Keresés

Részletes keresés

takarito Creative Commons License 2006.05.17 0 0 747

Lukács 2,25:

És ímé vala Jeruzsálemben egy ember, a kinek neve Simeon volt, és ez az ember igaz és istenfélõ vala, a ki várta az Izráel vigasztalását, és a Szent Lélek vala õ rajta

 

Ha Simeont igaznak nevezi a Biblia, akkor te kétségbevonod az Úr sokkal nagyobb szolgáinál hogy igaznak nevezzem őket?

 

Mindenki hazug tenálad?

 

Előzmény: CSerfa (742)
Domestos Creative Commons License 2006.05.17 0 0 744
Hát ez elég szétesett lett! Beszívtál tán?
Előzmény: Törölt nick (741)
CSerfa Creative Commons License 2006.05.17 0 0 743

A szeretet nem múlik.

Ami múlik, nem szeretet, hanem képmutatás, tök értéktelen.

Ha te fenyegetsz, hogy múlik, egyik nickeden szeretsz, másikon nem, akkor nem szeretsz.

Stb.

Ne légy tele ellentmondással.

 

Én becsületesebb vagyok, mert nehezen mondom, hogy szeretek valakit, de úgy vélem, rendkívül hűséges vagyok ebben.

 

El meg nem kapssz semmiben :DDD

Fogalmazások rám nem hatnak, akárhogy forgatod a szót. Megesett, hogy tévedtem, és azt be is ismertem, műszaki, meg tudományos dologban így megy ez.

Hitbeli dologban nem tévedtem még, igaz, csak kevés dologról beszélek, és könnyű dolgom van általában (mire jutunk, szoktam mondani, ha a Biblia igaz).

Szóval, ha azt mondod, szeretetedet nyilvánítod felém, és így emberségesebb vagyok-leszek, ezzel nem kaptál el, mindig is ilyen voltam, és ilyen is maradok. Akkor is, ha nem nyilvánítasz felém semmit. Én más hiten levők, meg hit nélküliek között élek és dolgozom, és jól megvagyok velük. Én vagyok az egyik legnépszerűbb tanár iskolánkban (tavaly második lettem). Stb. Mondom, ha te valami jó, vagy kellemes tulajdonságomat észreveszed, nem kaptál el, ha te felfedezed, még nem te váltottag ki, nevelted ki bennem. Ne is ábrándozz ilyenről, mert úgysem megy, e fórumon (írtam nemrég valahova) kevés részem mutatkozik meg, ha te felfedezel ebből valamit, még nem te hoztad létre.

 

Amúgy, mintha fenyegetnél. Az pedig nem jó dolog, mert én sokkal komolyabban veszem a fenyegetést, és ha elhatárolom magam tőled, úgy gondolom, messze a legállhatatosabb vagyok ilyesmiben, ha egy határon túl mész, onnantól olyan leszek, mint a racsni, csak távolodhatunk, de közelebb semmit nem kerülünk (amíg csak meg nem győződöm arról, hogy már lehet, de ilyenre még sosem volt példa e fórumon). Lásd, fenyegetésre fenyegetés, és tudd, én nagyon komolyan veszem.

 

CSerfa

Előzmény: Törölt nick (741)
CSerfa Creative Commons License 2006.05.17 0 0 742

Mondom, tény, hogy a Biblia egyet sem mond igaznak azok közül, akiket te annak mondtál. Érted? Józsi bácsi az utca végiben sem igaz attól, hogy te annak mondod, és olykor vétkezik, de nem mindig. Mikor hagyod abba a hülyeséget? Nem érted, hogy tény, hogy a Biblia egyet sem mond igaznak azok közül, akiket te annak mondtál? Ilyen nehéz ezt belátni? Ilyen nehéz azt mondanod, "tévedtem"?

Ejnye, takarito, de nehéz felfogásod van!

Minek vitázol addig komoly dolgokról, amíg ilyen elemi dolgok sem mennek neked?

 

CSerfa

Előzmény: takarito (740)
takarito Creative Commons License 2006.05.17 0 0 740

Ha a hamis bíró is cselekedhet olykor igazul,

 

akkor az igaz ember is vétkezhet olykor.

 

 

 

Előzmény: CSerfa (738)
CSerfa Creative Commons License 2006.05.17 0 0 739

Takarito, ezek, amiket mondasz, egyszerűen nem igazak. Ez tény.

Hagyd már abba ezeknek az ismételgetését, nincs igazad, és kész.

(Én nem fogom állandóan mondani, most erre jártam, és kedvem volt.)

 

CSerfa

Előzmény: takarito (737)
CSerfa Creative Commons License 2006.05.17 0 0 738

Dávid olykor hamisan cselekedett. Sokszor pedig igazul. Nem volt tökéletes, nem vot igaz ember (ezzel szemben van, aki igaznak van említve a Bibliában).

Takarito, ha te ilyesmiket nem értesz, minek foglalkozol nagyobb dolgokkal? Ez elemi lenne, és ez sem megy neked?

Ahogy az sem, a hamis bíró, így a hamis ember is ítélhet igazul olykor? Jézus is példázta, ezt se tudod? Ejnye!

A te nagy bajod, hogy azt reméled, a te természetes (és elég fogyatékos) igazságérzeted egyenlő Isten igazságával. Pedig sok dologban meglehetősen különböztök. Te csak szokj le szépen, hogy azt tünteted fel igazságnak, amit te annak vélsz. Tanuld csak meg szépen azt a szót, szerintem, és tisztességgel alkalmazd! Nagy hibád, hogy nem teszed, hogy általános igazságnak tünteted fel, amit csak te vélsz annak! Szokj le erről, mert így komolytalan vagy, nem lehet mondanivalódat komolyan venni.

 

CSerfa

Előzmény: takarito (734)
takarito Creative Commons License 2006.05.17 0 0 737

A topicot mégegyszer át kellene nézned, számtalan helyen találsz magyarázatokat a következőkre.

 

1. Senki nem állította, hogy a szívből nem jönnek a jó vagy gonosz gondolatok.

Viszont állítottam, hogy a szív és az elme közösen felelő a jó vagy gonosz gondolatért

 

2. A gonosz kívánság nem egyenlő minden kívánság gonosz voltával.

 

3. A Mózesi törvények érvényessége régen megszünt. Új szövetség van érvényben, keresd azt ne Mózes előírásai között.

 

4. Péter sem egy Jézus tanítása szerint élő gyülekezetet hozott létre Jeruzsálemben, hanem Mózes törvényeit betartó gyülekezetet.

 

5. Pál ezt megfejelte a saját ideológiájával, aminek pedig nincs köze Jézus tanításaihoz.

 

6. Ebből következik, hogy Péter sem Jézust, sem Pált nem értette igazán, tehát ő volt a legjelentéktelenebb hármójuk közül.

 

7. A test sanyargatás nem Jézus tanítása szerint való, hanem Pál találta ki.

 

Részletes tanulmányt megtalálod a http://jezusvagypal.extra.hu alatt.

 

Előzmény: Provence-i (735)
Pompano Creative Commons License 2006.05.17 0 0 736

 

 Jol van, latom fejlodsz, mar vitatkozol a Bibliabol. Kis ido, s lehet hogy tanitani is fogsz belole.

 

 Addig is engedj meg nemi kiegeszitest:

 

 1. Jezus nem hagyta az Egyhazat Peterre, tovabbra is magaenak hagyta.

 2. A szerzetesek lehet, hogy nem szorakozasbol ostorozzak magukat, mindenesetre nagy marhak !

Előzmény: Provence-i (735)
Provence-i Creative Commons License 2006.05.17 0 0 735

Ajajj sok dolga lesz itt minenkinek már látom. Óriási hülyeségeket írtál , tele tévedésekkel. Azt elvontan kell értelmezni nem pedig orvosi szakértelemmel , meg koszos kézzel , meg hasonlókkal.A szívből jöhet jó is és rossz is. Akinek kemény a szíve onnan jó nem jöhet , ezért jó gondolatok sem születnek az elméjében , csak ha megváltozik.Ez fordítva is így van. Na most a gonosz kívánságok azok kívánságok , és azok egyáltalán nem helyesek. Nem kéne ilyen ostobaságokba kapaszkodni! Az igaz,hogy Jézus a megbocsátást helyezi előtérbe , de világosan leszögezi ,hogy Ő nem kívánja megváltoztatni az ószövetségi tanokat egyáltalán , úgyhogy a 10 parancsolat soha nem fog lejárni ,de a többi sem!! Jézus azt is tanította , hogy tiszteld felebarátodat , nyilván , ha ártunk neki akkor Isten ellen is ártunk. Igen Isten tudja , hogy mi a bűn , de azt neked is tudnod kell , hogy okulj belőle ! Óriási tévedés , hogy Péternek kisebb jelentősége van , mint Pálnak. A legendája szerint nem. Jézus ráhagyta az egyházat , ha nem tudnád. Attól még ,hogy Pál sokkal többet tett , még nem kell jelentéktelennek nevezned Pétert. A gonosz gondolatok mind bűnök ! A szerzetesek nem szórakozásból korbácsolják meg magukat , hanem mert bűnös gondolatuk támadt. 

A parázna nő a megbocsátás után biztos nem vedlett vissza elhiheted!

 

                                    Te nem ismered elég jól a Szentírást ember!

Előzmény: takarito (723)
takarito Creative Commons License 2006.05.17 0 0 734

Járhat-e a hamis igazán? Cselekedhet-e a hamis egyenes szívvel? Hozhat-e igazságos ítéletet aki hamis?

 

Nem igaz volt az Úr előtt Dávid amikor igazán és egyenes szívvel járt előtte?

 

Hamisnak tartod tehár Dávidot az Úr szolgáját?

 

Előzmény: CSerfa (732)
takarito Creative Commons License 2006.05.16 0 0 733

1 Sámuel 15,18

És elkülde az Úr téged az úton, és azt mondá: Menj el, és pusztísd el az Amálekitákat, kik vétkezének; és hadakozzál ellenök, míg megsemmisíted õket

 

Mint mondám, a törvény elválaszthatalan része a büntetés, büntetés nélkül értelmetlen a törvény. Sault az Úr büntetésre vezényelte, tehát nem tartotta be a törvény ide vonatkozó szakaszát, amit megparancsolta az Úr, hogy ő cselekedje meg.

 

Van szó tehát az engedelmeskedésről, de a törvény betartása szerinti engedelmességről. Korábbi hozzászólásomban részletesebben kifejtettem, hogy itt szerződésről van szó, amelytől sem Izrael nem hajolhatott el sem jobbra sem balra, sem az Úr nem ugráltathatott sem jobbra, sem balra.

 

 

 

 

Előzmény: vámmentes (729)
CSerfa Creative Commons License 2006.05.16 0 0 732

Takarito, ha azt olvasod, igazságot szolgáltat, ezt a mai igazságszolgáltatás is megteszi :)

Elég hülye vagy, hogy mindenen vitázol, mondd inkább azt, "tévedtem". Illőbb lenne.

Bibliám nekem is van, tudakozz csak, keress, és meglátod, egyik emberről sem írja a Biblia, akit te említettél, hogy igaz volt. Oké?

 

CSerfa

Előzmény: takarito (730)
vámmentes Creative Commons License 2006.05.16 0 0 731

Csak a jövő héten fogok újra írni, de akkor is már csak úgy, hogy a magam részéről egy-két írással, de mindenképp lezárom az itteni vitáimat, akár megegyezéssel, akár anélkül.

 

Jó hetet kívánok Nektek!

 

vm

takarito Creative Commons License 2006.05.16 0 0 730

2 Sámuel 8,15:

Uralkodék azért Dávid az egész Izráelen, és szolgáltat vala Dávid az egész nép között ítéletet és igazságot.

 

1 Királyok 3,6:

És monda Salamon: Te a te szolgáddal, az én atyámmal, Dáviddal nagy irgalmasságot cselekedtél, a miképen ő is járt előtted híven, igazán és hozzád egyenes szívvel, és megtartottad néki ezt a nagy irgalmasságot, hogy néki fiat adtál, a ki az õ királyi székében ül, a mint e mai napon megtetszik

 

 

Előzmény: CSerfa (727)
vámmentes Creative Commons License 2006.05.16 0 0 729

Én itt nem "magyaráztam" semmit, hanem lényegében csak leírtam az 1. Sám. 15-ből néhány igét. Azok magyarázzák magukat.

Sámuel meg is aszongya Saulnak, hogy éppen azzal vétkezett, hogy nem engedelmeskedett Isten újabb parancsolatának, annak, amiben aszonta Neki az Úr, hogy a ( korábbi "ne ölj" parancsolat ellenére) minden embert öljön meg e csata során és utána az ellenségei közül.

 

Van benne definíció pl. a bűnre is, s ír arról is, amin Te itt olyannyira értetlenkedsz (22-24.versek).

 

Protestálj hát Sámuelnél, meg a parancsot adó Istennél!

 

vm

Előzmény: Törölt nick (722)
takarito Creative Commons License 2006.05.16 0 0 728

Tehát az engedelmesség a törvénynek nemcsak a törvény parancsolataira vonatkozott, hanem a törvény által megszabott büntetések végrehajtására is vonatkozott. Ugyanis a törvény értelmetlen az általa megszabott  büntetések végrehajtása nélkül.

 

Azért látod ellentétesnek a törvénnyel Isten időszaki ölési parancsait, mert nem értetted meg, hogy a büntetés a törvény része. Tehát amikor az ölésre a parancsot kiadta az Úr, akkor a büntetés végrehajtására adott ki parancsot az Úr, ami tehát a törvény része volt. Nem volt Istennek "önkényes", vagy "aktuális" rendelése, csak azért, hogy ugráltassa engedelmességi vizsgáival Izraelt. SZERZŐDÉSE VOLT! Nem szeghette meg sem ő, sem Izrael a vonatkozó szerződés törvényeit! 

 

A törvény azonban büntette nem csak a bűnök elkövetését, hanem az Istennek törvényben megszabott külön rendelkezéseinek való engedetlenséget is. Nem általában az engedetlenséget büntette, hanem a megszabott rendelkezések be nem tartását, megszabott büntetésekkel, például a szent sátor körüli ceremóniák előírásainak a megszegését.

 

A szolgai szerződésben foglalt engedelmességi fogadalomból kiindulva nem szabad általános bűn elméletet csinálni az engedelmeskedésből, ahogy Pál is szeretné. Isten nem önkényúr, hanem értelmes szöv etséget kötött Izraellel, ami az ő életét és bővölködését jelentette, nem pedig Isten ugráltatási igényeinek a kielégítését. Ha az engedelmességi kérdést ennyire maximálod, óhatatlanul is zsarnokként állítod be Istent, ami 1. nem igaz, 2. rosszhírét kelted 3. nem is aktuális hiszen már az engedelmesség ideje is elmúlt, mert Jézus eltörölte a szolgaság lelkét, és a Fiúság lelkét hozta magaával, aki által Istent Atyának tarthatják.

 

Korábban állítottam, hogy nem volt lehetetlen a  törvény betartása sem, ahogy Pál apostol siralmai ábrázolják. Sokan be is tartották, azokat meg áldotta az Úr. Sőt azt is állítottam, hogy akik néha napján elestek és vétkeztek, maguk bizonyították, hogy életük más idejében maradéktalanul betartották a törvényt, tehát betartása ABSZOLÚT lehetséges volt.

 

Sőt Izrael megtérése is az Úr áldását vonta maga után, mert bizonyította Izrael, hogy az Úr törvényei betarthatóak.

 

 

 

 

 

Előzmény: vámmentes (720)
CSerfa Creative Commons License 2006.05.16 0 0 727

Takarito, jobban tennéd, ha végre olvasnád is a Bibliát.

Akiket te felsoroltál, azok közül egyről sem említi a Biblia, hogy igaz volt. Aztán van olyan köztük, akit te igaznak mondasz (a Bibliától függetlenül), noha tudjuk, hogy nem volt igaz. Dávid nem volt igaz, de még cselekedetei szerint sem, legfeljebb egy időre. A magjának ígéret csak ez. Dávid gyilkos volt, így Jézus családfájában is Uriás felesége van említve, Isten (és a családfa lejegyzője) nem ismerte el Dávid feleségének a gyilkossággal szerzett asszonyt.

 

Általában is összevissza írsz, tök függetlenül a Bibliától, és úgy állítod be, mintha a Bibliában meg lehetne találni, amiket mondasz. Van, amit meg lehet, és van, amit nem, tökmindegy, ha mondasz valamit, az vagy bibliai, vagy nem. Nem igei, amit mondasz, csak mese az, emberi vélekedés (még okoskodásnak sem mondanám).

 

Csak pár mondatodra tekintettem, és hemzseg a tévedésektől,

 

Takarito, neked meg kéne tanulni egy nagyon fontos szót, azt, hogy szerintem. És sűrűn alkalmazni, vagy odaírni szólásaid elejére, minden csak szerintem, feltételezésem szerint, esetleg, talán, stb. Próbáld ki, menni fog!

Ilyen rengeteg tévedéssel, megbízhatatlan igazságtartalommal neked semmi alapod van kijelentőmódban beszélni, de ha feltételezéseidet, vélekedéseidet szólod, ahhoz jogod van, az nem gond. Csak a nagy biztos arccal hirdetett rengeteg tévedés ciki.

 

CSerfa

Előzmény: takarito (721)
takarito Creative Commons License 2006.05.16 0 0 726

1. Sajnálom, hiszen a házasok arra esküsznek amit látnak arra vonatkoztatva amit nem látnak, tehát párjaik jövőbeni állapotát, felfogását, hozzállását, egészségi és szellemi változását rózsaszínbe maguk által kicicomázva.

 

Ennélfogva NEM LEHET érvényes Isten előtt, marad tehát érvényessége papiros forma mindaddig, amíg ki nem derülnek a tényleges változások, és el nem válnak.

 

Jézus megmondta, ne esküdj.

Salamon megmondta, jobb hogy ne ígérj, mint ígérj és ne teljesítsd.

 

Isten pedig egybe tudja kötni a szíveket minden féle eskü, házassági ceremónia, és papírforma nélkül. Vagy papirfoma mellett. Tehát a papirfoma nem számít.

 

A páros élethez nem szükséges semmi eskü, bár lehet kötni, semmi házasság bár lehet kötni, semmi ceremónia, de meg lehet ünnepelni. Ádám és Éva egy pár volt, házasság, eskük, és ceremóniák nélkül.

 

2. Ezt a vonaladat nem értem, hiszen nem vontam kétségbe, hogy a Mózesi írásokban és a próféták írásaiban volt szó Őróla.

 

3. Nem azt állítottam, hogy Éva nem ismerte a jó és gonosz fájára vonatkozó tiltást, csak azt, hogy csak Ádámnak volt megparancsolva, hiszen Éva akkor még meg sem volt teremtve. Éva mondta is a kígyónak, hogy tudomása szerint nem lehet enni a jó és gonosz fájáról.

 

 

 

Előzmény: vámmentes (718)
CSerfa Creative Commons License 2006.05.16 0 0 725

Itt erős tévedésed van, villámló fórumtárs.

 

Ha kétfelé akarod osztani az ide írogatókat, hát jobb, igazságosabb lenne a Jézusosok, és Antipálosok.

Ne feledd, Pál Jézus apostola, nem hamis apostol, mint az ide írogató némely antipálista. (Tudod, ha a Biblia igaz.) Aki tagadja Pált, tagaja azt is, aki őt küldte. Hiába dumál bármit is.

 

CSerfa

Előzmény: Törölt nick (724)
takarito Creative Commons License 2006.05.16 0 0 723

1. Hogy a lelket lelki testrésznek hívod, attól még nem válik testté, éppúgy a szellem sem hogy szellemi testrésznek hívod. Ezeknek szerintem a testrészi megfelelője egyébként a szív (lehet vér) és az elme.

 

Az ember fizikai központjának emlegetése szerintem felesleges, márpedig azért mert bibliai alapja nincs, orvosilag pedig gondolom most nem akarunk okfejtésekbe bonyolódni.

 

A Máté idézet a 15,18-20:

A mik pedig a szájból jõnek ki, a szívbõl származnak, és azok fertõztetik meg az embert.

Mert a szívbõl származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések, paráznaságok, lopások, hamis tanubizonyságok, káromlások.
Ezek fertõztetik meg az embert; de a mosdatlan kézzel való evés nem fertõzteti meg az embert

 

pedig nem a szívbe helyezi a gondolatiságot, hanem a gondolkodás alapjaként az érzéketlen szívet nevezi meg, ahhoz, hogy egy gonosz gondolat megszülessen. De a gondolkodás maga nem a szívben történik. Ugyanúgy lehet a gondolkodás alapja a szeretet is, és akkor "jó gondolatok" származhatnak a szívből.

 

Jézus nem a testnel több testet emleget a Máté6,25-ben, hanem az öltözetnél több testről beszél. Egész okfejtésed ennélfogva felesleges körbenjárás.

Máté 6,25:

Azért azt mondom néktek: Ne aggodalmaskodjatok a ti éltetek felõl, mit egyetek és mit igyatok; sem a ti testetek felõl, mibe öltözködjetek. Avagy nem több-é az élet hogynem az eledel, és a test hogynem az öltözet?

Teljesen felesleges erőltetned a két szintű értelmezést itt Jézusnál szó nincs róla.

Az életet az eledelhez, a testet az öltözethez viszonyítja, semmilyen két szintről nincs szó. Ha jól szeretnéd érteni ezt az igehelyet közelítsd meg az aggodalmaskodás oldaláról, meglátod egész más fényben látod meg a mondanivalót. Sőt az életet sem a testhez viszonyítja, úgyhogy az is erőltetett összefüggés a hozzászólásodban.

 

2. Egyszerűsítem a dolgot, a gonosz kívánság nem bűn, hanem gonosz cselekedet utáni vágyakozás. A bűn az amikor az atyafi ellen mégis teszel egy lépést.

Az Isten elleni bűnnek beállítani azt amit egyébként az atyafi elleni bűn lehetne, de még el sem követték, messze menőkig téves következtetés.

 

Bármit áthághatsz képzeletben egyetlen Mózesi törvény sem ítél el érte. Jézus pedig a Mózesi törvénynél jobbat hozott, történetesen a büntetés helyett a megbocsátást helyezte előtérbe. Miről beszélsz akkor?

 

Semmit ne nevezz Isten elleni bűnnek, ami atyafi elleni bűncselekményt jelent. Isten ellen a Mózes törvényeinek megszegésével vétkezhettek, de a Mózesi törvény ideje lejárt. Miért erőlteteted az emberek ellen elkövetett bűnöket Isten elleni bűnként megfogalmazva? Isten majd gondoskodik arról, mit tartson ő ellene elkövetett bűncselekménynek, de azt majd ő közölni fogja veled. Miért téveszted meg a keresztényeket olyat állítva, amit az Isten nem követelt meg?

 

Péter nagyon erősen lehetett Pál befolyása alatt, hiszen a bűnnel telhetetlen jelzőket Pál szerette a pogányokra ráaggatni azért, hogy az engesztelő áldozatot el tudja velük fogadtatni. Jézus azonban nem az áldozatért térített, hanem a bocsánatért. Péter, mivel nem értette sem Jézus tanításait, sem Pálét, ezért Pálnál is kisebb jelentősége van. (Lehet, hogy ez a szerencséje) A fő okos természetesen Pál.

 

A kívánságokat továbbra sem tartom bűnnek, hanem az atyafiak elleni vétkeket tartom bűnnek. A "gonosz kívánság" szintén nem bűn, hanem "gonosz kívánság", a paráznaság is csak elképzelés mindaddig, amíg nem követsz el bűnt az atyádfia ellen. Ha Mózes nem kövezi meg a szívében paráználkodót, miért gondolod, hogy majd az Isten megkövezi. Sőt Isten nevében állítasz olyat, amit ő nyilvánosan a paráznaságot elkövetett nőnek is megbocsátott, roszz hírét keltve az élő Istennek.

 

Miért hirdetsz Isten büntetését akkor, amikor Jézus megbocsátást hirtdetett, én mostanáig nem fogom fel. Nem akarsz megtérni?

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: vámmentes (717)
takarito Creative Commons License 2006.05.16 0 0 721

Nem egy példa van az ószövetségben, akik igazaknak számítottak az Úr szemében, Séth, Énokh, Ábrahám, József, Sámuel, Dávid sorolhatnám. Sőt még az sem bizonyítja a törvény be nem tarthatóságát, hogy némely isten előtt jeles férfiú elbotlik, és valamilyen alaklommal vétkezett az Úr előtt. Ugyanő be is tudta bizonyítani akár az eset előtt, akár utána hogy KÉPES a törvény betartására, amiért is megáldotta az Úr.

 

Nem azért volt bűnbak, mert tudták, hogy nem képesek a törvény szerint élni, hanem azért mert tudták, hogy képesek a törvény szerint élni, mégsem cselekedtek a törvény szerint. Az Úr SOHA nem kérte senkitől számon azt a dolgot, amiről tudta, hogy képtelen megcselekedni. Ennél fogva Pálnak még a kiindulópontja is hibás.

 

Az Isten nem a hitük miatt tartotta meg az embereket, hanem hitük és igaz cselekedetük miatt.

 

Pálnak azért volt szüksége az áldozatok emlegetésére, hogy az engesztelő áldozat elképzelését valahogy igazolni próbálja. De eleve rossz az igazolási módszer, hiszen nem a fizikai képtelenségük miatt nem cselekszik az ember a törvény szerint, hanem mert képes lenne, de nem teszi.

 

A fizikai képtelenség a törvény betartására még a BTK számára is felmentő körülmény, hát még az Isten előtt.

 

Előzmény: upi2000 (719)
vámmentes Creative Commons License 2006.05.16 0 0 720

Ne gyere ismét a "Ne ölj" példával, mert azt már elmagyaráztam Neked korábban, hogy az Istennel ez alapján az Ige alapján (is) szövetséget kötött emberek

 

- pl. az izraeliták később számos esetben öltek, azaz látszólag áthágták ezt a parancsolatot csatákban, királyok, próféták utasítására, stb. (vagy akár saját maguk a próféták, pl. Sámuel az 1.Sám 15. 33-ban),

- azaz mindig az volt a lényeges a mózesi törvények betartásakor, hogy Isten adott-e újabb, a korábbit egy időre felülíró kijelentést (pl. 1.Sám. 15,3 - "öld meg mind a férfit..."), vagy sem?

- emiatt mindig az aktuális rendelést kellett "engedelmességgel, szófogadással" betartania az embernek (22. vers)!

 

Azaz nem az emberölés volt ekkor sem a bűn, hanem az Istennek való engedelmesség, szófogadás megtagadása. Emiatt Saul maga is definiálja a bűnt, vétket, az Úr szavának megszegéseként (24-25.).

 

Lassan ideje lenne már elfogadnod a bűn/vétek az igében itt (is) előadott definícióját! Írtam erről neked korábban, itt ír Neked alaposabban ismét az Ige, s bizony nem az "ölés" volt itt a bűn/vétek, hanem éppen az, hogy nem ölt Saul!

 

Értsd meg, és fogadd el, ezt mondja Neked Isten Igéje!

 

 

vm

Előzmény: takarito (716)
upi2000 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 719

Pál apostoli gondolatot sugall, hogy a törvényt nem tudja senki betartani

Hozhatsz példát az Ószövetségből, hogy ki tartotta be a törvényt:)

 

A szerződés számos okból megszűnhet, de nem kell feltétlenül azt jelentenie, hogy a szerződés tárgya is megszűnik. Ha megszűnik, beszélhetünk érdekmúlásról, pl., de ha továbbra is létezik, a szerződés még mindig megszűnhet.

 

A mózesi törvények egy jelentős része az áldozatokról szól. A főpap minden évben egyszer bement a entek-szentjébe, és bűnért való áldozatot mutatott be. A bűn-bak is tőlük ered, merhogy a nép bűneit egy birkára "ruházták át". Amikor betartották a törvényt, többek közt a bűnért való áldozatok rendjét is betartották, mivel tudták, hogy nem képesek bűntelenül élni, azaz, vétenek a törvény ellen.

 

Isten NEM ADOTT az embernek eleve teljesíthetetlen feladatot, hiszen ez már a tisztességes szerződés kötésének a tényét is megkérdőjelezné.

 

Nem volt teljesíthető, ezért volt szükség az áldozatokra. Bár Pál is írja, ettől még igaz /:))))/, hogy akiket Isten igaznak tartott, azokat a hitük miatt tartotta annak. /Talán Énok egy bizonytalan e témában, mert róla csak annyi van, hogy Istennel járt..../

Előzmény: takarito (716)
vámmentes Creative Commons License 2006.05.16 0 0 718

Szia Takarító!

 

1. A házasság bibliai fogalmában nincsen benne az "esküvő" kifejezés. Ha Te ezt beleteszed, akkor az az Ige fogalmától több. Azaz sem én, sem az Ige nem teszi bele az "esküvő" kfejezést a házasság fogalmába.

Amiatt nem teszi bele, mert nem az "esküvő" szertartásán, hanem az "eskü"-n van a hangsúly az Igében. Márpedig az "eskü" kimondásához nincsen szükség holmi "esküvő"-i szertartásra, megy az anélkül is az Ige szerint. Nincsenek papok, vagy állam által tartott "esküvők" leírva az Igében a házaaságkötések említésekor!

 

"Lakodalom", "menyegző" van említve, de nem szükséges feltételként, hanem csupán mint nagy mulatságként, ami valóban kísérheti ezt az "eskü"-vel történt szövetségkötést ünnepként. De nem feltétele az "esküvő-lakodalom-megyegző a házasság esküvel való megkötésének Isten Igéjében!

 

Ezt adja elénk az Ige szükséges minimumnak, azaz teljességgel mindegy, hogy Te vagy én mit mondunk. Olvasd a Bibliát, és fogadd el ezt. Emiatt lett férj és feleség Ádám és Éva, mindenféle leírt "esküvő" nélkül. Márpedig, ha valakit Isten férjnek és feleségnek tekint, akkor azt ember ugyanmár bitte ne tekintse nem annak, ne tekintse már bitte nem házasságot kötöttnek!!!

 

2. Jézus azt mondta, hogy az ószövetségi írások szívből történő "elhívése" által, meg lehetett már akkor is találni a bizonyságot arra, hogy azok Őróla szólnak, Őfelőle írattattak meg elsődlegesen. Ezt azonban csak azok az emberek tudták meglátni, akik a Mózestől és minden prófétáktól fogva írtakat nem csupán betűnek, hanem az örök életre, s az Isten ígéretére, a Messiásra elvezető vezérfonalnak látták. (Luk. 24, 25-27.) 

Ilyennek látta Simeon és Anna is, mert a szívük alázatos volt Isten felé, s emiatt vezette Őket a Szent Szellem már pünkösd előtt is. De az írások valódi megértéséhez már Mózes idejétől fogva is alázatos, körülmetélt, nem megkeményedett szív kellett, s az Igét a szívben, s nem az elmében kellett - volna - hordozni (5.Móz.6,5-6.; 30,6.).

 

Magyarán Jézus szerint mindazok, akik nem értették meg a Mózestől és minden prófétáktól fogva Őróla írtakat - kemény volt/maradt a szívük. Azaz nem Isten Igéjében, az óbb szövetségben volt a hiba Jézus messiási voltának fel nem ismerésekor, hanem a megkeményedett emberi szívekben.

 

3. Az Édenkerti sztoriból itt csak annyit emlegettem, hogy Te tényszerűen rosszul állítotad azt, hogy Éva nem ismerte volna az egyetlen parancsolatot, mert a kimondásakor még nem volt megteremtve. Én e hsz-omban emiatt csak arra reagáltam és azt bizonyítottam, hogy Éva nagyonis ismerte és tudta az egyetlen Nekik szóló parancsolatot, mert arról maga számolt be a kígyónak Isten által mondottként.

Csak ennek a sima tárgyi tévedésednek a belátását vártam volna ebben a pontban, egyelőre nem többet.

 

Ebből a hsz-odból a többire az előbbi írásomban reagáltam.

 

 

Üdvözlettel:

 

vm

Előzmény: takarito (567)
vámmentes Creative Commons License 2006.05.16 0 0 717

Szia Takarító!

 

Prklht távolléte idejéig a Te írásaidra reagálok elsősorban.

 

1. Nincsen "nagyobb test és kisebb test" önmagában véve, nincsen kisebb, vagy nagyobb térfogatú test, én nem ilyesmiről beszélek Neked kezdettől fogva.

Van azonban "test", és annak részei, kar, láb, fej, stb... Ez a fizikai test, anyagoknak az olyan összessége, amely ezekből a külsőleg látható részekből áll össze.

Belül azonban otthont ad más részeknek is.

- további fizikai testrészeknek (máj, vese, tüdő, lép, gyomor, stb...),

- az elmének, ami szintén egy fizikai testrészben, az agyban lakozik. Ez agy pedig a gondolatiság, akaratiság központja is egyben,

- a lelki testrésznek, a léleknek, ami szintén egy fizikai testrészben lakozik, a vérben. A lélek azonban szintén kapcsolatos a gondolatisággal, az akaratisággal, a kívánságok megfogalmazásával,

- a szellemi testrésznek, ami szintén benne van az ember bensejében, de szorosan véve nem köthető egyetlen fizikai testrészhez sem,  

- az ember fizikai központjának is otthont ad, a vérkeringést, a létezését emiatt fizikailag is fenntartó szívének, ami azonban nem csak fizikai szintű központja, hanem szintén gondolatiság, akarat, kívánságok megfogalmazása jellemzi (Máté 15,18-20.).

 

Tehát mindezeknek otthont ad a fizikai, puszta test, azaz nem nagyobb térfogatú a puszta fizikai test a testi egésznél, de mégis "több" annal, ahogyan Jézus mondja a Máté 6,25-ben. Azzal több, hogy a puszta fizikai test szükséges ellátásán felül fogalmaz meg kívánságokat, gondolatokat, akaratot a testi egész az ember egésze számára. Emiatt nevezik "testi természetnek" a Jézus által mondott "több test"-et. Ami fizikailag ugyanakkora, de mégis több. Emiatt beszélt Ő is két szintről. 

 

Magyarán nem nevezhetem "embernek" a puszta fizikai testet, mert nem az, hiszen Jézus megfogalmazása szerint "több annál" az ember testben leélt "élete", mint a testének eledellel, itallal, öltözettel való ellátása. Emiatt beszél Jézus itt a test sötét és világos állapotáról alaposabban, mert sem a puszta fizikai test, sem a testi egész, azaz a "testi természet" nem lesz sötét, vagy világos az étel, ital, és öltözet Neki kijáró megadásától, hanem a szívben gyűjtött lelki, szellemi kincsekből lesz világos, vagy sötét az ember testi egésze. 

 

Értsd meg Jézust, és fogadd el ezt a látását!

 

2. A kívánság bizony lehet bűn.

 

- a Máté 5,27-30-ban Jézus világosan kimondja azt, hogy az asszonyra gonosz, parázna kívánsággal való ránézéssel már létrejön a paráznaság bűne a szívben. Nagy tévedésben vagy azzal, ha azt mondod, hogy a bűnt a felebaráttal szemben cselekszi az ember.

NEM, a bűnt az ember a szövetségében a másik féllel szemben, Istennel szemben cselekszi. Emiatt nem szükséges az, hogy megtegye a felebarátjával szemben, hiszen nem a felebarátájával, hanem Istennel szemben követett el bűnt!

 

- A 10. parancsolatban ugyanez van leírva. Ott sem kell elkövetnie a felebaráttal szemben a gonosz kívánságot tevőleges cselekedetben, hanem elég a szívben elkövetni. Mert a felebarát csak a tevőleges cseledetetet látja, de az emberrel szövetséges Isten a szíveket is látja, sőt azt kifejezetten kutatja, s emiatt meg tudja állapítani azt, hogy a 10. parancsolatot áthágta-e a szövetséges embere, vagy sem?

Magyarán, ha Isten parancsolatát áthágod, akkor Isten ellen vétkezel, nem szükséges ahhoz tevőlegesen vétkezned a felebarátod ellen is (pl. itt, azaz a kívánságok esetében, de hozhatnék más, ezer ilyen közvetett vétkezésre példát a mózesi törvényekből. Minden az a közös, hogy nem irányul közvetlenül felebarát, embertárssal szemben, de mégis bűn Isten szerint. Mert az Ő rendlkezésének az áthágásával valósul meg, Ő a sértett fél, nem ember.).

 

- "akiknek szemeik paráznasággal teltek, bűnnel telhetetlenek...," - írja Péter az "egyenes utat elhagyott", bűnnel telített emberekről. Itt is a még csak látásban, szemben, kívánság szintjén megfogant gondolatot minősíti Péter paráznaságnak, s így a bűnnel telhetetlen ember egyik bűnének (2.Péter 2,13-15.). Nem véletlenül beszél Péter sem végig ebben a részben a "testi kívánságok" gonosz részéről (18.). Mert van a testnek gonosz, s nem gonosz, azaz jogos kívánsága, szüksége (pl. a már említett étel, ital, öltözet, stb...).   

 

Magyarán Isten bünteti azt, amit a BTK nem. Ha gondolatban, a szívében valaki megkeféli a felebarátja asszonyát, de valóságban nem teszi meg, azt Isten ugyanúgy paráznaság bűnének mondja, mintha megtette volna tevőlegesen is, mert Ő a szíveket vizsgálja és minősíti, amit sem ember, sem a BTK nem lát és emiatt nem is minősít.

Te azonban ezt lásd, és értsd meg!

 

3. Ezt csak úgy lehet betartani, ha az ember teljes szívéből Istenhez megtér és megkapja Istentől a Szent Szellem támogató jelenlétét, azaz ismét Istennel jár, mint egykor ádámék az Édenben. Ekkor újból Isten Szelleme fogja az emberi egészet, a teste természetének az egészét is irányítani. Jézus emiatt mondja azt, hogy a Szent Szellem vezeti majd el Ő utána az összes igazságra a hívőket, s jelenti ki majd Nekik a továbbiakban Jézust.

Így lehet csak teljes hívő életet élni, minden más csak részleges Jézus szerint.

 

 

Üdvözlettel:

 

vm 

 

 

Előzmény: takarito (627)
takarito Creative Commons License 2006.05.16 0 0 716

Ha például azt mondja valaki ne ölj, megkérdezed miért. A válasz azért, mert akkor megköveznek. Erre gondolok, amikor a törvénynek erőt tulajdonítok, sőt van valaki aki azt végrehajtja. Ha azonban nincs büntetés, sem végrehajtó nem jön, akkor a cselekedetek megítélése nyílván nem mehet a törvény alapján, tehát a törvényre való bármilyen hivatkozás értelmét veszti.

 

A lakás példád azért nem stimmel, mert a szerződésben benne volt foglalva az is, hogy mi van akkor, ha az ügyfél megszegi a szerződést, például nem fizet. Vagyis pont a büntetés az, ami a példából kimaradt. Tehát nem a szerződésszegésért veszti érvényét a szerződés, hanem mert lejárt a szerződés, és az isten országának a hirdetése veszi a kezdetét. A szerződés megszünte pedig azt jelenti, hogy a lakás lebontódik. Nem kerül más ügyfél kezébe, vagyis a Mózesi törvény nem kerül más nép kezébe, hanem érvényét veszti. A Mózesi törvény esetében ez azt jelenti, hiába cselekszenek a törvény szerint, Isten áldásai nem jönnek rájuk, hiába cselekszenek a törvény ellen, Isten átkai nem jönnek rájuk.

 

Izrael pedig nem volt FOLYAMATOS szerződésszegő. Voltak áldott időszakok, amikor békesség és jólét időszakát élték át, olyankor a törvény szerint és igazságot cselekedtek. Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert egy Pál apostoli gondolatot sugall, hogy a törvényt nem tudja senki betartani. Pedig be tudták, be is lehetett és nem is volt nehéz a törvény szerint járni. Isten NEM ADOTT az embernek eleve teljesíthetetlen feladatot, hiszen ez már a tisztességes szerződés kötésének a tényét is megkérdőjelezné.

 

 

 

 

Előzmény: upi2000 (715)
upi2000 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 715

Itt még egyszer figyelem, a  törvény értelme a büntetés elve. Ha nincs büntetés, a törvény értelmét veszti.

 

Kissé vitáznék ezzel. A törvény, amit Isten adott, sosem veszti el sem az értelmét, sem a hatályát. A zsidókkal kötött szövetségre igaz az, amit mondasz, hiszen a szövetség alapgondolata az volt, hogy a nép magatartásától függően fog Isten velük bánni. A törvény a szerződés lényegi pontját jelenti, mivel éppen az az iránytű, vagy útjelző, amihez igazodni kellett (volna). Azért, mert a szövetség az egyik fél folyamatosnak mondható szerződésszegése, illetve egy jobb lehetőség/szövetség hatályba lépése miatt megszűnt, a szerződés alapját képező törvény nem változott meg. (ha veszel egy lakást, de nem tudsz időben fizetni, és ezért érvényét veszti az adásvételi szerződés, a lakás még nem fog megváltozni, vagy értelmetlen lenni)

Előzmény: takarito (713)
takarito Creative Commons License 2006.05.16 0 0 713

Folytatva a törvény, bűn, büntetése, megbocsátás gonodolatot, miért mondja Jézus, hogy betölteni jött a törvényt nem pedig eltörölni?

 

Minden esetben, amikor egy szerződés felbontására kerül sor, a szerződés szabályainak megfelelően ki lehet elégíteni az ügyfeleket, be lehet tölteni a szabályok által szabott feltételeket.

Isten felbontotta Izraellel a Mózes által megkötött szövetséget, amelynek ideje Keresztelő Jánosig tartott. Ezért mondja Jézus:

 

Lukács 16,16:

A törvény és a prók Keresztelőnosig valának az idől fogva az Istennek országa hirdettetik, és mindenki erőszakkal tör abba.

 

Hogyan lehet betölteni tehát egy éppen felbontás alatt levő szerződést?

A törvény be nem tartása következtében például a bűnösök egy részét betegséggel verte meg az Isten. Mivel a szerződés határideje lejár, a betegség nem terjedhet a szerződés határidején túl. Aki tehát elfogadta, Isten elvette a válláról az általa adott betegség terhét.

Minden törvény által megbüntetésre került betegség, baj, átok megverés elvétethetett azoktól akik ezt kérték. Jézus pedig az Isten képviseletében erre fel volt hatalmazva, és hirdette Isten bocsánatát.

 

A törvényből tehát egy jottányit nem engedett elveszni, minden károsult kifizetésre került. Itt még egyszer figyelem, a  törvény értelme a büntetés elve. Ha nincs büntetés, a törvény értelmét veszti. Jézus pedig bűnök bocsánatát hirdette, amiket a törvény büntetésre ítélt, azokat a terheket szüntette meg.

 

Ha pedig a Mózes által megkötött szerződés megszünt, az azt jelenti, hogy ha valaki betartja Mózes törvényeit nem részesül Isten áldásaiban, amit a törvény megígér, ha pedig valaki nem tartja be Mózes törvényeit nem részesül Isten átkaiból, amit a törvény büntetésképp kirendelt.

 

Kérdés: hogyan gyógyíthat az Isten a pogányokon, ha a pogányok nem az általa osztott átok következtében lettek betegek, hanem saját romlottságuk következtében?

 

Részletes tanulmány: http://jezusvagypal.extra.hu

 

 

Előzmény: takarito (707)
Biga Cubensis Creative Commons License 2006.05.15 0 0 712

Kedves Prkhlt!

 

Itt válaszolok reggeli telefonüzenetedre, mivel email címed nem publikus: sajnos nem tudok segíteni az ügyben, mert már nem látok el moderátori teendőket, mióta az új fórum működik és az új moderátorokat sem ismerem.

 

üdv,

Biga

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!