Igen ez a 3 dolog volt ami épp elég volt ahhoz,hogy ne induljon :/
Igen örülök neki eelégedett is vagyok ,hogy hallottam ,mostmár ,hogy mi is van a birtokomban egyre jobban kezdem kedvelni :D
,hogy beindult járt de azért nem bizom el magam mivel,hogy tudom,hogy nem gyári a tömítés csak "barkács" de remélem ,hogy itt is beválik :)
Berugókar? hát nem tudom mondjuk nem lenne rossz ,mert csak esztétikusabb és biztonságosabb mint a madzagot tekergetni... csak mint irtam üzenetben,hogy mi a probléma :/ de végülis ha rá is tudnám szerkeszteni a trabi kupplungot akkor mondjuk akkuval nem bővelkedek, lehet jól jönne a berugó vagy a kurblit kialakítani
"néztem a zsiguli kurblianyát azon kisebb a menet bár lehet át lehetne fúratni rávalóra ha az anyagvastagság engedné :)"
tervben volt most is csak nem volt kéznél a kamera .. :/
amúgy olyan értelemben 2 emberes a biztonság érdekében :) egyik ismerősöm tartja én pedig kezelem :D ha esetlegesen elkezdene ugrálni vagy valami de semmi, nem sétál,nem ugrál :)))
/de biztos ami biztos/ igy vagyok nyugodt amúgy nem nagoyn birja tartani mikor odarántom neki a gázt még billent :DDDD haver megijedt :D még az ugye én hozzávagyok szokva :) ő kőműves azt hát ugye mint laikus... ugrott akkorát mint egy kecskebéka mikor kiküldte a kék lángot :D
azért hiába 8-10 lóerős ez a motor de piszkosul nagy nyomatéka van :) ami köszönhető a "dupla lendkeréknek is :)
és a jó összeállításnak :) /szerintem/
kíváncsi leszek rerhelés alatt remélem nem fogok benne csalódni valamikor ,bár a fogyasztása amitöl "félek" ... de hobbizni nekem jó :)
azt elfelejtettem ,hogy a hf-tömítést megoldottam :)
hozzávalók:
olló,kartonlap,régi hf tömítés,ipari sűrű zománc festék "mint a méz"és egy energiaitalos doboz :D kb fél óráig küszködtem 1-el de próbára szántam de amig birja nem nyúlok hozzá :)
a régi hf,tömítést feltakaritottam,és az átégett részre energiás dobozbol kivágott csíkot hajtottam majd összerakás előtt a henger tetejét,megkentem festékkel,ezutt jött a hf tömités,az alulemez/foltozással/, ezutt megint festék,aztán kartonpapír tömités "formára vágva," ezutt megint festék aztán a hengerfej kb 1 órát hagytam állni... 2x áthuztam a hf csavarokat... ezutt összepakoltam a burkolatot,és kész :)
Lehet van aki ki fog röhögni,vagy épp letol ,hogy tákolás... de nálam egy a módszer amúgy bevált ,a Hanomagon is így oldottam meg ! és bírja :)régebben a Ladán,Trabanton,kismotorokon bevált remélem ezen is befog :)
mondjuk az energiás alu dobozt mint "donort" most használtasm először...
ma délután gondoltam próbaképp nekivágok "már bevált technológia nálam a szükség"
a gyújtást mint irtam azt belőttem valameik nap, ma viszont a hengerfejek is helyükre kerültek :)
feltekertem a madzagot a tárcsára,és még jóformán le se ér a madzag már jár is a motor :)
na amire még rájöttem az a benzin ami a tankjában van az egyazegyben meg a selejtbe :/
"az is szivatott" ugyanis a karburátorbol leengedtem a benzint az úszóházbol mivel más nem volt itthol ,1:40-es keverékkel telenyomtam fecskendővel :)
gyönyörűen jár szépen indul.szépen veszi a fordulatot is meg miegymás ahogy illik,Ja és füst jóformán egyenlő a 0-val annyi füstje van ami a keverékben van adalék...:)
,báááár még egy kis szelephang az van :/
akkor végülis mi lenne az a szelephézag érték ami jö lenne?
az inditást jótanácsot megfogadva "megúsztattam az úszóházat" szivató nélkül alapjáraton inditottam :)
mostmár majd egy légszűrőt mókolok rá,a légszűrő betét milyen anyag? mert van egy rotációskapa 3:1 szűröm /elve mint az MTZ-é:ciklon-olajtűkrös-szövetbetétes/ 25,ös csatlakozónyílással, az nem folytaná le nagyon, ? vagy vágok rá nagyobb lyukat aztán beleragasztok egy darab 32-es pvc csövet és porszívó gégecsővel összekötöm a karbutrátorral a karburátorra is csinálok,egy lemezböl és csőböl egy "átalakítót" amire rádugom a porszívócsövet :)
amire meg gondoltam még kipuffogót ha traktorba épitem két oldalra :D
/nagytraktorfeeling/ :)
aminek örülnék valóban a 2 ütemű trabant lendkerék passzolna mert akkor hamarosan neki is fognák az épitésnek :)
még egy kérdésem lenne,hogy valaki nem tudna fényképet felrakni ennek a motornak az adattáblájárol? ami a ventillátos burkolaton van kis alutábla UD2-M1 tipus... ennyit ki tudtam olvasni foszlányokbol ... vagyis az "UD2-" ig sikerült először aztán kiderült a teljes ipusa :) na még ma annyit fedeztem fel hogy 1977? létezne?
és az olajnyomásellenörző pöcök is kijön már épp,hogy kézzel megforgatom a lendkereket"kivett gyertyáknál" :)
kb 5-10 percet járattam egyhuzamban "fél gáznál tovább nem mertem pörgetni is is pörgött mint a rossznyavaja :D " na meg garázsban,(nyitott ajtónál :D) is marha nagy hangja volt :) amugy alapjában véve kisebb a hangja mint vártam így kipuffogó nélkül is :)
Igen, nem okoz gondot, ha egy hattyúnyakon keresztül megy, és a keverék kóvályog benne.
Három darab colos patentívre gondoltam, és lenetebb kerülne a karbi. Első változat úgy is csak egy lesz felfelé.
Sűrítőház fedelet özönsokat gyártunk turbóhoz. Leginkább, mert egyre kissebb, és egyre nagyobb motorokat gyártanak etanol üzemmel. Ahhoz elengedhetetlen.
Biztos tolna a kicsikén tekintélyeset! :)) A hajtóműve biztos bírná. Inkább egy csavarkompresszor kellene, ami kis fordulaton lélegezteti. Ahhoz is gyártunk házat. Csak a bele hiányzik.! :DD
Amint összeáll a karbi, küldöm az egységcsomagot.
Reggel beszéltem Loadbetával. Neki is tele a zsacsija a karbival, csak nem tud jelen lenni, mert kevés a kraft feléjük!
Ő másik irányba indult kapott egy tippet, és hátha. Remélem összejön neki!
Nagyon szépen köszönöm hogy itt mindenki olyan segítőkész rendben az jó lenne ha be tudnál ugrani csak annyira is h megnézzed vagy akár ki próbálni csak annyi a gond hogy nekünk ott telkünk van szóval nem vagyunk ott mindig csak két hetente járunk le hétvégére vagy akár ünnepekor .
Hát ugyan az az összes fokozat előre is meg hátra is kb egyes meg a négyes amit mondtatok ott van egy kis különbség de kettes meg ilyenek mi azt nem találtunk rajta semmit nem tudunk erről a gépről :S de amugy nagyon jó kis szerkezet :)
Köszönöm a segítséget igen akkor mi négyesbe használtuk de arra rájöttünk mi is hogy menet közbe nem jó váltani mert érdekes hangja van , de ezeket le számítva nagyon jó kis gép és hány sebbeséges ? meg a hány fokozat van hátra menetben ? Somogy megyébe használjuk amúgy itt a fórumon van aki Somogy környékén lakik ? legközelebb csinálok több képet ti mivel szoktátok a kép méretét kicsinyíteni mert nekem volt rá egy régebbi programom de nem tudom a nevét . De nagyon örülök hogy meg találtalak titeket .