Érdemes utánanézni a harmonikaáraknak! Döbbenetes!!! Normális harmonikát 500e alatt nem kapsz ujonnan, és 5.000.000 ft-ért is lehet venni full extrásat ami még nem is a legdrágább. Persze ezek uj árak! Nem értek a harmonikákhoz de nem olyan rég egy zenész-billentyüs barátom keresett harmonikát (tábortüz mellé:-)) és 50e ft-ot szánt rá. Napokig kerestünk de nem találtunk a neten (magyarországon) ennyi pénzért semmilyen használható harmonikát. Ennek fényében talán nem is olyan sok az a cirka 40e ft azért a weltmeisterért. Ha jól tudom a harmonikagyártásban a weltmeister benne van az első háromban.
Ahol felléptek, az Nagytétény, Bányalég utca. Harley-s motoros központ. Jó nagy hely.
Egy orgonát vinni abszolút nem téma, te is segítettél a még nagyobb A100-akban.
Jönnek-mennek ezek, karc nélkül. Nemrég vittem le egy kombi kocsival egy M3-ast. Be kell tekerni buborék fóliába.
Ha nem hozod, nem lesz meg a foldback mert több napos munka. Nagyon más foldback-kel a hangja. A Preset Selectort sem téma beépíteni.
A DB5-nek igazi B3 hangja van. Nemcsak a legjobb, de a legolcsóbb kétmanuálos klón a 9-2-9-esek közt. Már sztereóban is nagyon jó a hangja a műlezlije miatt. Kis helyre ezért lezlit sem kell cipelni :-) Lezlivel meg brutál.
Hát inkább én is a DB 5-re szavaznék. A Tiedet láttam és nagyon meg győzött. Bár a hangját nem hallottam. De ha te mondod, hogy jó akkor az biztos úgy van!
A Presetselector-t sikerült bekötni. Nem volt könnyű. Az M3-at nem merem elvinni Budapestre, mert félek ,hogy össze fog ütődni. Nemrégiben megváltozott a próbatermünk és csak egy másik szobával vittük arréb de már lett rajta karc és a sarkát kicsit le is ütöttük. Pedig nagyon vigyáztunk rá.
Egyébként azonn a fotón az L100-am van fent. Abba meg hát nincs scanner csak az indító motor. De szerencsére nem folyt ki az olaj.
Alább kínáltak Porta-B-t. Az a létező legkönnyebb csöves-mechanikus Hami. Ahhoz képest még a P100 is nehéz! A létező legkisebb a fölső doboza, minden kezelőszerv csak baloldalt, így nem magasították feleslegesen a szekrényt ~60kg. A jobb súlyelosztás miatt az erősítője meg lent van a lábrésznél. ~30kg.
Ez egy M3 féle live L100-as a valóságban, egy jack és két 6-os amphenolkimenettel, lezlivezérléssel.
A DB5 azért drágább megoldás, de lényegesen többet tud (2×5, foldback, műlezli...), és még ennek is csak a fele a súlya.
Norbi! Írtam már a DB5-ről. Igényes koncertre az a megoldás. A legjobb klónhang, tökéletes felület, csupaszon 38, konténerben 50kiló. Egymagam tudtam cipelni. Mi kell még?
A Parinak jó a hangja. Az ára 5500, már húzósabb, de igazi elektromechanikus, csöves, mint a Hammond. Nézd át jól a honlapjukat. Viszont ez veszélyt is hordoz. Ha gond van a fogaskerekekkel, csövekkel, ugrott a koncert. A DB-nél ilyen nem fordulhat elő.
Ha jöttöxombaton, elhozhatnád az M3-ad, és akkor a jövő hétre kész lenne a full foldback, meg a Preset Selector beültetés. Esetleg billentyűfeszesítés igény szerint.
Vigyázni kell az oldaldöntéssel, mert az olaj szétfolyhat. ha mégis kell, inkább a jobb oldalát javaslom, hogy ne folyjon a scannerbe az olaj.
Az a harmonika ennyiért sok, plusz szállítás is :-(
sziasztok, egy off-topic kérdésem lenne: van köztetek olyasvalaki, aki ért a harmonikához? szeretnék megtanulni pötyögni rajta. találtam egy 40basszusos,2oktávos weltmeistert, de nem tudom eldönteni, hogy megéri-e az árát. oboe-bandone-tremolo-vollchor "hangzás". ja, 140 euroba kerül.
ha esetleg hozzá tudnátok szólni, nagy öröm lenne:)
Múlt hét pénteken játszottunk egy pici helyen és alig fért be az orgim. Ezért szeretnék valami könnyebben hordozható két manuálos hangszert beszerezni. Na persze az úgy szóljon mint egy igazi HAMMOND.
Nagyon olcsó, csak sok pénz. Egy új BX3 ~5500EU, egy VK88 ~8000EU, a NewB3-ak 16-20e EU-s áráról nem is szólva. Szinte az összes kétmanuálos digiklón többe kerül!
Egyébként elmés ötlet a presetbillentyűk kivétele. Nem használják a manuálonként két drawbarkészleten kívül a többi presetbillentyűt amúgy sem. (Én pár beállítást áthuzaloztam a magam ízlésének) Annyival is olcsóbb, kisebb, könnyebb. Egy kérdés, mennyire lesz megbízható, hosszú életű?
A német Hammondoknak mely részeik származnak Amerikából? Egyedül a csöveken van ráírva, hogy USA. No meg a beépített Leslie-re. A többit ott, Németo-ban gyártották? A fordulatszámnak szvsz ugyanannak kell lennie, hacsak nem gyártottak külön európai ill. US hangkerekeket. Hát az biztos, hogy (többek között) a kondik sokmindent meghatároznak (ld. lassabban forgott az egész TG-m, najó ez nem hanxínbeli befolyás).
Érdemes mindenhova rákattintani a Pari oldalon. Nagyon részletes lett (az árakat kivéve :-)
A teljes történet a legjobb, meg a kép Sam Pagliával. Összesen csak 20000db-ot készítettek és ebből is a nagy K61 csak 2000db! Mostmár csak összeszedik magukat és küldik a gearwheeleket. Ezt a Mauro írta, dehát olaszok :-)
Tényleg érdekes hogy soxor Parie, Pari.e-t írnak, de írják úgy is hogy Pari K61 a történetben. Passz.
Miért adnak többet akaratlanul egy originál USA Hammondért?
Pedig az európaiakat még talán precízebben is szerelik össze.
Nemrég alaposan megvizslattam egy USA, de európai export Hammondot.
Többször találkoztam ilyennel. A lényeg, hogy a motor, scanner, a tápegység 230V/50Hz-es, nem kell frekiváltó panel.
Bekapcsolás után a hanggenerátornak az a fáradt, lassú hangja van mint a 60Hzes társának frekiváltás nélkül. Ráadásul ezek sokkal hangosabbak. Egyenlőre csak feltételezem, de lehetséges hogy egyszerűen 50Hz-el forog itt a főtengely és emiatt más áttételű a scanner, ill a 50Hz-es forgáshoz más fogazású hangkerekeket gyártottak. Hogy meglegyen a normál ÁÁÁÁ :-)
Egy tápegység, benne a kondikkal is ha más, tudják jól a hifisták mit okoz.
Emiatt eddig kivétel nélkül azt tapasztaltam hogy ezek a 230V-os jószágok kissé bágyadtabban, erőtlenebbül szólnak, ami mellé hozzájön egy erősebb, dörmögőbb generátorhang. Lehet hogy tévedek, de eddig ezt tapasztaltam. (fordulatszámot nem mértem :-)
Szóval 117V/60Hz!!! Leheletfinom TG hang, állat hangzás.
Erről jut eszembe hogy a leslieknél is a 230V/50Hz-es motor lassabban forog, csak eleve nagyobb éxíjtárcsával szerelték a fordulatszám visszanyerése érdekében.
M: Azért hívom Parinak, mert az van ráírva. Az enyém pl. Pari K61N
Nem hittem a szememnek. Gyakorlatilag ők megcsinálták a B3-ast. Egy az egyben!!! Amire az írták kint az okosok, hogy ma már ilyet nem lehet készíteni :-) (Beauty In B)
Érdemes megvenni a Beauty In B könyvet. A könyvesboltok árait látva egyáltalán nem drága. Egy Fenderes, Harley-s könyv többe kerül. Csak azért mert ez is alaposan benne van NAGYON sok egyébbel.
Emó nem faxnizott. Szokásos jazz 888000000, soxor ráhúzva a 4'-ast is, tehát 888800000, soxor a c3 chorus vibrátóval és mindig csak a halk, gyors third perkával. Az egészet megfejelte egy 122-es, egy 910-es kétrészes tranyós, egy saját lezlivel és két szólógitár Marshallal. Épp azért nem hallani annyira a forgást és azért olyan torz gyakran. Már 1968-ban a Nice-ban is így csinálta. A fölső custom lezlibe szokta a késeket vágni használat után. A rugós zengetőt meg dobverővel verni, ill. körömmel pengetni.
Szerintem jól kihallani a beállításokat, csak sajna olyan orgonát kell használni a bejátszáshoz, mert az egyéb típus másképp szól és bármit kísérletezgetünk, nem kapjuk a kívánt eredményt.
Niemen: L100. A fölső drawbarok a foldback hiánya miatt nem nagyon használatosak. A spinetes rockerek is legtöbbször az Emós regsiztrációt használják.
Jo lenne ilyeneket talalni a boltokbvan magyarorszagon, vagy tobbet hallani roluk!
Sajnos meg a lehengerlo Sam Paglia, vagy Capiozzo, Mike Painter-t sem sokan ismerik itthon..:-(
Pedig pl: Sam Paglia Hammond sound-ja az olyan, hogy viz fakad a foldbol, ha az megszolal! Sokan tanulhatnanak Tőle, stilust, hangzast, jatekot!