Keresés

Részletes keresés

zsitvica Creative Commons License 2011.03.12 0 0 37178

Akkor a kisfaluból menne :

 

 - falugondnoki busz Mári nénivel vérvételre?

 - iskolabusz a kisiskolásokkal a szomszéd faluba a suliba?

 - volán autóbusz a munkásokkal?

 - vonat azokkal akiknek az előző három nem jó ?

 

Nem kellene egy ötödik közt szolgáló megoldást is kitalálni ?

 

 

Előzmény: v_peti (37168)
v_peti Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37177

Van 3 falu egymás mellett: Csénye, Porpác és Bögöt. Ezekről a következőt kell tudni!

 

Csénye 720, Bögöt 388, Porpác 160 lakosú! A lakosságszám nem fogy, hanem enyhén emelkedik. Köszönhető ez, az elővárosi jellegnek! Csényétől Sárvár 6 km-re van!

 

Vasútállomással Bögöt rendelkezik! Porpác nem! Viszont Csényében is van vasút utca!

 

A 3 település egymás után van, egy mellékúton, melynek egyik vége a 88 úthoz, a másik meg az Ikervárra vezető úthoz kapcsolódik.

 

Nos a településeket munkanap 6 buszjárat szolgálja ki, szabadnap 3, munkaszüneti napokon 0! Ez minden, csak nem elég!

Vonat van Bögötről Sárvárra és Szombathelyre, buszcsatlakozás Szombathelyről csak féllábasan van! Azaz reggel befelé nincs, délután hazafelé van!

 

Nos ez pont egy ideális hely lenne a falugondnoki busznak! Azaz reggel Sárvárra be, és délután Sárvárról vissza maradna pár buszjárat, de a kisebb forgalmú járatok helyett egyszerűbb lenne, ha a Szombathelyre és Sárvárra menőket a ca. kéttucatnyi Porpácon megálló vonat szállítaná. A jelenlegi buszmenetrend miatt is a többség valószínűleg autóval jár. Ha lenne megfelelő ráhordás, akkor az utasszámot növelni lehetne. Persze ez átszállást jelent, de cserébe a falugondnok a ház előtt áll meg, míg a busz nem!

 

Persze ez nem a legjobb példa, mert a Sárvárhoz való közelség miatt sok autós költözött ki, hanem a hasonló vasúti és buszos paraméterel rendelkező, de a kistérségi központoktól messzebb fekvő, és szegényebb települések esetén (pl. Nógrádban és Baranyában) sokkal fontosabb lenne az ilyen jellegű rendszer bevezetése!

 

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37176

Mivel a munkapi 7 falujáró busz lassú és kevés, ezért már legalább 5-10 éve ezt csinálják, tehát nem most fognak elmenni!

Előzmény: erdőszéli (37170)
hmsoft Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37175

Ühüm. Annyira féktelen, hogy a közösségi közlekedési rendszer többi elemét simán beáldoznád csak azért, hogy a vasúton valami észrevehető utasszámnövekedés legyen (a rendszerből kieső utasok egy részét vagy akár az egészét vigye az egyéni közlekedés és legyen boldog vele), és azt is lényegében azért, hogy nehogy el legyen zárva a csap, azaz nehogy le legyen építve egy adott vonal. Például lehet egy olyan megoldás, hogy a vasúti közlekedésen kívül minden más közösségi eszköz leáll (nagyobb városokban a villamos meg a metró esetleg maradhat, mert az sínen jár), és ahova a vasút nem jut el (amíg nem épül mindenhova sín a nem tudom, miből), ott az emberek majd azzal járnak, amivel akarnak. Vegyenek autót. OK, világos, és nem is kívánok ezzel vitatkozni, értem a féktelenség mértékét.

 

hm

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37174)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37174

Féktelen vasútmánia.

Előzmény: hmsoft (37173)
hmsoft Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37173

Ezentúl csak vonat jár nagyobb utasforgalommal, tehát kevesebb állami támogatással, a busz árkiegészítése megszűnik. Persze az utasok egy részének nem tetszik, autóba ülnek növelve az üzemanyag forgalmat= több jövedéki adó és áfa bevétel. Tehát a dolog az államnak pénzügyileg megéri. Pont.

 

Maximálisan megértem ezt az álláspontot, de akkor ez most egy féktelen vasútmánia, vagy egy féktelen buszfóbia, netán féktelen buszfóbiából kirügyezett, féktelen vasúmánia?

 

hm

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37158)
erdőszéli Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37172

a "terelésügyi minisztérum" által feketén pénzelt, fanatikus és elszánt "vaskerék kommandó" semmilyen módszertől nem riad vissza.

Előzmény: Hoppá fácán! (37171)
Hoppá fácán! Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37171

Ki kell szúrni a kerekét, mert a vonatnak pl. nem lehet kiszúrni :D

Előzmény: erdőszéli (37170)
erdőszéli Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37170

én egyre inkább azt látom, hogy az autós géza összeáll három másik emberkével, akinek kb. ugyanabban a csapásirányban van a munkahelye, és elmennek gyorsabban, olcsóbban, kényelmesebben, mint vonattal, vagy busszal.

 

Előzmény: v_peti (37168)
v_peti Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37169

Így van, pár faluban már megtették ezt, de ott a MÁV addig lassította a vonatokat, amíg elszoktak az utasok, ezért meg is szűnt a vonal. :((( (ld. 118, 119)

 

Előzmény: manhattani (37154)
v_peti Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37168

Mindenkit nem vihet be a városba! Reggel beviszi Mari nénit és Pista bácsit vérvételre, Lajos bácsit és Zsuzsa nénit meg a piacra, majd késő délelőtt visszahozza őket.

 

Kati néni délelőtt megy be a városba, ő biciklivel megy ki az állomásra!

Józsi szeret gyalogolni, ő gyalog megy az állomásra.

Géza korán kel, és autóval autóval meg az állomásra.

Juli néni nem kedden, hanem szerdán megy a városba, mivel a falugondnok csak kedden megy be oda, ezért őt szerdán csak az állomásra viszi.

Az 5 gyereket az iskolabusz beviszi a városba, és haza is hozza.

De van 3 gyerek, aki középiskolás, nekik nem jó az iskolabusz időponta, ezért ők vonattal járnak.

Sári biciklivel megy ki, Zsuzsát kiviszi az apja,az állomásra, amikor megy be dolgozni, de ő a másik városban dolgozik.

Bélát meg az apja beviszi a városba, de délutá korábban jön haza, mint az apja, ezért Sárival együtt sétálnak haza az állomásról.

Valahogy így nézne ki a dolog!

 

Előzmény: zsitvica (37166)
koller andor Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37167

Zuglóban lehet, hogy így csinálják. Mifelénk nem.

Előzmény: zsitvica (37166)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37166

 Ha vonattal kiváltjuk, akkor a falugondnok az utasokat kiviszi a megfelő vonatra, ami naponta 10 megy.

 

---------------------------

 

A falugondnok Máári nénit bevitte a városba vérvételre.

amíg odavannak addig a kisbíró kidobolja, hogy merre van a vasútállomás és jó utat kíván mindenkinek a gyalogláshoz.

Előzmény: v_peti (37157)
v_peti Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37165

Gratulálok, igazi politikusi hozzászólás! :(

 

A vonat érint 10-15 kisebb nagyobb települést, ebből egy az, ahová vasárnap 0 busz megy. A vonat összegyűjti az összes település utasát, és így már van rajta annyi, hogy ne lehessen üresnek nevezni!

Előzmény: manhattani (37164)
manhattani Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37164

Peti!

Ha szombaton két busz kell az utasokhoz, vasárnap pedig 0 buszt igényel az utasmennyiség, akkor oda tíz vonat kell???

Előzmény: v_peti (37157)
manhattani Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37163

Itt már arról beszélünk, hogy a meglévő mellékvonali vonat hogyan tudja kiváltani a buszt... ...

Egyébként igazad lehet, az a kisvasút tényleg kihasznált lehetett. De nem lehet, hogy az is úgy járt volna, mint a Nyíregyházára járó?

Előzmény: Slijepac Most (37156)
erdőszéli Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37162

ejj, mire beírtam...

Előzmény: htibor (37159)
htibor Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37161

Adott egy útvonal ahol állami pénzből kis forgalommal jár a vonat.

Párhuzamosan jár a busz, kevesebb állami támogatással.

 

Ezentűl csak a busz jár nagyobb utasforgalommal(feltételezve, hogy két ág által szállított utasmennyiséget egy autóbusz el tudja szállítani), az általad gondolt még kevesebb állami támogatással. A vasút árkiegészítése megszűnik.

Néhányan autóba ülnek, adó+áfa+ványa stb, államnak még jobban megéri, kisebb kiadás, sac/kb ugyanannyi bevétel.

 

Jön a kérdés:

És az utas? Ő hol van ebben, mint fontossági tényező?

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37158)
erdőszéli Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37160

naponta tízszer kijár a falugondnoki busz az állomásra...

 

nos, a falugondnoki busznak sok más dolga is van, nem feltétlenül csak a faluban. tehát erre a falu vásároljon egy kisbuszt. alkalmazzon egy sofőrt, vagy ha nem fér bele a munkaidejébe a 10 vonathoz kirohangálás, akkor két sofőrt.

 

hű, de fog örülni az önkormányzat :-(

Előzmény: v_peti (37157)
htibor Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37159

A falugondnok csak azért lesz tartva, hogy mindennap vigye az embereket ki a vasútállomásra? Mi van akkor, ha egyéb beszerzési/szállítási feladata van, amiatt nem tudja kivinni/behozni az utasokat a vasútállomásra? Ők nem nyertek a borítékos sorsjegyen?

Ki fizeti a napi 2*10*3 kilométeres távra az üzemanyagot? Ez éves szinten már kiadhat egy szebb összeget egy Isten háta mögötti kis falunak.

 

A munkanapi 7, szombati 2, vasárnapi 0 járatok okai:

 

Kis utasforgalom, és az adott Volán nem tartotta tovább fent a többi járatot.

Ezzel összefüggésben a nagyon a tyúklétra tetején levők előírták a nullszaldóra törekvést a Volánnak.

Előzmény: v_peti (37157)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37158

Adott egy útvonal ahol állami pénzből kis forgalommal jár a vonat.

Párhuzamosan jár a busz, kevesebb állami támogatással.

 

Ezentúl csak vonat jár nagyobb utasforgalommal, tehát kevesebb állami támogatással, a busz árkiegészítése megszűnik. Persze az utasok egy részének nem tetszik, autóba ülnek növelve az üzemanyag forgalmat= több jövedéki adó és áfa bevétel. Tehát a dolog az államnak pénzügyileg megéri. Pont.

Előzmény: hmsoft (37149)
v_peti Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37157

Pl. az Isten háta mögötti faluba megy munkanap 7, szombaton 2, vasárnap 0 busz. A vasútállomás 3 km-re van. A betérős járat 2 km-t kerül be, de előtte a szomszéd faluba is 2-t! Így busszal sem vonzó az út. Ha vonattal kiváltjuk, akkor a falugondnok az utasokat kiviszi a megfelő vonatra, ami naponta 10 megy, hétvégenként is, így sokkal jobb lesz a falu ellátása!

 

Előzmény: manhattani (37154)
Slijepac Most Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37156

Mint Sátoraljaújhelyen? Nem is lett volna rossz, ha a druszám elvtársai nem szedik föl onnét.

Előzmény: manhattani (37154)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37155

Akár. De ha mégsem, nemrég volt téma hogy a gyaloglás egészséges.

Előzmény: manhattani (37154)
manhattani Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37154

>ha besűritik a vasúti menetrendet hogy tudja pótolni a buszt.

 

Meg mindenhol beviszik a vasutat a falvak főutcájára, hogy megállhasson a vonat a falu mindkét végén meg a közepén is, meg ahol még kell... :-))

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37148)
v_peti Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37153

Azért a reszortosok tudnának beszélni arról, hogy melyik gép milyen...

 

Persze az "elit" gép is bemondhatja az unalmast, és a "hulladék" is végigmehet a szolgálaton baj nélkül, de azért egész biztos, hogy nem minden gép egyforma.

 

 

 

Előzmény: erdőszéli (37147)
V63 022 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37152

Programmajánlatot kaptam:

 

"Tavasz- és vonatváró nagytakarítás és faültetés a vasútállomás környékén!
Mindenkit szeretettel várunk 2011. március 12. (szombat) 14 órától 
kezdődően a vasútállomás melletti parkba (Béke liget), ahol 
hagyományőrző jelleggel most ismét fát ültetünk, ismételten 
kifejezve azt, hogy Zalaszentgrótnak szüksége van a vasúti 
összeköttetésre.
Ezen alkalommal Városunk és magánszemélyek felajánlásából fogunk 
fákat és cserjéket ültetni a Béke ligetben! Hagyományteremtő 
jelleggel pedig elvégezzük a vasútállomás környékének tavaszi 
nagytakarítását, mely munka keretében kiváló lehetőség nyílik a 
kötetlen beszélgetésre, eszmecserére is.

Várjuk a kezdeményezéssel egyetértők csatlakozását kétkezi munkával, 
ásóval, lapáttal, gereblyével, fával, cserjével!
Szemeteszsákot biztosítunk, kesztyűt mindenki hozzon magával."

zsitvica Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37151

A (jóindulatú) naivítás az egyik legjobb tápszere a boldogságnak............

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37148)
erdőszéli Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37150

... vagy az autóé, motoré, kisbuszé.

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37148)
hmsoft Creative Commons License 2011.03.10 0 0 37149

Ha mindez megvalósul, akkor 16 évig a vasúté lesz az előny!

 

félOFF
Világos beszéd: akarom a játékomat, és ha megkapom, akkor tapsolok. A politika voltaképp így működik, színektől, koroktól és minden mástól függetlenül. Tehát adott egy rakás polgár, akik a boldogulásukat valaki mástól várják, nem saját maguktól. Ezek a polgárok a boldogulásukért cserébe például szavazatot adnak, és ha megkapják a beígért boldogulást - bármilyen, általuk elhihető formában -, akkor boldogok.

 

Ha viszont mindezt a mellékvonalakra vonatkoztatjuk, megjelenik ám egy kis keserű szájíz. Mert mit tett a polgár azzal, hogy a politikától várja ezt a játékszert? Azt tette, hogy a játékszert a lelke mélyén bizony játékszernek tekinti. Nincs mögötte valós gazdasági tartalom, hanem az van, hogy "ha akarom, lesz, ha nem akarom, nem lesz". A politika persze arról is szól, hogy az adó formájában begyűjtött pénzek egy részét gazdasági racionalitást nélkülöző dolgokra fordítják. Például játékszerekre, amelyekre a polgárok egy része vágyik (ahelyett, hogy meglátogatná a játékboltot és fizetne a saját zsebéből). De amíg ezekre a játékokra van pénz, és van arra politikai akarat, hogy az x játék és az y játék mellett a z játékra is jusson, akkor jut. És aki a z játék láttán gyengül el, boldog lesz.
félON

 

hm

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!