszonylat nincs központilag feldogozva, de a pénztárban a mellékvonal végpontján vagy máshol az országban sem lehet viszonylatos jegyet venni.

 

A mellékvonalak egy részén nincs pénztár.

 

Magyarul ha van is bevétel nem oda kerül, ahol leutazzák, vagy ha mégis akkor torz adathoz jutunk.

 

A mellékvonalon nem lehet bérletet venni többségében,  ez se kedvező , tudtommal a jegyvizsgáló ilyet nem tud adni a vonaton.

 

Én reálisnak tartanám azt a kissé paradox megoldást, hogy a vasútmániás kéregjegygyűjtők 67,5  ill 90% os jegyeket kéregjegyeket vásároljanak, esetleg refomot vagy különleges pl személyvonati feliratú bárcát, ebből lehetne bevételhez jutni, de maga a fizikai leutazása akadályokba ütközik.

 

Én nemrég vettem 100 km es 90% os zöld elsőosztályos kéregjegyet emlékbe cca 140 Ft ba kerül, de 1400 Ft lesz ebből a bevétele a vasútnak.

 

Talán érthető jegygyűjtők rendbe tudnának szedni egy két vonalat, de az összeset nem.

 

Az pedig hogy a mellékvonalon leutazásra került jegyeket hol vették nem is érdemes firtatni, nem lehet a jelenlegi rendszerben.

 

Belegondolok a konkurencia úgy működik hogy a bérleteket a cégeknek csoportosan adják el, és így a teljesárú bérleteseket igenis megfogák, el is viszik a vasút elől.

 

Ilyen mostani hozzáállással nem sokra megy a megmaradó hálózat sem, mert rossz szemléletel és rossz irányba megy sok esetben.

Előzmény: looksharp (16245)
BOP-309 Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16250
Aha :(
Előzmény: looksharp (16248)
looksharp Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16249
Szerintem a nyomvonal nem alkalmas 60 km/óránál nagyobb sebességre: 300 méteres sugarú ívek, beláthatatlan nem biztosított átjárók.
Előzmény: KÖNIGNORBI (16229)
looksharp Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16248
Tudomásom szerint mind a 28 vonalra készült menetrend. Aztán majd jön a nyomás közbeni változások: ez és ez az oldal pótlás nélkül törlendő, vagy menetrendjét a volán menetrend ez és ez az oldala tartalmazza. Volt már ilyen.
Előzmény: BOP-309 (16246)
looksharp Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16247
Amennyire én tudom, a mérővonat 40 km/óráig ad lehetséges sebesség-értéket. Egy 20-as és egy 40-es pálya grafikonja között nincs olyan nagy eltérés. van néhány egyéb szabály, mint a síktorzulások, nyomtáv és az aljállag, ami alapján a pályamester jogosult sebességkorlátozást elrendelni.
Lehet őket szidni, de:
elvileg ha egymás után 3 alj kétpontosra van jelölve, akkor a vörös tárcsás vágányzárat is jelenthet. ehelyett - ha ez hosszabb szakasz - kitűznek egy 20-as vagy 10-es következménycsökkentő lassújelet.
Óriási a nyomás a pályafenntartáson, mely adódik az egyre romló pályaállagból (ez lett a pályafenntartási létszám kft-be történő kiszervezésének következménye, hiába van anyag, nincs ember, aki beépítse), és a forgalom részéről (menetrendi sebesség tartása, emelése)
Előzmény: GyöBzs (16239)
BOP-309 Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16246
Hello! Még mindig a Nyáron tervezett lista van halálsoron? Ebből Dec-i menetrend váltás után mi szűnik meg vaj? Vagy most hogy áll a dolog?
looksharp Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16245
Gyűtsenek aláírást nyugodtan. De inkább szavazzanak a pénztárakban vagy a vonatokon a jegyvizsgálónál. Ha a 28 mellékvonalon, vagy csak ezek közül néhányon egy hónap alatt 50000 fő + utasmozgás jelentkezni, más lenne a helyzet.
Előzmény: sosiforda (16243)
István Gyuri Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16244

dieseles: decembertől a csörgő által továbbított vonatok Bátaszék-Szekszárd között csak 20-al döcöghetnek

Úgy tudom, hogy ez még sem így lesz, marad a 40 minden vonat esetében.

Előzmény: dieseles (16240)
sosiforda Creative Commons License 2006.10.14 0 0 16243

http://www.bmhirlap.hu/index.php?apps=hirek&a=5&f_id=145474

 

"Aláírásokat gyűjtenek a vasúti mellékvonalakért
2006-10-13 18:02:20

A Vésztő—Körösnagyharsány között közlekedő vonatot már a decembertől érvényes új menetrenddel törölni akarják.

Kaszai János, a Vasutas Települések Szövetségének (VTSZ) országos elnöke, Vésztő polgármestere elmondta: nemcsak az említett járat, hanem a többi mellékvonal tervezett szüneteltetése ellen is tiltakozik a VTSZ és az érintett települések polgármesterei.
Ezért november 10-étől az országban összesen 500 helyen indítanak aláírásgyűjtést azért, hogy a vasúti mellékvonalak további üzemeltetésének témáját tárgyalja az országgyűlés.
Ahhoz, hogy ezt elérjék, legalább 50 ezer aláírás szükséges. "

dieseles Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16242
az az igazság hogy ezek már kínjukba nem tudják hogy mit csináljanak,csak borzolják az ember idegeit
Előzmény: RIKA424 (16241)
RIKA424 Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16241

Nagyon igazad van.

Ha a főpályamester golyóstollal, íróasztaltól jobban tudja mint a mérővonat, akkor minek megy arra a mérővonat?

Ha pedig felülbírálhatja a mérővonat 20 km/h-ját akkor miért nem 40km/h-ra bírálta felül?

dieseles Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16240
sajnos ma megint szembesültem azzal a ténnyel hogy a 46-os vonalat magasról le****ja a MÁV.decembertől a csörgő által továbbított vonatok Bátaszék-Szekszárd között csak 20-al döcöghetnek,az MD-k,BZ-k egyenlőre még 40-el,kérdés meddig,felújítás helyett pedig be kell érni néhány betonaljcserével,az új menetrendről ugyan konkrétat nem tudok,de a vasutasok szerint ugyanolyan pocsék ahogy eddig. Már látom is a szemem előtt Baja-Bp vonattal 6 óra,szóval fejlődünk
GyöBzs Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16239
Egyébként a következő kérdéseim:
- ha már 30, miért nem 40? Hiszen csak 33% a különbség...
- ha már 40, miért nem 50? Hiszen csak 25% a különbség...
- ha már 50, miért nem 60? Hiszen csak 20% a különbség...
Előzmény: GyöBzs (16238)
GyöBzs Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16238
Érezhető nem, legfeljebb nagyobbat esik a vonat... vagy 20-nál kevésbé kritikus helyekn is az árokban köt ki a motorka.
Előzmény: Törölt nick (16237)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16237

Szerintem a 20 és 30 között dinamikus hatások szemszögéből már alig van észlelhető különbség, annyira kicsi mindkét sebesség.

Forgalomszabályozás és utaskiszolgálás szempontjából viszont marhára nem mindegy, hogy 7 percet vagy 15 percet lóg egy személyvonat.

Előzmény: GyöBzs (16232)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16236

Gőzerővel dolgoznak a pályások az állomásközben, de pénz az nem sok van.

Kíváncsi vagyok, a lelkesedés mire lesz elegendő?

Előzmény: Törölt nick (16233)
RIKA424 Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16235
Köszönöm. Így már értem.
Előzmény: Törölt nick (16231)
v_peti Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16234
Mikor szűnt meg Magyarországon a gőzvonatás? Én eddig úgy tudtam, hogy 1984-ben. Közben meg az Indóházban a kisterenyei körfűtőház történetét olvasva azt írják, hohy 1984/85-ben az épületet átalakították úgy hogy részben a Bz-ket, részben a gőzmozdonyokat szolgálja ki. Akkor ezekeszerint még kellett lennie itt gőzmozdonynak 1984 után is. De meddig?
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16233
Akkor jó, így még mindig negatívak a hatások, vagyik valóában javítja a pályát :)) Bár korántsem annyira, mint 20-szal :)
Előzmény: GyöBzs (16232)
GyöBzs Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16232
Na ez azért mégsem járja, hogy kimegyek és megnézem, aztán "jó lesz az!" felkiáltással 50%-ot emelek a sebességen.

Bár ha belegondolok, hogy a dinamikus hatásokat leíró képletben a sebességes tag a köüvetkező: (v(km/h)-60)...
Előzmény: Törölt nick (16231)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16231

Nem teljesen.

A mérővonat vezetője az eredmények alapján javasolta bevezetni a 20-at, amit a beosztott pályamester feltétel nélkül elfogadott.

10,1 km hosszban megszakítás nélkül 40 helyett 20, az vonatonként minimum 15 perc késés, ha a kenő betartja a lassújelet.

Kezdett teljesen fölborulni a menetrend, Aszódon rendszeres csatlakozásmulasztások, diákok, melósok nem érnek be dolgozni, folyamatos ugatás.

A térségi vasúti vezető hívja a főpályamestert, hogy csináljon  valamit.

Az kimegy a helyszínre, és mivel látja, hogy a balesetveszély korántsem akkora, mint amit a mérési eredmények diktálnának, rövid úton fölemeleteti a lassújelet 30-ra.

Így már "csak" 8 perc a késés vonatonként, talán valamivel jobban kezelhető a forgalom számára.

 

Előzmény: RIKA424 (16228)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16230

Szia!

 

Mérővonat közlekedett a vonalon és abban az állomásközben nagyon rosszak voltak a mérési eredmények.

 

Egyébként a nógrádi térségi vasúton egy főpályamester és két beosztott pályamester van.

Hogy melyiknek mennyi iskolája van, azt nem tudom, de a főpályamester elvileg szolgálati felettese a beosztott pályamestereknek, tehát joga van annak döntéseit fölülbírálni.

Igaz, hogy onnan kezdve ős viseli a a felelősséget, ha kiesik a vonat...

Előzmény: RIKA424 (16223)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16229
Köszike! Tehát vonattal 60-as pályán közel fele idő alatt fellehet érni Tabról Siófokra. De ha még 80-as lenne a vonal....... Kb. 25-27 percre rövidülne a menettartam!
Előzmény: Gashpy (16221)
RIKA424 Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16228

L.J. úr helytelenül döntött?

A technológiát nem értem.

L.J. úr kiment, megállapított valamit. Előkeresett egy táblázatot (van ilyen?) és abból azt mondta 20. Főnöke ugyan abból a táblzatból azt mondta 30. Így működik?

Előzmény: Fázishatár (16227)
Fázishatár Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16227
Mondjuk úgy: több hatalma van.
Előzmény: RIKA424 (16226)
RIKA424 Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16226

Hogyan működik ez?

A Ballassagyarmat-Aszód szakaszon hány pályamester és hány főpályamester dolgozik?

Mivel tud többet egy főpályamester?

Magasabb iskolát végzett, vagy több jobb műszere van?

Előzmény: Fázishatár (16224)
Fázishatár Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16225

Visszakerestem az oninyózus hozzászólást, íme:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=55222878&t=9076357

Előzmény: RIKA424 (16223)
Fázishatár Creative Commons License 2006.10.13 0 0 16224
Igen, ugyanazzal az indokkal, mint a nyíregyit. Hál' Istennek hamarabb kipattant a balhé, mint ahogy bevezették volna az 5 km/h lassújelet. Pályavasút+deviáns vasútellenesség=?. Honnan is fúj a szél? Gyerekek, ne nézzetek hülyének!
Előzmény: RIKA424 (16223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!