Tudtommal még nem volt akkor meg a vasút, csak építették, ezért volt a _vonatpótló_ busz (megelőlegezve), de lehet, hogy félre voltam tájékoztatva. /a/
"Jó, hanyagoljuk el a falvakban megjelenő közlekedési akadályokat!"
Jó :) Akkor hanyagoljuk el az előző hozzászólásomat is :)
"Mi van a másik végével, ami az esetek egy jó részében város? Még csak ne is Szeged nagyságú legyen, álltam én már Polgárnál és Hajdúböszörményben is majd egy órát dugóban... "
Én meg álltam már Sármellék-Balatonszentgyörgy között is egy órát "dugóban", mégse jutott esezmbe, hogy a párhuzamos vasútvonalra személyvonatokat álmodjak. Pedig de szívesen vonatoznék arra egyet! Na de nem várom el, hogy ezt valaki (az egész ország) megfizesse nekem.
Komolyra fordítva: Igen, vannak torlódások a városokban. A vidékiekben is. Az éjszakai, torlódásmentes menetidőhöz képest akár 5-10 perc menetidő-növekedés is lehet. Például szeptember 1-jén, amikor mindenki először viszi a gyereket a suliba kocsival. Máskor csak 2-4-6 perc a jellemző. A következő 20 évben se lesz ez több 10-15 percnél, de a buszokat (vonatpótlókat is) ki lehet ebből emelni, buszsávval, folyosóval, stb. Ugyanakkor a városi torlódás miatti menetidő-veszteség többszörösét lehet megnyerni eljutási időben pusztán azáltal, hogy a vonathoz képest a buszok jobban feltárják a kiinduló és céltelepülést is. Szóval, ha kérhetem, a városi dugókat, mint a mellékvonalak megmentőjét, felejtsük el. Mondjatok jobb érvet. Ha tudtok.
Ali, még ezen az egyáltalán nem vidám napon is mosolyra tudtál fakasztani.
Ez volt a legjobb: "Két teherautó frontális ütközését nem lehet elhárítani a rendszer pontatlansága miatt, de egy egyvágányos vonalon a szembemenesztés így is kiküszöbölhető."
Ez igaz. Viszont a kormány tekerésével elkerülhető a baleset. Próbáld ezt meg vasúton...
Jót kuncogtam azon is, hogy az évente kétszeri búcsú miatt kell a vasút a faluba...
Ha ezek komoly érvként merülhetnek fel, ráadásul a Te tolladból, akkor igazán ki lehetsz fogyva a valódi érvekből.
Viccnek jó, de ha kérhetem, ne komolytalankodjuk el a témát.
Miskolc-Bp autópálya: "különjárat és személygépkocsi... eljutás a budapest környéki torlódások miatt lassúbb, a vasútnál"
Az eljutás aligha lassabb, legfeljebb a menetidő több. De az se igen. Nem kéne már örökké túlmisztifikálni a budapest-környéki torlódásokat. Meg egyáltalán, mi köze ennek a vicinális topichoz?
"Egyébként analógiaként rögtön beugrott a tanácsod, miért induljak a korai busszal Tsukubából: ugyanúgy a közutak befulladása és a menetidő órákkal történő megnövekedése miatt."
Hogy jön a vicinális topicba Tokió elővárosi közlekedése??
És látod, ott is kell a busz, a vasúttal párhuzamosan. Aki nem időre megy, hanem kényelmesen akar utazni, az buszozik, aki időre megy, az vállalja a kényelmetlenebb vonatot.
Hát Mátramindszenten csatlakozik a vágány, pontosabban egy szemmel látható nyomvonal, ami ki sem látszik a gazból, és annak a mélyén valószínűleg ott lapul valami sínféle... Gázos! De az oldalon (amit lejjebb ajánlottam) ott van kép. A 84-es pedig igenis jó forgalmú. Tegnap a Kál-Kápolnáról 9.02-kor induló vonat egy Bz+Bzx kocsi volt, de alig fértem fel rá. A pálya 60-80 Km (Kisterenye felé 40-50), és arrafelé szinte nincs is út. Télen jó lehet ott buszozni. Meg is érdemli azt a haladékot. Sőt, nem is kéne megszüntetni. Sok a turista arrafelé mindig! Sőt, én 1-2 olyan vonalat láttam eddig, amire én is talán fejet hajtanék. (Utóbbi időben szinte minde hétvégén kiugrom valamerre), Legközelebb terveim szerint Eger-Putnokra, és Kőrösnagyharsányra is megyek.
Nem is tudtam, hogy 49-esen már fel vannak jobbrészt szedve a sínek! Továbbá jártam 84-esen, és láttam, hogy Mátranovák-Homokterenye felé igen nehéz lesz majd megldani a különvonatot, mert a természet már nagyon sokat visszavett belőle. Nagyon szomorú!! (Ajánlom nektek:http://www.vasutallomasok.hu/)
A 151-en már szoktatják a népeket a helyzethez. Ma a 201-es bözönke döglése miatt a 33716/33711 gumikerekű volt, a kanyarból a 90 perc késéssel érkezett a csatlakozásukat ilyenformán mulasztó utasokkal, és mivel az egy szem a jv.-t is meg kellett várni, a 33718-hoz 45 perc késéssel indult, az alábbi konfigban.
Ez valóban így volt/van .átlag 40 km/h a pótlóbuszok menete.az igazi kárvallott Fürged lett, ahová napi kétszer megy csak vpótló ami fele annyi idő alatt ér oda (20 perc) mint a napi 8 busz (35 perc).
Magyarkeszi, Nagyszokoly és Iregszemcse gumivasúthoz jutott, ők tehát jól jártak.
Páriba is bejár a vonatpótló, onnan Nagykónyi azonban hosszabb idő alatt érhető
el a kerülő út miatt.
és tetszenek ezek a használtan vett Man-ok és Mercik.szerintem kényelmesek.
áááááááá:távoli hang de meghallom:))most futott be vmiféle vasúti jármű Tamásiba,
A Mercedes buszok jó részét Törökországban gyártják (szerelik össze). Ennek a gyárnak magyar beszállítója is van (volt) - karosszéria-elemek, melyből teljes hátfal elemet nálunk hegesztettek össze. Mostani helyzetet nem tudom, mert 5 éve nem vagyok már a cégnél.
Mielőtt megölitek egymást verbálisan :-O szeretnék megkérdezni valamit! Mi a fenét csinálnak a 153-ason??? Pályaépítési munkák????? Én azt hittem nagyívben lesz@rják a halállistás vonalakat, erre ez. Most tényleg EGY HÓNAPra újítják fel???? Vagy esetleg valaki tud valamit, amit én nem???
Licitálhatunk itt egymásra, hogy kinek hosszabb a sikerült nagyobb késést átélnie buszon/vonaton*, az a baj, hogy mindenképpen szubjektív lesz. Nincs a kezünkben megbízható statisztika, vö. miért 14 percet késik az IC, és még véletlenül sem 16-ot - biztos lesz a Volánnál is valami ehhez mérhető turpisság. Ennek hiányában pedig a személyes élményeinkre hagyatkozhatunk, ami sok mindennek nevezhető, de reprezentatívnak nem.
Ugyanígy el lehet vitatkozgatni azon, hogy melyik közlekedési eszköz mennyire kényelmes - Te a buszon leszel rosszul, nekem tökmindegy csak guruljon, de ismerek olyant, akinek akkor kell bekészíteni a zacskót, ha menetiránynak háttal kap helyet, amire lássuk be, hogy nagyobb az esély vonaton, mint buszon.
A falutól messze fekvő vasútállomással szembeállíthatjuk a zsákfalvakba bekóválygó buszt - erről mondjuk be lehetne gyűjteni az adatokat, sz.i.b. távolsága a v.á.-tól kontra menetidők.
A konkrét kérdésedre válaszolva: ha benézel a 100-120-as vonalak topicba, hát ott is úgy néz ki, hogy szinte mindennap "dugó" van, a lehető legváltozatosabb okokból késnek a vonatok nap mint nap, éppen csak a napfolttevékenység nem szerepelt a zavaró tényezők között. Eddig. Igaz, az nem mellékvonal, habár a vicinális eredeti definíciójába talán bele is férne.
* Az én rekordom 11 óra késés vonattal 190 km-en, igaz, akkor a busz vsz. el sem indult. Ezt meg leginkább egyik cégnek sem írnám a számlájára, én voltam a hülye, hogy akkora hófúvásban elindultam (1987 január). Mentségemre legyen mondva, hogy egy napi hideg élelemmel készültem:)
A kiindulás a dugókról szólt, bár nem véletlenül tettem utószóba, mert nem éreztem központinak a problémát. Jó, hanyagoljuk el a falvakban megjelenő közlekedési akadályokat! Mi van a másik végével, ami az esetek egy jó részében város? Még csak ne is Szeged nagyságú legyen, álltam én már Polgárnál és Hajdúböszörményben is majd egy órát dugóban... /a/
No, igen, a fejlődés tagadhatatlan. Azért én még emlékszem olyan hazautazásra fiatalabb koromból, hogy a szerelvényt néha már érezhetően meg-megtaszajtotta a hóvihar, míg a közúti közlekedés egyszerűen leállt. Sajnos a MÁV napos időben is tud 14 perces IC késést produkálni, de az általam használt vonalon legalább kiszámíthatóan, tudok tervezni vele. :) :( /a/
Hát sátoros ünnepnek kell lenni legalább kétszer tavasszal és ősszel is, aztán nagyobb esküvő is lefoghatja az utat (hajjaj!), ezen kívül újabban gazdatüntetés is lehet minden évben. Hóakadályokról, felhőszakadásról, ködről és ónos esőről még nem is beszéltünk. Annyi minden megeshet egy 5 méter széles aszfaltcsíkon, ami a főutca... /a/
Carpyval mi régebben csináltunk pár dolgot, neki akkoriban is megmondtam, hogy kb. 30 perc menetidő az a plafon, amit az olyan utasok is eltűrnek, akiknek a busz egyébként kényelmetlen. Ezzel nincs baj. Nem is értem, miért kezdett Carpy a távolsági járatok terjesztéséről beszélni, de ezt az elfajulást aratta vele. Vasútbarát lehet, hogy csak 1% van, én ezt is túlzásnak tartom, de olyan, akinek a vasút kényelmesebb, mint a busz, sokkal több. Attól, hogy a többség nem tiltakozik (amit Carpy hőbörgésnek minősített, egy BV tiszt stílusában), attól az a megoldás még nem JOBB, mint amit felvált. Márpedig határozottan jobbnak értékelte az általa képviselt megoldást. (Olyan ez, mint amikor a vizsgán a prof azt mondja, hogy a vizsgázó megérdemelne egy négyest, de neki a statisztikák miatt kettest kell adnia. Jó ez így, vagy még harcol tovább és akkor meg is bukhat? A legtöbb hallgató nem fog "hőbörögni", csak magában kíván az illető végbelébe egy váltóvasat, s csak páran mernek továbbmenni, az a pár meg nem fogja a célul kitűzött statisztikát rontani. Ez a geci döntéshozók egyik aranyszabálya, csak tegyük hozzá, általában nem mondják meg, hogy valójában mennyit ért a teljesítmény. Lásd képi ábrázolásban itt!)
"Az utóbbbi időben ez a topic egy leegyszerűsített buszpártiak - vonatpártiak vitájává kezd válni, holott különböző utazási igények vannak, amelyek közül egyesekre a busz, másokra a vonat a kedvezőbb megoldás."
Ahogy István Gyuri is írta. A higgadt véleményekkel nincs gond.
De arrafelé van. Ha lenne ITF és napi 8 vonat, akkor a Jakab taxi Almamellékről bevinné mindkét helyre az embereket, igény esetén akár napi 8-szor is. És az összmenetidő rövidebb lenne a mainál. Almamellékre is.