"Egy kis nyelvészet: ha a hónap első napját ragozzuk, rendhagyó módon hozzá kell még tenni a 'je-jé' toldalékot is. Tehát nem 1-én, hanem 1-jén és nem 1-től, hanem 1-jétől, stb."
Számomra nem túl nagy meglepetés a görög vasút azon lépése, hogy leállítja a nemzetközi személyforgalmát és a belföldit is korlátozza. Távoli ország, nem túl jó vasúti kapcsolatokkal (a Balkán nem a jó állapotú vaspályáiról híres), ebből következik, hogy kevesen választják az odajutáshoz a vonatot. Akik mégis, leginkább vasúti (ingyen)jeggyel utaznak, de ez igaz a belföldi vonatokra is. Már vagy tíz év is eltelt, hogy ottjártam, lehet hogy sok minden megváltozott azóta, de a belföldi vonaton is azt láttam, hogy szinte mindenki FIP-jegyet mutat a kalauznak. Ebből pedig nincs bevétel.
Egy kis nyelvészet: ha a hónap első napját ragozzuk, rendhagyó módon hozzá kell még tenni a 'je-jé' toldalékot is. Tehát nem 1-én, hanem 1-jén és nem 1-től, hanem 1-jétől, stb.
"Ezt a vágányhálózati rajzot munkatársunk szintén az utolsó üzemnapon fényképezte le. Nem sokkal később feltűnt egy „vasúti relikvia-gyűjtő” vitrinjében, egy kiállításon."
Nem akarom azt állítani, hogy nem így van, mert nem tudom, hogy így van-e, de ez a rajz a MÁV Központi Irattárában (is) hozzáférhető, annak idején én is nyomtattam magamnak egyet.
A lényeg nem azon volt/lett volna, én olyan magasrol le...om hogy mi van jozsefvarosban tölem türelmi zona vagy éppen 200. Jozsefplaza kinai mozival is lehet ott.
De azért helyesbitek: megdöbbentö cikk ez a jozsefvarosi szörnyü hogy a varos értékes területén ilyen allapotok uralkodnak...szoval ennyi lett volna az én hozzafüznivalom lényege.
U.I: Az alagut biztos érdekes lehet, söt megold mindent, egy karbantarto bazis is lehet nem annyira értékes helyen pl Létavértesen
Miért is kellene az általad vizionált létesítményt ilyen értékes területre építeni. Inkább eladni az egészet, a Délivel együtt, és építeni egy városon átmenő alagutat. Ennek lenne értelme.
A látogatásra az adott okot, hogy már akkoriban „halálhírét keltették” a sorozatnak, és ekkortájt állomásították át Pécsről és Szentesről a megmaradt MDmot-ok döntő többségét.
nagyon jo de közben megdöbbentö a jozsefvarosi cikk......talan nem csak az Indohaz hasabjain van a helye. Majdnem hogy budapest szivében egy ekkora terület, mikor minden mas zsufolt....karbantartobazist oda...300uj motorvonattal..
Érdekes és korrekt riport a Kossuth Rádió Napközben c. műsorában, grat a két vasútbarát szakértőnek! :) Az pedig a nap vicce, hogy a MÁV utastájékoztatása túlmutat az európai átlagon. Félrebeszélésben mindenképp túlmutat, évtizedek óta.
Hát igen. A helyesírást hajlamosak vagyunk az "általános műveltség" feliratú dobozba rakni, ami pedig manapság az általános társadalmi megítélés szerint igencsak vesztésre áll a "szaktudással" szemben. (Én személy szerint a V&M vásárlásával egészen konkrétan a helyesírási hibák miatt hagytam fel. Belefutottam egy rakat olyan üvöltő helyesírási hibába, ami egyértelműen javítható lett volna, ha valaki (még?) egyszer elolvassa a cikket a nyomdába kerülés előtt...)
Ez még nem lenne baj, de nem tud nem eszembe jutni, hogy ugyanezen cég egyes dolgozói milyen indulatossá tudnak válni, ha az ember a nyomtatott (és némely esetben sok ezer forintért megvásárolt) termékeikkel kapcsolatban helyesírási, netán (horribile dictu!) nyelvhelyességi kifogásokat támaszt.
Az a bizonyos saját porta, no meg a seprű... :(
De ezek szerint legalább két legyet lehet ütni egy csapásra: a cikk szerzőjét meg lehet bízni a nyomtatott termékek előzetes ellenőrzésével. :)
A Dudarbányai bauxit szállítás nem csak egy rövid ideig indult újra, hanem már több hónapja folyamatosan tart, napjainkban is. Elméletileg hétfőtől csütörtökig közlekednek a vonatok.