Én még eddig ilyen levelet nem kaptam, de egy hete nem is voltam otthon, tehát lehet hogy a postaládában van. :)
Viszont ami érdekes, hogy az az elektronikai hiba, amiről korábban írtam (tempomat és társai), és a szerviz eddig nem tudta megjavítani, egyszer csak magától megszűnt. Egyik reggel mikor beindítottam a motort, akkor már nem jelentkezett a hibaüzenet, és ismét működik a tempomat (legalábbis egyenlőre). Remélem a hazafelé vezető úton már így is marad, mert idefelé elég kényelmetlen volt a tempomat nélkül. Vagy csak már elkényelmesedtem. :))
Sziasztok, ma kaptunk egy levelet a márkakereskedéstől ("Az ajtózárak egyik alaktrészének nem megfelelősége egy vagy több ajtó hibás záródását okozhatja" -- mondjuk mi ebből semmit nem vettünk észre.), hogy cserélni szeretnék a zárakat az autón (2015 novemberi C4GP). Az érdekelne, hogy széria-hiba ez, vagy csak mi kaptunk ilyet.
Mi É. Fr.o-ban lakunk, na itt aztán folyamatosan párás a levegő, pláne ősztől taaszig. De az általatok említett hibáknak nyoma sincs, mindig tökéletesen működött a szabadkezes nyitás is az elmúlt közel 2 év (kb 38e km) óta.
Ez a funkció nálam újkora óta ki van kapcsolva, ennek ellenére párás-nedves időben az érintéses nyitás mindig problémás volt. Ilyenkor a csomagtérajtó nyomógombjával szoktam az ajtót kinyitni. Nekem a távkapcsoló egy cipzáras bőrtokban van, ezért egyszerűbb a nyomógombot megnyomni, mint a távkapcsolót elővenni. :)
Én problémamentesen tudom kesztyűben is nyitni-zárni az ajtókat. Ha nem nyílik a csomagtér, akkor azon nem segít az se ha puszta kézzel próbálom :(
Utastér ajtóinak külső nyitási problémái egy időben nálam is jelentkeztek, de mióta a menüben kikapcsoltam a biztonsági/vezetőoldali nyitási vagy milyen funkciót, azóta nem zavarodik össze a rendszernek ez a része és szépen teszi a dolgát.
Nekem bezárni sem engedi. A kapacitív dologra én is gondoltam, de elvetettem mivel nekem autómosás után sem szokott problémát okozni, pedig ott aztán kapja a vizet rendesen. A csomagtér ajtó gombjával szoktam bezárni én is, érdekes módon úgy működik a kulcs nélküli vezérlés...
Ha esetleg kesztyűben próbáljátok... :) akkor az nem működik... a csomagtérnél ugye a gombnyomáskor kezdi "keresni" a kulcsot, tehát ott nem kapacitív a rendszer... szerintem.
Nálam is ez a helyzet :) Csak a csomagtér ajtó nyilik kulcs nélkül, a két első ajtó nem. Szerintem a kilincsek kapacitiv érzékelóje letilt ebben a nedves időben az akaratlan nyitás elkerülése miatt mint ami autómosáskor is szokott lenni ha épp az ajtót spriccelem (tükör ki be....)
Tegnap óta nekem is csak bezárni lehet az ajtókat érintéssel, nyitni nem. Ugyanígy működik a csomagtér ajtaján levő gomb is, zárni lehet vele, de nyitni nem...
Itt az újabb "elektronikai mizéria", kellett itt a kulcsnélküli ajtónyitás hibáról beszélni! :)) Tegnap óta nekem sem jó, grrrrrr! Kb. 10 nyitásból 1-szer ha működik... hát ezt komolyan nem hiszem el! Ez már az 5. hiba.
Sajnos kezd igazuk lenni azoknak, akik óvtak a francia autóktól...
Ma voltam szervizben a tempomat hiba miatt, és egyenlőre nem tudták megcsinálni. Látják a hibát, próbálták a rendszert újraprogramozni, de a hiba megmaradt. Azzal a különbséggel, hogy hazafelé néha már a parkolórendszer is hibát jelzett (a hiba nem állandóan, csak néha jön elő). Most felveszik a kapcsolatot a gyárral, aztán ismét visszahívnak. Ennyit az elektronikáról.
Nálam nem függ attól, hogy kanyarodok-e vagy sem. Teljesen egyenes úton is ugyanúgy nyikorog, de olyan szinten hogy a múltkor a járókelők is megbámultak, hogy mi ez a rettenetes hang. Kb mint egy rozsdás talicska :D Egyébként mostanában ritkábban jön elő. De mivel azt mondta a szerviz, hogy tudnak a gyárban is a hibáról, így hadd cseréljék csak ki a problémás alkatrészt.
Az érintős kilincs eddig kétszer rakoncátlankodott csak nálam a közel 1 év alatt. Csak távirányítóval tudtam kinyitni a kocsit. Szerintem valami interferencia állhat a dolog mögött.
Egyébként picit elbizonytalanodtam afelől, hogy 2 év múlva is Citroent szeretnék-e... pedig amúgy szeretem, nagyon jól használható kis cucc lenne, de ez a sok elektronikai mizéria kezd sok lenni... bár egyelőre egyik egyterű sem tetszik igazán, ami ebben az árkategóriában van.
Köszönjük a megosztást, és a tapasztalat leírását, de nem tudom mennyire bölcs dolog garis autónál alapszoftvert cserélni. Tartok tőle, hogy a szervizben nyomon követik az aktuális verziót, és egy nagyobb hiba esetén akár bele is köthetnek a házi frissítésbe, csakhogy ne kelljen gariban javítaniuk. Én mindenesetre várok vele. Legfeljebb ha igényem lesz rá, akkor megkérem a szervizt, hogy ők tegyék fel a legújabb verziót.
Bár motoros csomagtér ajtó nincs a kocsimban, de pár napja az ajtó nyitással gondok vannak. Megérintem a kilicsit, hallom hogy halkan kattan valami, a kocsiban elkezdenek világítani a kormányon a gombok, de az ajtó, és a tükrök nem nyílnak. Ha ezt követően megfogom a kilincset, és nyitom az ajtót, akkor meg kinyílik.
Viszont ami ennél is rosszabb, hogy ma tempomattal mentem, egyszer csak kidobta, és valamilyen hibaüzenetet jelenített meg. Menet közben nem tudtam elolvasni. Megálltam, levettem a gyújtást, majd ismét ráadtam és az a hibaüzenet jelent meg (szabad fordításban), hogy az ütközésjelző rendszer meghibásodott. Holnap hívom a szervizt, és kérek egy időpontot. Remélem nem kell otthagyni a kocsit. Megjegyzem nemrégen voltam szervizben, és mivel az adaptív sebességkövetőre is panaszkodtam, azon állítottak is, ami eddig jobban működött, mint korábban. Az is lehet, hogy a mostani hibának ahhoz semmi köze.
Azt is megpróbáltam, hogy az ütközésjelző funkcicót kikapcsoltam, de a tempomat ezt követően sem működött. Tényleg valamilyen rendszerhiba lehet vele. Viszont a sebességkorlátozó funkció meg működik.
Sziasztok! Valakinek van az autójában motoros csomagtérajtó? Ha igen, mennyire megbízhatóan működik? Az enyém hol felnyílik, hol nem (ilyenkor csak csipog). A probléma jelentkezésének esélye kb. 1:7-1:8 lehet. Van úgy, hogy 3-4. próbálkozásra hajlandó csak felnyílni ...
Szerintem ez nem típusspecifikus dolog. Nekem anno egy Fiat Punto I -nél volt pontosan ilyen tapasztalatom. Sose derült ki, hogy miért. Leginkább a fékekkel magyarázták, de nem melegedett a kerék, és vizsgálatkor nem láttak semmi eltérést a fékekben. Aztán sok idő múlva megszűnt ez a furcsa zaj.
A fémes csikorgás nálam nagy sebességnél, és valamelyik irányú folyamatos kanyarban (pl. autópályán) jelentkezett. Egyrészt nehéz lett volna produkálni, másrészt magától megszűnt, ezért nem is szóltam róla a szervizben. Korábban felvetettem, akkor azt mondták kavics szorulhatott a gumi külső élén található bordázatba. Vagy az volt, vagy nem.
- Kb egy hónapja kezdte kiírni "rémisztő" sípolások közepette, naponta többször, nagy narancssárga felkiáltójellel, hogy a kanyarkövető (xenon) fényszóró meghibásodott. Elsőre kicsit megijedtem, hogy esetleg a sötétben elmegy a fényszóróm, de szerencsére "csak" beállt fixen egyenesbe a fényszóró, így nem fordul el kanyarodás közben. Először azt mondták a szervizben majd április körül jön ki rá szoftver frissítés, addig nem tudnak mit csinálni. Nem régen hívtak, hogy mégis csak hardveres a probléma, tudnak róla a gyárban, januárban cserélik az egész vezérlő elektronikáját.
- Majdnem folyamatosan fémes csikorgás jön a futóműtől. Persze mikor bevittem nem jelentkezett, majd menjek vissza ha megint csinálja. Ez ügyben is hívtak, hogy másoknál is jelentkezik, a franciák ezt is tudják orvosolni valami új, módosított alkatrésszel. Állítólag túl kicsit rés a féktárcsánál és folyamatosan be tudnak szorulni a kisebb kavicsok, ez okozza a nyikorogó hangot.
Azt hiszem én egy péntek délutáni Picassot fogtam ki... :D Remél most már összeáll a járgány, mert egyébként nagyon szeretem :)
Nálam sem rakták vissza, de eddig fel sem tűnt. Sok értelme nem volt, mert a csomagtérnek külön szigetelése van. Feltételezem azért hagyták el, hogy az se feszítse az ajtót.
Én is bízom benne, hogy többé nem jelentkezik ez a hiba. Egyébként ismét vihetem vissza. Még hat évig gariban javítják, ha addig nem jelentkezik, azt követően már nem hiszem hogy ismét előjönne. :)
Köszi, hogy megírtad. Mi ezen a héten hétfőn vittük a kocsit a garanciális javításra és tegnap (péntek) már haza is hoztuk. Nekünk is cserélték az ajtót. Kíváncsi leszek idővel visszatér e a probléma, de remélem korrigálták a hibát. A festés tökéletes, nem veszek észre különbséget. Nekünk 11 EUR / nap áron kínáltak csereautót, de nem éltünk vele.
szepnorbee 2015.11.13 - 456 Majd megírod mit mondtak?
Múlt hét szerdán vittem be, és ma hoztam el kocsit a szervizből. Igaz hogy múlt hét péntekre ígérték, de kicsit késtek vele. Azt is hozzá kell tenni, hogy az éves szervizt is megcsinálták, de a késésnek nem ez volt az oka. Mivel kaptam csereautót, számomra nem volt lényeges a csúszás.
Végül is a hátsó ajtót cserélték, becslés szerint úgy 450 ezerbe kerülne fizetős javítás esetén. Garanciában természetesen ingyen volt a javítás, és a csereautóért sem kértek semmit. A festés, szerelés tökéletes, semmi sem látszik abból, hogy nem az eredeti gyári ajtó.
A kötelező szerviz kapcsán beírtam az összes szoftveres problémát, kíváncsi leszek azok közül mi javul meg. Tegnap engedélyt kértek egy 40 perces autópályás kocsihasználatra, hogy betanítsák az adaptív sebességkövető rendszert. Az volt a hibája, hogy időnként nem érzékelte az előtte haladó járművet, és ráfutott (végig nyomta a gázt, majd mikor már csak pár méterre volt, akkor meg riasztott). Egyenlőre ez is rendben működik, de korábban sem mindig jelentkezett a probléma. Majd egy hosszabb út után kiderül ezzel mi a helyzet.
Elfelejtettem írni, hogy ez is egy C4 Picasso II, csak nem benzines mint az enyém, hanem diesel. Szerintem ez egy alaptípus lehet, mert felszereltségre nagyon más mint az enyém. Nincs navi, nincs színes nagyképernyő, nincs adaptív sebességkövetés, és hasonlók. Természetesen nem panaszként írom, mert örülök neki, hogy ezt adták.
Megnéztem ma a csomagtérajtót, nálunk nincs május óta még nincs repedés (5 üléses modell és elektromosan működtetett csomagtérajtó). Meglátjuk mit hoz a tél ... akkor a hidegben merevebbek a műanyagok ...