Múlt hét pénteken játszottunk egy pici helyen és alig fért be az orgim. Ezért szeretnék valami könnyebben hordozható két manuálos hangszert beszerezni. Na persze az úgy szóljon mint egy igazi HAMMOND.
Nagyon olcsó, csak sok pénz. Egy új BX3 ~5500EU, egy VK88 ~8000EU, a NewB3-ak 16-20e EU-s áráról nem is szólva. Szinte az összes kétmanuálos digiklón többe kerül!
Egyébként elmés ötlet a presetbillentyűk kivétele. Nem használják a manuálonként két drawbarkészleten kívül a többi presetbillentyűt amúgy sem. (Én pár beállítást áthuzaloztam a magam ízlésének) Annyival is olcsóbb, kisebb, könnyebb. Egy kérdés, mennyire lesz megbízható, hosszú életű?
A német Hammondoknak mely részeik származnak Amerikából? Egyedül a csöveken van ráírva, hogy USA. No meg a beépített Leslie-re. A többit ott, Németo-ban gyártották? A fordulatszámnak szvsz ugyanannak kell lennie, hacsak nem gyártottak külön európai ill. US hangkerekeket. Hát az biztos, hogy (többek között) a kondik sokmindent meghatároznak (ld. lassabban forgott az egész TG-m, najó ez nem hanxínbeli befolyás).
Érdemes mindenhova rákattintani a Pari oldalon. Nagyon részletes lett (az árakat kivéve :-)
A teljes történet a legjobb, meg a kép Sam Pagliával. Összesen csak 20000db-ot készítettek és ebből is a nagy K61 csak 2000db! Mostmár csak összeszedik magukat és küldik a gearwheeleket. Ezt a Mauro írta, dehát olaszok :-)
Tényleg érdekes hogy soxor Parie, Pari.e-t írnak, de írják úgy is hogy Pari K61 a történetben. Passz.
Miért adnak többet akaratlanul egy originál USA Hammondért?
Pedig az európaiakat még talán precízebben is szerelik össze.
Nemrég alaposan megvizslattam egy USA, de európai export Hammondot.
Többször találkoztam ilyennel. A lényeg, hogy a motor, scanner, a tápegység 230V/50Hz-es, nem kell frekiváltó panel.
Bekapcsolás után a hanggenerátornak az a fáradt, lassú hangja van mint a 60Hzes társának frekiváltás nélkül. Ráadásul ezek sokkal hangosabbak. Egyenlőre csak feltételezem, de lehetséges hogy egyszerűen 50Hz-el forog itt a főtengely és emiatt más áttételű a scanner, ill a 50Hz-es forgáshoz más fogazású hangkerekeket gyártottak. Hogy meglegyen a normál ÁÁÁÁ :-)
Egy tápegység, benne a kondikkal is ha más, tudják jól a hifisták mit okoz.
Emiatt eddig kivétel nélkül azt tapasztaltam hogy ezek a 230V-os jószágok kissé bágyadtabban, erőtlenebbül szólnak, ami mellé hozzájön egy erősebb, dörmögőbb generátorhang. Lehet hogy tévedek, de eddig ezt tapasztaltam. (fordulatszámot nem mértem :-)
Szóval 117V/60Hz!!! Leheletfinom TG hang, állat hangzás.
Erről jut eszembe hogy a leslieknél is a 230V/50Hz-es motor lassabban forog, csak eleve nagyobb éxíjtárcsával szerelték a fordulatszám visszanyerése érdekében.
M: Azért hívom Parinak, mert az van ráírva. Az enyém pl. Pari K61N
Nem hittem a szememnek. Gyakorlatilag ők megcsinálták a B3-ast. Egy az egyben!!! Amire az írták kint az okosok, hogy ma már ilyet nem lehet készíteni :-) (Beauty In B)
Érdemes megvenni a Beauty In B könyvet. A könyvesboltok árait látva egyáltalán nem drága. Egy Fenderes, Harley-s könyv többe kerül. Csak azért mert ez is alaposan benne van NAGYON sok egyébbel.
Emó nem faxnizott. Szokásos jazz 888000000, soxor ráhúzva a 4'-ast is, tehát 888800000, soxor a c3 chorus vibrátóval és mindig csak a halk, gyors third perkával. Az egészet megfejelte egy 122-es, egy 910-es kétrészes tranyós, egy saját lezlivel és két szólógitár Marshallal. Épp azért nem hallani annyira a forgást és azért olyan torz gyakran. Már 1968-ban a Nice-ban is így csinálta. A fölső custom lezlibe szokta a késeket vágni használat után. A rugós zengetőt meg dobverővel verni, ill. körömmel pengetni.
Szerintem jól kihallani a beállításokat, csak sajna olyan orgonát kell használni a bejátszáshoz, mert az egyéb típus másképp szól és bármit kísérletezgetünk, nem kapjuk a kívánt eredményt.
Niemen: L100. A fölső drawbarok a foldback hiánya miatt nem nagyon használatosak. A spinetes rockerek is legtöbbször az Emós regsiztrációt használják.
Jo lenne ilyeneket talalni a boltokbvan magyarorszagon, vagy tobbet hallani roluk!
Sajnos meg a lehengerlo Sam Paglia, vagy Capiozzo, Mike Painter-t sem sokan ismerik itthon..:-(
Pedig pl: Sam Paglia Hammond sound-ja az olyan, hogy viz fakad a foldbol, ha az megszolal! Sokan tanulhatnanak Tőle, stilust, hangzast, jatekot!
Egy fémlemezen van egy szűkülő rés, egyre kevesebb fényt enged át.
A swell felengedve van maximumon. Nagyon érdekes a szabályozása, mert halkítás során csak a közepet vágja rendesen, a basszusból alig, szinte ugyanolyan hangos, a legmagasabból dettó.
valaki le tudná nekem rajzolni hogyan működik (mechanikailag) a lámpás hangerő pedál? Mondjuk amilyen az L-100 ban van. Mi árnyékolja le az LDR-t meg ilyesmi.
A másik kérdésem: hogyan működik egy swell pedál. Felengedve van maximum hangerőn, vagy fordítva?
Akkor én most kívánok sok örömet hozzá! És ne izgulj a hangszer limitáltsága miatt, mert így is megadja azt az érzést, ami sok mai zenéből (főleg nekünk) annyira hiányzik.
Megtaláltam a problémát (tehtube-nak már mondtam). A kondenzátor egyszerre 2 orgonában volt bekötve, ezért a motor vmiért lassabban pörgött, ezért hullámzott néhány hang. Átraktam az L100-ba és mostmár tökéletes. Egyre jobban kezdem megszeretni, és már kevésbé zavar a vibrato... bár azért jobb lenne egy scanneres.
Nord Electro-m van és szeretnék néhány templomi orgonás hangszínt kihozni belőle. Elsősorban a vox coelestis 8' érdekel. Nem akarnék sok ilyen használni, ezért nem akarok egy külön digitális temploni orgonát is venni. Ha valaki tud tanácsot adni, megköszönöm.
Kár hogy nem felhőtlen az örömöd. Az a vibrálás tényleg a TG, mégcsak nem is a kondi rajta. Minimum a tekercs, de lehet hogy maga a hangkerék. Mert azok is párban vannak. Egy pár az két egyforma hang. (no nem egy magasságban :-)
Sok embernek nagyon jó az L széria. De nekik nem létkérdés a sírós vibrátó.
Ha olcsón B3 fílinget szeretnél, sajna M3-nál nincs lejjebb. Esetleg egy upgrédelt M2.
Mert a waterfall billentyűzet is nagyon lényeges. Meg tényleg M3-tól indul ez a karcos, fémes, bébisírós Hammond sound.
M100, L100 igazából egyenesben jó. Perkájuk viszont ok.
Ne csinálj kettőből egyet, nagon más típusok, nem éri meg. Ezek a tuningok nagyon sok munkába kerülnek és nagy tapasztalatot igényelnek. Még az M3-as foldbackjeim is roppant nagy munkák voltak.
Nincs neki olyan nagy hibája (gondolom) ezen kívül, ez viszont nagyon zavaró. Mindkét manuálnál az összes B és F (és még néhány hang) lüktet - továbbra is a vibratotol teljesen függetlenül. 100%, hogy a tone generator a felelős érte, hiszen hallatszik a hangkerekek sistergésén is, de fogalmam nincs, mit tehetnék vele. Szerintem a kondiból kaptak ők is. Márpedig a TG az, amihez nem fogok nyúlni... Nagyon macerásnak lácccik. Szal, elég kétségbeejtő a jelen helyzet. Nem tudom, mi lesz. olvastam Lizzi által belinkelt oldalt, és tényleg azt mondják, hogy vicc az L100 chorusa. Hát igen... elég rossz vicc.
Bizony megfordult a fejemben ma nem egyszer, hogy eladjam-e a TR200-at. Talán a kettőből kéne egy normálisat csinálni. És talán kivitelezhető is lenne. Rengeteg munkával....... Mindenesetre jó, hogy van hova fordulnom, és köszi Nektek a sok segítséget (a jövőben is).
Te szegény! Lesz mit építened! A chorus az ilyen az L-100 -on... majdnem semmilyen. A vibrátó maga sem egy nagy szám. A felső hang halkulás meg azért van, mert nem foldbackelt a hangszer, fölfele egyre kevesebb regiszter szól egyszerre. A többit nem tudom, de nem irigyellek...
tegnap végre megérkezett az L100-am. "Kölcsönvéve" a TR200 indító kondiját be tudtam indítani. Ahogy vártam, már az első hallásra hagyott némi kívánni valót maga után. Először is: sajnos nem tudom, milyen egy L100 vibratoja (azon belül is a chorus), de ez szvsz elég gatya. A TR200 az összehasonlítási alapom, és ott érdekes mód szépen visítottak a felső hangok. Itt viszont alig - szinte egyáltalán nem - emeli ki a felsőket. Nincs az a csilingelő, visító chorus, ami a TR200ból jön (de ami még mindig nem egy scanneres...). De úgy érzem, mintha az egész orgona felső hangjai kicsivel halkabbak lennének. Lehet, hogy ezt csak én érzem így. Aztán: valami belekókányolt "lehalkítóegységet" voltam kénytelen mintegy kitépni a kimenetről, és szerencsére mindjárt jobban szólt az egész. Kezdetben olyan volt, hogy az erősítőmet szinte maxra fel kellett tekernem, hogy legyen egy kis hangja, de így már ordít szépen. Egy két kontaktos billentyűt leszámítva nincs más baja asszem. Ja, viszont ami még eléggé zavar, és fogalmam nincs, mi az: B-k és F-ek mindkét manuálon, KIKAPCSOLT vibrato-nál is "vibrálnak", tehát olyan, mintha be lenne kapcsolva, de csak azoknál a hangoknál. Viszont biztos, h nincs közük a vibrato-hoz, hanem valami a ToneGenerator-ral vagy a hajtómotorral lehet. Azt a lüktetést ami az említett hangoknál van jelen, hallani lehet halkan az egész TG működése közben. Mi lehet ennek az oka? A motorra gyanakodtam, ugyanis mellette robbant szét még anno a kondi és lehet, hogy ő is kapott belőle. Megköszönném a szakértők segítségét.
Annyi még, hogy a TR200-ban mért van egy forgó egysége a vibrato-nak, és az L100-ban mért nincs? Attól, hogy abban forog, attól még az nem scanner, ugye?
C3Juice!!!!! (vagy akinek még van) Légyszíves nézz már utána annak a kondenzátornak (1.25 mikroFarád 660 Volt)!!! Nagy szükségem van rá. köszi