Fiuk, lanyok, Hammond kultivalok!!!
Sok sok Hammond orgonas lemez/cd erkezett a Victor Audio lemezboltba!
Ne hagyjatok figyelmen kivul! Olyan csemegek, mint pl: Groove Holmes, Jack McDuff,Rhoda Scott,Papa De Francesco, Shirley Scott,Don Patterson,Jackie Davis, Wild Bill Davis,Earl Grant,Bill Doggett, Jimmy Smith...etc
www.victoraudio.hu
Vacak analóg effekt. Mégha csöves, akkor is. a Dynacord CLS22, 222 sokkal jobb, az új Roland is, de Trambinak van egy gitárlezlije. 16, v. 18. Azt használta Hendrix bá', Klepton bá'.
Annak legnagyobb a varázsereje gitárra, de orgonára is elmegy. (oda inkább kétrotorost) Az igaziban az a jó hogy nemcsak lassul-gyorsul, hanem tényleg térben forog. Élvezeti értéke maximum!
Az érték szerintem relativ dolog , mert pl Amerikában és Canadában az Europai dolgoknak van nagyobb presztízse /BMW, MERCEDES stb./ Europában meg az
Amerikainak . Amerikai piacon Vermona szinti 900 dollár mig a Hammond szinti már
260 dollárért megvehető
nem hiszem hogy ennyivel többet ér ,hisz pl Magyarországon a vermona értéke kb 30-40 ezer FT lenne.
Saját véleményem hogy a 60-as, 70-es években Német országban készült Hammondok sokkal precizebben lettek kivitelezve, mint Amerikai társaik , semmi levegöben logó drót, semmi trehányság, nagyfokú pontosság, ami a hangzás rovására is mehet tulajdonképpen ...
Más : a 70 es évektől a Hammond lépésváltásra kényszerült, hisz az Europai orgonagyárak ontották a viszonylag jól használható,relative olcsó hordozható combó-orgonákat ,amelyek már ös "munkaállomások" is voltak/ dobgép, kiséret automatikák , stb / Válaszképpen készitettek mindenféle "csoda" dolgot, amelyből csak nagyon kevés vált igazán vintidzsé..
Igen. Egy 117V-os, 60hZ-es amerikai kissé tökösebben szól európai export testvéreinél. Nem véletlenül magasabb az áruk európában is. Pl. egy Usa C3, A100 drágább egy angol C3, német A100-nál. Pedig azok is amerikai alkatrészből szereltek össze javarészt. Szerintem a tápegységek különbözősége az ok. Nagy hifisták egy kondenzátorcsere után is egész más hangot hallanak.
Szóval az eredeti kissé jobban szól, és egy hangszerben a kissé sokaknak egész jelentős difi.
Más,
Waterfall:
- egyszer a billentyűzet formája. Valóban, a kockaféle billentyűzet stabilabb, feszesebb, jobban játszható, kissé jobb a mozgása. Jimmy Smith, Rhoda Scott gyakran egyszerre játszott jobbkezével mindkét manuálon. Ez is gondot jelent a nem waterfallal.
- másik, a vágott-túlnyúló billentyű kellemetlenül az alsó billentyűzet fölé nyúlik, ami kifejezetten akadályozza a játékot. (spineteknél kevésbé)
- harmadik, egy waterfallos Hammond önmaga jelenti, garantálja a legfinomabb kategóriát. Nemcsak játékban, de a tipikus Hammondos hangban is: , C3, A100, A101, A102, A105, A122, A143, M, M2, M3, D152, D155, Rt, Rt2, Rt3 Főleg ha még a négy perkakapcsolója is megvan :-)
Míg Laurens mester nem ment nyugdíjba, személyesen felügyelte a fejlesztést és gyártást.
Kb. 1960-ban ment nyugdíjba, utána gyorsan előhozakodtak a vágott billentyűzettel, extra percussionnal, tranyós erősítéssel, elektronikus vibrátóval, olcsóbb, egyszerűbb típusokkal. Átvették a mérnökök az irányítást.
TubE! Ennél a hozzászólásodnál akkor mi az amit leszűrhetek (mert nem egészen világos) Egy usa-beli B-3 de eu piacra gyártva (220V/50Hz) tökösebb mint a C-3 amit itt szereltek össze? Vagyis akkor csak jelent, méghozzá nem is akármit az hogy egy Hammond orig. B-3 vagy csak amolyan C3-acska A-100-acska? Vagy hogy is kell akkor érteni?
Egy kis kiegészítés még: miért is lényeges ez a waterfall mizéria? Pár éve mikor elkezdtek sample player alapú Hammond klónokat abszorválni, pl. Hammond XB2, XB1 stb. a szintibillenytűk voltak kéznél leginkább, azaz ezt kapták meg a nevezett orgonák. Miután pedig leledzik a zenésztársadalomban pár agresszívabb muzsikus is, ezek fenemód tudták csapkodni és egyúttal darabokra törni és magukat a vérzésig felsebzeni a szintimechanikákkal. Nem véletlen hát, hogy az XK2-es klón már ilyen tapasztalati tényeket figyelembe véve jött ki a régi-jó Hammondokból ismert waterfall-al. Itt ugyanis a vintage feelingen túl, még a zárt = masszívabb kialakítás is adta magát hogy nagyobb stabilitást tudjon jelenteni a csépeléshez. Amúgy kellemes húsvétot mindenkinek!
Srácok! Mielőtt még valaki utánnakérdezne itt megint a WATERFALL tipusú billentyűzetnek... Sokáig én is azt hittem hogy ez billentésileg jelent valamit. NEM! A waterfall lényege csupán annyit tesz, hogy a fehér billentyűk végei (ami gyakorlatilag farkasszemet néz a zenésszel, tehát nem a gépházban levő végződések) derékszögben "lekonyulva" mint a "vízesés" (innen az elnevezés), avagy mint a rendes zongorabillentyűk, hasáb-tömb formájúak. És nem úgy mint a szinti billenytűk amik alá be lehet dugni az ujjunkat, vagyis a "villás" végződésűek. ENNYI és semmi több!!! :)
Lord, te már tudod mi a különbség egy waterfallos és egy nem waterfallos között. Nagyon nem csak a billentyűzet! Ezekután visszafelé keresel? Posaune utolsó mondatára figyelj oda.
Kár hogy nem vetted meg azt a hordozható M3-at, ami most 56-é. Most, tuning után egyszerűen fantasztikus lett.
Egy hordozható alkalmatosságban leginkább a mai digitális klónokat javaslom továbbra is. Közelebb állnak az óhajtott szinthez.
Posaune vagyok keszthelyről. Nekem jó pár évig volt X-5 Hammondom,de igaz,hogy egy edereti 760-as leslie-vel. Szép meleg hangja volt. Tetube véleményére gondolva, talán a legjobban sikerültek egyike a tranzisztorosok közül,és a mai napig használják mert relativ könnyen szállítható,bár az alsó pedál része,no meg az egész tartó állványzat,elengedhetetlen tartozéka az egésznek.Az autóm mindig tele volt vele. Jó leslie nélkül szerintem nem kapod meg a feeling-et az x-5 -el. De lapozz vissza a forumban,Tetube részletesebben írt az X-5 ről. Régebben a tánczenészek egyik kedvenc hangszere volt az X-5 Hammond.
Szia. A Hammond orgonálás legalább olyan messze van a klasszikus sípos orgonálástól mint a zongorázástól. Teljesen más, önálló műfaj. Én inkább a Berkley music school-t, a Foster féle iskolát javallanám, vagy Jimmy Smithét :-) Brian Auger is ok.
De ha a Hamond érdekel, nagyon sok infót kapsz, ha végigolvasol kb 3 évet innen. Üdv, Zsolt
A segítségeteket szeretném kérni. Szükségem lenne egy két könyvre amiből kiokosodhatok orgona terén.
1. Zalánfy Aladár - Az orgonajáték művészete
2. Antalffy - Orgona-iskola
Nem tudja valaki hol lehet beszerezni ezeket a könyveket, vagy esetlek van-e újabb kiadású orgona oktató könyv?
Bármilyen megoldás érdekelne.
John Lord:
A honlap tetszetős, de már egy kicsit túl sok a flash. Képek megnézésénél eluntam az életem még megjelennek. Ja meg az üzenőfalon 1024-be nagyon kicsik a betűk! Amúgy minden OK!