Hát inkább én is a DB 5-re szavaznék. A Tiedet láttam és nagyon meg győzött. Bár a hangját nem hallottam. De ha te mondod, hogy jó akkor az biztos úgy van!
A Presetselector-t sikerült bekötni. Nem volt könnyű. Az M3-at nem merem elvinni Budapestre, mert félek ,hogy össze fog ütődni. Nemrégiben megváltozott a próbatermünk és csak egy másik szobával vittük arréb de már lett rajta karc és a sarkát kicsit le is ütöttük. Pedig nagyon vigyáztunk rá.
Egyébként azonn a fotón az L100-am van fent. Abba meg hát nincs scanner csak az indító motor. De szerencsére nem folyt ki az olaj.
Alább kínáltak Porta-B-t. Az a létező legkönnyebb csöves-mechanikus Hami. Ahhoz képest még a P100 is nehéz! A létező legkisebb a fölső doboza, minden kezelőszerv csak baloldalt, így nem magasították feleslegesen a szekrényt ~60kg. A jobb súlyelosztás miatt az erősítője meg lent van a lábrésznél. ~30kg.
Ez egy M3 féle live L100-as a valóságban, egy jack és két 6-os amphenolkimenettel, lezlivezérléssel.
A DB5 azért drágább megoldás, de lényegesen többet tud (2×5, foldback, műlezli...), és még ennek is csak a fele a súlya.
Norbi! Írtam már a DB5-ről. Igényes koncertre az a megoldás. A legjobb klónhang, tökéletes felület, csupaszon 38, konténerben 50kiló. Egymagam tudtam cipelni. Mi kell még?
A Parinak jó a hangja. Az ára 5500, már húzósabb, de igazi elektromechanikus, csöves, mint a Hammond. Nézd át jól a honlapjukat. Viszont ez veszélyt is hordoz. Ha gond van a fogaskerekekkel, csövekkel, ugrott a koncert. A DB-nél ilyen nem fordulhat elő.
Ha jöttöxombaton, elhozhatnád az M3-ad, és akkor a jövő hétre kész lenne a full foldback, meg a Preset Selector beültetés. Esetleg billentyűfeszesítés igény szerint.
Vigyázni kell az oldaldöntéssel, mert az olaj szétfolyhat. ha mégis kell, inkább a jobb oldalát javaslom, hogy ne folyjon a scannerbe az olaj.
Az a harmonika ennyiért sok, plusz szállítás is :-(
sziasztok, egy off-topic kérdésem lenne: van köztetek olyasvalaki, aki ért a harmonikához? szeretnék megtanulni pötyögni rajta. találtam egy 40basszusos,2oktávos weltmeistert, de nem tudom eldönteni, hogy megéri-e az árát. oboe-bandone-tremolo-vollchor "hangzás". ja, 140 euroba kerül.
ha esetleg hozzá tudnátok szólni, nagy öröm lenne:)
Múlt hét pénteken játszottunk egy pici helyen és alig fért be az orgim. Ezért szeretnék valami könnyebben hordozható két manuálos hangszert beszerezni. Na persze az úgy szóljon mint egy igazi HAMMOND.
Nagyon olcsó, csak sok pénz. Egy új BX3 ~5500EU, egy VK88 ~8000EU, a NewB3-ak 16-20e EU-s áráról nem is szólva. Szinte az összes kétmanuálos digiklón többe kerül!
Egyébként elmés ötlet a presetbillentyűk kivétele. Nem használják a manuálonként két drawbarkészleten kívül a többi presetbillentyűt amúgy sem. (Én pár beállítást áthuzaloztam a magam ízlésének) Annyival is olcsóbb, kisebb, könnyebb. Egy kérdés, mennyire lesz megbízható, hosszú életű?
A német Hammondoknak mely részeik származnak Amerikából? Egyedül a csöveken van ráírva, hogy USA. No meg a beépített Leslie-re. A többit ott, Németo-ban gyártották? A fordulatszámnak szvsz ugyanannak kell lennie, hacsak nem gyártottak külön európai ill. US hangkerekeket. Hát az biztos, hogy (többek között) a kondik sokmindent meghatároznak (ld. lassabban forgott az egész TG-m, najó ez nem hanxínbeli befolyás).
Érdemes mindenhova rákattintani a Pari oldalon. Nagyon részletes lett (az árakat kivéve :-)
A teljes történet a legjobb, meg a kép Sam Pagliával. Összesen csak 20000db-ot készítettek és ebből is a nagy K61 csak 2000db! Mostmár csak összeszedik magukat és küldik a gearwheeleket. Ezt a Mauro írta, dehát olaszok :-)
Tényleg érdekes hogy soxor Parie, Pari.e-t írnak, de írják úgy is hogy Pari K61 a történetben. Passz.
Miért adnak többet akaratlanul egy originál USA Hammondért?
Pedig az európaiakat még talán precízebben is szerelik össze.
Nemrég alaposan megvizslattam egy USA, de európai export Hammondot.
Többször találkoztam ilyennel. A lényeg, hogy a motor, scanner, a tápegység 230V/50Hz-es, nem kell frekiváltó panel.
Bekapcsolás után a hanggenerátornak az a fáradt, lassú hangja van mint a 60Hzes társának frekiváltás nélkül. Ráadásul ezek sokkal hangosabbak. Egyenlőre csak feltételezem, de lehetséges hogy egyszerűen 50Hz-el forog itt a főtengely és emiatt más áttételű a scanner, ill a 50Hz-es forgáshoz más fogazású hangkerekeket gyártottak. Hogy meglegyen a normál ÁÁÁÁ :-)
Egy tápegység, benne a kondikkal is ha más, tudják jól a hifisták mit okoz.
Emiatt eddig kivétel nélkül azt tapasztaltam hogy ezek a 230V-os jószágok kissé bágyadtabban, erőtlenebbül szólnak, ami mellé hozzájön egy erősebb, dörmögőbb generátorhang. Lehet hogy tévedek, de eddig ezt tapasztaltam. (fordulatszámot nem mértem :-)
Szóval 117V/60Hz!!! Leheletfinom TG hang, állat hangzás.
Erről jut eszembe hogy a leslieknél is a 230V/50Hz-es motor lassabban forog, csak eleve nagyobb éxíjtárcsával szerelték a fordulatszám visszanyerése érdekében.
M: Azért hívom Parinak, mert az van ráírva. Az enyém pl. Pari K61N
Nem hittem a szememnek. Gyakorlatilag ők megcsinálták a B3-ast. Egy az egyben!!! Amire az írták kint az okosok, hogy ma már ilyet nem lehet készíteni :-) (Beauty In B)
Érdemes megvenni a Beauty In B könyvet. A könyvesboltok árait látva egyáltalán nem drága. Egy Fenderes, Harley-s könyv többe kerül. Csak azért mert ez is alaposan benne van NAGYON sok egyébbel.
Emó nem faxnizott. Szokásos jazz 888000000, soxor ráhúzva a 4'-ast is, tehát 888800000, soxor a c3 chorus vibrátóval és mindig csak a halk, gyors third perkával. Az egészet megfejelte egy 122-es, egy 910-es kétrészes tranyós, egy saját lezlivel és két szólógitár Marshallal. Épp azért nem hallani annyira a forgást és azért olyan torz gyakran. Már 1968-ban a Nice-ban is így csinálta. A fölső custom lezlibe szokta a késeket vágni használat után. A rugós zengetőt meg dobverővel verni, ill. körömmel pengetni.
Szerintem jól kihallani a beállításokat, csak sajna olyan orgonát kell használni a bejátszáshoz, mert az egyéb típus másképp szól és bármit kísérletezgetünk, nem kapjuk a kívánt eredményt.
Niemen: L100. A fölső drawbarok a foldback hiánya miatt nem nagyon használatosak. A spinetes rockerek is legtöbbször az Emós regsiztrációt használják.
Jo lenne ilyeneket talalni a boltokbvan magyarorszagon, vagy tobbet hallani roluk!
Sajnos meg a lehengerlo Sam Paglia, vagy Capiozzo, Mike Painter-t sem sokan ismerik itthon..:-(
Pedig pl: Sam Paglia Hammond sound-ja az olyan, hogy viz fakad a foldbol, ha az megszolal! Sokan tanulhatnanak Tőle, stilust, hangzast, jatekot!
Egy fémlemezen van egy szűkülő rés, egyre kevesebb fényt enged át.
A swell felengedve van maximumon. Nagyon érdekes a szabályozása, mert halkítás során csak a közepet vágja rendesen, a basszusból alig, szinte ugyanolyan hangos, a legmagasabból dettó.
valaki le tudná nekem rajzolni hogyan működik (mechanikailag) a lámpás hangerő pedál? Mondjuk amilyen az L-100 ban van. Mi árnyékolja le az LDR-t meg ilyesmi.
A másik kérdésem: hogyan működik egy swell pedál. Felengedve van maximum hangerőn, vagy fordítva?
Akkor én most kívánok sok örömet hozzá! És ne izgulj a hangszer limitáltsága miatt, mert így is megadja azt az érzést, ami sok mai zenéből (főleg nekünk) annyira hiányzik.
Megtaláltam a problémát (tehtube-nak már mondtam). A kondenzátor egyszerre 2 orgonában volt bekötve, ezért a motor vmiért lassabban pörgött, ezért hullámzott néhány hang. Átraktam az L100-ba és mostmár tökéletes. Egyre jobban kezdem megszeretni, és már kevésbé zavar a vibrato... bár azért jobb lenne egy scanneres.
Nord Electro-m van és szeretnék néhány templomi orgonás hangszínt kihozni belőle. Elsősorban a vox coelestis 8' érdekel. Nem akarnék sok ilyen használni, ezért nem akarok egy külön digitális temploni orgonát is venni. Ha valaki tud tanácsot adni, megköszönöm.