A pénz visszaszerzésére, ha utaltál, akkor szerintem a rendőrségi feljelentésen túl nagyon más nem tudsz semmit, de hátha valaki tud okosabbat mondani...
90 euróért vettem valamit, de sajnos nem figyeltem oda a részletekre.
Az eladás nem a paypal on keresztül ment. Igazából nem is értem magam, hogy alakult ez így. Iban számlára Ausztriába küldtem a pénzt. A tranzakció után az ebay azt írta a termék fizetve. Nem gondoltam semmi rosszra.
A terméket az eladó feladta, tracking számot is kaptam. Augusztus 19-én indult el a csomag, Augusztus 21-én megérkezett a "sorting center"-be, viszont innentől kezdve a csomag követhetetlen. Tracking számot az austria post látja, más tracking oldalak is, de a magyar posta nyomkövetője nem lát semmit.
Jó pár levélváltáson túl vagyok az eladóval. Reklamált az austria post nál, küldött egy képet ahol azt kérik, hogy adjam meg a telefonszámomat.
Folyamatosan mondja, hogy nem tudja mi történhetett. Mostanra elegem lett és szóltam az ebay-nek, hogy segítsenek. Sajnos mivel így fizettem nem kapok refound-ot. Mondjuk nem értem, hogy akkor miért engedik ezt az egészet?
Nyílván nekem kellett volna jobban figyelni.
A kép amit küldött azon rajta van a neve, cime + plussz a banki adatok is megvannak. Visszatudom szerezni a pénzem? Van bármilyen lehetőségem? Feljelentés?
Nem igazán történt velem eddig ilyesmi, kicsit tanácstalan vagyok emiatt.
Az újraküldés dolgot refund helyett akkor tettem lapátra, amikor egy távol-keleti cég töknyugodtan, halál udvariasan behazudta az ismételt postázást, aztán amikor minden határidőből kifutottam, ártatlan levélkében visszaírt, hogy de hát mi a gond?
Ellenőrizhetetlen, helyrehozhatatlan, az átverés pedig megtorolhatatlan. Még egy negatívot sem adhatsz, mire rájössz hogy mi van.
Refund, aztán inkább kifizetem még egyszer, ha mégis ideér vagy újraküldte.
Szerintetek van még reklamálási lehetőség valahol, ha egy március elején rendelt cucc nem érkezett meg? Valamikor május végén nyitottam rá egy kérést, akkor újraküldést ígért az eladó, augusztus elején kért még 10 napot. Miután ez is letelt, minden levélre csak egy sablonszöveg a válasz (Dear friend, you are welcome and have a nice day, If you still have any problems, please feel free to contact me, i will try my best to help you, Best wishes). Szűk 30USD volt.
Az előbb általam említett változások a pandémia után jelentek meg. ahogy az is, hogy már semmiféle szállítást nem vállalnak be 30-50 napra, már 88 nappal indítanak. Így sokkal kevesebb a reklamációs lehetőség, 3 hónap alatt csak ideér a holmi.
Csak a kisker forgalommal találkozom elvétve, a szolgáltatási szektorban más szokások, lehetőségek lehetnek.
Érik valami változtatás, Kína egyre több terméknél igen vaskos postai díjakat vezetett be, az áru darabjához kötve, akár 5-10-30 dollárt. Ezzel lassan megszünik az ingyen szállítás, sőt, egyáltalán a szállítás szükségessége. Nem biztos, hogy ez a jó út.
A postai továbbítási és bevételelosztási rendszert meg fogják változtatni, pont Kína miatt.
Az angolok tavaly számolták ki, hogy a Royal Mailnek éves szinten 130 millió font veszteséget okoz az, hogy a kínai csomagokat ki kell szállítaniuk vagy továbbszállítani.
Posta díjai nagyon elszálltak. Minden éven van 2-3 emelés, nem is kicsi. Én tudom, mert rendszeresen postázok belföldre és külföldre is. Ráadásul már nincs 100g, 250g levél, csak 50 és 500g, ha 50grammba nem férsz bele, fizess fél kilós díjat, külföldre ez igen húzós. Aztán versenyezhetsz a kínai kollégával... Érdekes világ ez.
Pár kínai és két indiai "ingyenpostás" kispakkom tényleg ideért két hét alatt - mondjuk van három, ami meg július óta sem -, és ezt el is intézném egy vállrándítással, nagy ügy.... ha ugyanakkor a nyolc-kilencezer forintos GB->HU GSP (Bay, Global Shipping) csomagra nem kellene több, mint másfél hetet várnom (munkanapokban számolva) csak azért, mert Hollandiában parkoltatják öt napig az ottani D** raktárban. Értem, hogy nem expressz, de ha már ott van másnapra, nem lenne tökmindegy továbbvinni?
Posta meg tegnap lepett meg: egy darab A4 lapot tartalmazó szabvány borítékot (nem elsőbbségi) ajánlottként 540 forintért vettek fel.
Jó hogy régen adtam fel ilyet, de ennyire nem régen, és akkor valami kétszázpár HUF volt ugyanez, elsőbbséggel, jól megtömve. Eszem megáll.
A héten én is kaptam 2 kis levélküldeményt kínából, ami 2 héten belül megérkezett. Meglepő a 2-3 hónapos várakozások után. Ilyen rövid idő alatt évek óta nem kaptam semmit kínából és tényleg onnan jött, nem EU disztribútortól.
Ezt nem ismerem, már teljesen leszoktam a postáról.
Most néztem utána: "Amennyiben a Postakész borítékban feladni kívánt küldemény mérete a postaládába kézbesíthetőség maximális mérethatárait (324 mm x 229 mm x 24 mm) meghaladja, úgy a küldemény csomagküldeményként adható fel (ebben az esetben a postakész boríték árát a posta visszatéríti)."
Évekkel ezelőtt azért kezdtem keletről rendelni, mert olcsóbb volt, mint határon belül, postával, és a posta megszüntette a 2 kg-ig levélként kezelt küldeményt. Ez utóbbival jól agyonvágták a Vaterát és hasonlókat, az olcsó növénycseréket.
A posta szállítási áraival a futárcégek is állják a versenyt, rugalmasságban pedig verik a postát, a külföldi ingyen szállítások méginkább, és itt nem csak Kínára gondolok, a környező országokból is lehet értékhatártól függően ingyen megúszni a szállítást.
"Moutass EGY rendeletet, ami tiszta es vilagos." - Ez már nem szokás. Lételemük a félhomály, a ködösítés. No és ahhoz szakértelem is kellene.