Szia. Igen, egy mechanikusnál ebben a korban nem árt évente néhány törődés. Nem vészes dolgok, de kontaktok tisztítása, néha egy-egy cső cseréje, vagy csak a csőfoglalat kontaktjavítása, esetleg pár kapcsolat újraforrasztása előfordulhat. Ámbár ennyi sokunknak belefér :-)
A Soltonod Leslie megfelelőjét Rotosonicnak hívják. Igazából az igy megfelelő eszköz. Laurensnek a teljes átalakulása előtt olyan volt a 710-es lacikája.
Az eredetikben a 15-ös mély alatt van egy dobrotor (fa/polisztirol) ami körbevezeti a méylhangot. Aztán a hetvenes években "fedezték fel" ezt a másik módszert, hogy a mély zavartalanul szól lefelé és mivel a mélynek úgyszincs erős irányítottsága, ezért egy kissé magasabb frekin dolgozó oválhangszórót forgattak pluszban még körbe. Igazából így még több a mély és van egy érezhető lenti forgás is. Végülis Laurensnek is tetszett ez a hang. Egyetlen észrevétele az volt, hogy a nagy tömeg miatt lomha ott lenn. Az autentikusság miatt azonban átépítettük az övét a hagyományosra, ami szépen teljesített a kecskeméti Rhoda koncerten.
A Soltonnak viszont, amint a képen is látható, sokkal kisebb a tömege, fürgébb. Sajnos nem hallottam, de rossz nem lehet, hiszen ott a 15-ös mély is.
Pár képadalék:
- Az első "modern" lezli, a 21H belseje. Még elektromágneses a basszushangszóró, egysebességes (tremolo/off), és egy sor nyílás van fönt. A 21H-mat most kétsebességesítem, duplamotorok megvannak.
- A 710-es lezli alja. Ott a 15-ös Alnico lefelé és egy nagy, nehéz fadobban egy oválhangszóró.
- És végül a Solton megoldása. Lényegesen könnyebb, mert a hangszóró a tengelyben forog és csak a könnyű cső adja meg a hangzás kerületét. Működik.
Mindenesetre át lehet ezt is alakítani hagyományos dobrotorossá. Motorok megvannak, tengely is, "csak" némi munka és egy dobrotor kell hozzá.
Hello Mindenkinek! Mint ahogy Tehtube tanár írta, rátettem a kezem a Viscount DB5-re! Alkalmam volt összehasonlítani a mintegy két méterre elterülő A100 hanjgával. Engem meggyőzött. Legfőbb tulajdonsága, hogy kísértetiesen hasonlít a hangja az "eredetire", másrészt mobilis, harmadrészt ha egy tonewheel-es orgonával bármi elromlik... hát akkor nekem lőttek. Őszintén szólva a karbantartása sem lenne az erősségem. Egy kérdés azért motoszkál bennem... Van egy Solton leslie-m, ami a klasszikus csövesekkel ellentétben nem kettő, hanem három hangszórón okádja a muzsikát. Nem a basszus van "megrotorozva", hanem a középsugárzó hangszóró forog a tengelye körül, a basszus gyakorlatilag áll, azaz kézen áll. A "horn" a szokásos. Ez a laci tranyós. Érdemes-e átalakítani? Érdemes-e kiszedni a közép sugárzót és belerakni egy bass rotor szettet? Vajh jobb lesz-e a hangja? Esetleg érdemes-e csövesíteni? Ha a Viscount-ot küldöm rá a csöves leslie-re, túl fogja-e vezérelni, vagy ehhez még preamp is kell? Vagy egyszerűen nyugodjak meg, és használjam a beépített digi overdrive-ot az átalakítatlan tranyós leslie-vel? Nekem kellenek azok a brutál Jon Lordos hangok.... Ki fog ez így jönni? Ha valaki tud útmutatást adni és érkezése is van erre, kérem, írja le mit gondol a fentiekről....!
Ok Nándi! Csinálok egy ilyesmi demót. A DB5 már eltávozóban van tőlem, glissandó rátette a kezét. Kissé csökkentek a kinti árak, csak a forint meg gyengült. A billentyűs verzió, a DB3 valamivel 300 alatt van. A modul valamivel 200 alatt. DB5 600 körül. Biztos van valamilyen midis billentyűzet amivel a modul jól használható, de a waterfallos billentyűs DB5, v. DB3-mal élmény játszani. Márcsak azért is, mert eleve két-hárommanuálosban "gondolkodik" Ha érdekli a srácot, forduljon hozzám. Más klóntípusok jóval drágábbak. Persze egy gazdaságosabb igazi lezliklón is emel az élvezeten :-) Ha egy elektromos gitár mögé elengedhetetlen egy gityóalap (senki nem köt gitárt otthon házihifibe :-), orgona esetében szerintem ugyanez a helyzet. Üdv, Zsolt
Tube és a többiek! Néztem volna a musikproduktive.de oldalt de az nagyon nem hanxerbótnak látszik mostanában! Egyébként egy ismerősnek keresnénk helyet kint az osztyákoknál vagy a fritzeknél ahol ócsójér lehetne megkapni Viscount DB3 vagy inkább a modulváltozatú Hammond-klón verziót. A cimbora minden áron vmi digi-klónba töri a fejét és én ezt ajánlottam figyelmébe így látatlanba/hallatlanba csupán Tube kolléga DB5 élményeire támaszkodva. Én a kis modulját olyan 200Ft körül saccolom, ti mit tudtok ez ügyben? A keyboard meg gondolom 3-400 guriga... Ellenben Tube kolléga! Mennyire lehetne megoldható hogy a DB5-el vmi hangzóanyagot felvennél CD-re a saját műlacijával álá vonalból? Egy ilyen demo Cd nem ártana postai úton ha ez részedről is kivitelezhető... ??? :) Nos? (természetesen olyan "mi-mindent tud a szerkezet" című fejezetre gondolnánk)
HATALMAS BAJBAN VAGYOK. AKI TUD LEGYEN SZIVES SEGÍTSEN!!!
ZENEKART KERESEK MÁJUS 1-RE TISZAKÉCSKÉRE. A HANGOSÍTÁSRÓL ANNYIT, HOGY 3000WATT HATALMAS SZÍNPAD + FÉNYEK. ÉN A HELYI BANDÁMMAL FELLÉPEK DE MI CSAK 40-PERCET TUDUNK.
A PROBLÉMÁM MÉG ANNYI, HOGY MAXIMUM CSAK UTIKÖLTSÉGET TUDNÉK FIZETNI.
HA VALAKI TUDNA NAKEM SEGÍTENI NAGYON SZÉPEN KÉREM SEGÍTSEN!!!
Minél előbb válaszoljatok légyszi a roxigen@axelero.hu -ra ,mert nagyon szorít az idő.
Fiuk, lanyok, Hammond kultivalok!!!
Sok sok Hammond orgonas lemez/cd erkezett a Victor Audio lemezboltba!
Ne hagyjatok figyelmen kivul! Olyan csemegek, mint pl: Groove Holmes, Jack McDuff,Rhoda Scott,Papa De Francesco, Shirley Scott,Don Patterson,Jackie Davis, Wild Bill Davis,Earl Grant,Bill Doggett, Jimmy Smith...etc
www.victoraudio.hu
Vacak analóg effekt. Mégha csöves, akkor is. a Dynacord CLS22, 222 sokkal jobb, az új Roland is, de Trambinak van egy gitárlezlije. 16, v. 18. Azt használta Hendrix bá', Klepton bá'.
Annak legnagyobb a varázsereje gitárra, de orgonára is elmegy. (oda inkább kétrotorost) Az igaziban az a jó hogy nemcsak lassul-gyorsul, hanem tényleg térben forog. Élvezeti értéke maximum!
Az érték szerintem relativ dolog , mert pl Amerikában és Canadában az Europai dolgoknak van nagyobb presztízse /BMW, MERCEDES stb./ Europában meg az
Amerikainak . Amerikai piacon Vermona szinti 900 dollár mig a Hammond szinti már
260 dollárért megvehető
nem hiszem hogy ennyivel többet ér ,hisz pl Magyarországon a vermona értéke kb 30-40 ezer FT lenne.
Saját véleményem hogy a 60-as, 70-es években Német országban készült Hammondok sokkal precizebben lettek kivitelezve, mint Amerikai társaik , semmi levegöben logó drót, semmi trehányság, nagyfokú pontosság, ami a hangzás rovására is mehet tulajdonképpen ...
Más : a 70 es évektől a Hammond lépésváltásra kényszerült, hisz az Europai orgonagyárak ontották a viszonylag jól használható,relative olcsó hordozható combó-orgonákat ,amelyek már ös "munkaállomások" is voltak/ dobgép, kiséret automatikák , stb / Válaszképpen készitettek mindenféle "csoda" dolgot, amelyből csak nagyon kevés vált igazán vintidzsé..
Igen. Egy 117V-os, 60hZ-es amerikai kissé tökösebben szól európai export testvéreinél. Nem véletlenül magasabb az áruk európában is. Pl. egy Usa C3, A100 drágább egy angol C3, német A100-nál. Pedig azok is amerikai alkatrészből szereltek össze javarészt. Szerintem a tápegységek különbözősége az ok. Nagy hifisták egy kondenzátorcsere után is egész más hangot hallanak.
Szóval az eredeti kissé jobban szól, és egy hangszerben a kissé sokaknak egész jelentős difi.
Más,
Waterfall:
- egyszer a billentyűzet formája. Valóban, a kockaféle billentyűzet stabilabb, feszesebb, jobban játszható, kissé jobb a mozgása. Jimmy Smith, Rhoda Scott gyakran egyszerre játszott jobbkezével mindkét manuálon. Ez is gondot jelent a nem waterfallal.
- másik, a vágott-túlnyúló billentyű kellemetlenül az alsó billentyűzet fölé nyúlik, ami kifejezetten akadályozza a játékot. (spineteknél kevésbé)
- harmadik, egy waterfallos Hammond önmaga jelenti, garantálja a legfinomabb kategóriát. Nemcsak játékban, de a tipikus Hammondos hangban is: , C3, A100, A101, A102, A105, A122, A143, M, M2, M3, D152, D155, Rt, Rt2, Rt3 Főleg ha még a négy perkakapcsolója is megvan :-)
Míg Laurens mester nem ment nyugdíjba, személyesen felügyelte a fejlesztést és gyártást.
Kb. 1960-ban ment nyugdíjba, utána gyorsan előhozakodtak a vágott billentyűzettel, extra percussionnal, tranyós erősítéssel, elektronikus vibrátóval, olcsóbb, egyszerűbb típusokkal. Átvették a mérnökök az irányítást.
TubE! Ennél a hozzászólásodnál akkor mi az amit leszűrhetek (mert nem egészen világos) Egy usa-beli B-3 de eu piacra gyártva (220V/50Hz) tökösebb mint a C-3 amit itt szereltek össze? Vagyis akkor csak jelent, méghozzá nem is akármit az hogy egy Hammond orig. B-3 vagy csak amolyan C3-acska A-100-acska? Vagy hogy is kell akkor érteni?
Egy kis kiegészítés még: miért is lényeges ez a waterfall mizéria? Pár éve mikor elkezdtek sample player alapú Hammond klónokat abszorválni, pl. Hammond XB2, XB1 stb. a szintibillenytűk voltak kéznél leginkább, azaz ezt kapták meg a nevezett orgonák. Miután pedig leledzik a zenésztársadalomban pár agresszívabb muzsikus is, ezek fenemód tudták csapkodni és egyúttal darabokra törni és magukat a vérzésig felsebzeni a szintimechanikákkal. Nem véletlen hát, hogy az XK2-es klón már ilyen tapasztalati tényeket figyelembe véve jött ki a régi-jó Hammondokból ismert waterfall-al. Itt ugyanis a vintage feelingen túl, még a zárt = masszívabb kialakítás is adta magát hogy nagyobb stabilitást tudjon jelenteni a csépeléshez. Amúgy kellemes húsvétot mindenkinek!
Srácok! Mielőtt még valaki utánnakérdezne itt megint a WATERFALL tipusú billentyűzetnek... Sokáig én is azt hittem hogy ez billentésileg jelent valamit. NEM! A waterfall lényege csupán annyit tesz, hogy a fehér billentyűk végei (ami gyakorlatilag farkasszemet néz a zenésszel, tehát nem a gépházban levő végződések) derékszögben "lekonyulva" mint a "vízesés" (innen az elnevezés), avagy mint a rendes zongorabillentyűk, hasáb-tömb formájúak. És nem úgy mint a szinti billenytűk amik alá be lehet dugni az ujjunkat, vagyis a "villás" végződésűek. ENNYI és semmi több!!! :)
Lord, te már tudod mi a különbség egy waterfallos és egy nem waterfallos között. Nagyon nem csak a billentyűzet! Ezekután visszafelé keresel? Posaune utolsó mondatára figyelj oda.
Kár hogy nem vetted meg azt a hordozható M3-at, ami most 56-é. Most, tuning után egyszerűen fantasztikus lett.
Egy hordozható alkalmatosságban leginkább a mai digitális klónokat javaslom továbbra is. Közelebb állnak az óhajtott szinthez.
Posaune vagyok keszthelyről. Nekem jó pár évig volt X-5 Hammondom,de igaz,hogy egy edereti 760-as leslie-vel. Szép meleg hangja volt. Tetube véleményére gondolva, talán a legjobban sikerültek egyike a tranzisztorosok közül,és a mai napig használják mert relativ könnyen szállítható,bár az alsó pedál része,no meg az egész tartó állványzat,elengedhetetlen tartozéka az egésznek.Az autóm mindig tele volt vele. Jó leslie nélkül szerintem nem kapod meg a feeling-et az x-5 -el. De lapozz vissza a forumban,Tetube részletesebben írt az X-5 ről. Régebben a tánczenészek egyik kedvenc hangszere volt az X-5 Hammond.