Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
Kb. hasonló nálam is a bt23, meg ilyen volt a pirelli angel st is. Futóművön nem találok fogást. Változtattam rugóalapon ki-be csillapításon, gumiban légnyomáson, mindig ugyanez a vége. Kicsit jobban megkenem, és ilyen lesz.
Nyilván motor függő nem mellesleg az FJR-nél borzasztó nagy nyomaték van egy 650-es motorhoz mérten. Nem is akarok belemenni végbeláthatatlan vitába hisz nincs egy FJR a kezem alatt hogy ki próbáljam és tapasztalatot cseréljünk. Azt biztosan állíthatom egy nagyon jó és megbízható motor az FJR. Mindazon által a csapatban akikkel együtt motorozok van, volt három FJR... két hete cserélte le az egyik haver egy vadi új BMW K1200RT-re. Olvasgatva a topikot az egyig cimbora szokott ide írogatni fjrlaci barátommal sokat motorozok együtt. Tavaly is volt néhány közös gurulásunk de sajnos én vagyok a leggyengébb láncszem mivel a motorom is láncos erőátvitellel rendelkezik.
Elmondom akkor konkrétan, hogy mi bajom volt vele:
2 komponensű, ami elvben jó, tehát középen keményebb, oldat puhább. Ez tetszett meg benne. (BT023)
Igenám, de kanyarban az oldala kenődött, mintha megolvadt volna, az alja meg olyan kemény volt, hogy vizes aszfalton harmadikban is ki lehetett pörgetni. (Én szinte kizárólag utassal motorozom.)
Aztán egy tesztnapon volt lehetőségem 3 kört menni a Hungaroringen saját motorral - na ott végleg el is tűnt az oldaláról a mintha, mintha csiszolópapíron mentem volna. Ezután eldobtam.
Ízlés, motor, stílus, a Metzeler Z8-sem jött be az új ROADTEC 01-t még nem próbáltam. A baráti körben a Michelin Pilot Road 4-et szeretik az FJR-en de én kicsit túltúlzottnak tartom. A tavaly feltettem az új Bridgestone T30-as EVO-t kipróbálásra azonban az én motoromon a BT023-as viselkedik a legjobban... tulajdonképpen érzetre a T30 visszalépést jelent. Ha lekopik megy vissza a BT023-as. Ez csupán magánvélemény és természetesen nem tényszerű mert mindenki más stílusban és más motorral szeli a kanyarokat.
BT023-at 5e km után ledobtam mert szerintem semmire sem jó, de hát ízlése válogatja. Régen a Z6-os metzeler nagyon jó volt, amióta áttették a gyártást kínába az sem ér semmit. Metzelernek vannak új típusai, azok érdekelnek még, bár most a francia Alpokban vett Michelin PR2 elég jól bírja rajta, gyakorlatilag 0 majrécsík van, így még nem tudtam kihasználni gumit. (Lásd lentebb belinkelt videó, két személlyel.)
Igen általánosságban gyártanak grandturizmókra GT változatot de nekem igen szokatlanak tűnik, hogy F-es gumit teljesen más cikszám alapján gyárt hozzá a Bridgestone. És feltételezésem, hogy jobban viselkedik rajta az F-es gumi mint a GT már csak azon által, mert a gyár kimondottan FJR-hez fejleszti. Nyilván ha valaki GT-tesz rá és véleményt alkot akkor azt nem igazán elfogatható.
mindegyik nagy márka gyárt olyan specifikációju gumit ami kell az FJR-re (súly és sebesség index, erősített vázszerkezet)
rendőrség televásárolta magát hozzá a legolcsóbb Conti gumikkal, nálam is van ilyennel gumizott kerék privát gazdija volt.
a francia csendőrmotoromon Michelin volt és én is valamint sokan akik rávették magukat a próbájára Michelint használ rajta. viszont a Bridgestont amivel szerelte a gyár többen kukázták az első pár ezer után vagy a következő cserénél
BT023 - kistesóra én is ezt vettem, és ha végre el lehet rakni a hóláncot, akkor el is kezdem majd koptatni. Az első kb. 1000 km eddig nem túl biztató. Elég rondán kezdett el kopni. A minták eleje lekerekedett, a hátulja pedig kezd kiperemesedni/hegyesedni. Korábban a Pirelli Angel csinált ilyet.
Igen biztos kényelmesebb ezt én az én motoromon is tapasztaltam...Minap nézegetem a gumikat és meglepődtem, hogy a Bridgestone az FJR-re gyárt specifikust gumit. A motoros rendőrök tapasztalata alapján az FJR-en ha a gumi már kopottabb akkor nem túl komfortos vele motorozni. Ezt a BMW RT-nél nem tapasztalják ugyan azon futásteljesítmény után. Én is próbálgattam több gumit a motorra és el kell hogy mondjam gumi válogatja ezt a jelenséget a kezelhetőség terén. Tehát gondolom ezért a specifikus gumi és ha ezt nem kapja meg a rendőr motor akkor ne csodálkozzanak azon, hogy elnyalja és gépészkedni kell a kanyarokba. Nektek mi a véleményetek mert nekem a BT 023-as az egyik legjobb gumi ami kezelhetőségben még 12-ezer felet is tökéletesen vezethető. Nézzétek meg a diagramot F-es gumit hoz az FJR-re. http://www.bridgestone.hu/motorkerekpar-abroncsok/ranges/battlax/bt-023/
Köszi, mi lenne az ára, és megtudnánk- e forgatni, hogy biztos legyen a dolog? Mert én zaklattalak telefonon egy párszor, hogy valami nincs rendben hátul, és most néztük meg, hogy gyárilag üt a felni teljes közepe, kb 3-4 mm-t. csak ahol a gumi van ott szalad jó. Persze ez már 10 éve Így van, nálam csak 2 éve, de most, hogy jött ez a rezonancia, most próbálom kiszűrni az okokat.
Sziasztok! Én nem FJR-rel járok azonban mint tudjuk a motorosok ott segítenek ahol éppen tudnak, ezért bátorkodtam ide...Csak halkan jegyzem meg én is motorozok igaz csak egy 650-es nyergében. Érdeklődnék egy termék kapcsolatban... Használ valaki az FJR-re a kényelem kedvéért kormány kiemelő konzolt? Vagy valami hasonló megoldás érdekkel kíváncsi vagyok a véleményetekre. Még sötétben tapogatózunk és még mielőtt belinkelek egy elképzelést tudatom veletek, hogy 2005-ös FJR-röl lenne szó. Előre köszönöm az építő jelegű hozászolásokat. https://www.helibars.com/products/HeliBars%C2%AE-handlebar-risers-for-Yamaha-FJR1300-2001%252d2005/159.html