A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Jó kérdés, ezekre soha nem kapunk választ, de az Ikarus 415-öt is be lehetett volna tenni Ikarus 405 mellé pl. a fanoknak, bár mondjuk én nem tudom miért kell ezekről tízezernyi képet készíteni és szokás szerint ugyanazok csinálták a fesztivált, akik a GVM-en lógnak egész nap...
Én tényleg azt gondoltam, hogy majd meg lehet nézni a ráncajtóst, hiszen a múltkori bemutatóra én mint átlag ember nem mehettem be.
Picit kevésnek érződött, és megint tele volt minden gyerekkel és sulinettel... Érdekes volt látni a BPO-358-at még saját futóművekkel, messze a továbbra is többszínű ajtószárnyas BPI-280-at. Kár, hogy ezek nem voltak aktív részesei a napnak. Rá kellene majd lassan nézni a nosztalgiaflottára, mert a 284-esen és az MZEn is nőnek a rozsdafoltok.
De, ha neked okoznak kárt, akkor is számít a másik fél biztositójával szemben a hobbijármű regiszter. Nem sokat mert így is verekedned kell a pénzedért, de számít.
Maximum ideiglenesen, de akkor nem kell új rendszám. Esetleg úgy ítélhették meg, hogy meg van rongálódva és ugye trikolórosból már nem gyártanak újat... Vagy "csak úgy" mindenesetre ez az új szerintem nem passzol egy ilyen öreg járműhöz, sokat ront az összképen.
Lehet kérni a régi trikoloros kombót EU-sban (ez 56 ezer Ft) nem az igazi de sztem jobb mint a németrendszám.
Lehetne egy új kategória ami retrót vagy nosztalgiát jelent, és hozzá passzoló biztosítást, illetve más által okozott sérülésnél az egyediségének megfelelő kártérítést.
Nem követtem szorosan az életútját, azt hiszem ez is Ukrajnába szánt jármű volt de nem vették át.
Azt sem tudom, hogy mennyi időt állt mire új gazdára talált, sanszos, hogy még is ki lehetett vonva a forgalomból.
Csak úgy eszembe jutott annak kapcsán amit írtál, hogy nem áll jól ezeknek öreg járműveknek az új rendszám,
az OT-s vizsgának pedig feltételei vannak. Lehetne egy új kategória ami retrót vagy nosztalgiát jelent, és hozzá passzoló biztosítást, illetve más által okozott sérülésnél az egyediségének megfelelő kártérítést.
Pár éve volt, hogy közel eredeti állapotú két körlámpás 1500-as Zsigulit telibe vágtak hátulról és filléreket kapott a tulaj, mert nem volt OT minősítés. Érthető, de attól a helyreállítása a most már egyedisége miatt horribilis összegekbe kerülhet. Esetleg kapcsolódhatna a retró/nosztalgia minősítéshez egyedi rendszám formátum.
Maximum ideiglenesen, de akkor nem kell új rendszám. Esetleg úgy ítélhették meg, hogy meg van rongálódva és ugye trikolórosból már nem gyártanak újat... Vagy "csak úgy" mindenesetre ez az új szerintem nem passzol egy ilyen öreg járműhöz, sokat ront az összképen.
A 90-es évek közepe és 2010 között jellemző helyzethez képest nem kérdés, hogy óriási a fejlődés. Manapság azért ritkaságszámba megy mondjuk az, hogy ki lehessen látni a B tengely mögött az úttestre. (Nem, nem a szakadt csuklóharmonikára célzok.) Kérdés, mit hoz a jövő...
Egy könyven olvastam: a rendszerváltás a BKV -t nehéz helyzetben találta.Ez a mai napig tart.(Bár már minden cégnél)
Javult mostanában a buszok karbantartása? Nem hallani annyi busztüzet,széteső buszokat, mint régebben.
Most nem az ikarus 412 esek leégésére céloztam ,bár az is könnyebben megelőzhető lenne karbantartással .De hogy 6 leégett pár év alatt az durva.Az szar konstrukció de csak a BKV nál volt tűzesete a típusnak.+Salgótarjánban a 411 és (FHK 261)is kigyulladt egyszer,de az menthető volt
A trolibuszok egy humorista szerint maguktól leégnek.bar az nem.ide tartozik, de a trolik se ezt a leégős korszakot élik mostanság.Javult a buszok állapota, jobban figyelik ,karbantartják őket talán?a BKV nál fix gazdájuk sincs a buszoknak, ezt tudom , talán emiatt is van a sok ,, kilengés".A szerelők se szaggatják magukat túlzottan, meg csúcsra járatva dolgoznak alacsony bérért.A sofőrök dettó.
Szerencsére már nem hallani buszok szétszakadásáról sem, bár csuklósokra értendő. Tudtommal ,2 435 ös volt a BKV történetében ami kettétört, mindkettő 2009 es sztori.Egyik pont a 7 -esen az astoriánál, BPO 565 ös.Pwrsze sajnos el tudom képzelni hogy 280 as meg amúgy is több csuklós kocsi járt így.
Az újabb technikákhoz nagyobb tudás másfajta javítás kell, amit helyben sokszor nem is tudnak elvégezni. Bár nálunk selejtek az egykor alvállalkozós Volvo Csuklósok (nagy szerencse )az a pár év amit Pesten töltöttek, kimaradt volna az életükből, azt meghálálták volna.Hiába hogy nem a BKV járatta őket, de sokban volt közük hozzájuk.A Localok még gyűrik az aszfaltot Nógrádban,bár pestről Hálisten teljesen eltűnt a típus.Bkv ugyan nem vett belőle, mégis ezer szállal összefonódott az alvállalkozóval.A gyatra karbantartás minden kocsin meglátszik.
Pestre megyek pénteken, kíváncsi vagyok utazok e veled Karcsi:)95- ös vonalon jársz most?Délutános vagy?