Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
A korábbiakban már említettem a Lotus 88-at. Az egyetlen ikerkasznis F1-es autó, amely végül soha nem versenyezhetett és nem mutathatta meg a benne rejlő potenciált.
Ez az autó készült a Lotusnál az 1981-es szezonra és mint oly sokszor Chapman most is valami újat talált ki. Ez volt az úgynevezett ikerkaszni, mely nagyon egyszerűen fogalmazva, két karosszériát jelent az autó alvázán. Valójában azonban inkább egyik a másikban. A belső hordozta az aerodinamikai elemeket és a cockpitet valamint ez vette fel a légpárnahatás nyomását. A külső kasznin nem voltak szárnyak hanem egy hatalmas légpárna generáló egység volt a kocsi elejétől a végéig mely már önmagában is hatalmas leszorító erőt produkált. A kocsi másik sajátossága volt hogy a megnövekedett szerkezeti súly miatt, a belső kaszni elemeit nagyrészt karbonszálas anyagból készítették (hasonlóan a McLaren MP4/1-hez). Az autót Ford Cosworth DFV-vel szerelték.
Az első három futamra (USA, Brazilia, Argentina) el is vitte a csapat az autót. Az első két futamon megvisgálták és szabályosnak találták, de mindkétszer a pénteki szabadedzés közben fekete zászlóval kiintették őket, így az előző évi modellel kellett versenyezniük.
Argentinában aztán a szabadedzésig se jutottak mert a FISA emberei úgy ítélték meg hogy az autó szabálytalan és be is tiltották a használatát. Chapman nyomást próbált gyakorolni a szövetségre és ezért nem mentek el az idény negyedik futamára San Marino-ba, de ezzel csak maguktól vett el egy lehetőséget a pontszerzésre.
Az autót közbe áttervezték és a Brit Nagydíjra (9. futam) elkészült a B variáns. Az eredmény nem volt más mint az első két futamon. Szabadedzés majd kizárás, sőt azonnali betiltás...
Az autó végül soha nem állhatott rajthoz így nem tudjuk meg mi lett volna ha...
Egy érdekes adat a végére. Egy éveleji teszten Paul Ricard-ban az akkoriban harmat gyenge Alfa Romeokat egy másodpercel verték. Kérdés hogy ezért a hőstettért egyáltalán érdemes volt-e küzdeni.
Valószínűleg az autó soha nem lett volna igazán versenyképes, de olyan technikai újításokatt honosított volna és honosított is meg amik az akkori vezetésnek (FISA/FOCA) nem állt érdekében a turbo korszak hajnalán.
Végül pár kép!
a belső kaszni a külső kasznia külső kaszni az alvázzal
Én azt mondom, ne így fogd fel. Nézd azt, hogy itt vagyunk mi 3-an és szeretjük azt amit csinálunk. Ha lehet egy személyes javaslatom. Írogass te is meg Ener is azokról amik megvannak nektek modellbe, azok valódi másairól, különleges dolgokról, amik indukálhatják a beszélgetést.
Egyszer már abba hagytunk egy oldalt és én nem szeretnék megint...
Én személy szerint tudtam hogy volt egy ilyen gázolás Zeltwegben, de így képen még nem láttam. Bambi rábaszott keményen. Amúgy nem véletlenül ugráltak ott őzek, hiszen a klasszikus Zeltweg szép alpesi környezetben volt, fenyvesek voltak a pálya szélén.
Most hirtelen végeztem itt egy kis önkritikát, úgy látszik hogy nem nagyon akar menni ez a fórum, akármire változtatom a nevét. Úgy tűnik hogy ilyen társalgásra nem sok igény van, csak az "ezt vettem", meg a "kell mert ritka, vagy az lesz"és hasonló felületes meg üres dumára van igény. Pedig nem lenne jó ha felsülne ez a fórum.
Bocs hogy nem reagáltam, de én sem voltam most gépközelben. Amúgy meg nem is tudtam volna a választ, csak abban vagyok biztos hogy Johannson Ferrarija.
Amúgy meg szeretnék nektem Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánni, pihenjetek, és vigyázzatok a kalóriákkal. :-)
Én már a hétfőt várom különösen, motorostúra van kilátásban, egy kölcsön 750-es Bandit lesz alattam. :-) De még lehet hogy meg tudom fűzni az uncsimat hogy tesztelhessem hosszabb úton a 750-es Gixxer-jét. =)) Remélem jó idő lesz, az igazság az hogy nem valami bíztatóak az előrejelzések.
Hát igen, ekkoriban már leszállóban voltak, még Senna hozott egy kis örömöt a házuk tájára, aztán leves sajnos...
Chapman egy korát megelőző zseni volt. A T88 elutasítása viszont megváltoztatta az F1-hez való hozzállását. Úgyérezte nem érdemes tovább nagy ötleteket áldozni ennek a szakágnak...
Pár nagyon jó felvétel az egykor használt Monza-i "teknőről". 60'-as évek elején beszüntették itt a Forma1-es futamokat, mert már az akkori mércével mérve is veszélyes volt. Azóta érintetlen a pálya, meghagyták az utókornak. Hátborzongató élmény lehet sétálgatni ezen a részen. Jó lenne egyszer elzarándolokni ide. Vagy Reims-be, vagy az Avus-ra............
Még évekkel ezelőtt létrehoztam magamnak egy Youtube csatornát, kedvencekbe elraktároztam jó néhány videót, lehet van közte olyan ami érdekel titeket. Link:
Jó kis írás! :-) Igen, láthatóak a különbségek. De az is mennyire szembetűnő hogy a cockpit hogy előre volt tolva. Hát ekkor a Lotus már csak árnyéka volt önmagának...... 60'-as, 70'-es évek voltak az ő korszakuk. Colin Chapman nagy fej volt, remek gépeket álmodott meg.
Ma alig dolgoztam valamit, mert egésznap ezt a szart kutattam annyira idegesített:
A Lotus '81-es éve a következőképpen nézett ki
A szezont Essex Lotus néven kezdték Elio de Angelis (#11) és Nigel Mansell (#12) pilótákkal.
Az első három versenyen az 1980-as autó továbbfejlesztett változatával azaz a Lotus 81B-vel álltak rajthoz. Közben folyamatosan próbálkoztak az új forradalmi autó a Lotus 88 (ikerkaszni) elfogadtatásával. Ez mivel nem sikerült az első három forduló után sem a 4. fordulóra Imolába el se mentek.
A soron következő 5. futam a Belga Nagydíj volt és ez volt a Lotus 81-es utolsó futama és egyben Nigel Mansell első dobogója.
A 6., Monte Carlo-i futamtól a szintén új Lotus 87-est kezdték használni, ami nem volt egy igazán sikeres konstrukció (a szezon hátra levő részében összesen egyszer ért célba az idényzáró futamon Nigel Mansell alatt a 4. helyen).
A Francia nagydíjon megjelent a JPS mint szponzor de a névbe nem kerültek még bele.
A 88-as típust sem adták fel és Chapman a módosított Lotus 88B verzióval próbálkozott mégegyszer a Brit Nagydíjon. Ám az autót ott sem engedték használni.
A Brit Nagydíjnak még egy jelentősége van, hogy ettől a futamtól hivatalosan is JPS Team Lotus lettek, megint...
A francia versenytől kezdve folyamatosan egyre jobban teret nyert az autókon a JPS reklám de végül csak az utolsó előtti kanadai nagydíjra lett fekete-arany teljesen mindkét autó.
Ugyanakkor megjegyezném, hogy mint a konfigurációkban mind a dekorokban szinte versenyről versenyre eltérések voltak a két autó között.
Megpróbálom érzékeltetni képekkel is a változásokat :)
Azóta hogy tegnap olyan elismerően írtál az RBA McLaren-ekről, erősen gondolkodom rajtuk. És ez úgy van mint pl. az Altaya, hogy csak plexi vitrin, vagy van külön papírdoboz is? Tudnál lőni képet róluk?