Itt kereshetsz + a fúvókát, (szivattyút,stb). Igaz sajnos már a Danfoss is el@vult, ugyanis régen a fúvókára rá volt írva L/h-ban is, és Kg/h-ban is mára csak az USA gallon, és a kúpszög maradt, de sok használt égőben van még a "hagyományos".
Anno volt "Monarch" fúvóka is, ami ugyanezekkel a geometriai méretekkel/jellemzőkkel rendelkezett, viszont rozsdamentes anyagból volt! Némi szerencsével talán még találni olyat is elfekvőben.
Nem melózunk egy helyen, de mégcsak egy városban sem lakunk (lásd mailod) (elküldtem) Nem a repülésben dolgozom, (egész másban) de van néhány szorosan abban dolgozó ismerősőm. (és 1 rakás könyvem) Skypom ugyan nincs, de azon, vagy mobilon nem is lehetne rajzot vagy képeket küldeni:-( Miért nem csinálsz, 1 MSN-t? pár perc. Üsd be a keresődbe: MSN regisztráció és gyorsan megvan.
MSN-t nem használok,Skype van,de ha mail-on elküldöd a mobil vagy más számodat akkor megcsöröglek. Ti xplod-dal együtt is meloztok? Azt tudom hogy ismeritek egymást,a rakétáson ez kiderül.Repülösök vagytok? Mázlisták:-))))
A kormolásról (füstölés) írtakról se feledkezz meg.
Amit ismételjek meg az a "fúvóka" . Egyszerűen azt javaslom, hogy ne a jelenlegi fúvókát használd, főfúvókának hanem Xplod elrendezése szerint de egyedi készítésűt. A lényege az lenne, hogy nincs kúpszöge (!) így nem tudna a tüzelőtér falára csapódni az anyag, és tökéletes lenne az égés! Tehát 2-ős gyújtó/főfúvóka rendszert javaslok. Figyelembevéve, hogy nem gázzal működik/indul.
(tulajdonképp beszéltem Xploddal, a turbinádról, és így valamennyire részekre szedtük, ki mit fog tanácsolni).
A pl.15' os kúpszögű fúvókákat hosszú keskeny tüzelőtérben szokás alkalmazni, a 60-90'-osakat rövidebb,és nagyobb átmérőjű tűzterekben, de minden esetben úgy, hogy a porlasztott üa. semmiképp ne csapódjon az oldalfalra.
A folyadék üa. indításához, én nem használnák elpárologtatót, hanem az általad használt legkisebb méretű (1,5-2 kg/h) 15'-os kúpszögű fúvókát a megfelelő helyre elhelyezett gyujtóelektródával (nem gyujtógyertyával), és ez lenne középen, és gyujtaná be a főfúvókákon (ezek azok a bizonyos kalibrált furatú csövecskék ami az idézetben van) beáramló üa-t, ami levegőporlasztással porlaszt, másrészt lángstabilizátorként is szolgálhat, amennyiben folyamatosan működik. (A Te jelenlegi fúvókád nyomásporlasztásos)!
Az örvénylésnek a tüzelőtérben min. 2 alapvető feladata van: 1, finom "cseppekre" porlasztani az üzemanyagot 2, folyamatosan biztosítani a minél tökéletesebb keveredést a porlasztott üzemanyagrészecskéket a levegő oxigénjével a minél jobb égés érdekében
(egyébként 3 féle porlasztás lehetséges, nyomás, levegő, mechanikus. ez utóbbi kissé talán meghökkentő, de létezik, még gázturbinában is, de a Te esetedben csak a nyomásost, és a levegőst lehet használni.
(a mechanikust néhány hagyományos elrendezésű "kisteljesítményű" turbinánál alkalmazzák ahol a forgó turbinatengelybe vezetik az üa.-t, és a tengelyen levő kicsi furatokon jut a centrifugális erő hatására az égőtérbe, de ezt csak érdekességképen írtam). Ilyen + oldás is van.
(Nem tudom van-e MSN-ed, ha a topiknál hozzáférhető az e-mailod, akkor megírom az MSN-emet, ha nem és Xploddal beszélsz Ő is tudja.) Egyszerűsítene a kommunikáción, mert néha így pár lényeges dolog lemarad).
Szval. nézd majd + a mailodat.
][CE! Azon a ponton lehet begyujtani gyujtószikrával a folyékony üa.-t, ahol, az tökéletesen porlasztva van, és megfelelő arányban (~1:10) keveredett a levegővel, és természetesen a gyujtószikra is itt helyezkedik el!
Igen,mértem a nyomásokat.Alapjáraton(0,3bar)a különbség nem mérhetö.A legnagyobb töltönyomás amit mértem az 1,2bar volt a süritönél.A tüztérben ugyanakkor 1 tizeddel kevesebb.Az órák 0,1 bar osztásuak és 10% pontosságuak,ugyhogy lehetnek nagyobb különbségek is. Tényleg éghet a tüz a csövön kivül is,bármilyen furcsának is tünik,ugyanis amikor a kelleténél több furatot raktam a csöre,akkor az kivül volt kormos,látszott rajta az égés nyoma.Gondolom ez valamiféle pulzálás-szerü égés lehet,a tüzmag "nem találja a helyét"(vagy valami ilyesmi)
Erre gondoltam.A porlasztó körül,a lángstabilizáló,levegöforgató izé.Azért irtam igy ,mert nem tudom a nevét.Talán lángstabilizátor?
Ebben a veszteség dologban van valami.Megmértem a süritö kilépö nyilása,és a turbina pelépő nyilása közötti utat,és az majdnem egy méter.+ még 3 darab 90'-os fordulat,meg persze a csigaház.Szegény gáz!Mint én tavaj amikor beleültem valami össze-vissza forgó sergöbe.A reggeli az bizony kijött! Szóval ha jól értem,a lényeg:a lehetö legrövidebb tüztér,minimális gázút,lehetö legkevesebb törés és hajlat.
Ezt légyszi mégegyszer ha lehet:
"Ennél lényegesen jobb eredményt nyújt(ana) az egyenesen kissé benyúló zártvégű cső, (csövek) aminek a végén kalibrált furat van, (fúvókadörzsár) és nincs kúpszöge!"
Itt meg tudod venni.Érdemes több méretben venned,mert nem lehet tudni melyik méret lesz a jó.Olyan ez mint a nők! Ott is érdemes kipróbálni "többfélét" mielőtt a végleges mellett döntesz:-))) Ezeket olajégőkben használják,mindenféle méretben és fajtában lehet kapni. Az áteresztö képességüket GPH-ban adják meg,ez azt jelenti hogy egy óra alatt 10 bar nyomáson hány gallon folyik át rajta.Gallon Per Hour.Egy gallon 3,8 liter.Ezek centrifugál porlasztók,ahogy technika is irta,van bennük egy perditö elem,ami megforgatja a folyadékot,ami szétrepül mikor kilép a fuvóka végén. Ezekhez viszonylag nagy nyomás kell,mert akkor porlasztanak jól.Nemtom milyen AC-d van,az enyém,amit az olajzáshoz használok az 4-töl többet nem tud.Lehet hogy érdemesebb lenne neked is szerezni egy kiszuperált olajégöt,mert abban minden benne van.
Folyadékkal (gázolaj, dízel vagy valami keverék ami beválik), ezért kelleni fog még olyan porlasztó fej amit használsz, apropó azt, hol szerezted, vagy mihez árulják, már csak azért mert akkor úgy kérem a boltban. AC pumpa már van, és jó erős. :)
Remélem segit valamit! Nemsokára válaszolok technikának,és ott lesz kép még a GTD350 tüzteréröl.Szerintem még várj egy kicsit az épitéssel,mert valószinü(remélem)jól kibeszéljük a témát.
Megy igen.Az elején,induláskor begyujtod,és utánna folyamatos az égés.De ehhez kell az a pörgettyü,ami megforgatja a levegőt,és az is kell,hogy a tüztér levegöelosztása jó legyen.Ha kell,dobok fel rajzot a hivatalos égötérröl,ahogy azt a nagyok csinálják.Mivel fog üzemelni? Gázzal,vagy folyadékkal?
Köszi a tanácsot, akkor máshova fogom tenni, jó is, hogy szóltál mert elkezdtem kivágni 3mm-es vaslemezből az alkatrészeit... Azt kérdezném, hogy amikor begyulladt és stabilan ment, akkor próbáltad azt, hogy levetted a gyújtást? Tehát, hogy fennmarad-e az égés folyamatos szikragyújtásnélkül?
Az lenne az igazi ,ha a tüzelöanyagot nem egy pontról,hanem minél több pontról vezetnénk az égéstérbe,mert akkor az jobban keveredne a levegövel,jobb lenne az égés.Én az egészet ugy képzelem el,mint egy gázrózsát,amit a tüztér elejére tennénk. De ez nem egyszerü.A folyékony tüzelöanyagot el kell párologtatni,ehhez a tüztérbe kell tenni valamilyen rendszert,ami ezt megoldja.Sokat törtem a fejem,hogy lehetne a legegyszerübben megoldani,de "RCdon" megcsinálta,én pedig lemásoltam. Vannak ötleteim,hogyan lehetne jobb,de most a hagyományost akarom megcsinálni.
CE itt egy kép arról hogy jók a terveid.A nagyok is tesznek a tüztér köré ilyen rácsot.A kép a repnapon készült,ez a gtd350-es tüztere/turbinája.Itt az egész tüzteret ilyen rács veszi körbe azért ,hogy a levegö mindenhova egyenletesen jusson el.A rajzodhoz csak annyit füznék hozzá még,hogy a gyertyát tedd máshova,ahol a tüzelöanyag utjában van. Én is igy csináltam meg elöször , és nem gyulladt meg a keverék.
Jut eszembe Xantia: Neked van mérőcsonkod, a tűztérben, és a levegőnyomást is tudod mérni a paláston. Mikor viszonylag normálisan működött milyen nyomásadatok voltak a tűztérben illetve a légtérben (a tűzteret körülvevő házban)??
Némi javítás, és kiegészítés. javítás: Nem tudom, minek az a bazi hosszú cső az égőtér-turbina között?!
Kieg:
"(A tűzcsövet körülvevő levegő nyomása mindég nagyobb, mint a belső égőtéré, hiszen másképp nem jutna be a furatokon az égéshez szüks. levegő, és akkor égés sem lenne)." Vagy ami még rosszabb, a tűzcsövön kívül is égne!
Ez miben van? Olajégőben? Így elég nehéz beazonosítani!
Más: Azok a fúvókák (Danfoss) amiket /pill. használsz, olyanok, ha lecsavarod a szűrőt a végéről, és kiveszed a belső kulcsnyílású csavart, akkor ki lehet lökni a fúvóka perdítőelemét, amin van 3db ferde horony, ami az üa.-t eleve megperdíti, tehát, ha nem is látod, de azon forogva jön a porlasztott cucc. A 15' os is problámás, a 60'-os kiáramlású pedig persze, hogy füstöl (kormol) hiszen rácsapódik, a levegő hűtötte tűzcső oldalára, ami un. "Helyi lehűlés"-t okoz, ezért ott nem ég el, ezért a füstölés. Mind fog füstölni, ahol a porlasztott üa. rácsapódik a tűzcső "hideg" falára. (A tűzcsövet körülvevő levegő nyomása mindég nagyobb, mint a belső égőtéré, hiszen másképp nem jutna be a furatokon az égéshez szüks. levegő, és akkor égés sem lenne). Ennél lényegesen jobb eredményt nyújt(ana) az egyenesen kissé benyúló zártvégű cső, (csövek) aminek a végén kalibrált furat van, (fúvókadörzsár) és nincs kúpszöge!
Más: Nem tudom, minek az a bazi hosszú sző az égőtér-turbina között?! Nagy a hőveszteség, és a kompr. levegőcsövén is feleslegesen nagy az ellenállás. Én rögtön, egy közdarabbal a égőtér kimenőnyílásához rögzíteném, hiszen csak az a lényeg, hogy az egység vizszintesen álljon, de ez könnyen elérhető, amennyiben a tüzelőtér egységet fordítom el 90'-ot. Első megközelítésben talán fura, de így rengeteg a veszteség! A gk. és némely turbinánál meghatározott a tengely helyzete: függ.-vizsz. Ez nyilván nem érvényes az eleve repülésre tervezettekre.
Azért van minden felől megfelelő átmérőjű furat a tüzelőtéren hogy minden irányból egyenletesen kapja a levegő áramlást.A fuvokákat nem egymás mellé kell tenni.
Szépen körbe,120 fokonként ha 3 at akarsz és ezt vegye körbe a furatos égőtér.
Szia, nekem még csak felvetéseim vannak, hiszen tapasztalatom semmi nincs ez ügyben, nem úgy mint neked, így csak firkáimat tudom mutogatni kitudja még, hogy válik majd be... Szóval, itt van néhány kép, miként képzelem én el az égetőt és pont ide vág, hogy írtad jó lenne, ha tornádószerűen forogna benne a levegő. Nos én is erre gondoltam és az égető cső porlasztó felőli részénél csinálnék a sajátomon bevágást, és a bevágott darabját spirálisan begörbíteni, egyfajta levegő terelőnek, így az áramlás hatására spirális forgásba kezdene, ami a permetet középen tartaná, és talán a keverés is jobban végbemenne. A levegő beömlőhöz pedig egy terelőt fogok tenni, hogy ne "fújja oldalba" az égető csövet, mert az oda eső lyukak szerintem jóval nagyobb nyomásnak vannak kitéve és rossz lesz a levegő elosztás. Üdv.
Ha majd lesz idöm, akkor át lesz alakitva az egész tüzelökör.Az anyagok már megvannak hozzá.A béléscső vastagabb lesz, mert bele kell férjen az uj tüzcsö.Meg akarom csinálni az egészet hagyományos módon,párologtató nélkül.A tüztérből minden kijön ,a porlasztót és a gyertyát kivéve.Elég ha egy pici darab hegesztési hiba leválik valahonnan, és kész a baj. Természetesen mindent megosztok veletek,és mindenről lesz kép.
Ezen a több fuvákán már elmélkedtem,de nem jutottam dülöre.Talán hármat lehetne elhelyezni közvetlen egymás mellett ugy,hogy nagyjából a tüztér közepén legyenek.(egy darab 2,5cm átméröjü)Ha a szélén vannak ,akkor csak ráfujja a tüzcső falára,és csak a füst van.Próbálkoztam a porlasztó nyilásszögével is.Minden fajtát lehet kapni, a 15'-ostól a 90'-osig. Már a 60'-ossal se ment a masina,csak füstölt.Kéne az a "lángstabilizáló,levegőpörgetö izé" a porlasztó köré,mert az középen tartja a tüzelöanyagot,nem engedi hogy a tüztér falára kenödjön. Hát ez jön most,de ez a hónap sajna elég húzós lesz.
Tippek,ötletek,rajzok vagy bármi jöhetnek,mindent szivesen veszek!
Az a "szánkó" inkább túrta a havat, és még a friss hó sem volt letaposva, úgy láttam, szóval még így is elég jó teljesítményt nyújtott az a masina... :D
Probáld meg modositani az égőteredbe beáramló levegő utját.
Probáld meg 2 irányból bevinni az égőtérbe szimetrikusan.
Az se lenne egy hátrány ha több égőfej lenne benne 4-5-6 db.
Sokkal egyenletesebb lenne az égés.
Egy y elágazást kéne csinálnod és az égőtér két oldálán (180fok) hozzákötni a levegőcsöveket az égőtérhez.Miután ez megvan a beömlő levegő utjába egy terelőlapot egy v alaku csucsuos poriflt szerkeszteni .Erre nagy sebességgel érkezik a levegő és szétoszlik az égőtérben ,egyenletesebb lesz az égésed.
Más .Utánégető.
Az utánégetődet csak egy holttér kialakitásban birod begyujtani,és csak akkor ha felesleges levegő (ami még tartalmaz oxigént) átáramlik az égőtéren (légfelesleg) különben nem fog begyulladni az utánégető és a kamra után fog elégni az üzemanyag ahogy levegőhöz jut a cumo.Szoval nem egyszerű.