10/40-et használtam sokáig, most 20/50-van, kánikulában jobb a sűrűbb, főleg a lég/olaj hűtésnél, a 10/40-el sem volt komolyabb bajom. A 20/50-ből nem eszik semmit viszont. Lényegében mind1 h 10/40 v. 20/50.....a JASO API SG szabványokat tudja...Benyából meg jó a 95, evente egy super talán...
Sziasztok! Csatlakoztam a klubhoz, pár hete egy 1200-es Banditon (2001es) gurulok! Kérdés: az előző tulaj meggyőződéssel használt 20-50-es olajat használt (télen nem motorozott), na most engem ez egy picit zavar, gondolkozom hogy lecseréljem-e gyári 10-40-esre, még a csereciklus előtt. Egyáltalán, milyen olajat javasoltok? Van értelme 10W-60-ast beletölteni? Új vagyok, úgy általában motorozás téren is, asszem sok dolognak utána kell még járnom...még 2 "apróság": érdemes 95-ösnél jobb benzint tankolni bele? Szeretem a gyári dobot, kultúrált, de egy leheletnyivel lehetne határozottabb hangja az autósok miatt, viszont nem szeretnék szomszédokat ébreszteni...javaslat?
Nekem is csikorgott, de fogott. 30-nél is teljesen jó volt még a gyári, de a hangja miatt már lecseréltem, mert meguntam...erre hegyi kanyarban lefele igazgatva vele a motort az új is megcsikordult tegnap :) Ennek ellenére nem mondom, hogy csikorognia kell, de nem feltétlen utal rendellenességre.
A motoron van egy alu táblácska (K7-es banditon van) amibe be van ütve dB érték. Ugyan úgy mint az alvázszám. Ez a motor "normája" egy adott fordulatszámon. Gyári dob=hurkatöltő. Ha a szalonban rátesznek egy műbizonylat nélküli teljesen mindegy milyen márkájú dobot azzal megszívhatod. A műbizonylat arról szól hogy hangtompítóval (mert ugye kivehető) teljesíti a dob a motoron lévő alu lapkán feltüntetett értéket.
bocs neked mi a gyári? amit látsz szalonban hurkatöltő és a "sondermodell" amire felrakják vételkor az akrát stb. az is "gyári", illetve tudja a normát hangtompítóval, ok a racing dob az más. műbizonylat ahhoz lehetne, hogy adott típussal típusspecifikus, de mondjuk ezt akkor kérdőjelezhetné meg, ha lenne a motornak egy decibel értéke, mint maximum (lásd enduroverseny stb.) ezt meg egy rendőr símán megmondja persze az út szélén... ja meg ha csak sportlégszűrő van fenn, vagy nyitott ház, akkor is hangosabb, mennyi is a megengedett decibel érték?
Persze hogy nem hülye. Ránéz. Látja hogy nem gyári dob. Műbizonylat van? Nincs? Rendszám le. Mérni se kell. A kiherélt gyárinál mérni kell. Mindenki eldönti milyen kockázatot vállal. Csak egyszer fuss össze egy olyan rendőrrel aki úgy gondolja hogy mégiscsak be kéne tartani a jogszabályokat.
Gyári légszűrő van benne. Az üzemanyag adagolás utána lett állítva. Milyen környezetvédelmi tiltásról beszélsz? Haver is ilyen dobbal vitte műszakira és nem volt gond.
hatalmas ez a kipuff téma, info innen info onnan. Nem papíros és?, osztrák sem hülye, lehet fenn a gyári kipuff kiberhelve az jobb? nem szórakozik kinn ember max mér, nálunk ilyet még műszakin nem láttam, ja nekem be sem kellett volna indítani műszakin a motort legutóbb.
A kipuffancsod nem papiros. Tehát ha osztrákiában leveszik a rendszámod ne a rend őreit hibáztasd. Környezetvédelmi tiltás ki van véve? Ha már sport dob akkor az üzemanyag adagolás utána van húzva? Tudod milyen légszűrő van benne (gyári v. sport)??
Cseréltem olajat, sajnos a csilingelő hang továbbra is jelentkezik hideg indításnál, és mindaddig fennáll, amíg a motor el nem éri az üzemi hőmérsékletet (ez kb 5-7 percnyi motorozás 3-5000 es fordulaton). Olyan fémes jól elkülöníthető kopogás, teljesen elüt a motor alaphangjától. További ötletek, hogy mi okozhatja?
Martin kipufogóval vettem. Jó hangja van, nekem tetszik (a szomszédoknak nem tudom)!:) Legalább erre nem kell már spórolni!:) A gumik elég újak Continental ez a Sport változat, nem rossz, de azt mondják ez gyorsabban kopik, majd kiderül még csak 1200km-t hajtottam bele. Tankpad is van rajta. A gyári plexi nekem elég, nem vagyok egy nagy növésű.:) Egyébként 16ezer km vettem, 1.090.000ft-ért. Esetleg bukókeretnek a vázlata nincs valakinek?? Megpróbálnám megcsináltatni ismerőssel. Itt egy fotó a gépről!
Jajj meg valami! Regebben volt tema, hatha nem olvastad vissza... Ha topcase doboztartot akarsz, olyat rakj ra, aminek a vasa elorenyulik. Nekem olyan van ami csak a kapaszkodoig er el, eddig nem volt vele gondom, de rengetegen panaszkodtak ra, ma mar en is maskepp valasztanek. Ha sokat motorozol egy oldaldobozz szett is jol jon, inkabb sporolj dobozokra, a textil nyeregtaska szar megoldas ha fel-le kell pakolgatni, a zaras is nehezen megoldhato.
Jaja, ahogy Babar mondja a gyari gumit nem erdemes venni ra ha a gyari elkopik. Sportturat ra (de ne sportot), nekem Dunlop Roadsmart van fent, nagyon bejott. Szokott erre jarni Meki, ha a gumi kerdes aktualis lesz, keresd McMru-t!
Német biztosítás miatt ilyen tip.bizt csináltak. Persze a teszteken már az olajos 1200es is állandóan 114-116 lóerőt rúgott a kerékbe (!).
A butítás lémyegében abból áll, hogy módosítják a vezétműtengely bütykeit oly módon, hogy ne legyen annyira "éles" a vezérlés, így inkább a középtartományban lesz nyomatékosabb a motor. Ugyan fönt veszít a lóerőböl, de a közepe nyomatékosabb lesz. És emiatt érzetre erőssebb. Sokan csak a lóerőt nézik, pedig a forgatónyomaték a fontosabb...