A forgalmiban 2002-es gyártási év van, de azt mondják a nálam okosabbak, hogy ez az autó 2001-es lehet, mert az embléma a motorháztetőn van, a 2002-eseken meg már az első lökhárítón. Szóval ehhez keresek bal első sárvédőt, ami ilyen volt amíg ép volt.
2002 februári 1.4 RT 1390 ccm, 72 kW benzines Thaliának sikerült összetörni a bal első sárvédőjét. Az adatok alapján a második képen láthatót adták helyette, de az nagyon nem odavaló. Milyen kell oda van valakinek egy képe, cikkszáma, esetleg budapesti vagy környéki bontó címe ahol találok megfelelőt?
Köszi, ez is megoldás! De valami olyasmire gondoltam,hogy a bekapcsoló gombra vagy fölé tenni egy védő gumit vagy valami mást. Valami ilyesmire gondoltam mivel még nincs nagyon megkopva, csak egy pici pötty látszik még a rádión.
Életemben egyszer használtam ilyen hűtő szivárgás tömítőt.
Soha többet.Igaz ideiglenesen használt,de a vége hűtő csere lett.
Arról nem beszélve hogy ez az anyag telebassza az egész blokkot és rohadt nehéz teljesen kitisztítani.Sehol nem ajánlják jó szívvel. Csak jó szándékkal írtam.
Az én járműveimet egyetlen szerelő sem látta. Én magam csináltam meg mindent, immár 50 éve. Én a saját véleményemet írtam le, nem kell senkinek elfogadni. Nálam megszűnt a szivárgás, ezért írtam, amit írtam.
Pedig az ember ha jót akar magának, nem önt bele ilyent, tényleg! Az ilyen trutyikat arra találták ki, ha menet közben pl. kapsz egy kavicsot a hűtőre, amitől lesz egy pici lyuk rajta, beleöntöd és el tudsz menni amíg ki nem cserélteted a hűtőt egy szerelőnél mondjuk.
A fűtőradiátor meg pont olyan helyen szokott ereszteni, ahol úgy sem igazán segít, mert többnyire elreped maga az anyaga és ott tovább fog repedni... Szerintem is csak a csere a megoldás. Lehet halogatni, de elkerülni csak adásvételivel... ;-)
Nem vészes, csak időigényes. Nekem elsőre majdnem 8 óra volt, de én lassú vagyok. Összerakásnál vigyázni kell a kábelekre, mert a fém részek nagyon sorjásak, nehogy sérülés vagy testzárlat legyen. Nekem le kellett venni mégegyszer a műszerfalat, mert nem szólt az egyik hangszóró. Másodszorra már csak 4 óra volt a le-fel :-)
Kösz a képet.Ez a hűtőcsere elég szopás lesz. A lakhelyemen megkerestem az egyetlen szerelőt aki vállal ilyet.Elkezdett nekem vetíteni.
Azt mondta Egész napos meló,meg,hogy ő is úgy szokta kitépni az egész műszerfalat.Gondoltam magamban, ebből az autóból nem tépsz ki semmit. Megcsinálom én.
Én is fostam tőle.Megpróbáltam levegős kulcsot szerezni egy ismerőstől,de nem jött össze.gondoltam le van tojva teszek egy próbát.
Nekem van van két krova készletem,nem valami bika 1/2 colos.
Kell egy hosszú hosszabbító meg egy rövid a lényeg hogy beérj a csavarig.
Az autót beraktam 5. sebességbe és megkértem a lányomat hogy tapossa a féket tiszta erőből.Kb egy 30cm-es csővel elég könnyen meglazult,nem volt vészes.
Meghúzáskor alkalmaztam egy kevés menetrögzítőt.Ugyanúgy tapostattam a féket és siker.
Nekem a meghúzási nyomaték 20 Nm +68 fok. A 68 fokot filccel jelöltem fel. Van ilyen fokos bizbazom de lusta voltam vele tökölni.
Szia! Ne haragudj, még egy kérdés felmerült: egyik gyári vezetéket sem kell elvágnom ugye, csak lecsupaszítom és rácsatlakozok az új vezérlő vezetékével? Köszi. G.
Hogyan, mivel sikerült leszedni a főtengely csavart? Nekem is kéne vezérlést cserélni, de ettől az egy csavartól félek.
Fűtő radiátor cseréhez sajnos ke kell venni a műszerfalat és az alatta levő fém tartót is le kell borítani. A kormányt nem vettem le, de a kormányoszlop rögzítését fent ki kell venni (2 vagy 4 csavar) és annyira kihajtható, hogy ki lehet szedni a fűtés boxot. A radiátor márkája mindegy, 6-7 ezer Ft.
Szuper, gondolom ezt úgy tudom kimérni, hogy adok neki tápot meg testet és megnyomom a kulcson a zárás gombot? A rajz szerint a fehér a zárás a fehér/fekete a nyitás. Köszi. G.
Szia! Akkor még egyszer :): Ha egy láb adja mindkét jelet akkor a vezérlőnek csak egy vezetékét kötöm be, mondjuk a fehéret és a fehér feketét nem? Sokba fog ez nekem kerülni :). Nagyon köszi. G.
Hali. Nézzük az elejéről, az első része okés, a második része már nem. Mert ha egy impulzuson lesz akkor csak a B1 et kötöd be és a távírányitón, a záró gombbal fogod tudni nyitni és zárni. Két jelet soha nem közösítünk. A +12v ot vagy a biztosíték tábláról veszed le vagy a gyújtás kapcsolórol, ahol természetesen a fix 12 megkeresed amikor nincs benne kulcs, és ott lesz negatív kábel is. Az ajtó karpitot nem kell megbontani mert csak a vezérlő előtti központizár gombot párhuzamosítod. Mindenképpen bekötés előtt mérjél. Anélkül nem lehet bekötni semmit. Itt csak látatlanban tudok mondani valamit. Csak saját felelősségre kösd be, ha nem megy inkább vidd szakemberhez. De szerintem menni fog. :) nem egy nagy cucc.
Vettem a bátorságot és kicseréltem a thaliamon vezérlést meg a hosszbordás szíjat,minden hozzávalóval együtt.Köszönet érte minden fórumtársnak aki bátorított és segített.
Viszont előjött egy újabb probléma.
Most hogy hűvösebb lett és megy az autó fűtése, fagyálló szagot érzek néha erősebben néha gyengébben.Ha hosszabb ideig megyek szinte meg is szűnik.
Úgy néz ki enyhén szivárog a fűtőradiátorom.Keresgéltem leírást a cseréről. Találtam is főként orosz és francia oldalakon.A részletesség terén mindegyiknek vannak hiányosságai.Lementettem mindent amit jónak gondoltam.
Van olyan orosz oldal ahol azt írják,hogy megoldható a csere a teljes műszerfal szétszedése nélkül,a gyári leírás szerint.Erről viszont szinte semmi infót nem találtam.Lehet hülyeség is.
Van ahol leszedik a kormányt,de van olyan is ahol nem szedik le.
Szóval radiátort kéne rendelnem.
Ha valaki csinált már ilyet közületek,elláthatna néhány jó tanáccsal. Milyen márkát érdemes rendelni?Mire figyeljek?Mi az amit mindenképpen le kell szerelni?
Esetleg ha tudja a gyári számot megírhatná nekem.Akkor talán nem rendelek rosszat.
Az autó 2001 évjárat,benzines klíma nélküli 1.4RT motorkód k7j700 .
Szia Köszönöm a rajzot. Tehát akkor ha két gombra kell kötnöm (mérésből kiderül, hogy azonos láb nyit-zár vagy egy-egy láb) akkor nyitást és zárást kötöm A1, B1-re, ha egy gombra kell kötnöm, akkor mindkettőt B1-re (ha ezen lesz impulzus (fehér, fehér/fekete vezetékek)). Ezen kívül a sárga és a sárga/fekete drótot rákötöm A2 testre, valamint veszek egy testet és egy +12-t az autóból a fekete és a vörös kábeleknek. Jól gondolom, hogy az ajtókárpitot nem is kell megbontanom? Te honnan vennél testet és 12-t az egységnek? Nagyon köszi a segítséget és bocsánat a sok kérdésért :(. G.
Így van, ahogy írod. Bár nem hiszem hogy nem lehet belerakni a régi panelt az új házba. Az én kulcsházam is eltörött, kifordult belőle a kulcsnyelv, de sikerült megragasztani. Jobb lett, mint amilyen volt. Meg se látni a törést.
Működés szempontjából mindegy, de mivel csak házat akar cserélni ezert, nem mindegy. Ha panelostol rendelné akkor programozni kellene.Na az egy kicsit drága. :)