Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

captainb Creative Commons License 2017.06.04 0 0 11578

Piliscsabán van egy szerelőműhely, ahol vállalnak ilyesmit, Ford Mondeot, illetve Mercit már láttam náluk így szétborítva. Biztos nem olcsó munka,m rengeteg munkaóra lehet vele. 

Előzmény: R!ck4 (11577)
R!ck4 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 11577

Tudom, pont ezért nem akarok én nekifogni.

Előzmény: sebike05 (11576)
sebike05 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 11576

műszerfal ki az a minimum

Előzmény: R!ck4 (11575)
R!ck4 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 11575

Az egyik lacettimmel van egy kis gond, a tűzfal felőli légbeszívó nyílásnál, ahol a belső keringetés kapcsolóval becsuknám az ajtót, az ajtó csak fityeg, ott biztosan cserélni kell valamit. Viszont ami nagyobb baj, hogy a hideg- meleg szabályzó tekerő, és a bowden jól működik, a fűtésbox oldalán a kis kart is mozgatja, de a tengely a terelőlapnak már nem adja át a mozgást, a bejövő levegőt nem tudom a fűtőradiátor felé irányítani. Namost vagy nekifogok magam, és megcsinálom, vagy elviszem valakihez, aki ért hozzá, és ő csinálja meg. Utóbbi megoldással szimpatizálnék jobban, de kinek merjek a kezébe adni ilyesmit?

Beren Creative Commons License 2017.06.02 0 0 11574

Üdv mindenkinek!

 

Volt itt pár hozzászólással korábban egy problémám - P0342 ("Vezérműtengely helyzet érzékelő 'A' áramkör alacsony jelszint - 1.hengersor vagy egyedülálló szenzor") és P0420 ("Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt - 1.hengersor") hiba egyszerre, néha kicsit nehézkes indítással. Gondoltam, megosztom a tapasztalatokat, hátha segít másnak is.

 

Mivel a P0342 mellett megjelent egy P0341 is, ami szintén a veztengely helyzetjelző jeladó hibájára utal, első körben azt cseréltettem, két megfontolásból: sokkal olcsóbb, mint a katalizátor :-), illetve ha jól értettem, a veztengely jeladó hibája okozhat katalizátor hibajelzést is (ha a veztengely jeladó nem korrekt értéket mutat, akkor kerülhet el nem égett üzemanyag a katalizátorba, ami okozhatja a katalizátor hibajelzését). A lényeg: a csere óta az autó pöccre indul, illetve nincs semmilyen hibajelzés. Egyébként ellenőriztettem a katalizátort is, ránézésre nincs baja, egyben van benne a betét, nincs eltömődve sem, szóval remélem, hogy megoldódott mindkét probléma.

 

Azért hogy érdekes legyen a dolog, történt más is... Ahogy elhoztam a szerelőtől a kocsit, másnap éjjel hazafelé ordenáré csörgést hallottam a kocsi bal eleje felől. Kicsit tesztelgettem, kiderült, hogy alacsony fordulatról felpörögve, terhelve csörög, magasabb fordulaton, illetve üresen pörgetve nem. Lövésem se volt, hogy mi lehet, de éjjel nem nagyon tudtam foglalkozni vele. Mivel a kocsi vezetés közben nem viselkedett furán, a fék fogott, a kormány mozgott, a motor (amikor nem csörgött) szépen szólt, hibajelzés nem volt, arra gondoltam, hogy valami elengedett, meglazult egy csavar, ilyesmi, így óvatosan hazagurultam vele. Másnap reggel kigurultam az udvarról, csekkoltam, csörög-e még. Csörgött. Gondoltam, mielőtt megint szerelőhöz fordulnék, benézek a géptető alá, megrángatom, amit elérek, hátha tényleg csak ilyesmi a gond. Nos, a hiba oka az volt, hogy a veztengely jeladó cseréjekor k*rva meleg volt, így a szerelő kissé elbambulhatott - a légszűrőház mellett, bal oldalon lévő résben felejtett egy kb. 20 centi hosszú, bites csőkulcs toldót... :-D

 

Beren

sebike05 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 11573

azt az ECM szabályozza

Előzmény: ATóthG (11572)
ATóthG Creative Commons License 2017.06.02 0 0 11572

Köszönöm a válaszokat.

Azonban lehet nem fogalmaztam teljesen egyértelműen.

A motortéri hűtőventilátorra gondoltam, nem a beltérire

Annak van több fokozata?

Klíma bekapcsolásakor kellene magasabb fordulaton mennie?

Köszönöm

Üdv

ATóthG

bingobango Creative Commons License 2017.05.31 0 0 11571

Azt írtad manuális, akkor manuálisan van tudsz állítani 1 - 4es ventilátor fokozatig. 1es a leglasubb 4es a leggyorsabb.

Előzmény: ATóthG (11569)
sebike05 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 11570

persze,hogy kell több fordulatnak lenni 

Előzmény: ATóthG (11569)
ATóthG Creative Commons License 2017.05.31 0 0 11569

Tisztelt Csapat!

 

Érdeklődnék sok hónapos readonly után egyet.

Klímám működik (kb 6 ℃ a bejövő), bár nagy melegben hűthetne acélosabban is, és keveslem a hűtőventilátor fordulatát klímaüzem közben. (1db van)

Tehát a kérdés:

kell-e egyáltalán emelt fordulattal üzemelnie a hűtőventilátornak, vagy ez ilyen?

2005-ös 1.6 SW a szerkezet manuális klímával, 1 db ventilátorral

Előre is köszönöm

ATóthG

sebike05 Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11568

ha láttam az autót utána van addig semmi mert nem találgatok!!

Előzmény: fekitibi (11566)
fekitibi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11567

A szervizben mondták ezt az ötletett és szerinted hogy lehetne tutira menni?

Előzmény: sebike05 (11565)
fekitibi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11566

Ez az ettől tartok én is a próbálkozástól.De a szervizben ezt mondták ezért kérdeztem véleményt.Neked Sebike van valami ötleted?

Előzmény: sebike05 (11565)
sebike05 Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11565

folytószelepház van olcsóbban bontott 30.000 új 70.000 de közel sem biztos,hogy ez a baja,az autót látni kell minden egyéb csak találgatás

Előzmény: fekitibi (11564)
fekitibi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11564

Sziasztok,van egy 2005-ösChevrolett lacetti 1,6 jó kis autóm.:)Vagyis eddig nem volt vele semmi baj 180ezer km van benne.

Most viszont olyan betegsége lett pöccre indul de amikoe egyesbe rakom és nindulnék elmegy az erő le akar fulladni és le is áll.

Pörgetni kell akkor estleg elindul de rángat.Néha meg pörög mint az állatt 1100-2500 között-.Elvittem szerelökhöz vagyi kettöhöz 2 nap múlva vissza adták hogy nem tudják megcsinálni.Így bevittem a márka kersekedésbe ahol vásároltuk.Elmondtam mit tapasztaltam.

Azt mondták megpróbálták újra programozni de nem lett jó.Utánna megállapították hogy a Fojtószelep ház csrére szorúl.(:és ez a baj

Ami nem olcsó 130ezer ft mondtak ami nem kevés.Meg hát attól tartok hogy csak próbálkozás.Esetleg van valakinek valami olcsobb ötlete a megoldásra?

Ja még csak annyit hogy miután elhoztam a szervizből jó lett az autó 2 napig.Lehet hogy ezért mert újar akarták programozni vagy én már nem is tudom.(:(:/csak a hibát állapították meg/

Pedig egy nagyon jó kis autó soha nem hagyott cserben.

Előre köszönöm véleményeket és hozzá szólásokat..:):)

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11563

na azt felejtsd el...

Előzmény: Nándor Vajóczki (11560)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11562

1-3000 km-ként ha tudod tisztítani akkor oké.

Előzmény: Nándor Vajóczki (11560)
sebike05 Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11561

ablakon kidobott pénz

Előzmény: Nándor Vajóczki (11560)
Nándor Vajóczki Creative Commons License 2017.05.30 0 0 11560

Hmm beszívott levegő mennyiség.. Azt hiszem beruházok egy sportlégszűrőre. 

Előzmény: R!ck4 (11559)
R!ck4 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 11559

Én azt gondolom, a benzinmotor úgy működik, hogy a beszívott levegőhöz benzint adagolnak, kell egy pontos aránya a kettőnek, és akkor jól működik a motor, jól megy, és jól fogyaszt.... Más opció nincs, ha valamelyiket elviszed másik riányba, van ami javulhat, de csak a másik paraméter kárára...

 

Ha a tieden meg tudják oldani, hogy több levegő jusson be, ahhoz lehet több benzint adagolni, tehát így lehet erősebb.... De mivel a chiptuning nem változtat a légmennyiségen, hiszen azt a szívócsonk átmérője, a dugattyú lefelé mozgásakor létrehozott szívóerő, és az elmozdulásból számolható légmennyiség kb fix, ezért szívó benzineseken nem is igazán tudnak reszelni, főleg nem több, mint 20%-ot...

Előzmény: Nándor Vajóczki (11554)
Nándor Vajóczki Creative Commons License 2017.05.28 0 0 11558

Itt megmérnék fékpadon az előtte/utána állapotát.

Előzmény: sebike05 (11557)
sebike05 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 11557

nem fog pörgösebb lenni így is elég magas fordulat kell neki,hogy megjöjjön az ereje ez ilyen,csak olyan helyen szabad csináltatni ahol megmérik fékpadon is

Előzmény: Nándor Vajóczki (11554)
Nándor Vajóczki Creative Commons License 2017.05.27 0 0 11556

Köszönöm!!

Előzmény: Törölt nick (11555)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.27 0 0 11555

az autochip.hu -t tudom javasolni, ővelük csináltattak páran és némi hatás mutatkozott, igaz nem lett egy 3.0 v6 turbó, szóval csodákat ne várj....

Előzmény: Nándor Vajóczki (11554)
Nándor Vajóczki Creative Commons License 2017.05.27 0 0 11554

Sziasztok, szerintetek érdemes chiptuningoltatnom? 1.4 benzin 95L, elviekben 105L és 130 -> 140NM-re növelné meg az autó teljesítményét. Azt szeretném elérni, hogy kicsit pörgősebb legyen, elég lomhácska, előzéseknél lehetne picit dinamikusabb. Tudom ez az 1,4-es motor nem egy erőgép, de ha kicsit pörgősebb lenne tökéletesen elégedett lennék vele. Mit gondoltok? a másik hiedelem hogy csökkenne a fogyasztás, ezt azért kétlem, a nagyobb teljesítmény elérése érdekében többet fog fogyasztani szerintem. Vagy hagyjam a fenébe, spóroljak és vegyek bele egy 1,6-os motort? :D

 

Ui. Motort nem ölné meg? Köszi előre is a véleményeket.

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.26 0 1 11553

Az tény, hogy ha régi Swifted van, az megbizhatóbb.

De a Lacetti sem rossz, ezekkel a néhány ismert tipushibákkal együtt lehet élni, a magasabb benzin fogyasztást kompenzálja az olcsó alkatrész és az, hogy a tolvajok nem szeretik. Tovább pl. a belső tér kifejezetten tágas, 4 ajtós és a kombi jól pakolható.

Előzmény: Törölt nick (11552)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.26 0 1 11552

Sziasztok!

Köszönöm szépen a hozzászólásokat. Tulajdonképen a véleményetekre voltam kíváncsi, kinek hogy vált be eme típus, máshol is csupa jót olvastam.

Köszi és üdv !

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.26 0 0 11551

Lehet sipákolni, hogy jaj ezt és ezt kellett cserélni, csak amikor utána néznek, kiderül más autónál nagyon-nagyon szokszorosa is lehet az alkatrész ár, mint a Lacettinél.

 

Ismerettségi körben van pár 10+ év körül volvó, bmw stb... mind pénztemetők

Előzmény: sebike05 (11550)
sebike05 Creative Commons License 2017.05.26 0 0 11550

Meg kell különbözetetni 2 kategóriát mint minden autónál.

1) rendszeresen karbantartott ott "sajnos" csak a kötelező szervizek jönnek néha kisebb korból vagy km bő adodó hibákkal nem 1  ügyfelem van aki 300.000km nél csak a kötelező szervizek voltak futómű is javarészben gyári vagy most cseréltúnk gátlót és pár gömbfejet először 310.000KM!!

2) másik kategória elhanyagolt ,frissen vásárolt és kiderül róla,hogy egy pénznyelő mert ami eddig nem csináltak meg rajt azt most kell

3) ez a +1 es kategória volt javítgatva csak nem szakszerűen és itt is előjönnek gondok mert nem azt kapta meg és nem abban a minőségben mint amit kellett volna

sokat kell e költeni rá viszonylagos én most adtam el a 2.0 diesel automata kombim 7 év alatt a gumikat leszámítva a karbantartások(10.000km es olajcsere) és javítások összesen 250.000ft ba került igaz speciális eset vagyok mert 0ft a munkadíj anyag meg pofátlanul olcsón van mivel ezzel foglalkozom...

Előzmény: Törölt nick (11547)
mephysto Creative Commons License 2017.05.26 -1 0 11549

szia Gábor,

 

nézd a dolgot kicsit objektíven. egy ilyen fórumon (de igaz ez más márkákra is) nyilván a problémákat fogod olvasni, hiszen ki az, aki folyamatosan arról tudósít egy ilyen helyen, hogy gyerekek, mióta jó az autóm és csak kötelezőre kell hordani... nyilvánvaló, nem?

 

Az én történetem egy 2005-ös 1.4-es 5 ajtós volt... igazából két nagyszervíz volt rajta, kötelezők. nekem a 11-12. éveben kezdtek problémák jönni, ami azt gondolom normális ennyi idő után (egy hátsó fékmunkahenger beállt, hátsó toronycsapágy, stb...). világ életében márkaszervízbe hordtam, soha nem volt kókányolva.

Én azt gondolom meghálálta, sosem hagyott cserben. Évente egyszer olaszország oda-vissza két fővel, fullra pakolva (kb. 1600 km oda-vissza), 95%-ban városi használat...

 

Természetesen a P0300-as mókát mondjuk én is benyeltem, azt sajátzsebre sajnos, de ezen és a fentieken kívül csak kopó alaktrészek voltak cserélve (gyárira mindig). Ezen kívűl nem kellett semmihez nyúlni a motortérben!

 

Egy hete én eladtam a gépet, de inkább szép emlékek vannak róla, mint rosszak, szóval... nem olyan rossz autó aza Lacetti... :)

 

A chevrolet név pedig ne vezessen félre ez egy deawoo valójában (de majd kijavítanak, ha nem így van :) )

 

 

Előzmény: Törölt nick (11547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!