Készült volna az sokfelé, volt Vadna felé is tervben, volt ez a borsodnádasdi irány is... aztán végül lett ez, részben felhasználva az akkor már meglévő Putnok-Királd bányavasutat. Be kell látni, bármerre is vezették volna, a sorsa nagyjából ugyanez lett volna, mint ami most van. :-(
Micsoda éjszaka!!! Eger-Budapest 5501 FLIRT; Budapest-Fabony TRAXX; Fabony-Hatvan-Eger-Fabony FLIRT!!! nem vagyok büdös, koszos, nem nézek ki úgy mint egy kazánfűtő, nem hasonlít a szagom egy vasreszelőre,nem folyt ki az agyam a fülemen, nem fáj a fejem a rázkódástól és leküldtem ötszáz kilómétert dalolva....Ilyen is lehet a mozdonyvezetés????
Jenentem a Borcsonka megszűnt létezni... az egyes váltót is dezintegrálták, de csak remélni tudom h a járdát megcsinálják a Raktár útnál mert egy igazi gátfutás lett így belőle!!!!
Az Ady Endre uton épp a közvilágítást csinálják, remlehetőleg az a kapu nem lesz többet zárva....
Aminek szerintem igaziból értelme lenne, az az Eger-Szilvásvárad vonatok meghosszabbítása Nagyvisnyóig. Utána sajnos Nekézseny, Csokvaomány, Sáta nem valószínű, hogy adna utast. A többi utas pedig Putnokról, Királdról ment Egerbe, busz híján, meg alkalmi diszkóból hazatérő forgalma volt még a fönti szakasznak.
A legfrissebb hírek a Szilvás - Putnok szakaszról, hogy nincsenek hírek. Állítólag az államtitkár szeptember dönt a szakaszról, de ez valószínűleg az állapot véglegesítése lesz. Az önkormányzatok részéről ellentétes hírek jönnek, egyesek szerint lobbiznak a szakasz megnyitásáról, mások szerint már le is mondtak a vasútról. A HVG cikke is csak a fémlopásokról ír, pedig az igazi probléma a hegyomlás helyreállítása. Lehet, hogy a HVG is azért nem említi, mert ebben a gazdasági helyzetben a dolog teljesen komolytalan. A helyreállítás költségéről is már 800 millió - 2 milliárd között mindent hallottam. Állítólag a korábbi pályasebesség visszaállítása is 10 milliós tétel, itt csak a hiányzó felépítményi anyagokra gondolok.
Halvány említés szintjén szó van a királdi bányák újranyitásáról, ehhez Putnok és Királd között használnák a vasutat. A másik oldalon Szilvás és Csokvaomány között képzelnek el hajtánypályát, de a hatóság teljesíthetetlen követelményei miatt az esélye gyakorlatilag nulla.
Ha ugyanarra gondolunk, akkor az igazából nem is állomásterv, hanem a komplett tömb átépítése. Van ott egy csomó terület, amit szeretnének hasznosítani. Ott a borkombinát tömbje, és a vasútállomás körüli, szétszabdalt területek, pl. ahol egykor a fűtőház is volt. Az állomást azért kell áthelyezni az egész szélére, mert az így létrejövő összefüggő terület értékesebb. Ha nincs ingatlanfejlesztés, akkor nincs vasútépítés sem.
Én meg ott szálltam fel először dácsiára még volt borkiszolgálás és cigaretta vonat igaz már hbbilnss kocsikkal... Csak az állomás felújítása késik megint, ki tudja mennyi évet, pedig egy egyszerű huszár vágással a 11 es kitérőnél el lehetne vágni a vágányokat, ott bakok lennének a negyedik helyén szélesperon az első visszaépítve a raktár helyén közös helyijárati "peronnal", egy aluljáró a mostani kút környékén és a bakok előtti tér, meg a hetedik helye máris felszabadul a buszpályaudvarnak, de ez nem jó mert olcsó megoldás...
Eleinte a kitaposott ösvény rajta megy (egy-egy betonalj maradt meg), de aztán leválik és a jól benőtt fasor utal a pályára a sok zúzott kővel. Ma bejártam a terepet, de borzalmas állapotban van a maradvány. A vonalat amúgy gyönyörűen kirajzolja a nem kis susnyás és a felszedés óta több méteresre nőtt fák sora. Van a rét felénél egy beveztő út sorompóval. ott válik le a domboldalról előtte nem sokkal a nyom. Eleinte el is vesztettem azt és csak a szabályos fasor keltett gyanút a bevezető út után Lillafüred irányába. Kisétáltam a sorompó vonaláig és elindultam a fasor mentén. Végig zúzott köves és az a rész egész jó állapotban volna ha nem lennének azok a fák ott. Fentebb a halas tóig lehet követni de borzalmasan benőtte a gaz. (furcsa itt épp a pályából nőtt ki minden nem pedig körülötte, egy kis alagutat képezve ezzel, mint a bervai részen)
Amúgy meg hagy szedjék! Ocska vas már az! Rakjanak le zsír ujjat meg betonozzák alá a pályát! Unokatesoméknál Nagyvisnyón sokszor féltek hogy mikor siklik ki a vonat...