Régen fórumoztam sajna a képet nem tudom fel rakni mert nagy a mérete , de csináltam indafotón egy mappát remélem megtudjátok nézni . Mi lent a telken ezzel a kis trákival csináljuk a kisebb ház körüli munkákat , igaz a traktor a szomszédé de egyáltalán nem használja már vagy 13 éve van nála de tavaly kezdett el érdekelni minket a de ugye nem volt használva előtte egy 4-5 éve , fogtunk benzint le cseréltük gyertyákat ki vettük meg pucoltuk bele raktunk egy másik aksit a karburátort is le szedtük ki takarítottuk és majd nem hogy pöc re indult . Sajnos a környéken senki nem ért ehhez a géphez mi se tudunk róla sok mindent az a gond vele hogy nem egyenletes az alapjárat meg szerintem a váltóval sincsen minden rendben mert össze vissza vannak a sebbegéseket rajta de lehet hogy ez így gyári nem tudom , sajnos még a környéken nincs is ilyen traktor hogy hozzá lehessen hasonlítani .
akkor most jó ez a tipusú motor ? megéri foglalkozni vele? :)
mondjuk én hobby szinten űzöm "egy egyszerű traktoros vagyok" de azért kérdezek mert amihez még nem nyúltam nem ismerem nem szeretek barmolni,na meg szeretek szerelni mondhatni a mindenem az olaj és a fém :D
a gyűrűhornyot a dugattyúba? tehát plusz egy gyűrű?
a hengerfejtömitésen is gondolkodtam valami alulemezböl csináltatni? báár annyibol nem lenne jó,hogy a hf lehuzásánál nem birná összenyomni annyira hogy jó legyen és valami szakadna :/ lényeg csináltatok majd két ilyen hozzávaló tömitést és kész :D és a hengerfejet pedig megsíkoltatom mert valószinű ,hogy el van húzva :/ gondolom ez utóbbi a kifujások eredménye,hogy nem rendessorrendben történt a csavarok meghúzása vagy megfelelő erővel egyenletesen :/
olajnyomás visszajelző?szivattyús olajzása van, ez is még egy nagy előny !!! :D
/megint újat tudtam meg a motorrol/
nem tudom valami kis pöcök van rajta a ventillátortol a hátsó lendkerék felé a nívópálca magasságában kb... az lenne?
Tegnap gyakorlatoztam a trakimmal. Ez a karbi sehogy sem akar összeállni.
Megjött az elhatározás. Ráfabrikálok egy kispók karbit. Ha beválik, akkor félre teszem a nézeteimet, és megalkuvóvá leszek.
Kivágom az egyébként sem a legjobb állapotban lévő gépháztetőt!
Zsacsi tele van nagyon!
Már megvan a felújító készlet, ultrahangos mosóban eltakarítva minden, csőkönyök 165 forintért, D6,2-es dörzsárat a pillangószelep tengelyéhez leakasztok szakmán belül, és annak jónak kell lennie!
Nincs lógás, szivárgás, falslevegő, és tudom mit kell piszkálni, ha keveset, vagy sokat kap.
Rárontottam a zsírzó pumpával is. Elég lehetetlen helyeken vannak a szemek. Csak ezért nem fogom levenni a kereket, mert az abroncs pont útban van...
"mert most az utóbbi időben volt kisebb nagyobb beruházásom "hozzátéve szocin voltam"2db 2T trabi és ez az orosz csoda :) tehát mondhatni kinuláztam magam a kicsiböl is...
de nyár-ősz környékére remélem meg tudom oldani :)
/nemszégyenezigazkicsitkellemetlen/.....
a hengerátmérő: 71,75
a lökethossz pedig: 75,70
Tehát ezekszerint mégtöbbet ki lehetne sajtolni egy ilyen motorbol? :)
olyat valaki nem tudna ,ennek a motornak a berugószerkezéetéröl képet,esetleg méreteket ,alkatrészekröl feltölteni? "egyszerűbb lenne mint tekergetni a madzagot:D"
mr a fngelyen a racsn egyik fele rajta van . csak azt nem tudom,hogy a többi miböl áll össze? fogasív? "azt valami fogaskékböl k lehet vágni ddig ooké... rugó,ilyesmi édekelne mit hová? :)
vagy ilyesmit lehet akkor nyiregyen a bontóban kapni? (legköüzelebb az van hozzám) kb 45km
"későbbiekben" nem tudom mostanában miikor járk arra :/
mint pl orosz benzinmotor,UD2-M1,orosz aggregátormotor alkatrész ,orosz benzninmotoralkatrséz,orosz motoralkatrészerk,stb,de hf tömitést nem találtam...
mi lenne a jó keresőszó? hf tömítéshez? :O
Köszönöm igen tényleg szép,és ritka ! a környéken ilyet még nem láttam pár faluval arrébb van egy Lanz Bulldog is :D (Tokaj környéke"Taktaközben") ,igaz volt vele gondom okozott elég fejtörést az elmult egy év alatt (mióta megvan) de megérte :)
közben gyártottam pár egyszerű képet,a tisztelt ház kérésére :DDDD
a két hengerfejen jól látszik ,hogy hol fujt át a tömítés :((
Hát egyenlőre ennyi :)
a későbbiekben ahogy alakul a motor valamikor nyár,ősz környékére szeretném üzembe helyezni...
igen hát a burkolatot lebontottam, a hengerfejet és a gyújtást álítottam , mert a gyújtási időpont ahogy néztem igy levett hf,nél sűrités kezdeténél a dugattyú kb féluton járt akkor nyitott a megszakító :/ ez is egy hátrány... beállítottam ,úgy,hogy a FHP előtt 4mm-re nyisson a megszakító..
a szelephézagokat 0,4-re lőttem.. talán a T-010 mindenkilapján olvastam ... hogy "ez jobb"
tehát mondhatom,hogy megérte levenni a hf-et? :) minden rosszban van valami jó :)
tehát a burkolat,és a hengerfej van levéve,a regulátorfedél,és a szelepfedelek.
tervezem amúgy ha működni fog akkor ketté veszem a blokkot nagymosás,takarítás,alu részek fémtisztára csiszolása hengerek úgyszintén,a burkolat pedig kap egy hasonló matt zöld szint :)))
Értem :) mint az előző hsz-ban is irtam az UD-25-é egyszzerűbb :)
nekem ez újdonság,nem gondoltam volna ,hogy "egy cég" kétféle hengerfejjel gyártotta ezeket a motorokat :)
Értem és mnnyiböl jönn ki kb-re a két hf-h való csak úgy nagyjából? 2 eze ft-bol kiijönne?
mert a szön érdklődtm a Hanomag traktomhoz hf tömitést és ahhoz ajánlottak egy céget ami lyesmivel foglalkozik .bár hülye voltam mert a számukat nem kértem el :/
Remélem a következő pár sorommal nem nyerem el a kitiltást a topicbol, :)))
Tudom nem orosz de nem tudtam kihagyni :)
egy rozsdaboglyábol alakitottam ki!! :)
Hanomag C220 ,1960 ,2 hengeres 2 ütemű diesel,roots levegőfeltöltős ,vizhűtéses,a fogyasztása óránként 1 lityi alatt van :D
Ilyen hf tömítés van rajta,még feljavítás előtt készült :)
Azt azért vedd figyelembe, hogy a Józsika nem UD-25-ös motort masszíroz, hanem UD-2-est!
Ez oldalt szelepelt, és a dugattyúk felváltva járnak! Tehát a hengerfeje nem egy vékony gyűrűsáv mentén fekszik fel, hanem szélesebb, a fél hengert, és a szelepeket körbeölelő forma mentén tömít.
Viszont a hengerfej egy oktondi alu darab.
Ahogy az orosz lapokat nézegettem, egyész rajongótábora van az UD-2-es motoroknak, és nem tartják egészségesnek az UD-25 motort.
Le kell fénymásolni a hengerfej(ek) talpát, és egy tömítés készítő rutinból tud neked nyomni újat. Réz peremmel, ahogy kell.
Az oktánszám és a kétütemű keverési arány két teljesen más dolog !!!
"Az oktánszám, kompressziótűrés, a benzin nyomástűrésére, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám. Nemzetközileg egységes érték, a benzinkutak töltőoszlopain fel van tüntetve a benzin oktánszáma. Ha az előírtnál kisebb oktánszámú benzint használunk, az a motor kopogását (detonációs égésfolyamat kialakulást) idézi elő, - azaz még mielőtt a gyújtógyertya szikrát adna, már a sűrítési ütemben berobban az üzemanyag-levegő keverék. Ez károsíthatja a motor szerkezeti elemeit. A nagyobb oktánszámú üzemanyag a számítógép vezérlés nélküli autóknál kárt nem, de a tökéletlenebb égés miatt teljesítménycsökkenést okoz. Az injektorral szerelt kocsiknál a nagyobb oktánszámú benzin használata minimális teljesítmény növekedéssel járhat. Az oktánszám adalékanyagokkal (például a – környezetszennyező hatása miatt – már nem használatos ólom-tetraetillel, vagy bio-etanollal) növelhető.
Manapság a legtöbb benzinüzemű jármű 95-ös oktánszámú (ún. szuper-) benzint használ." ( Wikipedia )
A kétütemű benzinek keverési aránya meg az a szám ami megmutatja, hogy
egy 2 ütemű motor üzemanyagába ( benzin ) mennyi olajra van szükség,
hogy az sérülés nélkül ( mivel olajat nem tartalmaz mert a forgattyús ház más célt szolgál )
le tudja adni a megfelelő teljesítményt !
pl 1:40 azt jelenti, hogy 1 liter olajat 40 liter benzinnel keversz be !
Hengerfej tömítés :
Na az meg NINCSEN ezen a motoron !
Igen jól olvasod NINCS és nem is kell .
Ez a motor egy olyan fajta hihetetlen valami, amit kint a csatatéren használsz, és ha bármi( pl egy pár gyűrű )
cserére szorúl, akkor előveszed a mindenhez kompatibilis gyűrűkészletet, szétborítod a motor, kicseréled amit kell,
összerakod és GO ! mehet a menet.
Legkevésbé hengerfej tömítésért kell elaszaladni a boltba, mert az NEM KELL HOZZÁ ! ! !