Aztán persze akármilyen komolyan nyomom itt a szöveget, el ne hidd, hogy tényleg értek hozzá :)) csak be akartam linkelni a videót, mert tetszett :))) Ha igazán belegondolok én sem tudom mi köze van a dugattyú alatti rész tömítettségének a felső rész sűrítéséhez (ami aztán tényleg gyűrű meg hengerfej meg gyertyamenet tömítettség függő). Főleg akkor, ha nem működik a motor, csak rácsatlakoztatnak egy nyomásmérőt. Akármennyire jól elősűrít a forgattyúsház, ha később az átömlővel együtt a kipufogó csatorna nyitva van, egyből lecsökken légkörire a nyomás szóval mondja meg más, mert már én is kíváncsi vok
A Colortest pedig a vágyam lett. Nekem hasonló retro találmány cuccból sajnos csak a Superfilt van...
Ahham! Mostmár értelek titeket!Nem gondoltam volna... Azt hittem a lényeg az h a gyűrű jó legyen aztán már meg is van a jó kompreszio!Nagy melo szimeringet cserélni? Kőarcu!Csomag megvan már?:) Üdv JAWA_Mustang
Ha kopottak a főtengelyen lévő szimeringek, a dugattyú nem tudja megfelelő mértékben elősűríteni a forgattyúsházba beszívott keveréket. Ha ott csökken a nyomás, a dugattyú feletti hengerrészben is csökkenni fog. kis videnyót
A szimmering úgy szól bele a kompresszióba, hogy nekem szar szimmeringel kb. 3,5 bar volt mérve a kb. 8 helyett, amennyinek lennie kéne. Szar volt az alapjárat, semmi ereje nem volt a motornak, 1-esben is sokáig kellet csúsztatni, hogy elinduljon, aztán amikor teljesen ráengedtem a kuplungot, 10-20 méter után lefulladt. Szóval a főtengelyszimmering az egyik legkritikusabb része a motornak.
hellosztok! Igen neked írtam h már útban van!sztem meg is kellene már érkeznie!nem?:) én 80 kilo vok lehet az a baj azért nem megy 13assal 3.ban! 12est kellene kipróbálni!az lehet éppen jó!na mindegy!hellosztok! ja és kristof210!h lehet h a tiéd megy 3asban is 13assal?hány kilo vagy?:Dv mi van a motorodban? ja és még egy kérdés h h szól bele a szimering a kompresszioba? üdv
13-assal a 2-est 45-ig ki lehet húzni, ha úgy veszzük itt a második sebességgel megy anynit mint a folytot verzió, tehát lehet a 3.-ikba gyenge de az már úgyis csak bónusz. De nekem harmadikba is elég jól húz, mondjuk nem vagyok egy túl nagy termetü ember szóval nem kell sok súlyt vinnie a gépnek. :)
sajna ritka mint a fehér holló.a vaterán is csak a doboza meg pár tartozéka van meg.Az enyém is családi örökség :D Amúgy itt írnak róla,és vannak képek is: http://www.freeweb.hu/bodgabo/gepesz/2t/colortest.html
Ma kipróbáltam a régi jó Colortest gyertyát a Mustangba.Úgy tűnik valami nem süti mert alapjáraton és teljes gáznál is narancssárga a fénye,azaz túl dús a keverék.Bár előtte be kéne melegíteni,na majd legközelebb.Aki nem ismeri a Colortest-et,annak elmondom hogy egy üvegszigetelőtestű gyertyáról van szó,amit anno idehaza gyártottak.Van hozzá egy hosszabbító vezeték,ezt rá kell csavarozni a gyertyára,a másik végét meg bedugni a gyertyapipába.betekerni a gyertya helyére.Utána ráhúzni a periszkópot a gyertyára.Beindítani a motort.Majd beállítani a tükröt hogy lássuk a fényt.(tulajdonképpen az égéstérben levő égést látjuk közvetlenül)ha világoskék akkor szegény a keverék,ha sötétkék akkor minden oké,ha meg narancssárga akkor meg dús a keverék.
Na végre kiégettem a kipuffogót. Végülis gázolaj híján grillbegyújtóval próbálkoztam meg gázpákával, de nem volt eredményes. Úgyhogy végülis nagynehezen kiszedtem a belét, raktam egy jó kis tüzet az üdvaron és felé akasztottam, majd az üres dobot is felakasztottam a tűz felé a végével lefelé és olyan szépen kiégett minden, hogy csuda. Ráfért már, mert meggy nagyságú kokszdarabok is voltak benne, amik az ütögetéstől váltak le, de volt olyan is, ami a könyökön nem fért ki, úgyhogy végén csak elégett.
helo Nem kell itt égetni semmit a kipuffon.lehet nem találjátok meg az anyát a dob végében mert olyan mocskos?? Na a végében találtok egy 6os anyát azt lecsavarjátok ezután a 2 kiálló csövecskét ovatosan megszoritva 2 kombináltfogóval megfogva ki lehet huzni a dobbol egy 5 cm hosszú vég részt. Ezután arról az oldalról ahol a könyök belemegy egy 6os kemény rugós anyagot ami kb80-100cm hosszú bele kell lógatni a dobba és a dobba van 9 lyuk (vagy 8) amit lámpával megláthattok ha belevilágitotok egyik lyukba ami 8mm átmérőjű beleteszitek a 6 os gömbvas végét .Érezni kell mikor beletalál a furatba a gömbvas.ha ez megvan csak ütögetni kell a gömbvasat ami ki tol egy kb 20cm hosszú furuja részt.Miután ez is kijön a dobba marad az a 9 lyukú (vagy 8) rész egy olyan 25-30 cm hosszú tőcsavarral.Ezután ami kint van esetleg megégethetitek de én csak jól lepucoltam, ami bent van a dobba azt meg csak jól lekapargattam azzal a hosszú 6 osgömbvassal meg rongyot nyomtam bele és azzal fémtisztára kitörölteem belülről a dobot.Arra figyeljetek milyen irányban jön k a furulya mert azt forditva is be lehet tenni de nemtudom a hatását. Ha vki jó hangot akar a mustangra akkor elég az is ha tiszta a dob ,hogy kiveszi a dob végéből azt az 5 cm hosszú véget,majd a tőcsavarra rádug egy 5cm es csövet és ráhajtja az anyát.Ettől szép mély hangja lesz (azért mert nincs fent a vég).
Nem hasznos, de már csak a téma miatt: Tyer még a 229-es hozzászólásában megadott egy linkeket, ahol a Mustang gyári teljesítmény adatai szerepelnek. Ha ezt tudjuk és ismerjük a főtengely-kuplung, a váltó sebességfokozatai és a első-hátsó lánckerék áttételi arányának adatait + a súlyunkat motorral együtt + még néhány adatot, akkor egy kis programba betáplálva megjósolhatjuk, hogy mennyivel tudunk menni és hogy fogunk gyorsuln. A Mustang teljesítmény görbéje: A Mustang gyorsulása 13-as és 11-es első lánckerékkel: Lehet látni, hogy a 13-as lánckerékkel bár a végén egy nagyon kicsivel többet fog menni végre, a görbe laposabb, azaz szarabbul gyorsul egy idő után a 11-eshez képest. Le lehet tesztelni persze mindenféle áttételi arányt a progival, de motorozva megérezni persze sokkal jobb (vagy rosszabb :))
benzint höö, azt inkább ne :) én vicceskerdem vele anno, egy komár szivarkipufogónál, raktam bele fél deci keveréket, elétartottam a gyufár a kipuffnak, akkorát kilőtt, leégette a kezemről a szőrzetet :o) Ha a króm nem számít, én fogtam, beraktam az egészet dobkályhába 2 percre, majd kivettem :)kiraktam a hidegre (mert télen csináltam) és picit megkalapáltam a kipuff illesztéseinél, a két varratnál alul, fölül, hogy ne horpadjn be oldalt :) Ha a krómot meg akarod rajta hagyni, akkor ne égesd, fogj egy iylen üvegmosó kefét, oylan mint a wc kefe, csak kisebb, valami erős mosogatószerrel, vagy valamilyen szerrel mosd ki, csak a hangtompítót dobd be tűzbe, szerintem elég azt égetni.
Értem, de tudtommal a gázolaj nem szívesen gyullad meg szimpla nylítlángtól. Benzin nem jó? Vagy az túl robbanékony ehhez? Esetleg petróleum? Az nem olyan illékony, mint a benzin.
KIPUFOGÓ KIÉGETÉSE Bár sokan mondják, én nem a disznó perzselőre tenném a voksomat, hanem: Rongy, gázolaj, rakéta porszívó (vagy hőléfúvó). Ebből már ki is lehet találni mit fogunk csinálni. Gázolaj betölt (vigyázat, olyan kis kipufba mint a mustáré szerintem 2-3 dl BŐVEN elég kell legyen. Namost a rongy segít begyújtani. Ha meggyulladt, megvárjuk hogy stabilan égjen, majd üzembe állítjuk a fúvó berendezést. A bőséges levegő ellátás hatására a hőmérséklet erősen nő, míg a dobban lerakódott olajkoksz végre begyullad. Innentől óvatosan a dologgal, lehet érdemes visszaenni a levegőből, mer a dob így is simán vörösen izzik, mi meg azér nem fémet önteni akarunk. Ha jól csináljuk, akkor kb olyan mint egy mini sugárhajtómű... süvít, és nagyon meleg van mellette. Éredemes nem a szomszéd felé fordítani, mert a füsthatás az bizony megközelíti egy komolyabb hőerőműét... ha kiégett, levegő leáll, megvár míg kihül, aztán neki lehet látni a krómozás romjainak rendbehozatalához. ENNYI
Na ezt a kiégetést amúgy hogy szoktátok csinálni? Próbáltam gázzal, de nem jó, a könyökön nyomattam be, a könyök szépen fel is melegedett, a dob végén meg jött ki a füst, de maga a dob nem volt valami meleg. Vagy oxigént kéne még bele nyomni, hogy ne fulladjon be a gáz, ha beledugom az égőfejet a könyökbe, vagy valami más módszer kell (a könyököt valami barom ráhegesztette a dobra).
Neked is csak azt tudom javasolni, hogy mérjél kompressziót, mert ha valahol szökik (leginkább főtengelyszimmeringnél esélyes), akkor szar az egész, nem lesz ereje a motornak.
Pedig a szimmering az egyik legkritikusabb rész kompresszió szempontjából! Egyik lényeg, hogy jóminőségű legyen a szimmering, mert amit először vettem a motoros boltban, az elég gagyi volt. Hidraulikus préssel sem bírtam rendesen benyomni a helyére, pedig tiszta volt a csapágyház is, a szimmering is, olajjal is kentem, mégis valahogy benyomódott a közepe, szar volt az egész. Aztán faterom hozott csapágyboltból jóminőségű szimmeringet, sokkal masszívabb, szilikonszerű a tapintása, a peremei szépen legömbölyítve, úgy ment be a helyére, mint a kisangyal. Ma elvileg indítás lesz, kíváncsi vagyok! Nem mértem, de úgytűnik most elég jó a kompresszió.
Mikor hazahoztam a mustangot,annyira el volt tömődve a dobja hogy elöl,a könyök és a dob csatlakozásánál jött ki a füst :D pedig a segédmotor változatnál jó hosszan benne van a dobban a könyök.A hangtompító minden furata el volt dugulva,szerintem évek óta.