Keresés

Részletes keresés

nobolond Creative Commons License 2010.11.09 0 0 2340

Az adott weboldalon lévő - szóban forgó - terepasztalt én is szívesen megnézném, de sem az IE.8 böngészővel ( "Nem sikerült visszaállítani..."), sem a Firefox-szal ("A Firefox összeomlott..."') nem tudom.... :((( 

Nem lehet máshonnan / máshol elérni az adott képeket ?

Előzmény: Törölt nick (2336)
alsó madárfogás Creative Commons License 2010.11.09 0 0 2339

Hosszú a pályájuk, de vélekedésem szerint ez akkor valódi előny, ha látom is közben őket. Az, hogy a terepszint alatt kanyarog, nekem nem okoz örömöt. :-)

Előzmény: Törölt nick (2338)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.09 0 0 2338

Nekem nem lesz kevés :) Az állomás vagy keresztben vagy ívben lenne. Nem tennék bele hurkot én sem, legfeljebb nincs átkötés a két vágány között, de hosszú a pályája a vonatoknak ezzel, az tetszik a megoldásban.

Előzmény: alsó madárfogás (2337)
alsó madárfogás Creative Commons License 2010.11.09 0 0 2337

Megnéztem a link alatti tartalmat. Impozáns példány a terepasztal, csak az zavar, hogy a kétvágányos fővonal tulajdonképpen egyetlen nagy kör. Váltóáramú/"háromsínes", így a hurokvágány nem jelentene problémát (ha jól mondom).

 

Nem lesz kicsi a hosszabb száron a 3 méter?

Előzmény: Törölt nick (2336)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.09 0 0 2336

Én még csak mérek, agyalok. A mostani asztal pont az adott helyre lett gyártva, viszont megegyezés született otthon, hogy átkerülhet a helység másik felébe. Ott világosabb van, de a hely is több. Ergo, lehet nagyobb.

Szétszedhető, gördíthető asztalban gondolkodom mindenképpen. L alakú, körbejárható. Max 3 méter x 2 méter, két szint, két részből összerakva megfogható és szállítható részre bontható. Két dolog mielőtt belekezdek: pályaterveket készítek, többet is, de a legfontosabb: a mostani asztalt kellene eladni ehhez, az képezné az induló tőkét :)

Délutános/esti műszak üresjárataiban túl sok terepasztalt néztem meg, az a legnagyobb baj :)

http://modellbahn-altburg.de/ ilyen elrendezés, megvalósítás tetszik leginkább: fővonal, hosszú utat bejáró vonatok, kis mellékvonal, kis fűtőház. Persze hazai jelleggel, tehát nem tudom, mit lehet átvenni a linken szereplő asztal motívumaiból: nálunk nem volt annyi helyen fordítókorong, inkább kissebb 1-2 vágányos fűtőházak, szenelőakna, vízdaru fordult elő.

Szóval most még egy ideig csak fejben modellezek...de azt nagyon :)

Előzmény: kisfaludy1 (2322)
SchefferJ Creative Commons License 2010.11.09 0 0 2335

Most jutottam oda, hogy a háttér-hullámpapír vetemedést "kiegyenesítettem", úgy, hogy a másik oldalára tapétát ragasztottam. Egy éjszaka alatt kihúzta egyenesbe, egy tábla kivételével... szóval működik a dolog.

Előzmény: HOTotya (1483)
nobolond Creative Commons License 2010.11.09 0 0 2334

A világért sem akarok telhetetlen - még kevésbé "orczátlan" - lenni - de esetleg egy ilyesmi fotót tudnál nekem feltenni ? :))))

 

Jobban el tudnám képzelni és még az eddigieknél is jobban megköszönném... :))))

Előzmény: prepo (2328)
MarkTrain Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2333

azt kifelejtettem hogy MEGÁLLÓHELY. :-)

Előzmény: MarkTrain (2332)
MarkTrain Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2332

Esetleg egy villamosított vonal egy épület nélkül? pl. én ilyenre gondolok http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=kpuj

Előzmény: nobolond (2330)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2331

Mondjuk a Te ötleted látványosabb az biztos, érdekes megvalósítást rejt magában.

Előzmény: prepo (2328)
nobolond Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2330

Brilliáns ötletek !!!

 

Nagyon köszönöm - remek lehetőségek ! :)

Előzmény: prepo (2328)
tomcat#01 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2329

Szia!

Egy vágányos villamosított pálya állomással nem olyan ritka (felénk pl. Győr-Sopron). De biztosan gyakoribb mint a kétvágányos nem villamosított pálya, ilyent nem tudnék mondani hirtelen.

Vagy 2 vágányos villamosított - hát igen, egy kis plussz beruházást igényel.

Vagy egy vágányos nem villamosított pálya állomással - a vezetékek meg a Börze topikba :-)

Vagy egy vágányos villamosított nyilt pálya egy 45 fokos átjáróval, sorompóval, őrházzal???

Szerintem. :-)

Előzmény: nobolond (2326)
prepo Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2328

"Nosza : legyen két vágány nyíltvonalon "

 

A villamosított állomásról indul ki a nem villamosított mellékvonal, és még egy darabig egymás mellett halad a két vágány. Ez egyáltalán nem ritka.

 

Ez mondjuk az a szakasz legyen, ahová már nem ér ki a felsővezeték, mellette pedig megy a villamosított vonal. Ez nyílt szakasz lenne.  A mellékvonal ne pontosan párhuzamosan menjen, hogy utaljon valami arra, hogy távolodnak egymástól. Az is lehet, hogy a villamosítatlan vágány csak a legvégén hajlik el, raksz oda egyíves sínelemet (ne R1 legyen), vagy hajlítasz a flex végén.

Az is látványos, ha a kettő nem pont egy magasságban van. Kis szint különbségre gondolok csak.

 

A másik variáció, hogy iparvágány fut a vonal mellett, ami egy gyártelep, vagy bármilyen ipari létesítmény rakodójában végződik. Akár kerítéssel is elválaszthatod, a gyárba, pedig kapun keresztül vezet be a sín. A gyárat nem is kéne kidolgozni, csak valamit, ami utal rá. Mondjuk a kulisszán kép vagy festmény formájában.

 

Előzmény: nobolond (2326)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2327

Na, nekem így szoktak terepasztallá duzzadni a diorámás ötleteim...

 

Előzmény: nobolond (2326)
nobolond Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2326

Nnna - azért ennyire (MÉG) nem tragikus a helyzet - hogy kidobnám ...

 

(Felmerült... :))))))))))))))))

 

Újabb és újabb problémák merülnek fel :

- Már bánom, hogy 30 cm az alaplemez szélessége ( ha ugyanis csak egy vágány lesz "mi az ördögöt" teszek / építek a sín mellé ; (Nosza : legyen két vágány nyíltvonalon !)

- De akkor - természetesen - mindkét vágányhoz kell felsővezeték ( venni kéne még oszlopokat és munkavezetéket - számításaim szerint kb. 15 ezerért - továbbá jóval nehezebb "dupla töltést készíteni (OK - legyen állomás ! )

- Nade egyvágányos villamosított vonal állomással ? Nem tipikus… (OK – legyen NEM villamosított kétvágányos nyíltvonal !)

- Nade akkor minek vettem a 6 db Viesmann oszlopot - a hozzá való vezetékkel ? ( A később elkészülő egész terepasztal biztosan NEM lez villamosított - vagyis ez lenne az utolsó lehetőség….)

- Villamosított egyvágányos nyíltvonal esetén mindenképpen kéne vmi hegy – v. dombvidék - ami nekem szinte megoldhatatlan feladat…

Előzmény: nobolond (2309)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2325

Három hozzászólással lejjebb....   :-)

Előzmény: rallymax2 (2324)
rallymax2 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2324

Hol tudom őt elérni ?

Előzmény: Törölt nick (2180)
prepo Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2323

Minden motort szét lehet szedni? Piko ludmilla motorját szeretném szétszedni, de nekem

úgy tűnik, hogy azt nem lehet, vagy tévedek?

Előzmény: Törölt nick (2319)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2322

Ez is egy nagyobb asztal egyik mozaikja lesz.

Akár mind a négy irányba bővíthető, hátha úgy hozza a sors, hogy egyszer lesz egy saját hangárom. :-)

Előzmény: Törölt nick (2320)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2321

Köszi mindenkinek !

Az asztal mérete 205 x 82,5 cm.

 

Pákával vagy fűtőszállal is lehet a hungarocelt vagdosni, de nagyon büdös és mérgező.

Az alagut belsőívét én is így fogom csinálni, de a sziklákhoz maradok a szikénél.

A takaritásában már nagy rutinom van, kb 3 perc. :-)

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2320

Az előző is szép volt, ez már így is ígéretes! :)

Jövőre mi is szeretnénk egy nagyobb asztalt....már tervezgetem :)

Előzmény: kisfaludy1 (2311)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2319

Koszos a motorja. Szét kell szedni, és kipucolni.

Előzmény: Ati0219 (2318)
Ati0219 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 2318

Sziasztok!Hétvégén 99%-ban elkészült a vágányzatom. Már csak a hurkot kell bekötni. A fővonalon két helyen van betáp, úgyhogy a problémáim nagyrésze ezzel meg is szűnt. Viszont akadt egy másik. A V200 nagyon szépen megy rajta lassan és gyorsan is, de a BR23 vagy fénysebességgel száguld, vagy meg sem mozdul. Táplálás egy FZ1-es trafóról megy, ami rá van kötve egy "jelosztóra". A pályán vagy a mozdonyban van a hiba?

 

C50 4509 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 2317

Nagyon király lesz Zsótti!

:-)))

Előzmény: kisfaludy1 (2311)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.07 0 0 2316
Előzmény: SchefferJ (2314)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.07 0 0 2315

Lehet csinálni pisztolypákából, ki kell cserélni a végén azt a drótszerű akármit egy hosszabb, hajlított drótra. Alagutat is lehet vele vágni a hungarocellbe ha olyan formára hajlítod a drótot.

Előzmény: SchefferJ (2314)
SchefferJ Creative Commons License 2010.11.07 0 0 2314

Olyan hőszálas vágót egyébként hol lehet kapni?

Előzmény: 2xlion (2313)
2xlion Creative Commons License 2010.11.07 0 0 2313

Hungarocell, nikecell stb anyagokhoz ajánlatosabb a hőszálas szobrászkodás. Ekkor nincs az a rengeteg sztatikusan feltöltődő darabka, amit művészet összetakarítani.

Előzmény: kisfaludy1 (2311)
MarkTrain Creative Commons License 2010.11.07 0 0 2312

Szép lessz... Mekkora?

Előzmény: kisfaludy1 (2311)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 2311

Elkezten kicsit farikcsálni, már a gatyámban is hungarocell van.

Ezt csak akkor érdemes csinálni, ha senki nincs itthon, különben idegbajt kap a család.

Közben a kapcsolópult is készülget.

Előzmény: kisfaludy1 (2201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!