Hm...így már másképp fest a dolog.... Én elvinném megnézetni akkor nehogy nagyobb baj legyen.... Hibát nem ír a fedélzetije,mint "automatic getriebe"v. "automatic gearbox"...?
Köszi a választ de akkor nem érted mi a bajom !!nem mondtam hogy használom a sportgombot, söt egyáltalán nem, de nem is ez a baj, csak amikor csinálja ezt a jelenséget akkor az se müködik !! Az olajszintel pedig semmi baj annyit értek hozzá én is De lehet hogy rosszul fogalmaztam az elöbb! de azért köszönöm
Nem akarok rosszat írni,de mond már meg minek használni a "sport gombot"-tovább engedi pörgetni,de ennyi-ha nem pörög eléggé venni kell 1 hodát és az pörög 8000-ig is ha kell......? Atán meg csodálkoznk,ha kaput az automatának,mert nem tudják ésszel használni....Én ha 2xer használtam az enyémen sokat mondok...
A "hibád" azért is lehet,mert hidegben nehezen töri meg a váltóolajat a váltó....Én minden hidegíndításnál járattam min.5 percig az autót és finoman indultam el-mikor érezhetően megtörte az olajat a váltó lehetett bátrabban közlekedni....+ nézzél egy olajszintet is a váltón-az is sokmindent elárul...
Áh,nekem anno a v6 simán fölment 90-olykor még a95-re is mint a nyári melegekben és simán volt 30 fokos meleg akár 6-7 perces helyben ketyegésnél reggeli első indítás alkalmával.... Szerintem az 1.6-nál sem kéne másképpen lennie...
Ilyen hidegben szerintem az enyém is járhatna 15 percet alapjáraton, annélkül hogy megmozdulna a mutató. én általában 2-3 percig hagyom alapjáraton pöfögni mikor hideg, utána indulok el vele, majd egy 2 km után már megmozdul a mutató. Viszont az erősen nem mindegy hogy közbe be van-e kapcsolva a fűtés vagy nincs. ha bevan akkor sokkal több idő míg eléri az üzemi hőfokot, ezért én olyankor mindig inkább kabátban kucorodok a kormány mögött :-)
Segitségeteket kérném !!Nekem egy olyan problémám van az automataváltommal hogy reggel beinditom és berakom D-be akkor hirtelen ugrik egy nagyott ,utána lenyomom a gázpedált félig legalább ,és csak kb 5-6 másodperc mulva csusztatva indul el lassan ,ilyenkor a sport gombot sem tudom használni rajta majd utána megyek kb 10 km és megálok és kikapcsolom a motort és ujra inditom olyan mint ha semmi baja nem lenne gyönyörüen müködik !!!! mi lehet a baja ? Vectra B 20.16v elöre is köszönöm a válaszokat !
Egy 30 éves autónál ez talán elfogadható megoldás, de egy modern autónál szerintem kifejezetten káros, felborítja a motor hőháztartását.
A hűtő eltakarásának addig a pontig, amíg nem nyit ki a termosztát, nincs jelentősége. De legalább kárt sem tesz.
Zárt termosztátnál a víz felmelegszik 80-85 fokig, itt jön meg a fűtés. Ekkor nyit a termosztát. Helyére beáramlik a hideg víz. Újra zár a termnosztát.
Később viszont, amikor a motor bemelegedett, már kellene a menetszél a hűtőnek. Így ha nem figyelsz, túl is melegedhet.
Az enyém egy B vectra 2,5 V6 ha jól emlékszem olyan 70 környékén rakja a 4.-et, tehát 80-nál 1800-2000-es fordulat körül lehet, 100-nál van kb 2500-nél, és emlékezetem nem csal akkor 140-nél van 3000-en tehát 130-nál 2800-3000 környéke. Remélem tudtam segíteni
Pajtás , ma neked lemértem a dolgokat... Hideg motor indit , alapjáraton 14-16 perc mulva nem mentt ki a mutató a kék tartománybol. a kinti hömérséklet 0 fok. ja és a digi klima 23 fokra volt álitva 3 mas ventilátor eröségnél. Mikor elindultam egy perc mulva 80 fok volt a h.viz és nem mentt fejebb. Városi forgalomban. Nem tudom hogy ez igy ok,de nekem nálam ez a tuti , meg vagyok elégedve gyorsan bemelegit. Az volt nekem zavaró ,mikor megvettem az őszel melegebb napokon ,joval 90 fok felett volt a viz ,de igaz csak városi forgalomba. Remélem érthető voltam ...
Szerintem az ugy nagyon nem jó. Ha ott vitted ki ahol bemegy a vákumos fékrásegítőbe a tüske akkor minél hamarabb vedd ki onnan. Ott vezesd ki ahol írtam.
Biztosítékot ugye tettél a plusz akkusarutól nem messze valahová? Nagyon fontos!!
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy bekötöttem az erősitőt, szól is meg minden, csak a bekötésnél nem tudom jól jártam-e el. djkoxi tanácsára a fékpedál környékén kutatta annak érdekében, hogy hol tudom kivinni az autóból 12v-os kábelt az akksi felé, és most miután már beszereltem, most olvasom pontosan, hogy djkoxi azt irta hogy a fékpedál FÖLÖTT menő csoportkábel gumidugója enged annyit hogy ott kössem. Én meg konkrétan a fék pedál gumidugójánál vittem ki a pedált. Ez mennyire gáz? A gimudugot nem is tudom 100%-osan visszarakni. Ez mennyire gond?
Enyém benzin/LPG üzemű X16XEL. Köszi a tippet, kipróbáltam, és hideg volt még a vízcső mikor úgy nagyjából a kék rész tetejét súrolta mutató. Csak azért voltam zavarban mert már több helyről is hallottam hogy 90 fokon kell lennie télen-nyáron a vizhőfoknak, az lenne a "normális"..
Szerintem sincs semmi baj attól hogy 80-85fok között ingadozik.Nekem is ezt csinálja valamié.Adiig míg nem megy tartósan 80alá addig...De mondjuk a kartonpapírt nem ajánlom!:P
Nekem egy kartonpapír van hűtő elött kb olyan 1/3-át tarartam el vele így jól müxik télen mert amugy nekem is nehezen melegedne be ! Szerintem normális dolog!
Milyen motorod van, benzines, vagy diesel? Nálam a diesel azt csinálja, hogy hosszabb városi üzemben, ahol folyamatosan 50-60-al haladok 5-ben alapjárathoz közeli fordulatszámon, simán visszahűl a víz 80 fokig. Kíváncsiságból megálltam, és megnéztem a hűtőhöz menő csövet, és hideg volt. Vagyis elzárt a termosztát.
Ez ilyen, nehezen melegszik be, kevés a motor hulladék hője. Reggel, mikor indulok, jó 10 km után jön ki a mutató a kék tartományból (addig 2000 fölé nem pörgetem), utánna gyorsítok 100-ra, onnan viszont pillanatok alatt felmegy 83-ig a mutató.
Neked is ezt ajánlom, reggel vagy hosszabb állás után indulj el, és menj egy pár km-t. Figyeld a mutatót, és amikor már elmozdult a kékből, de még 80 fok alatt van, állj meg és nézd meg a hűtőhöz menő csövet. Ha langyos-meleg akkor baj van, termosztát csere mielőbb. Ha hideg a cső, akkor semmi gond. De így látatlanban azt mondom, semmi gond az autóddal.
Emberek, valaki tudja hogy a cdr 500 as rédio hátulján van rca kimenet,vagy hogy a csudába tudom rákötni a mélynyomó erösitöt?! vagy esetleg a c sorrol kell levezetni??? Ja és a parkoló ör az jol végzi a munkát !!!!
Akadt egy kis problémám: Az autóm vizhőfokával valahogy nem vagyok megelégedve, mióta tél van. Országúton folyamatos 80-90-100as temponál épp hogy karcolja a (mutató szerint) 80 fokot, aprócska motorfék, vagy lejtő hatására már azonnal lekúszik a 80as jelzés alá. autópályán ilyen gondok nincsenek, 120-130nál kb 85 és 82 között szokott lenni, kinti hőmérséklettől függően. De az nekem gyanús hogy nagyon gyorsan lehűl, ha motorfékkel gurulok. Viszont reggelente nem melegszik be lassan, így nem gyanakszom kapásból a termosztátra. Valakinek tipp? Vagy ez így normális? (bár nem rémlik hogy tavaly is ennyi időt töltött volna az a mutató a 80 fok alatti részlegen...)
Hja és mégegy: VeciV6! Sikerült rákérdezni hogy van-e szerelőbarátodnak elfekvőben fényszórómosója?
Meg kell mérni azt a töltést, sürgősen. Ha alapjáraton eléri a 14 V-ot, és magasabb fordulaton sem megy 14,5 fölé, az tökéletes.
Hosszabb, hideg időben való állás ki szokta hozni a gyengélkedő akksikból a bajt, ha több éves az akksid, akkor csere, mert többször is meg fog szivatni!
Amugy ha tudod előre, hogy hetekig fog állni a kocsid foleg hidegben, akkor érdemes kivenni és meleg helyre vinni az akksit.
Sziasztok! Van egy 2002-es kombim Z16XE motorral.A következő a hibajelenség:normál városi közlekedésben a motor elkezd rángatni,nem reagál gázadásra,alapjárat(már amikor van)egyenetlen dadogós,nehezen indul,sokadik forgatásra nagy nehezen beröffen,de nem pörög fel.Tegnap kezdte,úgy tűnik,hogy üzemmelegen csinálja.Gyorsan szervíz(ma délután),Tech2 fordulatszám jeladót ír.Valaki járt már hasonló cipőben?Megrendeltem a jeladót kb. 10 rongy+szerelés.Vélemény?Függetlenül a Tech2-től lehet más a hiba oka? Köszi a válaszokat!Beszámolok majd az eredményről,holnapra ígérték a jeladót.