azért nem egyszerre, csak most értem fórumhoz, miután kiolvastam/lapoztam a kezelési útmutatót. Eddig csak kormány meg 3 pedál volt a kocsimban a sebváltó mellett :)
Olyan szép idő van! Nem akarunk hirtelen felindulásból du. egy Mikro Orlando Talit? :) Persze csak úgy hirtelen jött, kósza ötlet, így az idő kevés, úgyhogy csak a főváros/környéke jöhet szóba. Budaörs Törökugrató? Kopaszi gát? Gyermekvasút? (Óránként mennek a vonatok, alagút, friss levegő...)
régebben arra jutottunk itt a fórumon, hogy a gyári a legdrágább, de a leggyorsabb, legprecízebb, szerszám nélküli rendszer is. nem márkaszerviz-áron vettem.
a ranger 90 is 30 %-kal olcsóbb volt, mintha márkaszervizben veszem.
Csak tovább kell lapozni onnan, hogy "Ez a kezelési útmutató balkorményos gépkocsikra vonatkozik. A jobbkormányos gépkocsik kezelése hasonló. Vagy, .....a kulcsot helyezze az ajtózárba ......stb., meg amennyiben valamelyik kerék defektes, ne akarjon elindulni......stb"
Azt gondolom (tudom): az autó -attól függően, hogy milyen konstrukcióban vásároltad- a Te tulajdonod, vagy egyszer az lesz. Ebből az következik -amennyiben nem lízinges-, hogy már eleve a Te neved van beírva a tulajdonos helyén. Ezért mindenhez jogod van, csak felmerül a kérdés:
1. A próbakörön esetleg felfedezett hibákat már jótállás (garancia) keretében javítják, tehát a szokásos törvényi kötelezett 1 éven belül. Tehát, ha valami problémát észlelsz akkor rögtön jelzed, de ugyan úgy kerül javításra az autó, mintha 2-3-4-5- stb. hónap elteltével vennéd észre a problémát.
2. Nagyon kevés az esélye (jelesül: nulla), hogy amennyiben az autón bármilyen sérülés esett -ami után fényezni is kellett-, akkor az rétegvastagság mérővel kimutatható. Egyszerű az oka: gyári technológiával/minőségben javított sérülések után az autó eredeti állapotúnak minősül. Meglepő, de pl. a Lagermax olyan karosszériajavító háttérrel rendelkezik, hogy a szállítás során -sérült bármilyen márkájú- autót a saját javítóbázisukon gyári minőségben javítják és az így javított autókat még a Mercedes kategóriájú gyártók is a sérülésmentessel egyenértékűnek fogadja el.
Természetesen kívül-belül alaposan át kell nézni az autót és az esetlegesen talált problémákat jelezni kell. Ha olyan a gond, hogy a látható sérülés helytelen tárolás/szállítás eredménye, akkor azt jegyzőkönyveztetni kell és amennyiben neked az a jó megoldás, akkor árleszállítást kérni.
De, megvallom őszintén: egy komoly, nagy kereskedésnek nem érdeke hibás árút eladni.
Vagyis: ez nem televízió, mobiltelefon, stb., hogy akkor köszönöm nem kérem, vagy vegyen le a polcról egy másikat, az hátha jobb lesz. Mert nem a kereskedő tulajdona az autó (soha sem volt!), hanem a Tiéd, hiszen anélkül, hogy nincsen a vásárlás pénzügyi rész lerendezve a forgalmazó felé, nem tudod "testközelbe" tudni a gépsárkányt.
Nyugi, biztosan jó lesz, csak ügyesen. (az "érdekes storyk" az esetek 99,99%-ban urban legend-ek)
Holnap a nagy nap, gyarapodik a család 1,6tonnával.
Azon kívül h minden kütyüt kipróbálok h működik-e, illik-e próbakörre vinni és rétegvastagság mérőzni? Nem akarom h bizalmatlanságnak tűnjön, de érdekes storykat mesélnek körülöttem..
NGK? Már az sem a "régi": gyártják Franciaországban, Kínában, Dél-Koreában. Mondjuk Boschból is van kínai.
Azt, hogy hol gyártják, lassan felesleges nézni. Csak megfeleljen az autónknak és a szabványnak, átmenjen a minőségellenőrzésen, akárhol is gyártották... (legfőképpen pedig ne legyen hamisítvány)
Mondjuk, hülyeség is... ; Miért ne gyártana más gyártó is ehhez a típushoz gyertyát ? Motorszám alapján viszont nekünk csak a Bosch-t adta ki, vagy éppen ezt lehetett csak beszerezni. Nem tom. Legközelebb rárepülünk az NGK-ra ;-)