Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Sziasztok! Elkezdtem a próba szorást 1 kis helyen a Noch szivacságyazat mellett, szerintetek nagyon elüt a kavicsok mérete vagy hagyhatom így, még nincsen lerögzitve, de még átlesz ködölve kicsit ugy már egész jónak fog tűnni. Itt van pár kép. Üdv!
Az asztal mérete 82,5 x 205 cm. Szegmens terepasztalnak készül, lesz folytatása.
A faramuci mérete a gyomrában lévő hurokfordító miatt alakult így.
Önmagában is játszható modul lesz. A hegyvidéki állomásról lemegy a szerelvény aszint alá és ott egy hurkon keresztül /amiből csak egy viaduktnyi rész látszik/ megfordulva visszajön. Az állomáson a mozdonyt leaksztva újra a szerelvény elé lehet állni és mehet az egész előről.
"sziklák réseibe is tégy imitáltan bokrot és füvet"
1. Mindegy a sebesség. Magam a lassabb, élethű tempó híve vagyok, de a gyerekek néha végigzúzzák az ICE-t max sebességen. Ezzel együtt sem történt siklás soha...
2. Olyan siklásra sem emlékszem, ahol bármelyik gördülő cucc elfeküdt volna -- ergo a felsővezetéktartó oszlopoknak sincs ilyen sincs "megfogó" szerepe, bár ez még elvben előfordulhat a jövőben.
Szerintem a viadukt beépítése nagyon jól sikerült!
Ha csak a sziklák színével nem vagy megelégedve, de a formájukkal igen, akkor próbálkozhatnál átfestéssel, nem gondolod?
Most azzal kísérletezem, hogy valódi kődarabokat építek be az asztalomba szikla gyanánt -- egy ideje már igyekeztem olyanokat gyűjteni erdei kirándulások során, amik formában és színben is jók lehetnek...
Szerintem királyul néz ki, de a kép lehetne élesebb, vagy csak a megvilágítás miatt van lehet... ?:(
Gyerekkorom óta mindig vágytam a villanyvasút modellre, de sosem kezdtem el, mert sajnos nincs hova tennem... :(
Gratulálok, nagyon szép élethű a munkád megszórod némi növényzettel és még királyabb lesz meglásd a sziklák réseibe is tégy imitáltan bokrot és füvet, hisz a hegységen is vannak a valóságban... :)
Ja, lenne egy kérdésem mekkora asztalt építesz vagy építetted, mert még nem néztem visszáb a hozzászólásokat és beszélgetéseket, ezért nem tudom boccsi... :)
Amúgy van egy jó 20 éves elképzelésem nekem is, még egy régi Magyar Filmben láttam, hogy a kis srácnak, fel lehetett hajtani a falra a terepasztalt, a hely hiányt így meg tudnám oldani Én is, csak valami hidraulikus dolog kellene hozzá, talán a régi autóm hátsó kombi ajtajának a hidraulikája meg is tenné... ?:)
De gondoltam arra is, hogy ne kelljen lepakolgatni majd a szerelvényeket és az elmozduló terep tárgyakat, mint pl. az autókat, így nem felhajtható lenne, hanem a mennyezetre lehetne felhúzni... :)
Na, majd egyszer csak, talán erre is lesz még időm és pénzem, hogy megvalósítsam, addig is álmodozom tovább... :)
Ha olyan a pályád, amit nem bír a kurzkupplung, vagy csak úgy szétakadnak a modellek, és nem sűrűn csereberéled a szerelvényen belül az összetételt, akkor megoldás lehet a fix kapcsolat.
Sajnos én évek óta - a mai napig - a szőnyegen vagyok kénytelen pályát összerakni.
(Tudom, tudom : ez "gyilkosság" a modelleknek - tervezem is a terepasztalt...)
NODE : nekem még a szőnyegen is gyakran előfordul kisiklás - pl. : ha három szerelvény megy egyidőben három egymástól független dilikörön, és vmelyiknél az egyik (személy)vagon szétkapcsolódik. Nem mindíg veszem észre, így a következő körben már a saját mozdonya löki ki - persze ráborítva a szomszéd vágány(ok)ra.
Szerencsére Nálad a pálya legnagyobb része "földnyelvszerűen" egy vágányos, de vannak azért váltókörzetes helyek is.
Szóval - pótkérdéseim :
1. Milyen maximális sebességgel futnak a modelljeid ? (Természetesen nem valódi sebességértékre - sokkal inkább a szabályzó gombjának állására - gondolok a "MAX"-hoz képest.)
2. Ha esetleg mégis kisiklik a szerelvény - pl. váltókörzetben - a felsővezeték oszlopai adott esetben jelenthetnek némi "megfogást" a leesés ellen ?
a./ Eleinte volt némi para, de ha a pálya jól meg van építve, rögzítve, vízszintezve, kanyarban enyhén túlemelve, akkor nem fordulhat elő siklás. Nyílt pályán, kanyarban, vagy ahogy írtad "magas töltés mellett" nálam még SOHA nem fordult elő siklás -- váltónál elvétve igen, de váltót meg nem rakok "veszélyes" helyre. (A próbamenetek során egyébként kipárnáztam a pálya alatti részt, ha mégis tragédia történik, akkor legalább "puhára essen", de ahogy montdam, ez is túlbiztosításnak bizonyult...)
b./ Igen, felhúzott szedővel mennek a villanygépek -- az alagutak ki- és bejáratánál az áramszedők "ki vannak futtatva", azaz a nem látható helyeken nincs felsővezeték.
Jó lenne nagyobb képeket találni róla, így elég nehéz kitalálni, de két tippem azért van.
Ez mindenképpen egyenáramú, alacsonyabb feszültségű felsővezetéket modellez ( 1,5, vagy 3 kV ). Szűkítve a kört, ilyen típusú kereszttartók nekem Hollandia, illetve Franciaország területéről rémlenek. A franciáknál viszont az 1,5 kV-os hosszlánc máshogy néz ki általában ( 3 hosszanti vezeték van: a munkavezeték és a tartósodrony között is van még egy, amihez a munkavezeték van rögzítve ).
Illetve H0e esetében használható még ilyen a különböző svájci keskennyomközű vasutak fölé is..
Szóval tippem szerint a képen látható oszlop lehet Sommerfeldt gyártmányú ( csinálnak holland, vagy svájci keskennyomközű vasúthoz is oszlopokat ), illetve tippem szerint lehet akár a kevésbé ismert JV Caténaire termék is.
Sgítségeteket kérném az alábbi dologban:-a fotón látható felsővezeték tartó oszlopok vajon milyen gyátmányúak lehetnek?Anyaguk réz,a lelógó tartok hosszirányban állíthatók,a vezeték felső kapcsolódása egy szigetelőhőz kapcsolódik.Válaszotokat előre is köszönöm!!!Üdv: Gábor
A lábazati szigetelő az valóban kemény és ragasztható anyag. Az eredeti kérdésben viszont a parketta alá való szigetelő anyagról volt szó. Én ott a habanyagúra gondoltam. Viszont most ebben a pillanatban esett le hogy tényleg van belőle olyan változat is ami jó lehet. Az a zöld színű bordázott hátuljú. Ezért vagyunk sokan, hogy egymás elszólásait kikorrigáljuk:-)))
Az xps az egy viszonylag erős anyag,a homlokzati hőszigetelések lábazati része készül abból.Biztos nem hullámosodik nagy mértékben és jól ragasztható.Szerintem habszivaccsal próbálkoztál.