Ez is jó ötlet, én arra gondoltam (hasonlóan az alább irt linkhez), hogy a rövidebbik oldalon futna a film végig, erre egy gépet tenni, ami kb. 20 centit huz a filmen, mindig pontosan ugyanannyit, ezt pedig pl. LPT portról vezérelni... A lámpás része meg mint a tied. Innen már csak a készült képekből kell mozgót varázsolni. Min. 2400 dpis szkenner kell és még talán az sem DVD...de S8hoz elég lenne.
Jó, én a következőképpen gondoltam kivitelezni: egy síkágyas scannerből kitépem a szánt húzó léptetőmotort, és felteszek rá egy fogasgörgőt, amely a filmet folyamatosan (illetve hát lépésenként) húzza egy képkapú előtt. A képkapú mögött a scannelő saját ccd-je lenne, ami persze kapna egy megfelelő dioptriás előtétlencsét, hogy a csökkent tárgytávolságon is éles képet rajzoljon. Másik oldalon egy 50W-os vetítő izzó. Az egész cuccot a scanner elektronikája módosítás nélkül hajthatná.
Amit tehát programból meg kell oldani: a bescannelendő lap hosszát végtelenre (illetve hát több tucat méterre) módosítani, a scannelt képben a képkockák határát felismerni (mondjuk a perforációhoz viszonyítva), a képek méretét szabványos formátumba konvertálni (mondjuk 640x480 vagy ilyesmi) s a képekre bontott scannelményt realtime tömöríteni és menteni. Mindezt nyilván multitask rendszerben, nagy bufferekkel meg satöbbi, hogy folyamatosan történjék a dolog.
Itt a szűk keresztmetszetnek azt érzem ebben a dologban, hogy a végtelen képméret miatt a scannert valószínűleg nem lehet twainen keresztül izgatni, hanem hardware szinten kell programozni, tehát az egész kurclifirclit egy olyan tipusból kellene kialakítani, ami elég jól dokumentált ahhoz, hogy ezt megtehesd, viszont nem túl régi, és viszonlyag nagy számban került forgalomba idehaza (ez ugye azért fontos, hogy ha netán pár év múlva elromlana a masina, lehessen hozzá alkatrészeket szerezni.
Na ja, a program itt a lényeg. Masinát építeni könnyű lenne: kitépni a scanner léptetőmotorját, oszt elhúzni vele a filmet az optika előtt... csak hát ehhez kellene valakinek egy programot, ami aviban menti a kész filmet.
Ügyesek ezek a britt tudósok :-) Én is találtam ilyeneket: http://www.jiminger.com/s8/index.html http://www.truetex.com/telecine.htm Van itt egy jó progi, ami a scannelt filmcsíkokat sorozatképekké alakítja, de csak a forráskód van, és nem értek a fordításhoz.
A szines papírkidolgozásban 30éve nincs külön fixír!!!
A halványítófixír feladata az ezüstkép kihalványítása és eltávolítása. A szines eljárásnál a végeredményben soha sincs ezüstkép. A gyengítés csak a ff-ben van!
Ha bővebbet akarsz tudni, akkor személyes kontakt!
Igazából a fotókémia tanárommal dumáltunk róla sokat, de lehet, hogy félreértettem a szavait, ezekszerint az egy másik kidolg. volt. Az RA-4 tartóssábában akkor sem bízok, ha jól tudom, nincs fixálás, csak "gyengítés", s sok mosással ezt a gyengítőt mosom ki belőle...de igazából tényleg a fekfeh amihez """"jobban"""" értek :)
Hehe, pont most csinálok nagyitógéphez számitógép vezérlést (olcsóbba 486 mint az exponáló óra :D, és van belőle vagy 150 darab itthon...), LPT portos, optoelektro csatolós, szal a laptopom is védve lesz, ráadásul zenét is onnan hallgatok majd :) Ha kell valakinek a szoftver meg kapcs rajz a kütyüről szivesen elküldöm :)
Az a filmfelvevőknél természetes. Szerintem próbáld ki ff-el A Soósnál lehet venni. Érdemes a Plus-X et venned, A Tri-X qrva érzékeny azzal vigyáznod kell, nehogy túlexpózd. Árulni fogunk csomagokat( 8db film+hívás+szkenelés) 59900.-
Magyar volt, de ezt is eladtuk!:-) Az RA-4 KIdoggozási ideji:
Hívás 35'C 45sec
Halványítófixír 35'C 35-45sec
MOsás 30-35'C 1 perc vagy:
szuperstabilizálás: 35'c 3X45'c
Szárítás
Amiről te írtál az az EP-2 eljárás volt ami kb 15 éve megszünt. Az anyagok tartóssága a végső mosástól függ. A szuperstabis képek bizonyított élettartama kb 30év. A folyóvízzel mosott képeké elvileg a szinesé 150év a ff-é korlátlan. Gyakorlatban már létezik 80 év körüli Agfa dia. A ff-el akkor jársz a legjobban, ha magadnak csinálod.
Jaj de jó! A Cibachrom-ról most hallok először életemben közelről! Azt hittem már nem létezik! Olvastam utána milliószor, eredetileg magyar "találmány", fekete a nyerspapír, a legtartósabb színei vannak, amik elvileg csodálatosan szépek is...hmmm :) Én tuti küldök majd pár diát hozzád.
Ha má elszidtuk a digitálist...: Az RA-4-es papírkidolgozás eredetileg kb. 15-18 perc, a mai hűdelaborgépekben ezt feleannyi vegyszerből kb. 7 perc alatt csinálják...szerintetek meddig marad látható a kép? 10 év? Falon kb. 5...
Feketefehéret már alig csinálnak...Pécsen nincs normális ff labor (filmet sose hivatnék ott, képet meg ha nagyon muszály és nem nekem lesz...). Jah amúgy Pécsen egyeltalán nincs normális labor. Anno ahol voltam FotoFlmDigital volt egyedül ahol Kodak Royal papírra dolgoztak, QSS3000el, és ráadásul még hozzáértő személyzet is volt...most 1 helyen van QSS3000 és ha azt mondom lelaborálom én, akkor szaklabor felárat számolnak...márpedig a csajom egyszer kapott tőlük egy lehívottan zöld szinü filmet....hoppá, Negahívóba nem tudtak szegények vegyszertkeverni és a gond csak az, hogy ezt a fátyolt a laborgépen sem szűrték ki...pedig tényleg egy mozdulat lett volna...hát ez van. Én maradok a feketefehérnél...kicsit másképpen kell gondolkodni hozzá, meg más szűrőn át kell témát keresni :)
Csak üresen próbáltam ki a kamerát, látszólag jól működik. A blende kicsit furán szűkül, nem kör alakban, de a film helyére raktam egy papírt, és azon jól sötétedik a kép. Egy tesztfilmmel kiderül majd. Eddig csak videoztam, kezdő vagyok ebben a témában. A nagyapámnak volt a hobbija, van egy Yashica 2xN8-as rugós gépe. A FF és színes filmet is kipróbálnám. Főként amatőrfilmhez betétnek használnám, vagy rövidfilmhez. Rövid pénztárcával. :)
Húú, az most nekem ha utánaszámolok sok (bár biztosan korrekt ajánlat!), mondjuk egy-két kép miatt meg felesleges, hiszen 1-2 ezerből már sokat tudok fotózni rendes leica filmre - igaz az én igényeim fotózásban kevésbé kifinomultak ráadásul régi gépekkel nyomulok.
Na ja, és az 30 év után is ugyanolyan szép lesz! Jó anyag volt a K40 nagyon. Szerintem irdatlan baklövés volt megszüntetni. Inkább emelték volna meg kicsit az árát, és/vagy telepítették volna át a labort Romániába vagy Szlovákiába.
Azért van helye a digitálisnak is. Beszéltem múltkor egy fotóssal, mondta, hogy olcsó pornólapoknak is szokott fotózni másodrendű modelleket, megcsinálja digitálisan, fotosoppban nagy gyorsan kiretusálja, elküldi a szerkesztőnek, inkasszálja a lét, aztán tovább nem érdekli a dolog. Megélhetési fotós. A kérdés tehát az, hogy ki mennyire procc a munkájára, illetve mennyire akar maradandót alkotni. Vagy hogy épp mihez fér hozzá. A reklámosok állítólag ma is szeretnek filmezni. 16-osra. Ők ugye egy vagy max két 30m-es tekercsből megcsinálnak egy forgatást, a nyersanyag és laborköltség tehát minimális, egy azonos minőségű digitális kamera beszerzése kb. pont soha nem térülne meg. Nyilván egy tévéhiradónál a 16-os technika tarthatatlan és felesleges lenne. Szóval nincs abszolút igazság, mindennek van előnye, is, hátránya is.
A mai CD, DVD-ről beszélnek! Mint fényképész, ilyenkor örülök, hogy megmaradtam az analógnál. Véletlenül elfelejteném 3 évente átírni az arhivált anyagokat és utána jön a megrendelés... Nem kopásról beszélnek, hanem adatvesztésről.
Bizony-bizony. Nekem is ment már tönkre kilencvenes évek elején írt ős-cédém. Egyszerűen lepattant róla a foncsór egy körömnyi területen. De mondjuk a digitális technikánál ez már nem annyira vészes, mert megteheted, hogy 5-10 évente egyszer átmásolod a lemez tartalmát, friss adathordozóra, vagy éppen mindjárt két-három példányt készítesz.
Az igazi gond az analóg videókkal van (volt). Tudjátok, a hetvenes-nyolcvanas évek ampex magnós tévéjátékai, Móka Miki, Pirx Kapitány, Három Rabló, stb. Egy ideig azokat is próbálták szalagról szalagra másolgatni, hogy valami megmaradjon belőlük, de sajnos a legtöbb ennek dacára mára már gyakorlatilag elpusztult. Illetve digitális technikával restaurálhatók ezek is, de ehhez a dáriusz kincse sem elég.
Viszont ami filmre készült, még akár ha or-wo-ra is, az azért többnyire vetíthető maradt, mint pl. ezek: http://gergoke.hu/reklamok/
Mi van a vetítéssel? Most hallottam a TV-ben, hogy a CD, DVD élettartama pár évecske. Magyarul, már megint kiderült, hogy a csilli-villi digitéma nem az igazi!:-)
Üdv! A sráctól 2500+posta a vágó, első körböl megpróbálom ezt, persze ez is ruszki. Ha nem műxik akkor meglátjuk a Wittnerest. Én egy Beaulieu 2008 vagy inkább egy 4008ZMII-t szeretnék nagyon. Beaulieu szerint 20 körül kapható ez utóbbi. Ami most van is használható, de érezni akarom, hogy FILMEZEK! :) Ebben eddig iszonysokat segítettetek, győzni fogom majd meghálálni...persze sokat ne várjatok, hehe :)
Ez a filmes világban nem drága! Ha egy szar vágóval a felvételi anyagodat elrontod és a forgatott anyagod a kukába kerül, az drága!
Én éveken át vágtam sötétben a filmet, horror! Jelen pillanatban még egy normális felvevőm sincs. Minden lóvét a laborra költök, a vágót is a laborban fogom használni. Egy van de kell a tartalék. Ha nyárra összejön egy kis fölös lóvé fölkeresem Beaulieut egy fájin kameráért.
Hát 50 eurót nem tudnék rá adni... Én passzolok :)
Egyébként jelentkezett egy srác, akinek van egy régi családi örökségből. Remélem meg tudom venni tőle...
Üdv! Ha S8azni akarsz, főlet tölthető kazettázni, szerintem érdemes elkezdeni a Fomaval foglalkozni, mi is ennél állapodtunk meg (nagyrész még csak elvben ugyan). A DS8 (double-super8, ezt még félbe kell vágni!) feketefehér anyag nem drága, szerintem beletanulni, kipróbálni tökéletes.
Nagyon hasznos dolgok vannak ebben a fórumban. Pár napja vettem egy Revue S8 kamerát, és engem is érdekelne a külföldi filmbeszerzés. Tölthető kazetta is.