Keresés

Részletes keresés

Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.24 0 0 16463
Tudtommal még nem volt akkor meg a vasút, csak építették, ezért volt a _vonatpótló_ busz (megelőlegezve), de lehet, hogy félre voltam tájékoztatva. /a/
Előzmény: Carpy (16459)
Carpy Creative Commons License 2006.10.23 0 0 16462
"Jó, hanyagoljuk el a falvakban megjelenő közlekedési akadályokat!"

Jó :) Akkor hanyagoljuk el az előző hozzászólásomat is :)

"Mi van a másik végével, ami az esetek egy jó részében város? Még csak ne is Szeged nagyságú legyen, álltam én már Polgárnál és Hajdúböszörményben is majd egy órát dugóban... "

Én meg álltam már Sármellék-Balatonszentgyörgy között is egy órát "dugóban", mégse jutott esezmbe, hogy a párhuzamos vasútvonalra személyvonatokat álmodjak. Pedig de szívesen vonatoznék arra egyet!
Na de nem várom el, hogy ezt valaki (az egész ország) megfizesse nekem.

Komolyra fordítva:
Igen, vannak torlódások a városokban. A vidékiekben is. Az éjszakai, torlódásmentes menetidőhöz képest akár 5-10 perc menetidő-növekedés is lehet. Például szeptember 1-jén, amikor mindenki először viszi a gyereket a suliba kocsival. Máskor csak 2-4-6 perc a jellemző. A következő 20 évben se lesz ez több 10-15 percnél, de a buszokat (vonatpótlókat is) ki lehet ebből emelni, buszsávval, folyosóval, stb.
Ugyanakkor a városi torlódás miatti menetidő-veszteség többszörösét lehet megnyerni eljutási időben pusztán azáltal, hogy a vonathoz képest a buszok jobban feltárják a kiinduló és céltelepülést is.
Szóval, ha kérhetem, a városi dugókat, mint a mellékvonalak megmentőjét, felejtsük el. Mondjatok jobb érvet. Ha tudtok.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16442)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.10.23 0 0 16461
Jót kuncogtál, jót kuncogtál. Lőcsére tényleg csak "búcsú" alkalmával megy vonat. Akkor viszont van is rajta utas! :) Márha jó az idő...
Előzmény: Carpy (16460)
Carpy Creative Commons License 2006.10.23 0 0 16460
Ali, még ezen az egyáltalán nem vidám napon is mosolyra tudtál fakasztani.

Ez volt a legjobb:
"Két teherautó frontális ütközését nem lehet elhárítani a rendszer pontatlansága miatt, de egy egyvágányos vonalon a szembemenesztés így is kiküszöbölhető."

Ez igaz. Viszont a kormány tekerésével elkerülhető a baleset. Próbáld ezt meg vasúton...

Jót kuncogtam azon is, hogy az évente kétszeri búcsú miatt kell a vasút a faluba...

Ha ezek komoly érvként merülhetnek fel, ráadásul a Te tolladból, akkor igazán ki lehetsz fogyva a valódi érvekből.

Viccnek jó, de ha kérhetem, ne komolytalankodjuk el a témát.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16431)
Carpy Creative Commons License 2006.10.23 0 0 16459
Miskolc-Bp autópálya:
"különjárat és személygépkocsi... eljutás a budapest környéki torlódások miatt lassúbb, a vasútnál"

Az eljutás aligha lassabb, legfeljebb a menetidő több. De az se igen.
Nem kéne már örökké túlmisztifikálni a budapest-környéki torlódásokat.
Meg egyáltalán, mi köze ennek a vicinális topichoz?

"Egyébként analógiaként rögtön beugrott a tanácsod, miért induljak a korai busszal Tsukubából: ugyanúgy a közutak befulladása és a menetidő órákkal történő megnövekedése miatt."

Hogy jön a vicinális topicba Tokió elővárosi közlekedése??

És látod, ott is kell a busz, a vasúttal párhuzamosan. Aki nem időre megy, hanem kényelmesen akar utazni, az buszozik, aki időre megy, az vállalja a kényelmetlenebb vonatot.


Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16427)
424 009 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 16458

 Miért, mit láttál a 153-on?

 Kiskőrösön voltak kitérő cserék, azt tudom, de feljebb is lenne valami!?

Előzmény: erebusz (16444)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.22 0 0 16457
Hát Mátramindszenten csatlakozik a vágány, pontosabban egy szemmel látható nyomvonal, ami ki sem látszik a gazból, és annak a mélyén valószínűleg ott lapul valami sínféle...
Gázos! De az oldalon (amit lejjebb ajánlottam) ott van kép.
A 84-es pedig igenis jó forgalmú.
Tegnap a Kál-Kápolnáról 9.02-kor induló vonat egy Bz+Bzx kocsi volt, de alig fértem fel rá.
A pálya 60-80 Km (Kisterenye felé 40-50), és arrafelé szinte nincs is út. Télen jó lehet ott buszozni.
Meg is érdemli azt a haladékot. Sőt, nem is kéne megszüntetni.
Sok a turista arrafelé mindig!
Sőt, én 1-2 olyan vonalat láttam eddig, amire én is talán fejet hajtanék.
(Utóbbi időben szinte minde hétvégén kiugrom valamerre),
Legközelebb terveim szerint Eger-Putnokra, és Kőrösnagyharsányra is megyek.
Előzmény: papifan (16454)
papifan Creative Commons License 2006.10.22 0 0 16456
A Kál-Kápolna-Kisterenye vonalról azt hallottam,
hogy kapott egy év haladékot.
Előzmény: papifan (16454)
RIKA424 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 16455
Bozót.
Előzmény: papifan (16454)
papifan Creative Commons License 2006.10.22 0 0 16454
Milyen állapotban van a Mátranovák-Homokterenye pálya?
Távlati terveim között szerepel annak bejárása.
Előzmény: Törölt nick (16453)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.22 0 0 16453
Nem is tudtam, hogy 49-esen már fel vannak jobbrészt szedve a sínek!
Továbbá jártam 84-esen, és láttam, hogy Mátranovák-Homokterenye felé igen nehéz lesz majd megldani a különvonatot, mert a természet már nagyon sokat visszavett belőle.
Nagyon szomorú!!
(Ajánlom nektek:http://www.vasutallomasok.hu/)
smith Creative Commons License 2006.10.21 0 0 16452
A 151-en már szoktatják a népeket a helyzethez. Ma a 201-es bözönke döglése miatt a 33716/33711 gumikerekű volt, a kanyarból a 90 perc késéssel érkezett a csatlakozásukat ilyenformán mulasztó utasokkal, és mivel az egy szem a jv.-t is meg kellett várni, a 33718-hoz 45 perc késéssel indult, az alábbi konfigban.
manhattani Creative Commons License 2006.10.21 0 0 16451
Mi van, mindenki ment a 20-asba? :-)))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16450)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.21 0 0 16450
"Vagy lehet, hogy valaki .. izé.. szóval támogat hátulról?"

A "póziciókat" a 20-ban vitassátok meg! :)

/a/
Előzmény: manhattani (16449)
manhattani Creative Commons License 2006.10.21 0 0 16449

> Gyártanak õk mindent Fehérváron. Aki vonatot rendel tõlük azoknak vonatot.

OFF:

Na, milyen jó kis ipari technológia szakértõvé váltál. Látjátok, milyen hasznos, ha valaki olvassa a vasúti topikokat?

Ööö…

Vagy lehet, hogy valaki  .. izé.. szóval támogat hátulról?

ON

Előzmény: RIKA424 (16448)
RIKA424 Creative Commons License 2006.10.21 0 0 16448
Gyártanak ők mindent Fehérváron. Aki vonatot rendel tőlük azoknak vonatot.
Előzmény: Hentes2 (16447)
Hentes2 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16447

Az Ikaruszban is raknak össze offtopic járműveket. Ahelyett, hogy vonatokat raknának össze, a francba...

Üdv: Hentes

 

Előzmény: kis59 (16445)
nidsz Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16446

Ez valóban így volt/van .átlag 40 km/h a pótlóbuszok menete.az igazi kárvallott Fürged lett, ahová napi kétszer megy csak vpótló ami fele annyi idő alatt ér oda (20 perc) mint a napi 8 busz (35 perc).

Magyarkeszi, Nagyszokoly és Iregszemcse gumivasúthoz jutott, ők tehát jól jártak.

Páriba is bejár a vonatpótló, onnan Nagykónyi azonban hosszabb idő alatt érhető

el a kerülő út miatt.

és tetszenek ezek a használtan vett Man-ok és Mercik.szerintem kényelmesek.

 

áááááááá:távoli hang de meghallom:))most futott be vmiféle vasúti jármű Tamásiba,

valszeg M43, jött a cukorrépás vagonokért:))

Előzmény: v_peti (16413)
kis59 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16445

A buszhívőknek:

A Mercedes buszok jó részét Törökországban gyártják (szerelik össze). Ennek a gyárnak magyar beszállítója is van (volt) - karosszéria-elemek, melyből teljes hátfal elemet nálunk hegesztettek össze. Mostani helyzetet nem tudom, mert 5 éve nem vagyok már a cégnél.

F.

erebusz Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16444

Mielőtt megölitek egymást verbálisan :-O szeretnék megkérdezni valamit! Mi a fenét csinálnak a 153-ason??? Pályaépítési munkák?????  Én azt hittem nagyívben lesz@rják a halállistás vonalakat, erre ez. Most tényleg EGY HÓNAPra újítják fel???? Vagy esetleg valaki tud valamit, amit én nem???

orangutan Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16443

Licitálhatunk itt egymásra, hogy kinek hosszabb a sikerült nagyobb késést átélnie buszon/vonaton*, az a baj, hogy mindenképpen szubjektív lesz. Nincs a kezünkben megbízható statisztika, vö. miért 14 percet késik az IC, és még véletlenül sem 16-ot - biztos lesz a Volánnál is valami ehhez mérhető turpisság. Ennek hiányában pedig a személyes élményeinkre hagyatkozhatunk, ami sok mindennek nevezhető, de reprezentatívnak nem.

 

Ugyanígy el lehet vitatkozgatni azon, hogy melyik közlekedési eszköz mennyire kényelmes - Te a buszon leszel rosszul, nekem tökmindegy csak guruljon, de ismerek olyant, akinek akkor kell bekészíteni a zacskót, ha menetiránynak háttal kap helyet, amire lássuk be, hogy nagyobb az esély vonaton, mint buszon.

 

A falutól messze fekvő vasútállomással szembeállíthatjuk a zsákfalvakba bekóválygó buszt - erről mondjuk be lehetne gyűjteni az adatokat, sz.i.b. távolsága a v.á.-tól kontra menetidők.

 

A konkrét kérdésedre válaszolva: ha benézel a 100-120-as vonalak topicba, hát ott is úgy néz ki, hogy szinte mindennap "dugó" van, a lehető legváltozatosabb okokból késnek a vonatok nap mint nap, éppen csak a napfolttevékenység nem szerepelt a zavaró tényezők között. Eddig. Igaz, az nem mellékvonal, habár a vicinális eredeti definíciójába talán bele is férne.

 

* Az én rekordom 11 óra késés vonattal 190 km-en, igaz, akkor a busz vsz. el sem indult. Ezt meg leginkább egyik cégnek sem írnám a számlájára, én voltam a hülye, hogy akkora hófúvásban elindultam (1987 január). Mentségemre legyen mondva, hogy egy napi hideg élelemmel készültem:)

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16442)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16442
A kiindulás a dugókról szólt, bár nem véletlenül tettem utószóba, mert nem éreztem központinak a problémát. Jó, hanyagoljuk el a falvakban megjelenő közlekedési akadályokat! Mi van a másik végével, ami az esetek egy jó részében város? Még csak ne is Szeged nagyságú legyen, álltam én már Polgárnál és Hajdúböszörményben is majd egy órát dugóban... /a/
Előzmény: orangutan (16440)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16441
Mit kellett volna mondanom? Szerinted helyénvaló a vasútbarátokat a saját fórumokon hőbörgőknek nevezni? /a/
Előzmény: orangutan (16437)
orangutan Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16440

Egy kis faluban évente hány napon van rendezvény?

 

Nem ez a kérdés, hanem hogy egy busz útvonalán fekvő falvakban összesen hány ilyen rendezvény van.

 

Megjegyzem, ezeket többnyire nem csúcsidőben tartják, hiszen akkor még a rendezvényre hivatalos vidám közönség nagyja ott ül a buszon.

Előzmény: gabor144 (16433)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16439
No, igen, a fejlődés tagadhatatlan. Azért én még emlékszem olyan hazautazásra fiatalabb koromból, hogy a szerelvényt néha már érezhetően meg-megtaszajtotta a hóvihar, míg a közúti közlekedés egyszerűen leállt. Sajnos a MÁV napos időben is tud 14 perces IC késést produkálni, de az általam használt vonalon legalább kiszámíthatóan, tudok tervezni vele. :) :( /a/
Előzmény: orangutan (16438)
orangutan Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16438

Hóakadályokról, felhőszakadásról, ködről és ónos esőről még nem is beszéltünk.

 

"A rendkívüli időjárási körülmények miatt [leesett 2 centi hó - a szerk] a vonatok közlekedésében kisebb, 10-20 perces késések előfordulhatnak." K.I.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16436)
orangutan Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16437

egy BV tiszt stílusában

 

Én is megkérlek, hogy a személyek minősítgetésétől tartózkodj. Egy ideje nyugi volt a topicon ilyen szempontból...

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16435)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16436
Hát sátoros ünnepnek kell lenni legalább kétszer tavasszal és ősszel is, aztán nagyobb esküvő is lefoghatja az utat (hajjaj!), ezen kívül újabban gazdatüntetés is lehet minden évben. Hóakadályokról, felhőszakadásról, ködről és ónos esőről még nem is beszéltünk. Annyi minden megeshet egy 5 méter széles aszfaltcsíkon, ami a főutca... /a/
Előzmény: gabor144 (16433)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16435
Carpyval mi régebben csináltunk pár dolgot, neki akkoriban is megmondtam, hogy kb. 30 perc menetidő az a plafon, amit az olyan utasok is eltűrnek, akiknek a busz egyébként kényelmetlen. Ezzel nincs baj. Nem is értem, miért kezdett Carpy a távolsági járatok terjesztéséről beszélni, de ezt az elfajulást aratta vele. Vasútbarát lehet, hogy csak 1% van, én ezt is túlzásnak tartom, de olyan, akinek a vasút kényelmesebb, mint a busz, sokkal több. Attól, hogy a többség nem tiltakozik (amit Carpy hőbörgésnek minősített, egy BV tiszt stílusában), attól az a megoldás még nem JOBB, mint amit felvált. Márpedig határozottan jobbnak értékelte az általa képviselt megoldást. (Olyan ez, mint amikor a vizsgán a prof azt mondja, hogy a vizsgázó megérdemelne egy négyest, de neki a statisztikák miatt kettest kell adnia. Jó ez így, vagy még harcol tovább és akkor meg is bukhat? A legtöbb hallgató nem fog "hőbörögni", csak magában kíván az illető végbelébe egy váltóvasat, s csak páran mernek továbbmenni, az a pár meg nem fogja a célul kitűzött statisztikát rontani. Ez a geci döntéshozók egyik aranyszabálya, csak tegyük hozzá, általában nem mondják meg, hogy valójában mennyit ért a teljesítmény. Lásd képi ábrázolásban itt!)

"Az utóbbbi időben ez a topic egy leegyszerűsített buszpártiak - vonatpártiak vitájává kezd válni, holott különböző utazási igények vannak, amelyek közül egyesekre a busz, másokra a vonat a kedvezőbb megoldás."

Ahogy István Gyuri is írta. A higgadt véleményekkel nincs gond.

/a/
Előzmény: gabor144 (16432)
v_peti Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16434
De arrafelé van. Ha lenne ITF és napi 8 vonat, akkor a Jakab taxi Almamellékről bevinné mindkét helyre az embereket, igény esetén akár napi 8-szor is. És az összmenetidő rövidebb lenne a mainál. Almamellékre is.
Előzmény: Carpy (16415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!