nemrég váltam Kuga tulajdonossá-tetszik, de csak kb5300 km-t vezettem ...diesel 160 le, automata váltós....mazdáról váltottam
szeretném TAPASZTALT-HOZZÁÉRTŐK véleményét is hallami
A rendszer alatt azt értettem, hogy első-hátsó kamera+egy box, ami állandó készenlétben tartja a kamerákat! Ezen be lehet állítani, hogy ha leesne a feszültség, akkor lekapcsoljon, hogy be tudd indítani az autót, stb. Mivel nem két különálló kamera, hanem egy fő, és egy "mellék" kamera, így egy tápon kell, hogy legyenek. Megpróbálok majd én is valami Fordos szakit keríteni, akinél rákérdezhetek a szétbontásra,roncsolás nélkül. Én használok a kamionban is kamerát, igaz ott nem fedélzeti kamera van, csak egy akciókamera.Amit most vettem, az gps-koordinátát, meg minden filifrancot tud.
A "kamera rendszer" alatt mit értesz? Mert nekem is van( Overmax Camroad-6), még anno a vitara idejében vettem, de ebbe már nem tettem át, mert pontosan, ahogyan mondod nincs kedvem "szétbaromkodni" a kárpitborítást, a tápkábelek elrejtése miatt. Valami olyasmire gondoltam, nem tudom kivetelezésileg mennyire lenne bonyolult, hogy a tápot a belsővilágításról oldanám meg, úgy, hogy akár az egyik gyári kapcsolóval ki-be lehetne kapcsolgatni a kamerát. Így nem kellene hosszan vezetni a vezetéket, közelebbről lenne táp, de az is lehet most viszem majd nemsokára éves szervizre, és megkérdezem az ottani szakikat. Valahogyan tetszene, hogy csak a fejem fölé kellene nyúlni, és máris be, vagy ki lehetne kapcsolni a kamerát.
A rendszer alatt azt érted, hogy autó leállítás után is venne a kamera? Mondjuk egy parkolóban, amíg te vásárolgatsz? Mert gondolom, csak így derülhetne ki, hogy ki koccolja az álló autódat....
Közben dobtam/dobok egy privátot is, riasztóval kapcsolatosan.
Annyi hülye van mifelénk, ráadásul szeretik cserbenhagyni a másikat, ha valamit kiművelnek!
Vigyázhatsz te a kocsira, ha a sok idióta leszarja. Rányítják az ajtót, beletolatnak, stb. Az emberek 3/4-től elvenném a jogsit!
Nem szívesen bontok meg egy autót, de muszáj lesz elrejteni valahogy a tápkábeleket, ha nem akarok kábelrengetegben élni!
A kollégámnak valami tengelykapcsoló-megcsúszásjelző szoftvert vagy mit kell frissíteni!
A lámpa-rohadásra, meg a foncsorozásra gondoltam! Az szépen el tud tünni. Én is cseréltem már a régebbi autómban ez miatt.
Riasztóval kapcsolatban, ha nem akarsz ide írni, akkor írhatsz e-mailt, szepi-21@freemail.hu címre!
Én a Blue16 - ra szavazok első körben! Macerás a napi használata, legalábbis nem olyan kényelmes, mint egy kulcsnélküli rendszer! De szerintem ha napi rutinból nyomod, nem fog idegesíteni a használata! Az övet is rutinból kapcsolom, nem foglalkozom vele, hogy kényelmetlen! Max. Hosszú úton igazgatom(több száz km-re gondolok). A Blue16 - ra visszatérve, egy régebbi cégemnél ilyenek voltak a céges személyautókban, ezért gondoltam erre!
Az egész lámpatest műanyag szinte, olyan sok minden nem tud ott rohadni. Az összes újabb autónál ilyenek, nem mondom, hogy ez jó, de ez van. Én is figyelgetem a lámpákat, mióta "klaca500-kolléga" megemlítette itt. A feleségem azt mondja, hogy ő már látta(én, még nem), hogy nekünk is volt kis párásodás rajta. De míg eltűnik belőle, addig nem foglalkoztat különösebben, de ha úgy lennék, hogy állandóan látnám, biztosan szervizeltetném. Másnak is ezt ajánlom, ha nem tűnik el belőle, akkor irány a szerviz.
Visszahívásról engem még nem értesítettek, valószínűleg a kollégádnak régebbi, mint az enyém(2018 08-hó gyártású). Mert olvastam anno, hogy főleg az 1,6 literes EcoBoost motorral szereltekkel volt hűtőrendszer hiba miatt gond.
Sok, balesetmentes, örömteli autózást kívánok a hamarosan érkező autóddal! Majd azért, írd meg a tapasztalataidat pro, és kontra, akár más autóhoz viszonyítva is. Amiben tudunk, segítünk, amennyiben szükséged lenne rá a későbbiekben.
Beszéltem egy kollégámmal, neki is párásodik a lámpa! Egyet már cseréltek neki, de az újabbnál már azt mondták, ez természetes! Érdekes! Miközben állítólag azt is mondják, hogy ez majd odabent elkezdi rohasztani a belső részt, szépen lassan!
Egy másik kollégám, meg visszahívásra kapott értesítőt!
Tegnap este nem bírtam ki, és írtam egy mailt az értékesítő srácnak akitől vettük az autót, és megemlítettem mindkét problémámat. (párásodást és a motortakaró burkolatot)
Épp egy 10 perce hívott és azt mondta, hogy 2019-től már nem szerel a gyár rá burkolatot a jobb hőelvezetés végett! Furcsa egy kicsit, de ha a tiéden sincs, akkor nem probléma, csak kicsit hülyén néz ki így a motortér!
A lámpákra meg az mondta, hogy szólt a garanciális ügyintézőnek, és megnézik majd mit lehet ezzel kezdeni, csak most letároznak!
Hát, ritka hülye vagyok bocsika. De, most néztem reggel az enyémben sincs mototvédő!!! Hogy miért emlékeztem úgy, hogy van azt nem tudom. Pedig pár napja, hogy ablakmosóval feltöltöttem. Még egyszer elnézésedet kérem!!
Nem tudom telóról miért nem tudok képet feltölteni, otthonról délután pótolom.
Az a párásodás, szerintem nem probléma. Viszont az én autómban van motorborítás. Pontosan úgy néz ki, ahogyan betetted ide a Titanium-os képen, pedig az enyém is Business.
Nem tudom a tiédben miért nincs,érdemes lenne rákérdezni.
Ha a panasz a fenti tényállásra vonatkozik, akkor nem szükségszerűen hibáról van szó. Ha a fényszóróbura bepárásodik, az izzó bekapcsolása után a világítástechnikai felületnek bizonyos idő után meg kell száradnia. A száradási idő azonban a környezeti hőmérséklettől, illetve a relatív páratartalomtól függően változhat. Ez egy teljesen normális jelenség, amely műszaki szempontból teljesen veszélytelen, mivel a reflektor a nedvesség hatásaival szemben védett. Az izzó bekapcsolásakor a lámpában található levegő felmelegszik. A lámpa hátsó szellőzőnyílása a kitágult, felmelegedett és száraz levegőt kiengedi a lámpa házából. Az izzó kikapcsolása után a lámpában található levegő lassan ismét lehűl. Ennek során a lámpa belseje páradús külső levegőt „szív be”. A folyamat következményeként magas páratartalom és a lámpában jelentkező nagy hőmérséklet-különbségek esetén a pára lecsapódhat a bura belső felületén. A jelenség a hideg évszakokban és nedves időben fokozottabb. Ha a párásodás olyan erős, hogy vízcseppek képződnek a burán (1. ábra), illetve esetleg víz gyűlik össze a lámpa aljában (2. ábra), ellenőrizni kell a tömítés épségét, és szükség esetén ki kell cserélni azt.
A lámpák levegőzőnyílásainak átjárhatóságát szintén ellenőrizni kell. A kiszárításhoz a lámpák olajat nem tartalmazó sűrített levegővel fúvathatók ki. Ha ezek után ismét víz gyűlik össze a lámpában, ki kell cserélni az egész lámpát.
Szóval a lényeg, ha a lámpában, csak pára van, és az izzót felkapcsolva el is tűnik rövid idő alatt, akkor az nem hiba. Csak akkor beszélünk hibáról, ha víz is összegyűlik a lámpatestben.
A kezelési könyv szerint, ha a lámpaburában pára keletkezik, de az onnan rövid időn belül el is tűnik, akkor az nem hiba. Amennyiben víz is összegyűlik, akkor az!
Azt azonban el kell mondanom, én még az enyémen nem láttam eddig.
Itt van róla egy kis szösszenet:
Hibát jelent a fényszóró vagy a lámpatest párásodása? Mi az, ami még megengedhető és mi az, amit javítani kell?
Hőmérsékletkülönbség (időjárásfüggő) miatt bekövetkezett nyomáskülönbség
Manapság a szokásos fényszórók és az egyéb világítótestek a gépjárműben nem hermetikusak, hanem szellőztetőrendszerrel rendelkeznek. Ez a szellőzőrendszer arra szolgál, hogy kiegyenlítse a nyomást, illetve, hogy eltávolítsa a nedvességet. Azonban előfordulhat – különösen a nagyobb hőmérsékletváltozáskor – hogy a világítótest belsejében kicsapódik a pára, ami kívülről is látható. Különösen akkor fordulhat elő nagymértékű párakicsapódás, ha nagy hidegben autómosót látogatunk meg. Előfordulhat azonban akkor is, ha párás az idő, és nagy a kinti és a benti (lámpatesten belüli) hőmérsékletek között a különbség. Ez még önmagában nem jelent hibát, feltéve, ha a nedvesség egy idő után eltűnik. A nedvesség elpárolgásához vagy a fényszóró, vagy a világítás felkapcsolása, vagy a száraz idő vezethet. Akkor is bepárásodhat a lámpa, ha az izzó ki van kapcsolva, a lámpa lehűl és ezen keresztül párás levegőt szív be kintről. Ha a külső levegő nyirkos, az könnyen lecsapódhat a reflektorra és a burkolatra.
Ez a jelenség a modern autóknál jobban észrevehető, mert a jó láthatóság érdekében sima fényáteresztő felülettel tervezték, így jobban szembeötlik, mint az idősebb járműveknél, amik még bordás (és ezért nehezen látható) fedőüveggel lettek kialakítva.
A rozsdásodás veszélye nem áll fenn, ha nedves a lámpatest, mert az újabbak már műanyagból készültek.
Na, igen, a Hyundai. Ugyan nem magyarban nézegettem, de így utólag belegondolva, kB. 600 000-rel vettem drágábban a Kugát, viszont sokkal több minden van benne. Mondjuk a fele nekem teljesen "felesleges", de már csak azokból lehetett választani ami bent volt az országban. De, minden benne van, amire nekem szükségem van, a többinek már csak örülök.
Igazából, nem is nyűg a vitaránál az említett dolgok, csak ahogyan megjegyezted te is....ezért olcsóbb az. Együtt lehet vele élni, csak kellemetlenségeknek nevezném őket. No, de ez nem ide való téma.
Mi is a Hyundai Tucson-ra, és a Kugára szűkítettük a kört legutoljára. Amiért a Kuga mellett döntöttünk, az nem hiszed el! Komolyan mondom, nem bírom elviselni Hyundai-nál azt a fejegységet, úgy áll ott a műszerfal közepén,mint ha felszögeltem volna oda egy junost tv-t. Tudom, már minden modellnél ez lesz, mert állítólag így nem néz le túlságosan alacsonyra a vezető, és jobban az úton tartja a szemét, de nekem nem jön be. De kívülről nagyon bejövős amúgy, jól eltalált forma. A másik, hogy egy ennyire felszerelt verzió belőle, mint a Kugám, kb 1 misivel drágább. Mikor mondta a kereskedő, azt hittem leülök, annyit azért nem ér. A Kia-nál ugyanez a helyzet. Szerintem ez a KUGA, egy nagyon elegáns, igazán autónak tűnő járgány, február óta használom, de még mindig igazi élmény vele az autózás, már-már "prémium" érzete van számomra, pedig tudom nem az.
Talán azért szidják a Fordokat, mert (ezt igazából én sem értem) nagyon rosszul tarják az árukat. Az biztos, hogy ha ezt is eladnám 3,5 évesen, sokkal többet buknék rajta, mint a Vitaránál. Mert azt 4,2 ért vettem, és 3,5 évesen eladtam 3,8 ért, ráadásul úgy ráharaptak, mikor meghirdettem, hogy az nem semmi volt.
Csak furcsállom kicsit,hogy ez a topik nem pörög. Vagy ahhoz gondnak kell lenni, hogy pörögjön, mert akkor inkább maradjon így.
A Vitarát is kedvelem, bár nekem nem volt. De alapból szeretem a Suzukikat. Sajnálattal hallom, hogy ennyi nyűg van velük. Eredetileg Hyundai Tucsont nézegettünk. Aztán bementünk egy Suzuki szalonba megnézni a Vitarát. Hááát.... Azért látszódott hogy miért annyival olcsóbb a Vitara. De a Tucson vs. Kuga is ég és föld,. Sokan szidják a Fordokat, de hogy miért, nem értem. Az "öreg" Fordunk egy Fiesta(most 10éves),de szinte mondhatom azt, hogy semmi gond nincs vele, pedig minden nap megy min. 60km-t.
Azért belegondolva, én sem vagyok már suhanc.... :-)
Szerintem nincs annyi embernek Kuga autója...(hál istennek):D , mint pl Vitarája. A másik, hogy lehet nincs is vele gond, ezért nem kell állandóan kérdezgetni. Menj csak be a Vitara fórumra, ott lassan 5 éve meg nem áll az élet, kinek itt zörög, kinek ott zörög, nem csukódnak az ajtók, szarul szólnak a hangszórók, a csomagtérajtót szinte be kell csapni, mint a kerti budi ajtót...stb, stb,stb.
Mondjuk attól motorikusan+váltóilag szuper kis autó az(én is szerettem).
Persze, az idő előtti olajcsere nem árt, én csak azt akartam kihozni, hogy eddig minden autómnál az előírtat tartottam be, és nem is volt vele gond sosem. Lehet kb, én is 15 ezer környékén olaj-cserézek, hiszen az 1 év lejár hamarosan.
Most a volt 95 lett az E10, az E5 meg a drágább, tulajdonképpen a kevesebb növényi eredetű nedüt tartalmazó lötty lett.
Vagy a jómódúak, vagy az öregek nem fórumozgatnak!? :-)
Az előbb kimaradt a tankolás része. Csak az E10 miatt kérdeztem! Amúgy sima 95-öst szoktam tankolni. Nagyon-nagyon régen még a Suzukimba hordtam szlovéniából az OMV 100-ast.Ott olcsóbb volt, mint magyarban a sima 95-ös. De az már régen volt.
Olajcserében nálam 15.000 km a legfelső határ, de kb.annyit is megy évente az első számú autónk. Anno a Suzukiban volt hogy 6.000 km-nél ledobtam az olajat, szűrőt, de azt nagyon hajtottam.
Igazából nem kötelező az idő előtti olajcsere! Sehol nincs, és nem is volt leírva! Annak idején amikor vettem az első új autóm(történetesen egy Suzuki Swift), én bevittem egy gyors olajcserére,1000-2000km környékén! Rosszat semmiképp se fogok tenni vele,ha most is beviszem lecseréltetni! Sokan mondják hogy felesleges, de mivel hosszú távra tervezek az autóval, így úgy gondolom megéri(nekem), azt a kis plusz anyagi ráfordítást!
Az utólagos biztonsági kütyükről való vitát feleslegesnek tartom,mert mindenkinek van egy elvárása vele szemben, vagy hisz/nem hisz valamiben, de attól még lehet jó(vagy akár rossz is). Ez sajnos csak úgy is élesben derül ki, de azt nem kívánom senkinek se! Nekem is van egy elképzelésem, ami ugyan kényelmetlenné teszi a hétköznapokat, de annyit nekem megér, ha már csak egyszer is megmenti az autót.
Biztonsági kütyü :egy barátom ajánlotta figyelmembe a siren7 nevezetű vadriasztót! Hallottatok már róla!?
Megmozgatta a fantáziám, de ugyanakkor kétségeim is vannak felőle! Kb. 15.000 Ft egy darab, amit kicsit sokallok egy kis műanyag vacakért! De ha maradunk az elméletnél, hogy tényleg működik, akkor megmenthet egy több százezres kiadástól. Kicsit bennem van most a para, mert nem volt még ilyen drága autóm, így próbálnám menteni a menthetőt. 2-3 éve kötöttem ADAC-biztosítást is, pedig már nem járok ki kocsival németbe! De mivel ez nem autóra szól, hanem rám és a családomra, így nem bánom azt a 109€-t évente. S így bárhol a világon "biztonságban" érezhetem magam(Európában meg a kocsim, utazásom is).
Bocs, ha össze-vissza írok, de már marha rég nem fórumoztam, így kicsi katyvasz van a fejemben, meg próbálok mindent írni egyszerre.
Az idő előtti olajcseréről megoszlanak a vélemények, és ez minden márkánál fórumtéma dögivel, hogy le kell e, 1000-2000km nél cserélni az olajat. Nos, én eddig minden új autómnál betartottam a gyár által előírt időt. Így voltam anno a suzuki swift-emmel is, ami most már másik tulajnál ugyan, de még most is látom nap mint nap, teszi a dolgát(15 éves). A mostani tulaja még most is áradozik a kis bogárról. A következő a Vitara volt, aminek a fórumában szinte ölre mentek az emberek, hogy igenis le kell cserélni 1000-nél az olajat. Én ott sem voltam hajlandó eltérni az előírásoktól, ezért, csak 1 év múlva cseréltem le, de nyilván, ha előbb értem volna el a 15000km-t, mint 1 év, akkor előbb is lecseréltem volna. Amikor átvettem a Kuga autónkat, megkérdeztem azért, a szervizest, hogy le cseréljem e az olajat, és ha igen mikor? Azt mondta, nem bánja, ha lecseréltetem, de nem kell! Mert akik cseréltetik, azoknak is a gyönyörű tiszta olajakat engedik le. Nem véletlenül határozzák meg a mérnökök által meghatározott időpontokat. Addig nem történhet baj vele, és én ezután is így fogok eljárni, minden autómnál. Így teszek a KUGA-val is. Az előírt olajcser 20000km, vagy 1 év, amit előbb elér a járgány. Persze nem vagyok debilis, tisztában vagyok azzal, hogy ártani nem árt, az idő előtti olajcsere sem( ha téged megnyugtat, vagy eddig is mindig így tettél, akkor cseréld le), de ha egyszer ez a gyári előírás, akkor én nem térek el tőle, ennyi. Lehet ide is jön majd valaki, hogy ez marhaság, de én akkor is így gondolkodom. Magyarán a gyári mérnökök több éves, évtizedes munkájukkal, már csak jobban tudják, mint a "mindenhez is értő magyar emberkék".
A tankolás szintén az a dolog, amivel én nem nagyon foglalkoztam eddigi autóim során. Tankoltam én Mol, Shell, Lukoil, kúton, de szerintem a legtöbbet az Auchan kúton (Csömör, Dunakeszi), de még sosem volt gondom egyikkel sem. Minden évben megfordulunk Erdélyben, ott Mol kúton tankolunk, de a határ melletti kis noname kúton is tankoltam már, ott sem volt vele gond, úgyhogy a magam részéről ezzel a kérdéssel, sem nagyon emésztgetem magam. Főleg azóta, mióta a volt sógorom dolgozott benzinkútnál, több helyen is. Egyébként E5 E10 benzint tankolok bele. Most a legutóbbi tankoláskor már az E10-tankoltam, de rajta is van a kinyitott tankoló ajtó belső felén, hogy ok neki.
Jelenleg 14685 Km-nél járok, az olaj-élettartamom 12%-os. Ezt a FordPass alkalmazás is így írja. Javaslom neked is, hogy töltsd le telefonodra. Egészen jó kis alkalmazás, összekapcsolódik az autóddal, rögzíti, ha akarod az autód útvonalait, kilométereidet, megmondja, hogy az adott távolságon mikor milyen vezetési technikával mentél. Jelzi a térképen, hogy ez előtt a kanyar előtt túl gyorsan lassítottál....stb. Állítólag a későbbiekben további érdekes funkciókat kapunk majd rá, de ha így marad is, nekem már ez is oké. Térképfrissítés is már volt vagy 2, mióta megvan az autóm, no ez a Suzukinál nem így volt. Ott megvetted, aztán ha nem fizettél érte mikor jött az új térképadatbázis, akkor leshettél. Itt elég gyakoriak a frissítések, usb ről fel lehet tenni a gyári honlapról letöltött dolgokat. Ha, esetleg kell benne segítség, majd jelezz.
De pl, azt is megmondja, hogy mikor kell szervizbe vinned az autót! Innen látom én is, hogy ennyin áll az autóm, mert megnéztem most a telefonomon, a FordPass alkalmazást. Az autóm kicsit messzebb van garázsban. De a legutolsó állapotot, mivel "blútyúkon" kapcsolatba volt az autóval, megjegyezte.
A másik kérdésed az utólagosan beszerelt védelmi cuccokról szólt.
Itt is, csak a saját döntésemet tudom neked elmondani. Nevezetesen azt, hogy én egy váltózárat tetettem az autóba, már a beszerelt váltózárral együtt vettem át a kocsit. Erre van aki nevet, hogy az marhaság, mert ilyen egyszerűen kinyitható....stb. De, jó magam úgy gondolom, hogy egy amatőr kocsitolvajt biztosan meghiúsít, vagy legalább átterel másik autóhoz, amiben esetleg nincs. Pofon egyszerű a használata, nem úgy mint a kormányzáré. Amit azért, fel-le pakolgatni sem olyan nagy élmény. Arról nem is beszélve, hogy ott zörög állandóan a csomagtartóban, mert biz nem kis darab. De nyilván van akinek az a szimpatikusabb, elfogadom azt is.
A kormányzár mellett, van egy olyan külön védelmem is(utólagosan beszerelt), aminél elsődleges szempont volt nekem a nyomkövethetőség, a távoli leállítás, és az, hogy ne kelljen külön távirányítókat, kártyákat, tasztatúrákat, meg még mit tudom én milyen kellékeket használnom, magyarán, az autóm komfortérzete ne romoljon. Ezt a saját igényeid, és a pénztárcád befolyásolja, de én úgy gondolom, ez az autó megéri a normális védelmet. Mivel reklámozni nem áll szándékomban itt a fórumon, meg más fórumon már vitát is generáltam azzal, hogy leírtam milyen védelmet használok, ezért ha érdekel privátban megkereshetsz.
Most vettünk egy új, faceliftes, 1.5Turbo ST-Line Kugát!
De még nincs berendszámozva! Így még zéró a tapasztalat!
Tudtok valami infót mondani szervízdíjakról!?Még nem jártam utána! Szeretném kb. 1000-2000km környékén lecseréltetni a motorolajat+szűrőt!
Milyen üzemanyagot szeret, illetve ír elő a Ford!?
Próbáltam egy automata 150lovast,az meggyőző volt! Könnyűnek éreztem a viselkedését, halk volt, mozgékony, s ami meglepett, hogy fordulékonynak tűnt, így elsőre!