Hammondbeat ez az új, kevésbé hallgatott adó a Hammond Organ Plus by leslieoverdrive mellett. Ebben inkább a 60-as évek beat, korai rockos korszakának orgonavirgás számait játszák, több esetben pattogós Lp-ről átmásolva.
Na itt hallottam többször is a Peddlerset. Nincs meg a tripla LP-t tartalmazó dupla cd-n. Pedig az egyik legjobb szám tőlük. Nagyon húzós.
Az a muris, hoy most épp a Leslie Overdrive-től megy a Crosstown Traffic feldolgozás itt a Beat-en.
Ja, van egy harmadik rádió is a 365-ön, de az határeset: Theatre Organ Replay. Nekem nagyon tetszik. Régi, nyekergős, inkább fúvós meg ősöreg egyéb elektromos orgonákkal esztrádzenét játszanak, szólóban. A lezliféle tremoló szinte mindig jelen van. Tiszta 20-as, 30-as évek.
Roy Phillips es a Peddlers???:-)) A legnagyobb cool Hammond zene!!!!
Milyen ado ez Cső koma, az a szam megvan nekunk, ilyet nem lattam a harom meglevo albumon?? Milyen lemez az? Az anyjat....
Másnak nem volt olyan észrevétele, hogy az előadóktól (általában és régen) a legjobb számok nem a könnyebben hozzáférhető LP, CD-ken vannak? Olyan Peddlersek szólnak a Hammondbeat-on, Wah-os A100-al (Tell The World) hogy csak kapkodom a fejem.
Megtörtént Magyarország első komoly Hammond szív-agy átültetése. Harangozó Misi mostmár keni-vágja a nagy Hammondokat is :-)
Ajjaj! Biztos kihagyom, ugyanis akkor lesz a Művészetek Palotájában az Újra Megszólal, a régi elektromos hangszerek bemutatója, koncertekkel egybekötve, mint írtam róla korábban, sőt viszek is egy "csokitortát".
De, azért jobban szól Motion Sound-dal féllezli volta ellenére is az XB.
Soxor leírtam már, egy billentyűsnek ugyanolyan joga van a saját alapjához mint egy gitárosnak, ahol ez evidencia. (Viszont többször hallottam gitárzenekart alap nélkül játszani, hogy csak bedugták a dzsekkjeiket a stageboxba. Ha jó zenészek voltak, így is jól szóltak)
Egyből előny a lezlinél, hogy egy külön, önálló dobozból szól, ráadásul a MS hangkarakterét igencsak a 147-es akusztikájához igazították. Crossover=800Hz
1: egy vacak monitor, vagy egy kis billentyűkütyü helyett a MS lényegesen jobban szól, még a lezlitlen szintimódban is, csak alul, kétutasan.
2: azért egy csöves előfok szépen vastagítja a hangot, akár torzításig vezérelhetően.
3: az a magastölcsér tényleg forog, mégha méret/súlycsökkentésből kisebb körívet is jár be mint a nagytölcsér
4: A dobrotor effekt is megteszi.
5. mindezt belülről kimikrofonozottan és összekeverve ki a külső PA-ba, nagyon jó hangzást ad.
Az XB-k hangját is lényegesen javítja. Persz az előbbiekből a legtöbb bármilyen lezli esetében érvényes.
Érdekes, hogy nem mindig megy a tallózás->feltöltés->kép szövegbe húzása többeknek. Volt hogy nekem sem. Max 512 kb képméretet enged, de 640/480-nál nagyobbat nem.
Még mindig Suzuki... :) Viszont ügyesen tekeri a srác, és szépen pörögnek a Motion Sound lacik a háttérben. Ha jól emlékszem, valakinek közületek volt/van egy Motion Sound KBR-M-je (tehtube mesteré a 3D-s verzió, azt tudom). Hogy pörög? Jó a szund?
A fenti linken, még a Leslie alól is kiszólt az XK-2 jellegzetes hangja, ami teljesen megegyezik az XB-1-ével. Szerintem 1222 €-val nem szólna jobban az XB-1, a KBR-M-mel.
Az elmúlt bő egy évben szépen megsokasodtak a Hammondos házivideók:
Joey 1-2, Rhoda 1-2, Dennerlein, Mike Sponza Band, Főnix 1-3
Az az érdekes, hogy pár előadótól jön egyre több. Joey 4, Rhoda 8, Smith 3, Dennerlein 6. Pedig úgy megnéznék egy Holmes/McGriff párost, Earl Grantot, Daviseket...
En inkabb megvennem az LP-t, ha esetleg Neked nem kell mar igy hogy bedigizted.
Szolj ha elado... Earland-tol nekem vagy 15 lemezem van, esetleg tudok cseret is adni....
Újabb darabbal gyarapodott a Charles Earland gyűjteményem! Ha valakit érdekel, készítek róla biztonsági másolatot szívesen :) Fincsi kis blueslemez, LP-ről bedigizve 192-es mp3-ba. (Muse MR5156)
Sziasztok. Egy kis ízelítő a szeptember 9-i régi elektromos hangszereket bemutató napból. Egy zanzásított Hammond ismertető, ami a kiadványban foxerepelni:
HAMMOND ORGONA
Laurens Hammond (1895-1973) a Cornell University egykori hallgatója, későbbi neves villamosmérnök már 1920-ban feltalálta a világ akkori leghalkabban ketyegő zsebóráját és a máig használatos, vörös és zöld lencséjű, térbeli hatású 3D szemüveget is. Hammond Clock Company nevű cégével évekig egy sajátos bridge kártyajátékautomatát gyártott, amelyből a korabeli leírások szerint több mint tízezer példányt adott el. Hammond nem tudott zenélni, így talán érdekes, hogy összes szabadalma közül pont a „tonewheel-organ” nevű elektromos hangszertalálmánya tette világhírűvé. Egy kisméretű, de különleges hangzású elektromos orgona megalkotásának ötletét a közeli templom orgonistájától vette, aki a kísérletek során is sokat segített Hammondnak megtalálni és kidolgozni a legmegfelelőbb hangszíneket. A szinkronmotorral meghajtott közös tengelyen forgó, kilencvenegy darab fogazott szélű, pénzérme nagyságú „hangkerék” keltette indukció hatására, az elektromágneses hangszedők segítségével, négy kilométer hosszúságú kábelrengeteg közvetítésével szólalt meg az elektromos orgona. Hammond az Amerikai Találmányi Hivatalban 1934. január 19-én „Electrical Musical Instrument” néven jegyeztette be új hangszerét. 1935-ben a „Model A” nevű hangszert már sorozatban gyártották, amelyet az „E” változat, majd az úgynevezett „spinet organ” követett. 1937-ben „novachord” néven egy 169 elektroncsövet rejtő, brutális hangszert épített, amely azonban túlzottan komplikált szerkezete miatt különösebb sikerre nem számíthatott. A Hammond Organ Company 1955-ben mutatta be legendás „B-3” majd „C-3” modelljét, amelyek már perkusszív hangok megszólaltatására is képesek voltak. A „touch response percussion control” valóban forradalmasította az orgonajátékot, így az új hangzás már nemcsak a jómódú polgári családokat és a templomi orgonistákat, de egyre inkább a világhírű jazz muzsikusokat is érdekelte. Hamarosan piacra dobták azt az „A-100” modellt, amely hangversenyünkön is megszólal. A kétszer öt oktávos billentyűzethez húzóregiszterek is tartoztak, melyekkel az alaphangot és annak felhangjait lehetett változtatni, keverni. A könnyebb játék és a gyorsabb hangszínváltás elősegítésére inverz színű hangszínváltó billentyűkapcsolókkal két állítható regisztercsoportot és kilenc rögzített beállítást lehetett kiválasztani. A két oktávos lábpedál, a dinamikus hangerőpedál, a mechanikus vibrátó és a koppanó-lecsengő hangot generáló „percussion” egészítette ki az orgona jellegzetes hangját. Ha a Hammond orgonáról beszélünk, nem szabad elfeledkeznünk Don Leslie-ről (1911-2004) sem, aki az orgonák hangzásához nélkülözhetetlen, a hangot forgató, lebegtető kétrotoros hangszekrényt kísérletezett ki és épített meg. A hangszerhez kötődő önálló műfaj legnagyobb előadói, Wild Bill Davis, Jimmy Smith, Jack McDuff, Booker T.Jones, majd az őket már a rock korszakában követő tanítványaik, mint Keith Emerson, Jon Lord, Rick Van Der Linden legendává tették a Hammond orgonát, amely napjainkban ismét reneszánszát éli.
Fogarasi János
Fogarasi János 1935-ben született Budapesten. Külföldi rádióadókat és egykor féltett hanglemezeket hallgatva már az 1950-es években elhatározta, hogy ő is jazzmuzsikus lesz. Hosszú felkészülés után az 1960-as évektől kezdve egyre gyakrabban lépett fel koncerteken és jazzklubokban is. Pege Aladár együttesében zongorázott, majd rövid ideig megfordult olyan ismert beatzenekarokban is mint a Metro vagy a Mini. 1974-1980 között a Csík-Fogarasi-Jávori Trió tagja volt, majd 1980-tól az Olympia együttesben játszott Horváth Charlie-val. 1983-1990 között az Atléta Trió tagja volt, 1990-től napjainkig zenetanár. Magyarországon a Hammond orgona talán egyetlen hiteles előadójaként tartják számon.
Van egy Modern Drummer 2003 felvételem. Ott is a legjobb a szemüveges, könyvelőféle fazon.
Igen, láthatóan jól érezte magát a hangzásnak is köszönhetően Joey. Nincs úgylátszik hozzászokva hogy így a fülébe szóljon, meg hogy lássa is.
Kissé túlsúlyos a művészúr. Sajna ez azért már behatárolja a játékát. A szólókban még kiengedi magát, de az intróknál, kíséretek során, tehát többnyire a bal tenyere tövével támaszkodik az alsó manuál fakeretére és úgy basszusozik egy pici láb rápuffogtatással. Szünetben meg már jobbkézzel is támaszkodik az orgona szélére.
Nehezére esik igencsak a mozgás. Érdemes összevetni a "csinos :-)" Jimmy Smith-el, Tony Monacóval.
Mivel az emberek 99%-a nem ismeri a Leslie-t, márcsak azért is érdemes "bemutató üzemmódban" elhelyezni. És valóban így néz ki jól.
Szobában, ahol visszaverődik a hang, én is a falsarok felé forgatom a hátulját, mert úgy egyenletesebb a forgás. Előre fordítva túl agresszív már.
Színpadon azonban ahol messze vannak a falak pont az ellenkezője áll fenn. Előre elvész a hangja, hátulról nem veri vissza semmi. Megfordítva dupla hangerejű és hátulról meg maga a réselt dobozfal veri előre a hangot. És így egyenletes.