Van egy honlapom (http://hokutya.com/smegplus/home.html, amit korábban, m ikor a kocsit megvettem nagy lelkesedéssel pont a sebességmérő kamerákkal kapcsolatban hoztam létre, és kimondottan csak az SMEG+ rendszerhez (mint amilyen mi kocsinkban is van). Onnan bárki ingyen letöltheti a számára megfelelő adatbázist, akár országonként. Korábban volt egy oldal (Garius), ahonnan RT6 formátumban lehetett letölteni olyan adatbázist, amiben magyar sebességmérő helyek is voltak. Sajnos Garius egy éve abbahagyta az adatbázisainak közzétételét, sőt most látom az oldala is megszűnt. Az összes többi elérhető adatbázisból hiányoznak a minket érdeklő kelet-európai országok mérőhelyei. Ezekből igazán nincs is sok, mert egyrészt van az eredeti HERE adatbázis (fizetős http://citroen.navigation.com/C4PicassoNew_2014/citroen-eu/catalog/en_GB/EUR/), másrészről van egy zárt francia fórum (ráadásul csak francia nyelven lehet velük kommunikálni) ahol viszont csak franciaországi mérőhelyek vannak (nagyon jó, most látom ez meg elköltözött valahova), ezek egyike sem tartalmaz magyar mérőhelyeket. Garius maga szedte össze a netről az összes hiányzó országhoz az adatokat, majd saját maga hozta létre az RT6 formátumú adatbázist. Eredetileg én ezt az RT6 adatbázist konvertáltam SMEG+ formátumba, kb. fél évig dolgoztam rajta mire sikerült, mert sehol sem érhető el róla szinte semmi információ. Mindenre magamnak kellet rájönnöm, rengeteg kísérletezéssel, és rengeteg ráfordított szabadidővel. Mint írtam Garius abbahagyta a tevékenységet, nekem meg nem volt még arra is időm, hogy a hiányzó országok adatait összemazsolázzam, ezért egy jó ideje én sem frissítem az anyagokat. Ennek ellenére érdemes letölteni, mert a korábbi fix mérőhelyek nem mentek sehova. :)
Jelenleg megpróbálom összegyűjteni a most telepítésre kerülő több mint 300 KKEP mérőhelyet, melyben nagy segítségemre van a https://www.facebook.com/traffipaxjelzok oldal. Ha megvan az összes új mérőhely koordinátája, akkor tervezek egy újabb frissítést, de azt is csak magyar viszonylatban. A többi országgal kapcsolatban kivárok.
Na én is megreklamáltam ezt a repedés dolgot. Kicserélik a spoilert, csak várni kell mert nincs az országban. Azt mondta a szervizes, hogy ha meglesz az alkatrész, 3 napra ott is kell hagyni a kocsit az elem festése / száradása miatt. Bár én ezt nem értem miért, mert biztos nem a helyén fogják színre fújni. Egyébként a garit bármelyik hivatalos Citroen szervizben tudom érvényesíteni, vagy csak ott ahol vettem? Ha láma kérdés nézzétek el, korábban nem volt új autóm.
snow.dog:
Nincs esetleg idei friss Speed Camera frissítésed? Letöltöttem egy frisset valahonnan, itt jó is (Ausztria) de magyarban egy trafit sem jelez. Vagy esetleg megosztanád, hogy ezzel a RadarViewer programmal hogyan tudok magamnak frissítő fájlt csinálni? Az eredeti fájlból már sikerült kinyernem az LZW fájlokat (dupla tar tömörítés) amit meg is nyit a RadarViewer, de innen nem tudom hogyan kellene hozzá importálni a friss Here! speedcam adatbázist ill. hogyan számolok CRC-t, hiába guglizok. Úgy látom a koordinátán kívül még egy csomó paraméter van egy-egy bejegyzéshez. Köszi!
A térképeket a HERE szállítja. Nekem a legújabb verzió van a gépen, de ez sem pontos, bár folyamatosan javul. Pl. az M0 új szakasza több mint egy évvel később került a térképre, mint más térképszolgáltatóknál. Vannak navigációs programok, ahol cserélhetők a térképszolgáltatók, ez a program sajnos nem ilyen.
A térképekhez tusomásom szerint nem sok közük van, veszik ők is. Hozott anyagból dolgoznak. Mo-on ritkán használjuk egyébként, erre nifelénk kifejezetten pontos, na meg itt az utcanevek/számok is mennek a hangszintézisnek. Tehát gondolom a magyar térkép elavult benne.
Némi konfig tényleg jöhetne, de azok, amiért nincs, az gondolom egyrészt a költségcsökkentés, másrészt a biztonság ("Ne piszkálhasson ennél jobban bele az egyszeri user"). A zárt rendszer ( még ha akár android alapú lenne is) egyszerűen üzembiztosabban tartható. Márpedig a tulajok 99%-nak ez számít!
Egyébként ha belegondolsz így is temérdek beállítás rendelkezésre, pl a kényelmi funkciók jelentős részét egyszerűen kikapcsolhatod :)
Hát ez az, ezt a tanulságot már leszűrtem magamnak. Sokkal inkább el tudnám fogadni, ha mindezek a "biztonsági" funkciók opcionálisak lennének, és eldönthetném, hogy melyikre van szükségem. Esetleg megválaszthatnám a riasztás módját is, fényjelzést, hangjelzést, milyen hangjelzést szeretnék, ha már van ilyen. Azt gond nélkül el tudom fogadni, hogy presetből sok ilyen funkciót betesznek, de mivel felnőtt emberek szerezhetnek jogosítványt, meg kellene adni a lehetőséget, hogy igényeikhez igazítsák ezeket a funkciókat. Plusz 10, erre vonatkozó magyarázó oldal már nem osztana és nem szorozna a használati útmutatóban (pláne pdf-ként).
Ami a térképekre vonatkozik:
Az autó 2015. május eleji, az akkori legfrissebb térkép van állítólag benne (ld lentebb a verziószámokat). Ehhez képest a hivatkozott, nem feltüntetett utak egyike sem idei újdonság. Ennél picit többet várnék egy nagy hagyományokkal bíró európai márkától. :(
Ha lusták ingyen és folyamatosan frissíteni, akkor vagy ne tegyenek bele elektronikus térképet, vagy olyan alkalmazzanak egy személyre szabható rendszert (pl. android). A modern ficsörök hiánya engem pl. sokkal kevésbé idegesít, mint az ha rosszul működnek.
A járó motorral kinyitott vezetőoldali ajtó figyelmeztető jelzéséhez: valóban a kézifék behúzására figyelmeztet ilyenkor, behúzott kéziféknél nincs hangjelzés nyitott ajtó esetén sem. Viszont nyitott vezetőoldali ajtó esetében magától nem is old ki a kézifék. Ezek pont hasznos biztonsági funkciók.
A navigációt mi rendszeresen használjuk. A térképen nagyon ritkán vannak az általad említett hiányosságok, és ezek a térképek elavultságával magyarázhatók. Sajnos ez minden navival benne van a pakliban, folyamatos frissítéssel valamelyest orvosolható (ez viszont nem olcsó).
Kamera-radar probléma soha nem fordult elő, bár nekünk eredetileg csak a hátsó radar plusz kamera van benne, az első radart később rakattuk bele.
Egyébként az általad említett szoftveres problémák (nálunk szerencsére soha egyik sem jelent még meg) kényelmetlenek lehetnek, de valójában a kocsi alapvető működéséhez semmi közük,a kocsi nélkülük is tökéletesen működő képes maradna. Persze ettől még idegesítő lehet, és jó lenne ha elő sem fordulnának.
De el kell, hogy keserítselek, ma már nem kapsz (közép kategóriától felfelé) olyan kocsit, amiben nem hasonló vagy nagyobb mennyiségű kényelmi elektronika lenne beszerelve, jellemzően szoftveresen. :) Én mondjuk ezt nem érzem feltétlenül problémának. :P
Sajnos a képernyő kiszürkülése hátramenetben nálunk is előfordult már. És ilyenkor nem működik a radar. Legutóbb a nejemmel fordult elő az egyik este, akinek nem szúrt szemet a képernyő kiszürkülése és szerencsétlen módon egy parkolóban emiatt össze is tolatott egy másik autóval. A sérülés szerencsére pici, de most szervizben van az autó, kértem nézzék meg a radart, meg a szoftvert is.
Az autóval egyébként amennyire elégedett vagyok mechanikusan, annyira utálom a szoftveres/elektronikus rendszerét. A már többször megírt, azóta sem orvosolt hülyeségek jelentősen rontják az autó mindennapi használati értékét. Újra biztos nem venném meg. Egy autó ne legyen okostelefon, mert nagy baj lehet belőle, ha mégis lefagy a szoftver. Ami meg is történik.
Nálunk még az alábbiak fordulnak elő rendszeresen:
- útinform bejelentkezés, telefonhívás után bekapcsolva maradó rádió, a rádió egyébként se kapcsolható ki fizikailag, csak némítható. (erről többször írtunk)
- a műholdas térkép több helyen köszönő viszonyban sincs a valósággal az országban (pl. Miskolc, Nyíregyháza körüli elkerülők nem egyszerűséggel hiányoznak). Ilyen útra hajtva a rendszer által jelzett pillanatnyi pozíció funkció összezavarodik, és a térkép által ismert úthálózatra való visszatéréskor teljesen rossz helyre pozicionálja az autó pillanatnyi helyzetét. Félreállás, motorleállítás, újraindítás után találja csak meg magát újra. A navigáció funkcióhoz nem tudok hozzászólni, mert nem használom (mindezek miatt nem bízok benne).
- induláskor olykor 40-50 mp-et is igénybe vesz mire betölti magát a rendszer. Máskor azonban azonnal menetkész. A szervizben azt mondták, hogy ennek az autó "power saving mód"-ba kerülése lehet az oka. Ez azonban biztosan nem így van, mert jelentkezik olyankor is, amikor nincs ilyenben az autó (megállás, motorkikapcsolás, azonnali újraindulás). Ráadásul a power saving mód esetén sem biztos, hogy reboot-tal indul. A jelenség tehát inkább véletlenszerű.
- a motoros csomagtérajtó nyitásakor a rajta levő nyitógomb megnyomása sokszor nem emeli fel az ajtót csak második, harmadik rosszabb esetben sokadik megnyomásra. Az ajtó ilyenkor csipog egyet, úgy tesz mintha fel akarna nyílni, de csak a reteszelés oldódik és nem nem nyílik ki. Azután ha újra megnyomom a gombot, akkor kinyílik, mintha mi se történt volna. Kb.90% eséllyel nyílik az ajtó az első nyitási kísérletre.
- az se felhasználóbarát dolog, hogy bizonyos figyelmeztető jelzések túldimenzionáltak, és nem is lehet őket kikapcsolni.
- az alacsony üzemanyagszint miatt kigyulladó narancsszínű fényjelzés után 5 km-enként (legalább 120-150 km-re van még ilyenkor üzemanyag) hangjelzést ad az autó. Ez forgalomban több mint zavaró.
- járó motor mellett a vezetőoldali ajtó nyitására, észnélküli sivalkodásba kezd (lehet, hogy itt feltétel még a kézifék be nem húzása vagy valami egyéb dolog).
Nekem már legalább két alkalommal jelentkezett (az elmúlt két év alatt). Decemberben megyek éves szervizre, és kérni fogok egy szoftver frissítést, hátha javították a hibát. Egyébként olyan is volt, hogy a nagy-képernyőre kiettem a navigációt, és az egyik elágazás jelzés beragadt, vagy 100 km-en keresztül ott maradt (nem frissült) a képernyő navigációs részén. A hangnavigáció eközben rendben működött. Szóval a program nem tökéletes.
Jártatok már úgy, hogy hátramenetbe kapcsolva a kamerakép helyett egy nagy szürkeség jelenik meg a HD kijelzőn? Ma ezt csinálta, később már nem produkálta a hibát.
Nálam az az érdekes hogy 2014.12.11.-én a kocsi pont az ajtó hiba miatt volt egy gyári visszahíváson. Akkor cserélték le az ajtó két gumi támaszát. Most már csak az a kérdés, hogy a repedések még ez előtt keletkeztek, vagy ez után? Sajnos előtte nem néztem meg a repedés helyét, mert a szervízben nem közölték a visszahívás tényleges okát (a kis szerények).
Majd megírod mit mondtak? Én sajnos csak jövőre fogok vele eljutni a szervizbe. Azt olvastam van akinek a komplett ajtót cserélik, van akinek csak azt az elemet és kap egy módosított gumi tömítést is mert állítólag az feszíti túlzottan bezáródáskor. A repedésen beszivárgó nedvesség később akár nagyobb károkat is tehet.
Megnéztem, és sajnos nálam is mindkét oldalon ott van a repedés. El is viszem szervizbe, mivel még garanciális. Kíváncsi leszek, hogy mit mondanak, és főleg mit fognak csinálni.
Szia! Hibakod biztosan van. Meg kellene nezni Diagbox-al a hibanaplot. Nekem van ilyen diagnosztikai kabelem, csak sajna Ausztriaban lakom. Te merre vagy?
Sziasztok Citroenesek! Lenne egy pár kérdésem! Van egy 2011-es C4 Grand Picassonk 3 hete vásároltuk és kb. 1 hete volt egy olyan problémája hogy esti hideg indításnál egész egyszerűen 2-3 másodperces motorjárás után lefulladt a motor, és nem is tudtam újraindítani. 3-4 perc múlva újrapróbáltam ismét ugyan ez volt a szitu. Kitoltam a parkolóból sík egyenes talajra és ismét 3-4 perc múlva újraindítóztam és elindult azóta is megy. Semmi erővesztés semmi hibakód semmi furcsa hang semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Azóta indítom indul egyből és megy. Ilyennel találkozott már valaki ? Esetleg valakinek tipp h ez mi lehetett? Másik jelenség: minap lemostam az autót és a elfolyó vízben olajfoltot láttam. Lebontottam a burkolat abszolute tiszta a motor alulról (olajteknő váltó minden). Van egy kis műanyag cső ami csak szabadon lóg elképzelhető h a gázolajszűrőtől jön? Az alsó burkolat lebontása után látszódik. Az lehetséges h abból csöpög a gázolaj ? Aki esetleg tudna segíteni megköszönném! Üdv mindenkinek!