Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 27511

Igen, valószínűleg ez az oka. :)

De amint írják, nemsokára nyúlvánosak lesznek az újítások. :)

Előzmény: Tastam (27510)
Tastam Creative Commons License 2011.02.11 0 0 27510

 Köszönöm, ezt nem tudtam. Talán mert nem kisérem figyelemmel a megefelelő topikot.

Előzmény: _Nyuszi (27509)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 27509

Na, megkerestem a forrásomat is, látva a topik közönségének fogékonyságát a helyesírásra:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=107366716&t=9031942

Előzmény: _Nyuszi (27508)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.11 0 0 27508

OFF

"Egy kis nyelvészet: ha a hónap első napját ragozzuk, rendhagyó módon hozzá kell még tenni a 'je-jé' toldalékot is. Tehát nem 1-én, hanem 1-jén és nem 1-től, hanem 1-jétől, stb."

 

Azt hiszem, már nem sokáig (vö. nyelvész topik).

Előzmény: Tastam (27504)
SZ.Tamas.. Creative Commons License 2011.02.11 0 0 27507

A "Nagy Testvér" mar régota "aktiv" mar "jelentett" joparszor a hatosagoknak.....

Milkabika Creative Commons License 2011.02.11 0 0 27506

Egy üres pénzeszsák sok mindenre kihatással lehet.

Előzmény: Tastam (27504)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.02.10 0 0 27505

Nemcsak ezek az okok vezethetnek a leépítésekhez, hanem az ország írtózatos nagyságú adóssága is.

Előzmény: Tastam (27504)
Tastam Creative Commons License 2011.02.10 0 0 27504

 Számomra nem túl nagy meglepetés a görög vasút azon lépése, hogy leállítja a nemzetközi személyforgalmát és a belföldit is korlátozza. Távoli ország, nem túl jó vasúti kapcsolatokkal (a Balkán nem a jó állapotú vaspályáiról híres), ebből következik, hogy kevesen választják az odajutáshoz a vonatot. Akik mégis, leginkább vasúti (ingyen)jeggyel utaznak, de ez igaz a belföldi vonatokra is. Már vagy tíz év is eltelt, hogy ottjártam, lehet hogy sok minden megváltozott azóta, de a belföldi vonaton is azt láttam, hogy szinte mindenki FIP-jegyet mutat a kalauznak. Ebből pedig nincs bevétel.

 Egy kis nyelvészet: ha a hónap első napját ragozzuk, rendhagyó módon hozzá kell még tenni a 'je-jé' toldalékot is. Tehát nem 1-én, hanem 1-jén és nem 1-től, hanem 1-jétől, stb.

grétisas Creative Commons License 2011.02.10 0 0 27503

Váronon átmenő alagút.

Szép gondolat.

Észervetted milyen lassan készült el a 4 metro lyuka?

(Ok ez talán nem menne olyan mélyen.)

Előzmény: Milkabika (27494)
drnyulas Creative Commons License 2011.02.10 0 0 27502
Előzmény: Törölt nick (27501)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.09 0 0 27501

"Ezt a vágányhálózati rajzot munkatársunk szintén az utolsó üzemnapon fényképezte le. Nem sokkal később feltűnt egy „vasúti relikvia-gyűjtő” vitrinjében, egy kiállításon."

 

Nem akarom azt állítani, hogy nem így van, mert nem tudom, hogy így van-e, de ez a rajz a MÁV Központi Irattárában (is) hozzáférhető, annak idején én is nyomtattam magamnak egyet.

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27500

Köszönöm szépen.

Esetleg, ha más valaki is szeretné meghallgatni /az időpontra kell kattintani, a hanganyag 3 hétig lesz fent/:

http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2011-02-07

Előzmény: fggeri (27499)
fggeri Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27499

A 9 órási hírek után 9.30-ig.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (27498)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27498

A műsor melyik részében volt ez a két vasútbarát?

Előzmény: fggeri (27491)
M28-1014 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27497
Előzmény: 1047 005-2 (27495)
SZ.Tamas.. Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27496

A lényeg nem azon volt/lett volna, én olyan magasrol le...om hogy mi van jozsefvarosban tölem türelmi zona vagy éppen 200. Jozsefplaza kinai mozival is lehet ott.

De azért helyesbitek: megdöbbentö cikk ez a jozsefvarosi szörnyü hogy a varos értékes területén ilyen allapotok uralkodnak...szoval ennyi lett volna az én hozzafüznivalom lényege.

 

 

 

U.I: Az alagut biztos érdekes lehet, söt megold mindent, egy karbantarto bazis is lehet nem annyira értékes helyen pl Létavértesen

Előzmény: Milkabika (27494)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27495

"Kiszerelt vontatómotor forgórésze"

 

 

Inkább állórésznek tűnik.

 

 

 

"A 2010 decemberi menetrendváltással a közforgalomból kivont MDmot-sorozatot"

 

 

Már egyetlen példány sem személyvonatozik?

Milkabika Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27494

Miért is kellene az általad vizionált létesítményt ilyen értékes területre építeni. Inkább eladni az egészet, a Délivel együtt, és építeni egy városon átmenő alagutat. Ennek lenne értelme.

Előzmény: SZ.Tamas.. (27492)
sínbohóc Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27493

A korai MD-búcsúk emlékére cikkben ez íródik:

A látogatásra az adott okot, hogy már akkoriban „halálhírét keltették” a sorozatnak, és ekkortájt  állomásították át Pécsről és Szentesről a megmaradt MDmot-ok döntő többségét.

Ez a valóságtól egy picit messze van.

SZ.Tamas.. Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27492

nagyon jo de közben megdöbbentö a jozsefvarosi cikk......talan nem csak az Indohaz hasabjain van a helye. Majdnem hogy budapest szivében egy ekkora terület, mikor minden mas zsufolt....karbantartobazist oda...300uj motorvonattal..

fggeri Creative Commons License 2011.02.07 0 0 27491

Érdekes és korrekt riport a Kossuth Rádió Napközben c. műsorában, grat a két vasútbarát szakértőnek! :) Az pedig a nap vicce, hogy a MÁV utastájékoztatása túlmutat az európai átlagon. Félrebeszélésben mindenképp túlmutat, évtizedek óta.

drnyulas Creative Commons License 2011.02.06 0 0 27490

"...kocsik utasai sem fagynak a székhez. A generátorkocsi az ő kényelmükről is gondoskodik: most hűt."

Ha pedig még fűtene is?

vöri_ae Creative Commons License 2011.02.05 0 0 27489

javítva mindkét dolog, köszi!

Előzmény: koller andor (27487)
GaGe Creative Commons License 2011.02.05 0 0 27488

Az is, meg 9. vágánynak beállítani a 10.-et. hát... :)

Előzmény: koller andor (27487)
koller andor Creative Commons License 2011.02.05 0 0 27487

két Sgnns kocsit továbbított

 

Jajjjjjjj!!!!!!!!

nazareth Creative Commons License 2011.02.04 0 0 27486

Hát igen. A helyesírást hajlamosak vagyunk az "általános műveltség" feliratú dobozba rakni, ami pedig manapság az általános társadalmi megítélés szerint igencsak vesztésre áll a "szaktudással" szemben. (Én személy szerint a V&M vásárlásával egészen konkrétan a helyesírási hibák miatt hagytam fel. Belefutottam egy rakat olyan üvöltő helyesírási hibába, ami egyértelműen javítható lett volna, ha valaki (még?) egyszer elolvassa a cikket a nyomdába kerülés előtt...)

Előzmény: iurator (27485)
iurator Creative Commons License 2011.02.03 0 0 27485

Ez még nem lenne baj, de nem tud nem eszembe jutni, hogy ugyanezen cég egyes dolgozói milyen indulatossá tudnak válni, ha az ember a nyomtatott (és némely esetben sok ezer forintért megvásárolt) termékeikkel kapcsolatban helyesírási, netán (horribile dictu!) nyelvhelyességi kifogásokat támaszt.

 

Az a bizonyos saját porta, no meg a seprű... :(

 

De ezek szerint legalább két legyet lehet ütni egy csapásra: a cikk szerzőjét meg lehet bízni a nyomtatott termékek előzetes ellenőrzésével. :) 

Előzmény: nazareth (27481)
kopaszsop Creative Commons License 2011.02.02 0 0 27484

a gysev-nél elnök-vezérigazgató van a váltás óta.

Don Simon Creative Commons License 2011.02.02 0 0 27483

Üdv.

 

Csak egy kis kiegészítés a februári számhoz.:

 

A Dudarbányai bauxit szállítás nem csak egy rövid ideig indult újra, hanem már több hónapja folyamatosan tart, napjainkban is. Elméletileg hétfőtől csütörtökig közlekednek a vonatok.

 

Ja, és a két gép nem a Veszprémi tartalékok.

 

Üdv.

drnyulas Creative Commons License 2011.02.02 0 0 27482

Nekem a "külömbség" írók a kedvenceim.

Előzmény: nazareth (27481)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!