Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
a terv valóban nem jött ki a win tracken, viszont a sínekből kirakva hibátaln az ív a külső vágányon is. Nem tudom átküldeni mert próbaverziós wintrackem van.
A vágányok R3-as roco line ívek, igazából gond nélkül elfordulnak a fugi vagonok (persze roco kerekekkel).
Rocoból pedig 1:100-as MÁV-os szerelvényem van, az még normálisan is néz ki a kanyarokban, ellenben az 1:87-es 303mm-es ÖBB city shuttle vagonokkal...
Itt nem a szélességel van gond, mert R3 és R4 ívek vannak a kanyarokban,
itt az a gond, hogy túl rövid az egyenes rész... :(
A tehervagonoknak meg tökmindegy...
Viszont több H0 modellezőnél láttam már, hogy az asztal széllessége nem haladja meg a 100-110cm-t,
Már megbocsáss, de ez butaság. Némi képzelőerővel és munkával fillérekből ki lehet hozni egy diorámát. Itt van egy példának. (Ezt pl. húsz év szünet után a berozsdásodott fogaskerekek újraindításának szántam.)
Ebben teljesen igazad van,ez az elrendezés nem igazán alkalmas a késöbbi beillesztésre,de itt nem is ez a cél!Nagyon jó gyakorlat a terepépítésre,az itt elkövetett hibákat a késöbbiekben már nem követi el az ember.Ha jól sikerül,de már nincs süksége rá az embernek,akkor pedig kiváló ajándék lehet egy hozzánk közelálló modellező kollégának!Vagy egy kissrácnak,akiből késöbb kifejlődik a következő modellező generáció.Hirtelen ennyi hasznos dolog,amire egy ilyen "tanulmány"alkalmas lehet!Üdv: Gábor
az a gond, hogy a kisebb méretek annyira nem jönnek át nekem.
Arra, hogy megfuttassam néha a szerelvényeket egyelőre jó lesz ez.
Amint lesz helyem (amin már dolgozok...) akkor majd nyújtózkodom.
Leginkább falmentén futó modulokat szeretnék majd építeni, mindenképp duplapályás fővonallal illetve szimpla mellékvonali ággal...de ez egyelőre csak terv :/
Egyébként köszönöm az infókat a hangdekóderes csörgő ügyben,
amint lesz rá keret megkereslek, nagyon tetszik a hang :)
Kétségtelen tény : sokkal "izgalmasabb" / feltűnőbb ez az átlós elrendezés - gondolkoztam ilyenen magam is - , de akkor a későbbi terepasztalhoz való "passzítás" szóba sem jöhet ( vagy legalábbis eléggé nehézzé és bonyolulttá válik...)
Pontosan nem,de szerintem max. 30x30 cm-es lehet.Egy ilyen méretnél az átló mérete már lehetővé teszi 40 cm-nyi sín felhelyezését,amin már bármilyen mozdony elfér és jó fotókat lehet készíteni,már persze ha erre a célra akarja valaki használni a diorámáját!
Természetesen ismerem Paksinuti weboldalát /weboldalait, de az ott szereplő - általa megvalósított - dioráma, illetve terepasztal az számomra olyan éteri magasságokat jelent, amiről én még csak nem is álmodhatok... :((((
Egy kis csemege tényleg kis területen megvalósítva,a közút és a sín egymásmellet-éléséről!Természetesen egy kis töltés a sín alá még klasszabbá tenné a dolgot.Remélem a kép készítője és a dioráma gyártója nem bánja a kép közzétételét!!!Üdv: Gábor
A furnér lemezed mérete úgy is a határon van, csinálj egyvágányos fővonalat töltésen, és mellette egy közútat, ami a diorámád végén bemegy egy híd alá.Vagy csak földútat sorompóval egy alacsonyabb töltéssel. Így a töltéssel nagyon és a közúttal is jóval merevebbé teheted a kicsit "vékony" alaplemezedet. A töltés alatt kedvedre merevítheted az alaplemezedet. Felsővezetéket nem kell venned, a töltéshez inkább csak faanyag, hundarocell, na szóval nem növekszik a kiadásod. Még a sorompót is elhagyhatod, de 300mm -en még az út ráfordulása is belefér.