Megtaláltam a problémát (tehtube-nak már mondtam). A kondenzátor egyszerre 2 orgonában volt bekötve, ezért a motor vmiért lassabban pörgött, ezért hullámzott néhány hang. Átraktam az L100-ba és mostmár tökéletes. Egyre jobban kezdem megszeretni, és már kevésbé zavar a vibrato... bár azért jobb lenne egy scanneres.
Nord Electro-m van és szeretnék néhány templomi orgonás hangszínt kihozni belőle. Elsősorban a vox coelestis 8' érdekel. Nem akarnék sok ilyen használni, ezért nem akarok egy külön digitális temploni orgonát is venni. Ha valaki tud tanácsot adni, megköszönöm.
Kár hogy nem felhőtlen az örömöd. Az a vibrálás tényleg a TG, mégcsak nem is a kondi rajta. Minimum a tekercs, de lehet hogy maga a hangkerék. Mert azok is párban vannak. Egy pár az két egyforma hang. (no nem egy magasságban :-)
Sok embernek nagyon jó az L széria. De nekik nem létkérdés a sírós vibrátó.
Ha olcsón B3 fílinget szeretnél, sajna M3-nál nincs lejjebb. Esetleg egy upgrédelt M2.
Mert a waterfall billentyűzet is nagyon lényeges. Meg tényleg M3-tól indul ez a karcos, fémes, bébisírós Hammond sound.
M100, L100 igazából egyenesben jó. Perkájuk viszont ok.
Ne csinálj kettőből egyet, nagon más típusok, nem éri meg. Ezek a tuningok nagyon sok munkába kerülnek és nagy tapasztalatot igényelnek. Még az M3-as foldbackjeim is roppant nagy munkák voltak.
Nincs neki olyan nagy hibája (gondolom) ezen kívül, ez viszont nagyon zavaró. Mindkét manuálnál az összes B és F (és még néhány hang) lüktet - továbbra is a vibratotol teljesen függetlenül. 100%, hogy a tone generator a felelős érte, hiszen hallatszik a hangkerekek sistergésén is, de fogalmam nincs, mit tehetnék vele. Szerintem a kondiból kaptak ők is. Márpedig a TG az, amihez nem fogok nyúlni... Nagyon macerásnak lácccik. Szal, elég kétségbeejtő a jelen helyzet. Nem tudom, mi lesz. olvastam Lizzi által belinkelt oldalt, és tényleg azt mondják, hogy vicc az L100 chorusa. Hát igen... elég rossz vicc.
Bizony megfordult a fejemben ma nem egyszer, hogy eladjam-e a TR200-at. Talán a kettőből kéne egy normálisat csinálni. És talán kivitelezhető is lenne. Rengeteg munkával....... Mindenesetre jó, hogy van hova fordulnom, és köszi Nektek a sok segítséget (a jövőben is).
Te szegény! Lesz mit építened! A chorus az ilyen az L-100 -on... majdnem semmilyen. A vibrátó maga sem egy nagy szám. A felső hang halkulás meg azért van, mert nem foldbackelt a hangszer, fölfele egyre kevesebb regiszter szól egyszerre. A többit nem tudom, de nem irigyellek...
tegnap végre megérkezett az L100-am. "Kölcsönvéve" a TR200 indító kondiját be tudtam indítani. Ahogy vártam, már az első hallásra hagyott némi kívánni valót maga után. Először is: sajnos nem tudom, milyen egy L100 vibratoja (azon belül is a chorus), de ez szvsz elég gatya. A TR200 az összehasonlítási alapom, és ott érdekes mód szépen visítottak a felső hangok. Itt viszont alig - szinte egyáltalán nem - emeli ki a felsőket. Nincs az a csilingelő, visító chorus, ami a TR200ból jön (de ami még mindig nem egy scanneres...). De úgy érzem, mintha az egész orgona felső hangjai kicsivel halkabbak lennének. Lehet, hogy ezt csak én érzem így. Aztán: valami belekókányolt "lehalkítóegységet" voltam kénytelen mintegy kitépni a kimenetről, és szerencsére mindjárt jobban szólt az egész. Kezdetben olyan volt, hogy az erősítőmet szinte maxra fel kellett tekernem, hogy legyen egy kis hangja, de így már ordít szépen. Egy két kontaktos billentyűt leszámítva nincs más baja asszem. Ja, viszont ami még eléggé zavar, és fogalmam nincs, mi az: B-k és F-ek mindkét manuálon, KIKAPCSOLT vibrato-nál is "vibrálnak", tehát olyan, mintha be lenne kapcsolva, de csak azoknál a hangoknál. Viszont biztos, h nincs közük a vibrato-hoz, hanem valami a ToneGenerator-ral vagy a hajtómotorral lehet. Azt a lüktetést ami az említett hangoknál van jelen, hallani lehet halkan az egész TG működése közben. Mi lehet ennek az oka? A motorra gyanakodtam, ugyanis mellette robbant szét még anno a kondi és lehet, hogy ő is kapott belőle. Megköszönném a szakértők segítségét.
Annyi még, hogy a TR200-ban mért van egy forgó egysége a vibrato-nak, és az L100-ban mért nincs? Attól, hogy abban forog, attól még az nem scanner, ugye?
C3Juice!!!!! (vagy akinek még van) Légyszíves nézz már utána annak a kondenzátornak (1.25 mikroFarád 660 Volt)!!! Nagy szükségem van rá. köszi
a magaskiemelést és a hangerő növekedést szerintem az virbátó előerősítője okozza, ez nálam most müveleti erőstővel működik tehát nem módosít a hangképen. Amit hiányolok az a nyávogó hang a teljes klaviatúrán amiről írtál. Elvileg (gondolom én bár ez nem biztos) az L-C tagok fázistolása miatt 360 fokkal kellene forgatni egy fordulat alatt a hang fázisát és ez adná chorus hatást.
A kapcsolási rajzok nézegetése közben észrevettem hogy egyes esetekben a kóruskapcsoló ellenállása 22Kohm (pl: korai elektromágneses hangszórós M3, B3, C3) a többinél pedig 12Kohm (A100-102, késői M3 stb) sőt ezeknek a shiftline-ban már nincs meg a feszültségosztó ellenállások az első 4-6 fokozatban. kíváncsi lennék milyen különbség van köztük kórushangzásban.
Elég jól hallható az M3-as chorusvibrátója. De csak inkább a mélyet modulálja, a magasat nem szemben a normál vibrátó teljes frekitartományon dolgozó nyávogásával. És a hangerő és a magas kissé kiemelődik. Ezt nem produkálja?
Én is elkészítettem a scanneres vibrátót, de chorus állásban szinte nem is hallom hogy csinálna valamit. A vibrató állásban pedig nagyon erős a vibrató. Ahogy már írtam a shift line megegyezik a te m3-asodéval. Előfordulhat hogy a kondenzátorok kiszáradtak a shift line-ban esetleg még zárlatosak is és ez okozza a hibát??? Valahogy erősebb chorus hatásra számítottam.
Brutál vonalkimenet, billentyűk újrafilcezése, vadiúj lett, és a lényeg, foldback! A szétszedés során a kiemelt alkatrészek szépen meg lettek mosva szappanos vízben (billentyűk, záró fémlemezek, faidomok), nagyon szépen megújultak.
Ez egy első eresztéses M3-as még elektromágneses hangszóróval. Nagyon klassz darab lett.
A billentyüs hangszerére a gravitáció jokkal jobban hat , és hátul , oldalt szok lenni.
Preston Fender Rhodes suitcasen játszik. Nekem ugyan még nem sikerült belóle Hammond hangot kicsiholni, de hát nem is vagyok Preston .
Különben ez az a korszak ahol nem számitott a suly, a tér, és az idő. És volt aki zongorázni tudott , és volt aki a zongorát cipelte. Sajna mára szerintem egyre több a rossz zongorista és egyre kevesebb aki cipelni hajlandó. Ez van, nem fuvolázhat mindenki....
A DB5 súlyra 38 kiló. És ebben benne foglaltatik a régi Hammondéval egy minőségű gyönyörű famunka. Azért a 38 nem 110-190 :-) Én egymagam vittem mindenhová, csak az állványra fel és leszedésnél kértem segítséget. Szép esztergált lábakkal alatta teljes a B3 illúzió.
A játék közben meg egyébként is hozza a B3-at. Ezért is vettem tavaly, hogy "igazi" B3-mal nyomhassam koncert alatt is, ne csak otthon. Bevált.
Viszont zenekarosdival végeztem, értelmét vesztette, ezért adom el.
Különbség a DB5<->DB3 közt.
Lényeges nincs. Ugyanúgy szól, olyasmi a játék rajta.
A DB3 egymanuálos. A billentyűzete nem az a befelé hozzú digitális zongorából átalakított, hanem a mostani Fataros waterfall. Ennek rövidebb az erőkarja, de szintén egy nagyon jó billentyűzet.
Egy húzóregiszterkészlete van, nem három. (alsó/fölső/bass)
Az alsó manuál és bass nem programozható, 5 ill. 2 fix presetje van. Viszont állítható a hangerejük, hangterjedelmük, split/layer módjuk.
DB5 2×7 preset és 50 memory. Itt 6+5+2 preset, 16 memory.
De ezek ugyanúgy függetlenül kezelhetők mint egy B3-ban a fekete preset billentyűk.
A preset, csak a drawbarállásokat jelenti, semmi mást, úgy, ahogy a B3 fekete billentyűinél is. A memory meg egy komplett orgonabeállítás effektekkel, egyéb paraméterekkel. Memorynként van az a 7-7 vagy 6-5 preset, azaz 50 féle, vagy 16 féle Hammondot lehet beállítani.
A többi klónban a preset gyakorlatilag a memory-t jelenti, átkapcsolással minden változik sajna, még a lezli is :-(
Külön gomb van az alsó ill. felső manuál vibátójára is, szelektív mint az igazi. Szintén megvan a 6 állású vibrátókiválasztó is.
Kevesebb: nem állítható hogy a reverb a lezli előtt legyen, magyarán forgassa a zengetett hangot is (B3/Organ Mate mint szinte mindenki), vagy a zengetett hang a szárazon forgatott mellett egyenesen jöjjön ki. M100, 122RV lezli... Hangzásban apróság, de fantasztikus figyelmesség.
Nincs benne az a szintén páratlan effekt, hogy csak egy dobrotor van a' la Borntubívájld.
A perka lecsengési hossza nem állítható, nem téma.
A motor és leakage zajok mértéke nem állítható külön, csak egyben. A keyclicknél egy érték szabályozza a fel-le-t, míg az 5 nál 2, plusz a click dark vagy bright legyen.
Nincs benne a sztereó effekt send/return és a 11-es lezlialjzat.
ezek soknak, tűnnek, nem véletlenül a DB5 a zászlóshajó, de igazából a DB3 is nagyon jól használható, jó hangú hangszer.
Ma ismét hallgattam a lemezeteket, tetszik. Az utolsó fél számból lehetne a következőn egy igazi nagy számot csinálni, de ott már orgonával. Nem gondolod?
A napokban nezegettem egy Beatles Anthology nagy konyvet!
Sok sok szuper foto benne....amikor 1967 kornyekere erkeztem, mit lattam!??
Paul McCartney egy RT3 Hammond mogott egy studioban!
Leslie-t nem latom, de eloszor azt hittem C3...aztan vettem eszre, hogy szelesebb, es meg a folso C utan van hely....:-)
Labbasszpedal nincs betolva ala, es egy dobszeken ül Sir Paul:-)
Igen. A maga kategóriájában egész jó. Rendes prekája van (nemúgy mint a T, H, E-knek), meg az a szokásos kellmes billentésű billentyűzete. De lehet hogy van egyéb ötletem is. Attól függ mi körül gondolsz érte :-)
Nem, csak meguntam, hogy nincs hely sem a próbateremben, sem a színpadokon... Egy Viscount DB-3-assal pótlom majd az orgonákat. Így kompaktabb lesz a cuccom: egy állvány, 3 szint + rack.
Hammond B-200 (~1978): analóg, tranyós, kétmanuálos, nagyon kellemes hanggal. Tehtube remélem majd megerősít, de a tranyós orgonák között talán a legjobb. 2x9 drawbar, 1 oktáv pedálsor 2 drawbarral, rugós zengető, lezli vezérlés.
Korg CX-3 (1979): analóg, tranyós, egymanuálos klón. Nagyon korrekt, főképp keményebb, hard-rockos környezetben. Beépített torzító, perca, keyclick, lezli emuláció, effektkör. Analóg klónok között ezt tartják a legjobbnak. Keménytok.
Farfisa Professional P-110 (~1978): analóg, tranyós, kétmanuálos, egyedi Frafisa hanggal. Rugós zenegető, 9+4 drawbar, kisérőautomatika, szép kivitel. Enyhén hibás (valahol egy föld kontaktos). Gyűjtőknek, kezdőknek. Jankai Bélától.
2db Fender Vibratone, külön is. Egyrotoros, passzív, alapvetően gitárlezli.
Kurzweil SP88X: 88 billentyűs, kalapácsmechanikás színpadi zongora. Kurzweil. Keménytokkal.
Ha bármelyik, bárkit érdekel, mailben várom az ajánlatokat.
Cimborám megküldte a beszélgetésüket vele amely szerintem roppant érdekes, tanulságos, ezért közzétszem:
A kerdesedre: őszerinte J. Smith a legnagyobb. Az amerikaiakrol azt mondta hogy ők inkabb ballal hozzak a basszust lasd J Defr. Aki ugyan a lábat is használja de -ez erdekes ha a basszus menetet nyomja balkezzel akkor dinamikara- lasd benyomja a dominans hangot. Vagy orgonapontra, vagy szinezesre. Bocs de ezt a témakört annyira nem értettem, nem vagyok szakmabeli:)
>>>gondolom itt közülünk viszont mindenki igen :-) <<< Aztan szintén J Defr-ról mondta viccesen hogy ő amúgy sem tudja végig játszani a bass skálát mert túl dagadt, és a lába nem éri el másik felét a hangsornak:)
Amúgy igen, ő J. Smith "gyermeke".
J.Lordról is sokat beszélt, mint a rock orgona úttörőjérő, kulonosen ahogy osszefonodott a jateka a gitarral -a korai DP albumokat emlitve megmint ritmus jatekos J.Lord kitűnő példa szinten.
Aztán valami olyasmiről volt szó hogy a hammondot sohanem lehet megtanulni. Úgy mondta el lehet jutni valameddig (8 hangszin max.), de egy élet kevés hozzá. Először a jobb kéz, jobb+balkez, jobb+bal+volume pedal, jobb+bal+volume+lab basszus- ahogy halad az ember a tanulással a hangszeren.
Emlitett egy öreg amcsi orgonistát is, ő kerdezte hol tartasz? Erre Don azt mondta, hatnál. Don mondta, ő mindennap felfedez valami újat=tanul. Persze megmutatta a J.Smith aztan J.Lord beállitást.
Aztan amikor dumáltam vele: 8 miksivel rogzitettek a hamit a legutóbbi albumon. Moog a kedvenc jatékszere dalötlethez. 3 hamija van Cambridge-ben es a turnén a J.L. cuccát használja, ami még mindig Lordé. Aztán arról beszélt hogy a saját izére formálta hangját a hamijanak- a banánon még nem szólt jól, de a legutóbbi lemezen már igen...Nekem személy szerint nem tetszik.
Egyebkent mondam neki hogy az ő játéka inkább technika mint J.Lordé. Nem igazán tetszett neki, de leszartam:) Amugy Don egymagas, mint én, öreg 50es, szemüveges csávó. Kondicipő+fehérzokni+bőrdzsekivel, remegő kézzel és sárga fogakkal...
Hát ennyi jutott eszembe vagy ennyi maradt meg a beszélgetésből.. üdv:Laci