Zoli_fiú írta volt: "Szal LOP a MATÁV , de nagyon, kell a szolgáltatásnélküli bevétel................
Reklamáljon a faxom 250 Ft-ért, de ez egy genny viselkedés:((((((("
Nos eztet én anyázásnak hívom :-)
És ne hagyjuk, kérlek! Miért is ne?! Hát azért, mert:
- Ha nem telefonáltál, akkor jogos az "alanyi" felháborodásod (de csak az)
- sohasem tudhatod, ki szívatott meg: szomszéd, Matáv alvállalkozó (sic!) vagy bárki, aki rácsatlakozott a vonaladra - és fog netán több 10 ezerrel ugyaígy, ha nem bogoz(tad)od ki!
- nem szeretem a nyitva hagyott rejtvényeket
Szóval: részletezőt kérni (szóban 1212, reklamára hivatkozva, ingyen kiküldik)!
Részletező alapján megírni a reklamát és kivizsgálást krni (hagoztatva, hogy nincs - ha tényleg nincs - szomszéd, kutya-macska, gyerek aki hozzáférhetett, nagymamát is megemlíteni aki a porszívót tudja csak bekapcsolni (nem sértegetni akarom!). Megemlíteni a helyszíni szemle iránti igényt is (mert a számlázási rendszer tényleg zárt, kezdve a főközpontoktól a számla kiszámításáig!), hogy ki lehessen zárni az illetéktelen használat lehetőségét (vagy épp rájönni, hogyan csinálták).
Két lehetőség van:
A) elutasítanak, amikor én jövök :-)
B1) helyből jóváírják, ami neked jó, engem zavarna
B2) jóváírják ÉS felderítik, hogyan csapoltak meg!
A) és B1) esetben javaslom a netszolgáltatóddal felvenni a kapcsolatot és arra az időpontra hozzáférés-időlistát (log) kikérni (vagy online meg lehet nézni.. pl. axelero, datanet esetében én pontosnakl találtam), mert
1) a Te logineddel szerepl abban az időben ISP hozzáférés, akkro a gépedet használták (gondolom a jelzsómentés csekkelve van!) ez ugye evidens?!
2) a te logineddel nem használták az adott ISP-t akkortájt: 99%-ban igaz, hogy külső emberke lopta a vonalad.
Hozzáteszem: nem beszéd célú vonallopást ilyen kis mértékben azért nem tartok logikusnak/életszerűnek.
Őszintén örülnék, ha legalább a részletezőt kikérnéd és annak alapján a loginek időpontjáról kihoznád az eredményt!!! Érdekel (már ha szabad).
Nevetséges ez a márciusi árcsökkentés... kiakasztó, hogy a valódi liberalizáció helyett a nyamvadt kormány az egyik legjövedelmezőbb cégnek fizet, olyan jogcímen, hogy mégse csesszen ki annyira az emberekkel... amúgy olvastam egy Magyarországról készült 2001-es országjelentésben, hogy itt a világon a legdrágább az internetezés. (ráadásul, akkor még mindenkinekl csomag is volt!)
Én személyszerint utálom a Matávot, de az igazi hunyó ebben az ügyben az, hogy még mindig nem liberalizált a távközlési piac, és nem is lesz, mindaddig amíg a matávtól kell bérelniük az alternatív szolgáltatóknak a vonalakat. Nevetséges, hogy a kormány látszattevékenységekkel variál... és még azt merik mondani, hogy nem a nagytőkét támogatják...
Más szolgáltatót nem használok, csak a Matávot. Most csevegő díjcsomagom van, ami ezt nem is teszi lehetővé.
A reklama levélben leírtam, hogy a vitatott számot nem mi hívtuk.
Leírtam a sztorimat a 1212-vel.
Majd a végén ezt a mondatot: „Kérem az ügy kivizsgálását, és ha lehetséges, pontos szakszerű magyarázatot.”
A válaszlevelet elküldöm mail-ben, de előbb még be kell pötyögnöm.
Elküldtem a reklamációt levélben, ma jött meg a válasz, miszerint :
„ A kifogásolt összeget figyelembe véve, műszaki vizsgálatot nem indítottunk. Arra törekszünk, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek ügyfélszolgálatunk munkájával, hogy érvényesüljön társaságunk ügyfélcentrikus szemlélete, ezért az Ön által kifogásolt 3ezer Ft jóváírása iránt intézkedtünk.”
A továbbiakban írják, hogy az interneten bizonyos kis szoftverek csinálnak ilyen zűröket.
Aztán a végén egy olyan rész, amit nem nagyon értek:
„A hívások nem az un. Nyilvános nemzetközi hálózaton keresztül érik el az országot, hanem egy külföldi szolgáltatóval szerződött hazai partner hálózatán. Miután az ilyen tipusú hívások minőségét a kapcsolat felépítésében résztvevő szolgáltatók eszközeinek minősége, beállítása határozza meg, ezért a Matáv az Ön által is tapasztalt jelenségek előfordulásáért, sajnos, nem vállalhat felelősséget, azokra nincs hatással, a hibákat orvosolni nem áll módjában.”
Milyen hálózaton mennek ezek a hívások? Kik azok a hazai partnerek?
Kik a kapcsolat felépítésében résztvevő szolgáltatók?
A levélben javasolták még a híváskorlátozás megrendelését. Le lehet tíltani a nemzetközit, a belföldit, a 90-es számokat, de a többi emelt díjast nem lehet. Vagy a többi emelt díjas nem veszélyes?
>"ezerrel neteztem dec 28-án CSÚCSIDÖBEN cirka 50 percet".."Szal LOP a MATÁV ".."Reklamáljon a faxom 250 Ft-ért, de ez egy genny viselkedés"
1. Dec 28. szombat, tudtommal munkanap volt.
2. Ebből következően a csúcsidejű net hívás díja volt érvényben csúcsidőben (is), azaz percenként 6,10 Ft.
3. Ha 50 percet voltál fent (elvileg persze), akkor az 305,-Ft!
4. Ha gondolod, és elküldöd mail-ben az ügyfélszámodat és a telszámodat, megreklamálom helyetted! (Adatkezelésileg megbízható vagyok, bár bizonyítani csak azok tudják, akiknek már segítettem)
5. Örülnék rendkívülien, ha egy FÜGGETLEN szakértőnek, mint amilyen én volnék, elhinnéd amit most elmondok Neked (is):
NINCS OLYAN PROGRAM VAGY MŰSZAKI LEHETŐSÉG A MATÁVNÁL (SEM!) MELY HÍVÁSOKAT TUDNA GENERÁLNI!
6. Azonban ha az automatikus kapcsolódás engedélyezett, akkor egy PC véletlen bekapcsolása is elegendő... de ha azt mondom neked, hogy BBS hívása után 4 nappal nem emlékeztem, miért jelent meg egy ismeretlen szám a részletezőmön (ajánlom a www.eszamla.epont.matav.hu lapot, a netes és 1-3 napos frissességű, ingyenes és az is maradó részletezők megtekintésére!)
7. Ajánlom, hogy reklamára hivatkozva aznapra kérd ki a részletezőt, ingyen ki kell adniuk (ki is adják), postán küldik el Neked! Mert a az időben környező hívások jellemzőek lehetnek, talán még rájössz, ki is volt otthon ünnepek idején.
8. VAJON AKÁRMELYIK GSM SZOLGÁLTATÓT MIÉRT NEM ANYÁZOD LE, AMIÉRT A PRE-PAID (KÁRTYÁS) ELŐFIZETŐKNEK NEM ADNAK - ESETENKÉNT REKLAMÁRA SEM! - HÍVÁSRÉSZLETEZŐT?!
Szívesen állok rendelkezésedre itt és magánban is,
Átt akartam lépni a felező díjcsomagra, mivel csak a NET miatt van a vezetékes telefonunk.
A rothatlelkü matáv, 1 év hűséget kér a csomagváltásért cserében.Vérlázító!!
Telefonliberalizáció???!!!
Aki ezt kitalálta , attól kérjen a sírköves egy év hűségszerződést.
Nekem is megjött az új formátumú számla, ami kimondta:) hogy én ezerrel neteztem dec 28-án CSÚCSIDÖBEN cirka 50 percet..... Na én BIZONYITOTTAN este 1/2 8-kor értem haza a munkából. Nagymamám /76 év/ még nem bukott le, hogy netezne..:)
Szal LOP a MATÁV , de nagyon, kell a szolgáltatásnélküli bevétel................
Reklamáljon a faxom 250 Ft-ért, de ez egy genny viselkedés:(((((((
a részletezőre hivatkozva fax a 06/80/443323-as (ez Bp) ill 443324 (Nyíregyháza) vagy 443325 (Sopron) (vagy fordítva, ez nincs felírva :-) ) tehát amelyik közelebb esik Hozzád:
reklama, ilyen számot nem hívtál, ellenőrízzék a lakásba futó érpárat és a lehetséges fizikai támasdási felületeket.
Halkan megjegyzem: abban a nem is ritka esetben, amikor a falon kívül megy a "fehér madzag", az irányadó szabályoztás miatt a Matáv és minden nmás szolgáltató) gyakorlatulag köteles elfogadni a reklamát!
És utána szvsz napokon belül szépen elrejtik a kábelt! (vö. alvállalkozói munka). Ti. a vonal fizikai védelme nem a Te feladatod!
Más megoldást nem tudok, a havi 250 körüli Ft-ba kerülő korlátozás jelszóval módszernél jobb védelmet a jövőre nem tudok.
Ha egyéb indiszkrét adatod lenne, mailben keress meg!
Kösz a választ, megpróbálok lépésről-lépésre reagálni:
A matáv honlapját nem szoktam olvasni, mert minden van rajta, csak az nincs ami éppen kellene. Pl. most a díjzónákat sem találtam, ahol az R2-t meg tudtam volna nézni. Ez a honlap inkább a marketingre koncentrál, nem a tájékoztatásra. (Bár ha azt nézzük, hogy a marketing feladata a tájékoztatás is,…….) Egyébként ebböl a szempontból a többi szolgáltató honlapja sem különb.
Szóval, valahol biztos rajta van a díjzóna, de nem sikerült megtalálnom.
Írod, hogy egy vírus bontja a meglévő (nálam Freestart) netkapcsolatot és egy másik nemzetközi számon ugyanazt folytatja, miközben én nem veszem észre.
Most jött meg a hívásrészletező, miszerint a vitatott 13 perces Lichtenstein m. (004237973###) hívás előtt 30percig, utána pedig 3 percig nem volt netkapcsolat, tehát ez egy önálló hívás, időben nem kapcsolódik más híváshoz.
Amikor pedig fel akarok lépni, a telefonos kapcsolat nevű ablak kiírja magyarul, milyen szolgáltató melyik telefonszámát fogja hívni, ami be van állítva, mást nem is tud hívni.
Azon kívül, ha vírus, egy hónap alatt miért csak egyszer próbálkozott? Ilyen fajta?
A gépre mindig a legfrissebb víruskereső van telepítve, pl. a terminal.hu-ról. Tűzfal nincs. Ha idegen e mail jön, egyből törlöm, nem nyitom meg.
A nemzetközi hívás letiltása jó védelem, de mi van ha majd jönnek a belföldi emelt díjas furcsaságok?
A számlához mellékelt brossúrát mindig elolvasom, ilyen témával nem találkoztam. Ettöl még lehet, hogy elkerülte a figyelmem.
A 1212 minősítésébe most nem akarok bele menni, majd máskor.
A lakásban nincs gyerek, nagymama, kutya, macska, ez a lehetőség kiesik. Vonalmegcsapolás esetén ki lehet a felelős, és mit lehet tenni?
A Matáv - honlapján is - de az Index is beszámolt már (lassan egy éve), hogy olyna vírusok (trójai faló mintára) tudnak betelepülni a nem kellően védett gépekhez, melyek bontják a MEGLÉVŐ (06-51x) net-kapcsolatot és egy NEMZETKÖZI (ráadásul általában emelt díjas vagy eleve igen drága, lásd később!) számon úgyanazt folytatják, amit eddig te a géépel míveltél (böngészés) és ha nem figyel oda az ember, akkor nem veszi észre.
Az R2 egy díjzóna jelölés (lásd: Matáv honlap), míg a * a megjegyzésre utal a számlán, hogy közvetített szolgáltatás (innen gyanítom, hogy ráadásul olyan értelemben emelt díjas hívás, hogy a hívott is jutalékot kap!)
Megoldási javaslatok a későbbi ilyen jelenségek felderítésére-megakadályozására (Figyelem! Az sem olyan biztos, hogy azóta nem jött létre ilyen hívás!):
1. MEGFELELŐ (sic!) víruskereső (mail is !) és tűzfal progi beszerzése (van bőven ingyenes is ami legális is, lásdt pl. terminal.hu letöltések)
és telepítése, karbantarása (naprakészen tartása) - én végső soron ajánloma Norton Internet Security (most épp) 2003-at, ami (nem teljesen(!) jogtisztán) egy évig ingyenes, de 25 USD körül meg is tudod rendelni (naná, nem itthon, a Symantec Mo. Kft egy éve nem válaszolt ezirányú megkeresésemre!!!), ha tudsz a neten kártyával (ajálom az OTP e-számla csomagot, ami lmitált és CSAK nethez jó, tehát nem szívhatják le aszámládat!) és akár naponta a neten át frissíti magát!!! NEM IS KAPTAM MEGA FÉRGET, pedig összesen 9 ilyen levél jött a héten!
2. A Matávnál a nemzetközi számok hívásának tiltását kérni (egyszeri díj) VAGY a híváskorlátozás jelszóval szolgáltatási funkciót megrendelni (havi díj, pár száz Ft). Az eslő akkor ok, ha tányleg nem hívtok nemzetközit (ti. a nk. kezelői - kézi kapcsolás, ami a tiltás ellenére lehetséges - szolgáltatás újabban kurv@ drága lett!), míg a jelszavassal esetenként tudtok hívni, de akár teljesen (csak segélyhívás9 is le tudod korlátozni a vonalat, ami elutazáskor pl. hasznos lehet.
Egy biztos: TÉNYLEG NEM A MATÁV tehet erről. Ráadásul a majd' egy éve "kirobbant" eset után megtették a megfelelő - figyelemfelkeltő - intézkedéseket, ha jól tévedek, még a számlához mellékékelt brossúra is külön foglalkozotta témával (esetismertetés+megoldási javaslatok)!
A Matávos csajszi meg azért lehetett "ideges", mert nem mindenki fogja fel, hogy is működik ez a dolog, és valszeg nagy hülyeséget nem akart mondani (sok függ attól, milyen gyakorlott az illető és épp milyen csopvezhez tud fordulni.. ez azért egy elég speciális, és az "kezdő" ügyfél számára is meglehetősen hihetetlen sztitu, mint Nálad is látszik! Hasba akasztani ilyenkor nem illik: diplomatikus volt a csaj! Kiabálni meg nem érdemes velük, INKÁBB KÉRJ CSOPVEZT, HA NEM ÉRTESZ VELE EGYET, nekik több idejük jut hivatalosan egy ügyfélre (nem vicc!) és általában edzettebbek és gyakorlottabbak is!)
Üdv. és további segedelemért bátran zavarj mail-ben is! :-)
Maus Róbert Péter
mikimaus
PS: mielőtt elkeserednél, hogy mégsincs a gépeden vírus (önmagában azért abban is van valami jó :-) ), azért az még előfordulhat, hogy simán megcsapolták a vonalaf vagy valaki otthonról - gyerek, nagymama, kutya-macska! (nem vicc!) - mégiscsak sikeresen oödatárcsázott... de a magam részéről ebben nem bízok.
MR
Megjött a Matáv számlám (új formátum) rajta meglepetésként egy 3 ezer Ft-os hívás (8. díjzóna (R2)*) később kiderült Liecheisteni tel szám. Sose telefonálunk külföldre, nem hogy Liecheistenbe.
Hívom a 1212-t, mondja a hőlgy látja szoktunk internetezni, ez nem beszédhívás, hanem „nemzetközi szoftver”. Elmegy megnézni milyen szám, visszajön, nincs itt a kolléga aki meg tudja nézni. Kérdem mi az, hogy nemzetközi szoftver? Nem szól semmit, (lehet, hogy ő sem tudja, csak „jól hangzik”) Majd elkezdi szajkózni: ez nem matáv hiba, ez nem matáv hiba, biztos rossz helyre kattintottunk az interneten. Modom nem kattintottunk rossz helyre, észrevettük volna. Kérdem hogy lehet reklamációt beadni, de nem mondja csak azt, hogy beadhatok reklamációt, de nem matáv hiba, nem matáv hiba. Aztán nem tudom már mit mondott, de úgy felbosszantott, hogy kiabálnom kellett vele, pedig nem szokásom. Végül azt mondta küld egy hívásrészletezőt, a rajta lévő címre írásban beadhatok reklamációt, majd gyorsan bontotta a vonalat.
Nem tudtam meg azt sem mit jelent az (R2)* Most várom a részletezőt a cím miatt. Itt tartok.
> Felhívtam őket hogy szeretnék adslt.
> Azt mondták fizessek be kb 13 ezer forintot.
> Kihúzzák a drótot.
> Megnézik lehet-e adsl.
> Ha mégsem lehet és visszamondom a drótot akkor fizessek be még 20 ezret.
A matáv valóban nem ad telefon előfizetés nélkül adsl-t, pedig ennek technikai akadálya nincs. Ezért lehet éppen szidni, de ez rajtad nem segít...
mit tehetsz?
1. ne hagyd magad! :)
'verd az asztalt' és csak akkor fizess a vonalért, ha lesz adsl is rajta.
2. ne a matavtól vedd meg a vonalat, hanem olyantól, aki éppen le akarja mondani.
Ilyenkor szoktak kérni valami pénzt a vonalért (tipikus ár 5000 forint), plusz az áthelyezés 2500 és az átírás 1500. Igy 10 ezer alatti áron lesz egy vonalad, amit bármikor visszamondhatsz mindenféle bünti fizetése nélkül.
2/a. Ha nem telefonálsz a vonalon, akkor kérj rá majd minimál díjcsomagot. (mikimausnak: igen, lehet adsl minimál dijcsomaggal)
3. ha jó viszonyban vagy a szomszédoddal, vedd megy az ö vonalára az adslt. Az adsl szerződés a te neveden lesz, te fizeted, a telefon pedig továbbra is az övé.
A Vivendi jött a nagy technikai fejlesztésével.
DECT telefon. Ha még láttál sz.r adatátvitelt akkor kérdezz utána. Én örülnék ha a MATÁV jönne Csongrád megyébe...
Tények (ha jól értem):
1. Te a drót alatt a Matáv vezetékes telefon szolgáltatását érted.
2. Ezen CSAK ADSL-t szeretnél.
3. A 13E Ft egy akciós belépési díj, ami NEM az ADSL-re hanem a tel. előfizetésre szól.
4. a +20 az akciós felmondása miatti bünti.
Megállapítások:
1. NEM IGAZ, hogy nincs másik szolgáltató: LANPORT MIKROHULLÁMÚ ÉS DRÓTOS IP-MEGOLDÁSOK 2. Az ADSL-t ma, mindenki a hazai piacon (egyelőre tudtommal egész Eu-ban, USA msá, ott már az xDSL-ek újabb verziói terjednek, de ott ÉPP a KTV-s kábelmodemes hálóroól kezdenek átszokni a telefonos vezetékeket felhasználó avgy épp az end-to-end optikai megoldásokra) a vezetékes telefóniához köti. Ennek technológiai oka van (amit te, már nem is haragudj, de a lovon fordítva ülve :-) fordítva is látsz! :-))) ): ti. az ADSL nem egy szimpla (adat)átvitel-technikai megoldás amit a telefonvezetéken is ki lehet használni, HANEM kifejezetten azzal a céllal fejlesztették, hogy a MEGLÉVŐ telefonos érpárakat adatátvitelre (és HATÉKONYABBAN) ki lehessen használni. Ezt hívják értéknövelt (értéknövelő) szolgáltatásnak (fejlesztésnek)...
Amit Te szertnél: egy független, bérelt vonali szolgáltatás. Ilyen van. Havi 150.000-1.000.000 között válogathatsz. Ergo: NINCS versenyjog sértés.
3. Az ADS árukapcsolása tehát nem állja meg a helyét (ha még azzal jönnél, hogy a netes szolgáltató (ISP) képes ma még csak (árban és időben) hatékonyan ADSL-t rendelni, még örültem is volna:-) ) Ráadásul össezmosod a belépési díjakat: az van a telefonos szerződésnél (vagy nincs, ha olyan akciót fogsz ki) és van az ADSL netes rendelésnél (vagy ott sincs 1 éves hűség esetén pl. Freestart vagy GTS Datanet) : a Te problémádra lenne megoldásom. Nézz körül a szomszédságban, hol található vez. telefon (vagy hol kellene) és annak kérj vele megegyezve telefont és/vagy ADSL-t és használd és fizesd az ADSL részét Te. Ugyan a továbbszolgáltatást elvileg tiltja majd' minden ISP-s szerződés, ez szerintem nem minősül annak, mert TE nekik fizetsz és csak a telefonos részre nem tartasz igényt (azt meg továbbadhatod lásd pl. albérlet!)...
4. A hasonlatod abszolúte nem analóg azzal, amit panaszolsz: ti. ÉPP a KTV-knél ugyanúgy fennáll, hogy beugrás kell a KTV-be és utána(!) a KTCNET-be is és mindkettőnek eég jelentős a havidíja (szvsz van olyan 'céh' is, ahol egy minimál KTV csomagos nem is rendelhet KábelNET-et...) - és itt jöhetne a kifogásod, hogy ti. legjobb tudomásom szerint a minimál csomagra nem kérhető ADSL a Matávnál. (Viszont ez valahol érthető!)
5. Na akkor a sluszpoen: a Vodafone agyonreklámozott prepaid-es GPRS alapú havi (átalány)díjas WAP-ja esteében az egyenlehgednek a megrendeléskor 500Ft felett kell lennie (ÁSzF-ben nincs erről egy mukk sem, mégis így működnek!), és amikro az egyenlegedet megterhelik a 375Ft-os havidíjjal, azonnal 500 alá kerülsz ha 500..874Ft között voltál, tehát a reg-ód automatikusan meg is szűnik! És ezt ahányszor eljátszod, el is buktál 375 Ft-ot, mert minden alkalommal újraindul a havidíj!!! EZT KAPD KI :-)
És még nem hallottam, hogy a Vodafone-t legörényezte volna valaki (a jogi főoszutályuk egy hónapja nem válaszol az előbbi tárgyban írott levelemre!)
Tények (ha jól értem):
1. Te a drót alatt a Matáv vezetékes telefon szolgáltatását érted.
2. Ezen CSAK ADSL-t szeretnél.
3. A 13E Ft egy akciós belépési díj, ami NEM az ADSL-re hanem a tel. előfizetésre szól.
4. a +20 az akciós felmondása miatti bünti.
Megállapítások:
1. NEM IGAZ, hogy nincs másik szolgáltató: LANPORT MIKROHULLÁMÚ ÉS DRÓTOS IP-MEGOLDÁSOK 2. Az ADSL-t ma, mindenki a hazai piacon (egyelőre tudtommal egész Eu-ban, USA msá, ott már az xDSL-ek újabb verziói terjednek, de ott ÉPP a KTV-s kábelmodemes hálóroól kezdenek átszokni a telefonos vezetékeket felhasználó avgy épp az end-to-end optikai megoldásokra) a vezetékes telefóniához köti. Ennek technológiai oka van (amit te, már nem is haragudj, de a lovon fordítva ülve :-) fordítva is látsz! :-))) ): ti. az ADSL nem egy szimpla (adat)átvitel-technikai megoldás amit a telefonvezetéken is ki lehet használni, HANEM kifejezetten azzal a céllal fejlesztették, hogy a MEGLÉVŐ telefonos érpárakat adatátvitelre (és HATÉKONYABBAN) ki lehessen használni. Ezt hívják értéknövelt (értéknövelő) szolgáltatásnak (fejlesztésnek)...
Amit Te szertnél: egy független, bérelt vonali szolgáltatás. Ilyen van. Havi 150.000-1.000.000 között válogathatsz. Ergo: NINCS versenyjog sértés.
3. Az ADS árukapcsolása tehát nem állja meg a helyét (ha még azzal jönnél, hogy a netes szolgáltató (ISP) képes ma még csak (árban és időben) hatékonyan ADSL-t rendelni, még örültem is volna:-) ) Ráadásul össezmosod a belépési díjakat: az van a telefonos szerződésnél (vagy nincs, ha olyan akciót fogsz ki) és van az ADSL netes rendelésnél (vagy ott sincs 1 éves hűség esetén pl. Freestart vagy GTS Datanet) : a Te problémádra lenne megoldásom. Nézz körül a szomszédságban, hol található vez. telefon (vagy hol kellene) és annak kérj vele megegyezve telefont és/vagy ADSL-t és használd és fizesd az ADSL részét Te. Ugyan a továbbszolgáltatást elvileg tiltja majd' minden ISP-s szerződés, ez szerintem nem minősül annak, mert TE nekik fizetsz és csak a telefonos részre nem tartasz igényt (azt meg továbbadhatod lásd pl. albérlet!)...
4. A hasonlatod abszolúte nem analóg azzal, amit panaszolsz: ti. ÉPP a KTV-knél ugyanúgy fennáll, hogy beugrás kell a KTV-be és utána(!) a KTCNET-be is és mindkettőnek eég jelentős a havidíja (szvsz van olyan 'céh' is, ahol egy minimál KTV csomagos nem is rendelhet KábelNET-et...) - és itt jöhetne a kifogásod, hogy ti. legjobb tudomásom szerint a minimál csomagra nem kérhető ADSL a Matávnál. (Viszont ez valahol érthető!)
5. Na akkor a sluszpoen: a Vodafone agyonreklámozott prepaid-es GPRS alapú havi (átalány)díjas WAP-ja esteében az egyenlehgednek a megrendeléskor 500Ft felett kell lennie (ÁSzF-ben nincs erről egy mukk sem, mégis így működnek!), és amikro az egyenlegedet megterhelik a 375Ft-os havidíjjal, azonnal 500 alá kerülsz ha 500..874Ft között voltál, tehát a reg-ód automatikusan meg is szűnik! És ezt ahányszor eljátszod, el is buktál 375 Ft-ot, mert minden alkalommal újraindul a havidíj!!! EZT KAPD KI :-)
És még nem hallottam, hogy a Vodafone-t legörényezte volna valaki (a jogi főoszutályuk egy hónapja nem válaszol az előbbi tárgyban írott levelemre!)
Én csak azt mondom dögöljön meg a matáv.
A történet röviden:
Felhívtam őket hogy szeretnék adslt.
Azt mondták fizessek be kb 13 ezer forintot.
Kihúzzák a drótot.
Megnézik lehet-e adsl.
Ha mégsem lehet és visszamondom a drótot akkor fizessek be még 20 ezret.
Szerintem ez aljasság, és a Versenyhivatalnak, meg az Informatikai minisztériumnak, meg a még nem tudom kicsodának az édes alsónadrágját!
A történet hosszan:
Nyilván mindenki tudja, hogy árukapcsolással kötnek adsl szerződést. Meg kell rendelnem egy komplett előfizetést akkor is ha nincs rá szükségem. Ez talán még rendben is volna, ha az általam IGAZÁN megrendelt szolgáltatást tudnák adni. De nem tudják, a hivatalos tájékoztatás szerint "talán"(sic). Hozzáteszem ahol én lakom ott csak adslt lehet venni. Azt még el tudnám fogadni, hogy technikailag nem lehet megmondani, hogy lehet-e adsl vagy nem amíg nincs ott a drót. De miért kell előfizetést vennem? És miért kell belépési díjat fizetnem mikor be se lépek? Nem akarok telefonálni, azt nem hiszem hogy a telefonálás letiltása olyan nehéz lenne technikailag. És miért kell büntit fizetnem egy szolgáltatás igénybe nem vételéért amit nem is akartam soha igénybe venni?
Pl tegyük fel hogy csak én árusítok villanyt ebben az országban. Emellett szolgáltatok mondjuk kábeltévét is. Tegyük fel továbbá hogy olyan technikai kondíciók vannak hogy a kábeltévé kábele és az áramdrót ugyanabban a nagy bergman csőben jön. Ha a júzer áramot szeretne akkor megrendeli szépen a kábeltévét, akkor kihúzzák a bergmancsövet, aztán megnézik hogy a helyi adottságok mellett lehet-e áramdrótot húzni abban a bergmancsőben. Ha nem akkor fél évig néznie kell a kábeltévét ha akarja ha nem, különben bünti. Így könnyű pénzt keresni.
1. A Matáv - éppen, mivel a helyszíni munkák 90%-át outsourcing-ben kiadja vállalkozóknak - ELEVE nem ír bele olyat a szerződéseibe, hogy a te PC-dbe BÁRMIT is beletenne. IGZA: van rá lehetőség, ha jól tudom 4500Ft-os kiszállás + xFt óradíjért.
2. Már ne is haragudj! De a "kis családi kájefté" is jogi személyiségnek minősül, attól függetlenül, hofy Te nem így véled. Most képzeld azt el, hogy valaki - az egyébként nagyon könnyen megszerezhető! (sic!) - ügyfélszámod alapján lemondok mindenféle szolgáltatást. (Elég egyetlen számlát megszerezni, azon minden rajta van! És ha kilopják a postaládádból, Te jóhiszeműen jelzed, hogy nem kaptad meg, erre kiküldik újra, mindenféle díj nélkül - hiszen nem biztosított üldeményként adták fel - és cég (jogi személy) esetén a PIN-kód használata nem lehetséges... NA ÉPPEN EZÉRT kérnek cégektől minden esetben faxot. Pecséttel, aláírással.)
Éppen eléggé kirúgás-közeli állapotba hoztad hölgy2-őt, amiért elfogadta az azonosítást...
3. Ha jól veszem ki, Te nem írtad alá végül a munkalapot. (Ez mondjuk nem derül ki egyértelműen, de szvsz valamilyen epizódot kifelejtettél...). Ők hoztak neked (mégis) egy EICON-t. Lehet, hogy csaltak és +ban írták a nevedre (!), de lehet, hogy:
3.a Nem olvastad el megfelelően a kitöltött zserződést, VAGY
3.b olyan matávpopntba sikerült menned, amely csak alvállalkozó és nincs online kapcoslata a Matáv ügyfélkapcsolati és ügyfélnyílvántartó rendszerével. Ekkor a szerződés el is tűnhetett, el is ronthatták az adatbevitelkor vagy bármi más is történhetett.
Megoldás: megfogod a nálad lévő - Matáv által aláírt és lepecsételt - szerződés-példány fénymásolatát és ha van a munkalapról is egy másolatot és vagy befaxolod egy reklama levéllel együtt vagy beviszed a (Bp esetén - ha nem Bp. akkor a faxolást javaslom!) Mammut(1)-ben lévő Matáv Pontba és keresed Kisváradi Attilát (érdemes telefonon előre érdeklődni, mert nem mindíg ő van ott) aki az ott a főnök és előadod néki a problémádat. (Ha gondolod hivatkozz rám, jól ismer:-), kollégák voltunk!)
Ha nem akarsz rohangálni és faxolni sem akkor az 1212-n kapásból kérsz egy csoportvezetőt (reklámációs ügyben kérd) mert nekik eleve nagyobb betekintési lehetőségük (joguk) van az előfizetői "dossziéba" és azért az ilyen pikáns ügyekkel jobb is ha ők foglalkoznak (kicsit több idejük is van erre, mint a normaidős "kezelőknek"), aztán ha kell neki szerződésmásolat, akkor még elküldheted a 80/443323-as fax-ra (ez Bp-re megy, de a belső rendszerben a Te "cuccaidhoz" kerül...), ingyen!
A céges ügyintézésre egy kicist még visszatérek: simán lehet faxon meghatalmazást adni a telefonos ügyek intézésére, a komplett családot meg lehet ott nevezni, és akkro a későbbiekben ilyen problémád sem lesz. De azt hidd el: ami agyatlanságnak tűnik, csak a Ti érdekeiteket szolgálja.
1. Kis családi kájefténk 2000. decemberében igényelt a régi analóg helyett egy ISDN vonalat. Ez akkor egy EICON DIVA kártyával, akciósan 14900 Ft volt. A szerződésben melyet egy matávpontban írtunk alá benne van, hogy mit kapunk, illetve, hogy a kártyát beleteszik ingyen a gépbe. A pénzt előre be kellett fizetni, be is fizettük.
2. 2001. januárban jelentkeznek, hogy jönnének. Megbeszélünk egy időpontot (kb. 12-16-ig :). Megbeszélt időpontban sehol senki. Telefonálunk. Ja, ők ma máshol dolgoztak, majd jönnek holnap. Másnap jöttek is, de már messziről látszott, hogy ezek nem matáv alkalmazottak, hanem alvállalkozók. Miután sáros bakancsostul berontottak a lakásba elém tesznek egy listát, hogy írjam alá: a listán rajta van, hogy beszerelték az NT-t, beszerelték az eicon kártyát és beindították a szolgáltatást
Mondom ezt majd utánna. De nem igenis írjam alá, mert úgy szokták. Kérdezem: hol a kártya? Milyen kártya? Mondom a pc kártya. Ja, hogy olyan nincs náluk, de ha lenne se tudnák beszerelni. Ja - mondom - akkor tessék hozni egyet. El is mennek és félóra múlva itt vannak a kártyával, amit én be is teszek a gépbe. Közben átfúrják a teraszajtó keretét. Na mindegy, csak legyen már meg. Kész is lett, minden működik, elmennek.
3. 2001 júniusában felhívom az 1212-őt, mert le akarom mondani a hangposta szolgáltatást. (szorgosan hagyták rajta az üzeneteket, mi meg semmit sem hallgattunk le). Kishölgy a telefonba: önnek van aláírási joga a kájeftében? Mondom nincs, az apukámnak van. Akkor sajnálja. Sebaj. 1212. Másik kishölgy: önnek van aláírási joga a kájeftében? Van. Igen, és miben segíthetek? Leszeretném mondani a hp. szolgáltatást. Türelmemet kéri. Azt mondja nem tudja, mert nekünk van egy lezáratlan ügyünk. Mondom milyen ügyünk. Hát hogy nem kaptuk még meg az eicon kártyát. Ja mondom és ez eddig nem zavarta önöket? Egyébként meg megkaptuk. Hát ő nem tudja, de itt neki az van, hogy... De hát csak egy ingyenes szolgáltatást akarok lemondani, könyörgök. Sajnálja, de nem lehet. Ennyi.
4. 2002. november 28-án (!!!) számla jön a
matávtól:
Jó tanács: TESSÉK eleve kikövetelni az üsz. irodán a szerződéskötést! Ugyanis ekkor nekik x nap után (30 nap általában) KÖTBÉR fizetési kötelezettségük van - naná, hogy megcsinálják!
Egyébként azért kérdezz rá, hogy a kétirányúsítás a Te elosztódobozodban megvan-e már, mert különben emiatt áll(hat) az ügy!
A magam történetét szeretném leírni, a topicba csak felületesen volt időm belenézni, mivel telefonos eléréssel csattogok, ezért szükre szabott az időm. Ha valakinek van érdemi hozzászólása, örömmel meghallgatom, esetleg tud tanácsot adni.
2002.szeptember 24. Nem bírván tovább az éjszakai műszakot, és a 3-4Kb/s sebességet, elbandukoltam a MatávKábelhez. Hogy miért nem ADSL-t igényeltem, az egy másik történet.
A kolléga felvette a szükséges adatokat, majd közölte: 25 napon belül megkenik, a szerződést átküldik az Axelero-hoz. Ez el is telt, természetesen a kutya sem járt erre.
Az Axelero zöld száma fabatkát sem ért, nem lehetett az ügyfélszolgálatot elérni. Talán a 'Kábelesek' tudnak valamit mondani. Adtak nagy nehezen egy telefonszámot, ott érdeklődjünk. Arc annyit mond, minden rendben már a munkalap ott van, a következő héten jönnek. Természetesen nem jöttek. Ismét telefon az előbb említett számot hívván. Egy másik arc azt mondja, nincs semmilyen munka kiadva a mi nevünkre, címünkre, és nem érti mi történt... Akkor ki érti? Azt mondja visszahív. Nem hívott. Lassan 50 napja.
Már fogalmam sincs mihez kezdjek, úgy érzem mindegy kinek írok, és kit hívok, úgysem történik semmi....
Köszönöm a figyelmet.
Jól hallom ki, hogy egy sértett, ex-Matávos kolléga vagy?!
Mert nem szakember ilyen megállíptásokra nem képes (még akkor sem, ha azok sok esetben teljesen nyilvánosak is)!
Leírhattad volna ide a NEM Matáv dolgozói létszámokat is (ami önmagában amúgysem igazi adat!).
De még jobban tetted volna, ha az egy vonalra jutó alkalmazottak számát (sőt: ennek reciprokát, hiszen n vonal jut 1-1 alkalmazottra!): és lehet, hogy kiderült volna, hogy - nem akarva megbántani a kollégákat, de! - egy "picit" többen szolgáltatnak egy picit rosszabb szakmai szinten (tisztelet, újry írom, a kivételeknek)!!!
Tudom sajnos, hogy hány olyan BHG-s ex-kollégám ment a Matáv egyes területeire (beruházás pl.) jó nagy dohányért a 90-es évek végén, aki sajnos nagyon hülye volt! És ma is nagyon sok alkalmatlan, visszahúzó "szak"ember dolgozik azon, hogy a többi sok ezer alkalmazott munkájának eredményét (az összképet) lerontsa. És ez minden szintre (alsó és a legfelső vezetőire is!) igaz.
Érdekes módon nem hallotuk itt a hagodat a liberalizációt megelőző szakmai vita során a szakma (a Matáv, de NEM CSAK A MATÁV lobbizása elleni próbálkozások) munkáját segítendő...
Hadat üzensz, bojkottra szólítasz fel:
Sajnos olyan ünnepi (Halottak napja) napon kezdenéd akciódat, amikor éppen az emberek, szerettek egymás közötti kommunikációja az egyik legnagyobb esemény sokaknak!
Nem veszed figyelembe a péntek13 kedvezményt, nem veszed figyelembe a csevegő kedvezményt (ami a rövid hívások ellenindikációja!), de nem veszed figyeembe magát a kapcsllási díjat sem, ami az Általad javallt "fogjuk rövidre mondandónkat" buzdítás tömeges megfogadása esetén a Matávnak még nagyobb (sic!) extraprofitot sikerülne kieszközölnöd!!!
SOK MINDENBEN IGAZAD VAN. Ez tény. A módszer azonban sem szociológiailag, sem közgazdaságilag nem megvalósítható...
Javslatom: a hozzád legközelebb álló (fizikailag, politikailag) Osrszággyűlési Képvilelődet keresd meg és egy - a Tőled, az alábbiakban leírtak alapján, jogosan elvárható gondossággal összeállított - munkaanyagot átadva bíztasd interpellációra, melyben illetve képviselői indítvánnyal: a Matáv-val illetve az összes mo-i ún. jelentős piaci erővel rendelkező (csak vezetékes?!) távközlési szolgáltatóval kapcsolatos ad hoc Vizsgálóbizottság felálítását is lehetne kezdeményezni.
Ami miatt a Matáv-ellenes akciók eleve kudarcra ítéltettek: Straub Elek Matáv Elnök-Vezérigazgató Úr már 2001 közepén egyértelműen kifejtette, hogy Ő és a Matáv is NEM a vezetékes techniológiában látják a következő évek lehetőségét (sőt visszaesést jósolt!), hanem a mobil-kommunikációban! És lőn csoda: a Matáv ezévben lehívta a Westel opciót!!!
Amiben objektíve nincs igazad: az ISDN (Euro ISDN!) NEM ELVETÉLT VAGY ELAVULT szakmai megoldás, csak hozzán késve érkezett (sajnos!).
Az ADSL-lel pedig ÉPPEN MI VAGYUNK a világ élmezőnyében (nézd csak meg az USA ADSL ill. xDSL előfizetőszámait a lakosság %-ban! Ott ti. a kábelmodemes - vö. kábeltv!!! - megoldások hozták a netes áttörést!), és éppen azért az ADSL-lel és nem az egyéb xDSL technikákkal jött ki a Matáv, mert a fizetőképes kereslet sajnos(!) erős korlát!!!
Ami nagyon fontos: az NSzK-ban a liberó után majd' 2 évvel indult meg az igazi áresés. Ehhez képest a mi kedves jó Fidesz-kormányunk (lobbi nélkül is!) úgy el...ta az egységes hírközlési törvényt, hogy rossz látni (ehhez perzse kelllettek a kormáány és MeHMV rendeletek is...)!!!
Amit a többi vetélytárs árairól írtál, nem azt bizonyítja, hogy túlságosan komolyan utánajártál volna: a legutolsó hivatalos (MeHMV rendelet) árrendelet szerinti kivételek miatt ugyanis ma az esetek 95%-ában a Matáv a legolcsóbb szolgáltató a szabályozott piacon. A szabadpiacon sem a legdrágábbak...
A mobilszolgáltatók és az összekapcsolási díjak tekintetében é sem a PGSM-et sem a Vodafone-t nem tudom sajnálni!!! Ellenben a mai napig NEM JÖTT KI az a MeHVM rendelet, mely korrektül szabályozná a vezetékesből mobil irányba indított hívások árait! És ezt a GSM szolgáltatók (is) kihasználják!
Érdekes módon a levelezést írod le alternatívának: ami ugyanannak a lobbizott Hkt-nek a hatásköréba tartozó szolgáltatás (omlik is össze rendesen, lásd Posta alvállalkozói és a levél-eltünedezések...), és a Posta ráadásul a béka feneke alatti szolgáltatási és szolgáltatói szinvonalon tartózkodik!!!
Ellenük miért nem tiltakozol (egy mail gyakorlatilag ingyen van., egy levél Bp-Bp viszonylatban majd' 30Ft és az sem bizutos, hogy odaér!), hiszen drágák és 4 év alatt milliárdokat loptak el tőlünk (most derülnek ki ugyebár ezek...)
Nos a lényeg: nem értem az időzítést, nem értem némely indokodat és a türelmetlenséget, és nem értem a illetve nem tudom elfogadni a stíéust (a tiltatkozás eme stílusát) - és nem is tartom leveled célravezetőnek.
Tiszteletteljes üdvözlettel
Maus Róbert Péter (mikimaus)
távközlés-technikai fejlesztő
(nem Matáv-alkalmazott, de matáv-előfizető és ADSL-en netező - ráadásul kifejezetten nem gazdag! :-))) )
A benzin is drága, stb stb még sok minden. Te sem dolgoznál feleannyiért, ha nem muszáj:-)
Egy francia térképen Európának Ausztria keleti felén volt a határa.
Az ADSL-t nem csak az ISDN helyett hozták be, a DSL technikát még a Nagy Nyugaton is fejlesztik (2db rézdrótból minél több bitet akarnak kicsavarni. Asszem 15 Mega körül tartanak... ott... annyiért).