Azt szeretném megkérdezni, hogy akkor most decemberben nem csak 15 vonalon szűnik meg a forgalom? Mert nyár közepén arról volt szó, hogy csak a nyugati és a dél-alföldi régióban lesz vasútmegszüntetés, míg a többiben majd 2007 tanév végén illetve decemberben. Hivatalos megfogalmazás szerint ilyen ütemben szervezik át a tömegközlekedést....
Más kérésem is lenne, tudnátok adni egy olyan linket, amin el lehet érni egy a 60-as évekből származó menetrendet? Egyszer találtam egy képtárban egy 1943-asat oldalanként beszkennelve, de mondjuk azóta annak elfelejtettem a címét, bár mondjuk már akkor is elsősorban a 60-as évek érdekelt volna....
Akkor nézzük, az érintett vonalakon hogy áll a helyzet, a teljesség igénye nélkül:
4-es vonal: passz 11-es vonal érintett szakasza: Bakonyszentlászklón és Zircen van pénztár. 13-as: csak a csatlakozó állomásokon van pénztár. 14-es vonal: Szany-Rábaszentendráson van pénztár. 22-es: lyukasztós jegyes, a forgalom tehát mérhető. 23-as: van pénztár Csömödéren, Lentiben, Rédicsen. 24-es: csak Zalabéren van pénztár 27-es vonal: passz 37-es vonal: Marcaliban van pénztár. Böhönyén volt, lehet h most is van KM-es. 47-es: Komlón van pénztár 62-es: Harkányban és Siklóson van pénztár, vajszló KM-es, Sellye elágazó állomáson van pénztár 76: csak Diósjenőn van pénztár 84: Az információim hiányosak, de tudtommal Mátraballán és Recsk-parádfürdőn van. 87-es: Végig TM az érintett szakaszon, Putnokon van pénztár. 88-as: Hejőkeresztút és Mezőcsát állomás jegykiadásra berendezett. 98-as: TM, Hidasnémetiben van. 112-as a Nagykálló és Nyíradony ad jegyet, közben TM. 125a: Battonyán van pénztár 126: TM, Kisszénás KM 127-es: csak Vésztőn van pénztár, egyben ez a jv-k telepállomása. 129-es: Békésen van pénztár 147-es érintett szakasza: Fábiánsebestyénben és Gádoroson van pénztár, Gyopárosfürdő KM-es. 151-es: Solt, Dunavecse van pénztár. 152-es: Izsákon van pénztár, Kecskemét-alsón van pénztár 153-as: Kecelen és Kalocsán van pénztár.
Az "éretelmesebb településeken", már ahol van potenciális utasréteg, most is van pénztár. Ott igenis, lehet szavazni. De félreértettél. nem arról van szó, hogy kimegyek és veszek egy jegyet, hanem felülök a vonatra és utazok is vele! Ha ez az 50000 aláíró utazna is: lehet, h nem lenne elég a szóló Bz.
Annyi jeggyűjtő nincs, hogy az összes érintett vonalat támogassák. Van pár, használnak is állomásokat, de azért az már feltűnő lehet, hogy valahol összeszerveznek havi 6-700 ezer HUF bevételt, vonzataként az állomási pénztárban megjelenik 3500-4000 utasfő egy hónapban, a vonatokon meg lézengenek.
"Lehet aláírást gyűjteni. Lesz is aki aláírja. Olyan is, aki nem használja a vasutat. neki ugyan nem kell, de aláírja, mert másnak kell" (C: Orosz I.) De ha abból a kb 350 emberből, ki naponta ingázik pl. Fábiánsebestyén és Szentes között, nem csak 30 lenne vasúti bérletes, hanem 80-100, akkor már valahogy más lenne a leányzó fekvése. Azért a kis helyeken az emberek jól ismerik a vasúti dolgozókat, így a pénztárt kezelőket is. Ha van igény rá, akkor rendelnek havijegyet, meg is oldják a havijegyek vásárlását olyankos is, ha nincs minden vonatnál pénztár. Nem itt van a baj.
A jegyvizsgálók leszámolása kezelhető: Azt azért vezetik, hogy melyik szolgálat után mennyit számol le egy jv. ez követhető. És ebből kitűnik, hogy darabra és összegre sokat árul egy (mellékvonali) szolgálat után egy jv. Ez megjelenik a telepállomás utánfizetési pénztárában. Itt sincs baj.
Ott van a baj, hogy egy aláírásgyűjtéstől még nem lesz több utas.
Tudtommal a jegyvizsgálók által beszedett jegy viszonylat nincs központilag feldogozva, de a pénztárban a mellékvonal végpontján vagy máshol az országban sem lehet viszonylatos jegyet venni.
A mellékvonalak egy részén nincs pénztár.
Magyarul ha van is bevétel nem oda kerül, ahol leutazzák, vagy ha mégis akkor torz adathoz jutunk.
A mellékvonalon nem lehet bérletet venni többségében, ez se kedvező , tudtommal a jegyvizsgáló ilyet nem tud adni a vonaton.
Én reálisnak tartanám azt a kissé paradox megoldást, hogy a vasútmániás kéregjegygyűjtők 67,5 ill 90% os jegyeket kéregjegyeket vásároljanak, esetleg refomot vagy különleges pl személyvonati feliratú bárcát, ebből lehetne bevételhez jutni, de maga a fizikai leutazása akadályokba ütközik.
Én nemrég vettem 100 km es 90% os zöld elsőosztályos kéregjegyet emlékbe cca 140 Ft ba kerül, de 1400 Ft lesz ebből a bevétele a vasútnak.
Talán érthető jegygyűjtők rendbe tudnának szedni egy két vonalat, de az összeset nem.
Az pedig hogy a mellékvonalon leutazásra került jegyeket hol vették nem is érdemes firtatni, nem lehet a jelenlegi rendszerben.
Belegondolok a konkurencia úgy működik hogy a bérleteket a cégeknek csoportosan adják el, és így a teljesárú bérleteseket igenis megfogák, el is viszik a vasút elől.
Ilyen mostani hozzáállással nem sokra megy a megmaradó hálózat sem, mert rossz szemléletel és rossz irányba megy sok esetben.
Tudomásom szerint mind a 28 vonalra készült menetrend. Aztán majd jön a nyomás közbeni változások: ez és ez az oldal pótlás nélkül törlendő, vagy menetrendjét a volán menetrend ez és ez az oldala tartalmazza. Volt már ilyen.
Amennyire én tudom, a mérővonat 40 km/óráig ad lehetséges sebesség-értéket. Egy 20-as és egy 40-es pálya grafikonja között nincs olyan nagy eltérés. van néhány egyéb szabály, mint a síktorzulások, nyomtáv és az aljállag, ami alapján a pályamester jogosult sebességkorlátozást elrendelni. Lehet őket szidni, de: elvileg ha egymás után 3 alj kétpontosra van jelölve, akkor a vörös tárcsás vágányzárat is jelenthet. ehelyett - ha ez hosszabb szakasz - kitűznek egy 20-as vagy 10-es következménycsökkentő lassújelet. Óriási a nyomás a pályafenntartáson, mely adódik az egyre romló pályaállagból (ez lett a pályafenntartási létszám kft-be történő kiszervezésének következménye, hiába van anyag, nincs ember, aki beépítse), és a forgalom részéről (menetrendi sebesség tartása, emelése)
Gyűtsenek aláírást nyugodtan. De inkább szavazzanak a pénztárakban vagy a vonatokon a jegyvizsgálónál. Ha a 28 mellékvonalon, vagy csak ezek közül néhányon egy hónap alatt 50000 fő + utasmozgás jelentkezni, más lenne a helyzet.
"Aláírásokat gyűjtenek a vasúti mellékvonalakért 2006-10-13 18:02:20
A Vésztő—Körösnagyharsány között közlekedő vonatot már a decembertől érvényes új menetrenddel törölni akarják.
Kaszai János, a Vasutas Települések Szövetségének (VTSZ) országos elnöke, Vésztő polgármestere elmondta: nemcsak az említett járat, hanem a többi mellékvonal tervezett szüneteltetése ellen is tiltakozik a VTSZ és az érintett települések polgármesterei. Ezért november 10-étől az országban összesen 500 helyen indítanak aláírásgyűjtést azért, hogy a vasúti mellékvonalak további üzemeltetésének témáját tárgyalja az országgyűlés. Ahhoz, hogy ezt elérjék, legalább 50 ezer aláírás szükséges. "
sajnos ma megint szembesültem azzal a ténnyel hogy a 46-os vonalat magasról le****ja a MÁV.decembertől a csörgő által továbbított vonatok Bátaszék-Szekszárd között csak 20-al döcöghetnek,az MD-k,BZ-k egyenlőre még 40-el,kérdés meddig,felújítás helyett pedig be kell érni néhány betonaljcserével,az új menetrendről ugyan konkrétat nem tudok,de a vasutasok szerint ugyanolyan pocsék ahogy eddig. Már látom is a szemem előtt Baja-Bp vonattal 6 óra,szóval fejlődünk
Egyébként a következő kérdéseim: - ha már 30, miért nem 40? Hiszen csak 33% a különbség... - ha már 40, miért nem 50? Hiszen csak 25% a különbség... - ha már 50, miért nem 60? Hiszen csak 20% a különbség...
Mikor szűnt meg Magyarországon a gőzvonatás? Én eddig úgy tudtam, hogy 1984-ben. Közben meg az Indóházban a kisterenyei körfűtőház történetét olvasva azt írják, hohy 1984/85-ben az épületet átalakították úgy hogy részben a Bz-ket, részben a gőzmozdonyokat szolgálja ki. Akkor ezekeszerint még kellett lennie itt gőzmozdonynak 1984 után is. De meddig?
A mérővonat vezetője az eredmények alapján javasolta bevezetni a 20-at, amit a beosztott pályamester feltétel nélkül elfogadott.
10,1 km hosszban megszakítás nélkül 40 helyett 20, az vonatonként minimum 15 perc késés, ha a kenő betartja a lassújelet.
Kezdett teljesen fölborulni a menetrend, Aszódon rendszeres csatlakozásmulasztások, diákok, melósok nem érnek be dolgozni, folyamatos ugatás.
A térségi vasúti vezető hívja a főpályamestert, hogy csináljon valamit.
Az kimegy a helyszínre, és mivel látja, hogy a balesetveszély korántsem akkora, mint amit a mérési eredmények diktálnának, rövid úton fölemeleteti a lassújelet 30-ra.
Így már "csak" 8 perc a késés vonatonként, talán valamivel jobban kezelhető a forgalom számára.
Mérővonat közlekedett a vonalon és abban az állomásközben nagyon rosszak voltak a mérési eredmények.
Egyébként a nógrádi térségi vasúton egy főpályamester és két beosztott pályamester van.
Hogy melyiknek mennyi iskolája van, azt nem tudom, de a főpályamester elvileg szolgálati felettese a beosztott pályamestereknek, tehát joga van annak döntéseit fölülbírálni.
Igaz, hogy onnan kezdve ős viseli a a felelősséget, ha kiesik a vonat...
Köszike! Tehát vonattal 60-as pályán közel fele idő alatt fellehet érni Tabról Siófokra. De ha még 80-as lenne a vonal....... Kb. 25-27 percre rövidülne a menettartam!
L.J. úr kiment, megállapított valamit. Előkeresett egy táblázatot (van ilyen?) és abból azt mondta 20. Főnöke ugyan abból a táblzatból azt mondta 30. Így működik?
Igen, ugyanazzal az indokkal, mint a nyíregyit. Hál' Istennek hamarabb kipattant a balhé, mint ahogy bevezették volna az 5 km/h lassújelet. Pályavasút+deviáns vasútellenesség=?. Honnan is fúj a szél? Gyerekek, ne nézzetek hülyének!