Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
Én személy szerint tudtam hogy volt egy ilyen gázolás Zeltwegben, de így képen még nem láttam. Bambi rábaszott keményen. Amúgy nem véletlenül ugráltak ott őzek, hiszen a klasszikus Zeltweg szép alpesi környezetben volt, fenyvesek voltak a pálya szélén.
Most hirtelen végeztem itt egy kis önkritikát, úgy látszik hogy nem nagyon akar menni ez a fórum, akármire változtatom a nevét. Úgy tűnik hogy ilyen társalgásra nem sok igény van, csak az "ezt vettem", meg a "kell mert ritka, vagy az lesz"és hasonló felületes meg üres dumára van igény. Pedig nem lenne jó ha felsülne ez a fórum.
Bocs hogy nem reagáltam, de én sem voltam most gépközelben. Amúgy meg nem is tudtam volna a választ, csak abban vagyok biztos hogy Johannson Ferrarija.
Amúgy meg szeretnék nektem Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánni, pihenjetek, és vigyázzatok a kalóriákkal. :-)
Én már a hétfőt várom különösen, motorostúra van kilátásban, egy kölcsön 750-es Bandit lesz alattam. :-) De még lehet hogy meg tudom fűzni az uncsimat hogy tesztelhessem hosszabb úton a 750-es Gixxer-jét. =)) Remélem jó idő lesz, az igazság az hogy nem valami bíztatóak az előrejelzések.
Hát igen, ekkoriban már leszállóban voltak, még Senna hozott egy kis örömöt a házuk tájára, aztán leves sajnos...
Chapman egy korát megelőző zseni volt. A T88 elutasítása viszont megváltoztatta az F1-hez való hozzállását. Úgyérezte nem érdemes tovább nagy ötleteket áldozni ennek a szakágnak...
Pár nagyon jó felvétel az egykor használt Monza-i "teknőről". 60'-as évek elején beszüntették itt a Forma1-es futamokat, mert már az akkori mércével mérve is veszélyes volt. Azóta érintetlen a pálya, meghagyták az utókornak. Hátborzongató élmény lehet sétálgatni ezen a részen. Jó lenne egyszer elzarándolokni ide. Vagy Reims-be, vagy az Avus-ra............
Még évekkel ezelőtt létrehoztam magamnak egy Youtube csatornát, kedvencekbe elraktároztam jó néhány videót, lehet van közte olyan ami érdekel titeket. Link:
Jó kis írás! :-) Igen, láthatóak a különbségek. De az is mennyire szembetűnő hogy a cockpit hogy előre volt tolva. Hát ekkor a Lotus már csak árnyéka volt önmagának...... 60'-as, 70'-es évek voltak az ő korszakuk. Colin Chapman nagy fej volt, remek gépeket álmodott meg.
Ma alig dolgoztam valamit, mert egésznap ezt a szart kutattam annyira idegesített:
A Lotus '81-es éve a következőképpen nézett ki
A szezont Essex Lotus néven kezdték Elio de Angelis (#11) és Nigel Mansell (#12) pilótákkal.
Az első három versenyen az 1980-as autó továbbfejlesztett változatával azaz a Lotus 81B-vel álltak rajthoz. Közben folyamatosan próbálkoztak az új forradalmi autó a Lotus 88 (ikerkaszni) elfogadtatásával. Ez mivel nem sikerült az első három forduló után sem a 4. fordulóra Imolába el se mentek.
A soron következő 5. futam a Belga Nagydíj volt és ez volt a Lotus 81-es utolsó futama és egyben Nigel Mansell első dobogója.
A 6., Monte Carlo-i futamtól a szintén új Lotus 87-est kezdték használni, ami nem volt egy igazán sikeres konstrukció (a szezon hátra levő részében összesen egyszer ért célba az idényzáró futamon Nigel Mansell alatt a 4. helyen).
A Francia nagydíjon megjelent a JPS mint szponzor de a névbe nem kerültek még bele.
A 88-as típust sem adták fel és Chapman a módosított Lotus 88B verzióval próbálkozott mégegyszer a Brit Nagydíjon. Ám az autót ott sem engedték használni.
A Brit Nagydíjnak még egy jelentősége van, hogy ettől a futamtól hivatalosan is JPS Team Lotus lettek, megint...
A francia versenytől kezdve folyamatosan egyre jobban teret nyert az autókon a JPS reklám de végül csak az utolsó előtti kanadai nagydíjra lett fekete-arany teljesen mindkét autó.
Ugyanakkor megjegyezném, hogy mint a konfigurációkban mind a dekorokban szinte versenyről versenyre eltérések voltak a két autó között.
Megpróbálom érzékeltetni képekkel is a változásokat :)
Azóta hogy tegnap olyan elismerően írtál az RBA McLaren-ekről, erősen gondolkodom rajtuk. És ez úgy van mint pl. az Altaya, hogy csak plexi vitrin, vagy van külön papírdoboz is? Tudnál lőni képet róluk?
Igen, ha jól tudom az Essex dohánygyár becsődölt vagy mi. Ott már azt a kort élte a Forma 1, amikor keményen a lóvé diktált, vége volt a garázsmesterek korszakának már régen. És a Ford DFV V8 Cosworth motorok is az utolsókat rugták, mert nem tudtak lépést tartani a turbóval. De még így is a mai napig a legeredményesebb Forma 1-es motor, ami ráadásul 1967-től 1985-ig szinte teljesen ugyanaz volt, csak a löketteret zsugorították egy kicsit, meg a lóerő nőtt 405-ről olyan 520 körülire ha jól emlékszem. Nagy idők voltak.
Nem is olyan messze innen, skizofrén "barátunk" már megint bizonygatja hogy az annyi az nem annyi. Esküszöm annak fizetnek érte. Mekkora bölcsességeket nyomnak ott hozzáértő emberek. :-) Már megérte megnézni az a topikot, jókat röhögtem.
Igen, hát ez a Martinis dekor egyedül álló, mert csak '79-ben volt ilyen az autó. Utána '80, '81-ben ESSEX volt a fő támogató és 82-től lett újra a John Player Special.
Itt megjegyezném, hogy a '81-es autó(ko)n (a szezon vége fele) már megjelent újra a John Player Special felirat. Egyenlőre úgy tudom csak Mansellén.
Bár a 81-es szezon amúgy is elég összevissza volt a Lotusnál autók terén.