Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

puskely Creative Commons License 2010.10.14 0 0 3660
Olvastam, köszi!

Reggel hívlak és megbeszéljük a részleteket.

Üdv!
Előzmény: Törölt nick (3659)
puskely Creative Commons License 2010.10.14 0 0 3658
Én a nyár elején vettem a gépet, a fórumon már látható volt, a 2425 és 2432-es hozzászólásokban. Ami megfogott az autóba, hogy majdnem egy tulajdonosa volt (akitől vettem, a nagybátyjától vette át), illetve sok minden javítva lett, a váltó is, ami még garanciás. Mivel az automata váltó javíttatása, ahogy tapasztaltam, itt a fórumon is olvasva elég kényes dolog röviden leírom a történetem az autóval.
A váltót egyébként a váltódoktor javította. Mikor megvettem, Borsfáról hazajöttem Orosházára minden gond nélkül, óvatos vezetéssel kb. 13,5 literes fogyasztással (azóta sem tudom még csak meg sem közelíteni ezt az értéket). Itthon és a környéken használgattam az autót nem volt semmi probléma. Elindultunk nyaralni Sárvár környékére, a Kecskeméti autópálya elkerülőre érve elkezdtem nyomni neki, de kb. 130 km/h sebességnél azt hittem szét esik az autó alattunk, iszonyúan berezonált, szépen vissza is vettem, a vétel után ezen az úton ilyet nem tapasztaltam. A nyaralás alatt használgattuk a vasat, és azt tapasztaltam, hogy kb. 120 körül kezdi a rázkódást. (Egyébként a GPS és az út széli mérők alapján kb. 9 km/h-át csal az óra, többet mutat.) Hazafele jövet Dunaföldvár környékén észleltünk valami csörömpölést, megálltunk és láttam, hogy a kipufogó eltörött, de láttam, hogy leesni nem tud a sok vas miatt, így szépen hazajöttünk. Ez vasárnapon volt, a szerelő ismerőssel megbeszéltük, hogy hétfőn összehegeszti, mert kedden megint indultam kicsit hosszabb útra. Ahogy mentem hozzá mondtam neki mit tapasztaltam, az aknába lekúszva meg is láttuk a problémát. Az első kardánból kézzel lehetett a csavarokat kitekerni, a hátsóból 2 csavar már hiányzott is, a másik kettő is meglazulva, a kardán meg fityegett a helyén.
Beszéltem a régi tulajjal, mondta hogy hozzá se nyúltak az autó ezen részéhez, egyébként ő kb. 1000 km-ert ment a javítás óta a kocsival, utoljára a váltószerelő dolgozott az autó azon környéken, felhívtam őt is, nem baszogatásból, de gondoltam szólok, hogy máskor nehogy így járjon, mert azt hiszem elég csúnya dolgokat művelt volna, ha a kardán leesik. Ő a tulajra akarta ezt hárítani, de mikor mondtam, hogy ő mit mondott nekem, elnézést kért, oszt annyi. Szóval a szerelő ismerősöm megjavítgatta a dolgokat és mint kés a vajba úgy ment az autó utána.
A következő hosszabb utam szeptember elején volt, mikor is a nagy fővárosunkba, Pestre utaztunk. Elintéztük a dolgunkat, majd elindultunk Dobogókőre. Ugyebár Pomáz után mondhatni folyamatos emelkedő, autó szépen kapaszkodik, a váltó váltogatott vissza stb. és a cél előtt kb. 4 km-el az autó nem akar menni, felbőg a motor és egy hatalmas fehér füstfelhőbe burkolóztunk. A váltóból jött ki az olaj ész nélkül, és a katalizátoron elégve jött a füst. Egy Pilisszentkereszti ismerős segítségével visszavittük a faluba az autót a szerelő ismerőséhez, mi meg szépen haza vonatoztunk, ez is egy élmény volt, mert a társaság jó volt és kb. 15 éve nem ültem vonaton. Ez vasárnap történt, másnap a műhelybe megnézték az autót és megállapították, hogy a kuplungharang alól folyik az olaj. Ezután felhívtam a váltódoktort a garanciális javítással kapcsolatba, ő egyből mondta, hogy melyik szimering mehetett ki, megrendeli és helyben javítja. Mikor a költségekről kezdtünk beszélni, azt mondta, hogy a javítást garanciába megoldja, de pl. az ottani műhely használatának a költsége engem terhel, ha ez nem tetszik, akkor vitessem el hozzá az autót, mert a szállítás sem tartozik a garanciához (még jó hogy nem az Erdélyi utakon szállt el???!!!). Egyébként úgy hirdeti magát, hogy helyszíni kiszállással dolgozik, Borsfára is elment, leszedte a váltót, javítás után visszavitte és szerelte a helyére, az árat természetesen jól meg is kérte. Ekkor a telefonba már jól föltuningolta magát, majdnem üvöltözött, elkezdett anyaghibáról papolni, ezért bízva abba, hogy nincs nagy baja az autónak ráhagytam, úgy gondoltam, ha ennyivel sikerült megúsznom inkább benyelem, mint hogy bíróságra rohangáljak ki tudja meddig. Ez után abba maradtunk, hogy majd jelentkezik. Én azért a következő héten hétfőn rácsörögtem, akkor abba maradtunk, hogy ha szerdáig megérkezik neki a cucc, akkor pénteken javít, szól nekem, hogy mi a helyzet, meg a pilisi szervizzel is lebeszéli a dolgokat. Mivel egész héten nem jelentkezett péntek reggel felhívom és mondja, hogy mindjárt megérkezik, már Pomázon van (még jó hogy úgy beszéltük, hogy jelezz, ha van valami). Vártam egész nap a hívását, hogy mire jutott, de most sem jelentkezett, du. 5-kor felhívtam a műhelyt, hogy mit tudnak a fószerről, erre azt mondja az ottani emberke, hogy kb. egy órája már elment, elvileg kész az autó, természetesen a váltós akkor sem hívott. Vasárnap elmentem az autóért, fölmentem Dobogóköre, most ki bírta az utat az autó. Elindultam haza fele és Pilisszentkereszt után elkezdett villogni az overdrive visszajelző lámpa. Hát ekkor csak felhívtam a váltóst, mert addig én sem kerestem, ahogy ő sem engem. Erre azt mondja, hogy valószínű a csatalakozók érintkezésével van baj, azt nézzük meg. Valamikor megnéztük, de azóta is így működik a vas. Ha villogó lámpával állok le, a következő indításnál tök mindegy, hogy az 1 óra vagy 1 nap, ugyan úgy indul, azután egy idő után megszűnik a villogás, ha így állok le, akkor így is indul és egy idő után kezd el villogni. Szóval eléggé össze-vissza működik ez a visszajelző. Ha erre tud valaki valami megoldást, jelezheti. A váltó egyébként működik rendesen, pl. álló helyzetben a kúszása meg van, az olaj nem büdös, az overdrive funkció is működik, csak nem lehet villogás közben tudni, hogy be van e kapcsolva, csak a fordulat változásból érzékelhető. Hát kb. itt tartok most, és hát ezt a váltószerelőt nem igen ajánlanám senkinek. Nagyon én sem keresem, ha mégis bedöglik a váltó valószínű valami igazságügyi szakértőhöz fordulok és nem őhozzá. Az autómataváltótol egy kicsit idegenkedtem, de akinek ilyen van, csak erre esküdött. Lehet, hogy ezek az afférok is közrejátszottak, de én nem igazán vagyok elájulva ettől. Kényelmesnek kényelmes, de elég unalmasnak tartom így a vezetést.

Egy-két dolgot még az autóval kapcsolatban. A fogyasztással sokat foglalkozik a fórumozók nagy része. Én egy kicsit sokallom a fogyasztást, ahogy az írásom elején írtam 13,5-el hazahoztam az autót, azóta általában 17 l körül alakul a fogyasztás, városban kb. 1/3, környékbeli településekre utazva a többi km, és hát az orosházi forgalmat nagyom nem nevezném egy kemény városi forgalomnak. Erre javasolta Rick a lambda szonda és a motorhőmérséklet szenzor cseréjét, ezekre várok most, meg egy kormányművet is cserélünk. Az alvázvédelmet, most oldottuk meg.
A világítással és sem vagyok megelégedve, elég gyenge a fénye. Van egy SX4-esünk is, ha ezzel összehasonlítom, kb. olyan, mintha egy 60-as és 100-as izzót hasonlítanék össze.
Néha bizonyos elektromos dolgok nem akarnak működni, aztán egyszer csak maguktól megjavulnak, ilyen volt a hátsó elektromos ablak, a hátsó ablaktörlő, a rádió kijelző, hirtelen ennyi, most épp az automatikus ajtó bezárás nem működik, ennek mondjuk kifejezetten örülök, mert baromi idegesítő tud lenni, főleg mikor ki-be ugrálok a kocsiból.

Hogy valami jót is írjak, kényelmes, terepen nagyon jó (egyébként földméréssel foglalkozom, így néha ott is használom), a csomagtartót elég nehéz megtölteni, bár egyszer sikerült. Utóbbi időbe az SX4-gyel, +300 l-es csomagtartóval elindultunk családi kirándulásra dugig az autó, alig fértünk, mozdulni nem bírunk. Most mikor bepakoltam, szólok a páromnak, hogy valamit nagyon elcseszet, mert csak félig a csomagtartó. Szóval jó autó, én szeretem a terepjárókat, igaz előtte még csak nivám volt, terepet az is bírta, de a terepjárókkal kezdetem azóta szimpatizálni, 4x4 magazin, Dakar, stb., valahogy az aszfalt fölött cirkáló sport autókat nem díjazom sok mindenre. Meg a hülye amcsi filmekben is ezeket, az autókat szúrtam ki.

Hirtelen ennyi, elnézést, hogy egy kicsit hosszúra sikerült írásommal untattam a társaságot, további szép napot kívánok mindenkinek.
4.0V6 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 3657
Előzmény: eddig japán függ (3653)
geri 74 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3656
401.hozzászólás
Előzmény: eddig japán függ (3654)
geri 74 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3655
olvass visza.kiveséztük keményen,ha az én hozzászólásaimat megnézed,találsz infókat,fényképeket a beszerelésről mindent ami fontos lehet!
üdv
geri

Előzmény: eddig japán függ (3654)
eddig japán függ Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3654
valaki használ itt gázt vagy etanolt?tapasztalat???tudjátok új alkalmazó,,de akkor is imádom avasat.
eddig japán függ Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3653
az 335 végű de korábban itt is leírtam..mi-az a másik fórum?
Előzmény: rammstein666 (3651)
4.0V6 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3652
A másik forumon megtalálod Te is a megoldást szerintem.
Előzmény: eddig japán függ (3648)
rammstein666 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3651
Tiéd a ......335 végű, igaz?
Előzmény: eddig japán függ (3650)
eddig japán függ Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3650
jöhet,tudod a számom, majd egyeztetünk.
Előzmény: rammstein666 (3649)
rammstein666 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3649
Dunakeszin van, de ezt már megbeszéltük :) Mondtam is, hogy lehet, hogy egy kollégámmal le tudom küldeni Szegedre (Algyőre). Árban én egy 20-asra gondoltam.
Előzmény: eddig japán függ (3648)
eddig japán függ Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3648
Vizsga ,,,hol van az még))))))

lassan megírhatnád az árát is, meg hogy merre van...
Rebel #70 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3647
Köszi a gumi nyomásos válaszokat!
Belabatyo Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3646
Gumi: en ha palyan megyek, azaz utazok, akkor 2.5-ot tolok mindenhova. Egyebkent 2.0... Job elejen meg masfel, 1, mert az valahol lassan de biztosan ereszt :D
rammstein666 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3645
Azt mondtam lehet, nem azt, hogy szabad :) Azt meg Japánfüggőnek mondtam, hogy én azért szedtem le, mert a vizsgán sikítottak, mikor meglátták...
Előzmény: 4.0V6 (3643)
mojoska Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3644
Sziasztok! Valaki kérdezte, hogy mi van az olajnyomással. Hála Istennek csak az olajgomba nem kapott rendesen testet. Viszont érdekes ez az olajnyomás műszer, mert igazából nem méri a nyomást. Hanem csak mint más kocsikban a lámpa vagy van vagy nincs olajnyomás annyit jelez.
4.0V6 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3643

Lehetni lehet, de ez itt magyarország.

 

Amin gyárilag van, ( lehet úgy rendelni ) az TÜV engedélyes az autógyár megkéri rá. A TÜV egyik magyar gyármányra ( Karkus és társai   ) sem adott ki soha. A régi KF által kiadott engedélyek nem elfogadhatóak. AZ EU óta.

 

Megoldás erre is van természetesen.

Előzmény: rammstein666 (3642)
rammstein666 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 3642
Rá lehet rakni bármire. Ahhoz hasonló, amit az L200-asokra raknak mostanság (talán gyárilag). Megkövetlek. Tényleg Mazda váltós. Sorry!
Előzmény: 4.0V6 (3641)
4.0V6 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3641

Rá fog menni.

 

A vizsgán belekötnek azt tudod ugye ?

 

 

Előzmény: eddig japán függ (3637)
puskely Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3639
Szevasz Henrik!

Hogy áll a szállítás? Mint korábban ítram ide, holnap este megyek Szegedre, ha meg van a cucc el tudnám hozni.
Üdv!
eddig japán függ Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3637
patrolkocsi@citromail.hu
többiektől kérdezem hogy 1996os évjáratú géprőll való dögtoló jó a 1999 es re?más a lökhárító formája tudásom szerint

rammstein666 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3636
Megnézted az ökörlökőmet? Én már nem találtam róla képet a használtautón. Ha még érdekel, mondj egy emailcímet, és küldöm! Az árát meg megvitatjuk.
Előzmény: eddig japán függ (3635)
eddig japán függ Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3635
szükségem lenne egy tanksapkára...
Boarder001 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3634
Hát ez jó hír, bár annakidején pont azért választottam az Expit, mert automata volt. Az asszonynak az kellett :-)
Előzmény: 4.0V6 (3590)
Boarder001 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3633
Látom, elvagytok :-)
Előzmény: geri 74 (3632)
geri 74 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3632
-)))
Előzmény: Törölt nick (3631)
4.0V6 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 3629
Puntó ?  Muhaha. Na olyanban még nem is ültem.  Bár biztosan jó kocsi úgy hallottam vannak akik még pénzt is adnak érte.
Előzmény: murkel (3619)
4.0V6 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 3628

ja refin világít lent is fent is. Fenti normál 60/ 55 W-os H 4 van benne.

Mondjuk az enyémen van egy pár Hella Rally 2000 is, de az muszály, mert nem szeretek vakoskodni. Ennél 1 jobb van csak a Luminator Xenon, de abból egy pár 300 e körül van.

 

Az 1000-es sorozat fűnyírókra való annak még műanyag a háza nem bírja a 100 w-os izzót.

 

http://www.4x4shop.hu/pages/termekek2.php?catid=30

Előzmény: eddig japán függ (3617)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.11 0 0 3627
Ja, hát a V8-ba kéremszépen, az más. :o))
Abba lapos kerekeket írnak, hogy nagyobb legyen a tapadó felület, különben folyamatosan csak fütyülne az aszfalton a 4kerék, és még a vizsgasorra is driftelve állnál be!
Előzmény: murkel (3626)
murkel Creative Commons License 2010.10.11 0 0 3626

Nekem a gyár szerint 1,8-1,9 bar kell bele.

De 2,5-2,9 az tuti kurva sok.

Előzmény: Rebel #70 (3620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!