Tisztelt MATÁVnet ktf,internet-szolgáltatóm!
ISDN HelpDesk!
ISDNnet csatlakozásom van.(Intracom netMod)
NAVICOPE-val mérem a valós átlag és az addig elért legnagyobb sebességet ami este 22:30 után 7,5-8 kb,a legnagyobb pedig 17,7 kb,ugyanez este meg hétvégén délután is csak 1-2-3 kb, illetve a legnagyobb 3 kb.
Nagyon sokszor előfordul egy web lap letöltésnél,hogy 1-2 percre leáll az adatforgalom. ISDN-nél !!!Ilyen még az analóg "korszakomban" sem fordult elő !!!
Egy csatornás elérésnél állítólag 7,5-8 kb/sec az ideális.Éjjel meg reggel meg is van. .-) Még jó ugye? :-)
Ilyen drasztikus csökkenés nem lehetne szerintem!
Miért ISDN ha csak éjjel tudja azt amit kell neki? Ennyit egy 33,6-os analóg modem is tud !!!
A MATÁV azt mondja,Ők az internet-szolgáltatóig biztosítják a 64 kb/sec-ot,a többi a szolgáltatóra tartozik !!!
A netMod-dal semmi baj!!!
Ha rossz lenne éjszaka sem tudna "száguldozni" ugyebár?
Le ellenőriztem a letöltési sebességet a fornax test oldalán. Azt mondta a fornax HelpDesk-je a netMod jó mert akkor most sem töltene így,tehát a Matávnet-nél van a gond!
A netMod-ot is frissítettem a megfelelő driver-rel,ez sem segített!
Várom a MATÁVnet érdemi és segítő válaszát! Nem úgy mint a HelpDesk-nek küldött e-mail-emre mert az elveszett az éterben valószínü. :-)))
doky67
Az Eicon DIVA kártyához mellékelt driver CD-n található az RVS-COMM Lite programja (nem kell érte a matávnak kuncsorogni). Ennek segítségével LEHET a Diva-val faxolni.
Szinte azonos árban van vele a Fritz kártya is. Azzal lehet faxolni is. A Diva-val nem lehet, csak a MatávPont szakemberei szerint.
Sajnos nekem is Diva-m van. Ha mégis amellett döntesz mert nem akarsz faxolni jól döntesz, jó kártya.
Van egy harmadik fajta kártya is, a Westend-ben levő MatávPont-ban láttam, a nevére nem emlékszem, az is pár száz Ft eltéréssel ugyanannyi, mint a Diva, de azzal is lehet faxolni.
Sziasztok!
A segitségeteket kérem most fizettem elő az ISDN-re és még nincs modemem!
Mit javasoltok milyet vegyek??A Diva jó? vagy valami mást?
Köszi előre is !
Sziasztok,
Köszönöm az eddigi segítséget. Most már biztosan tudom, hogy hardver ütközés miatt nem megy a kártya, merthogy elindítottam a Linecheck programot és az kiírta. A Windows nem jelez ütközést. Meg fogom próbálni cserélgetni a kártyákat, kiszedem ami nem kell, stb. Mindenesetre megkérdezem nincs-e köztetek olyan, akinek szintén Gigabyte Tx2 alaplapja van, és sikerült beüzemelnie ezt az Eicon Diva kártyát (talán bios frissítés megoldja?).
Letöltöttem a megrendelőlapot a Matáv honlapról az RVS-COM Lite -hoz. Kitöltöttem, reggel el is küldtem a megadott faxszámra. Nem ültem a fax mellett és a mi faxunk nem küld visszaigazolást, gondoltam telefonon rákérdezek mi a helyzet, megkapták, regisztrálták-é, stb...
A 1212 gyakorlatilag még az akciót sem ismeri és ennek megfelelően fogalmuk nincs róla, hogy milyen ügyben, kinek faxoltam és ezt a faxot hol kell keresni...
A téma engem is érdekel, mivel két gépem van összekötve ethernet-kártyával. Winproxy30 programot sikerült letöltenem, de nem sikerült összehangolnom a két gépet:-(
Egyre izgalmasabb ez az Elcon doboz...
Lógok a neten, egyszercsak megáll az adatforgalom.
Telefonálni tudok. Amint bontom az adatkapcsolatot, a dobozka reseteli magát, és percekig nincs vonalam, csak az U LED villog. Egyre izgalmasabb... Ráadásul ezt az elmúlt két nap alatt 3-4 alkalommal játszotta velem, minden alkalommal kb 3-5 órányi online kapcsolat után.
Velem a soros port játszotta el ugyanezt vagy két éve. Cirka két heti kínlódás után vált világossá, hogy kivételesen nem a Matávval és nem is az Elenderrel van a gond, "csak" az alaplap hülyült meg. Csere után m?ködött ismét a net.
Persze, mondom, ez analóg vonal és soros port felállásban történt. Esetleg át kellen dugni a kártyát, ha van még hely, és úgy is megpróbálni. Vagy ez már megtörtént?
'sten biz elolvastam az utolsó néhány száz hozzászólást, és végigkerestem a diva szóra az egészet, de nem leltem a magyarázatot :
Cimborám most vett ISDN+DIVA csomagot. És nem megy a netezés neki. Szépen bejelentkezik a hálózatba, és onnan kezdve nem csinál semmit a rendszere. Megkapja az IP címet, de http, ftp, ping, semmi sem működik.
Érdekes, hogy nem kap gateway címet. Úgy gondolom, arra szüksége lenne az IP-nek. Az én gépem kap gateway-t...
MATÁVNET HelpDesk érdekes tanácsokat adott neki, de azok is elfogytak már, és a libák csak döglenek....
Találkozott már valaki ilyennel és tudja a megoldást ?
Elhozta a gépét hozzám, az én netmod-omra rádugta a gépét, a jelenség ugyanaz (nem soros porton, hanem a DIVA-n át próbálta itt is)
Nekem Eicon 2.0 van Win98-cal. A Telefonos hálózati csatolónál nekem sincs kipipálva a Diva, mégis működik. Egészen pontosan ez van ott: Eicon ISDN Interface Protocol -> Eicon Diva 2.01 S/T (PCI). És mondom, nincs kipipálva, mégis megy. Szóval lehet, hogy nem is ez a gond.
Hi Jazz_Man & Mindenki!
Nem szeretnék dúvad módon, kéretlenül kioktatni, de egy jó tanács: Maga a "netMod" az Intracom. Neked Elcon NT2ab+V24-ed van, amit egy tök más cég gyárt. Ezt csak azért írom, mert ha itt a topicban úgy hivatkozol az nt-dre, hogy "netMode" akkor nagy eséllyel fognak téves infokat közölni, minden rossz szándék nélkül.
Eicon-Elcon dolog: Az Eicon Diva egy PC kártya, ezt -mint mondjuk egy videokártyát- beteszed a gépbe, telepíted, és megy. Az ELCON NT-t a soros portra inzertált kábelen kötöd össze a gépeddel. Tökegyszerűen: Ha NT-d ELCON-od van, akkor az összes telefonzsinór+számítógépet összeköttendő derót az ISDN csatlakozásból jön ki. Ez egy külső eszköz. Ha PC kártyát használsz, azt csak a szgép burkolatát eltávolítva pillanthatod meg.
Nálam netMod volt az emlegettet konfiguráción elég sokáig. Szvsz nem sok különbség van, hogy WIN85-öt/98-at használsz. Bár külön benchmarkokat nem figyeltem, észrevehető különbség nem nagyon volt a kettő között.
Üdv: HelpDesk
P.S: A mindenkinek csomag, és a 150 forintos kedvezményt helyettesítő termékekről még nem nagyon van info, de az biztos, hogy márc01-től lesz valami.
Szóval azt mondod nem fog menni Win95 alatt. Basszus. És szerinted akkor sem menne, ha fölraknék mindenféle windows update-t (winsock 2.0, osr2.1 és társai). Mert én Win98-at nemigen akarok arra a gépre tenni (P200MMX, 32Mb RAM). Linux meg nem jön az ismerősömnél szóba. Na mindegy. Amúgy evvel az Eicon - Elcon dologgal még kicsit meg vagyok kavarodva, merthogy van Elcon is. Nálam Elcon típusú netmod van.
Talán csak elírás és Eicon Diva kártyáról van szó.
Ez a legjobb a most hozzáférhetőek közül, de Win95-tel nem fog menni. Upgrade W98-ra és onnan kb. 5 perc az install. Linuxon is megy :)
a gepedbol (amelyiken az ISDN van) tudsz "gateway"-t csinalni, azaz be tudod allitani hogy a tobbi gep rajta keresztul lassa a netet.. Ehhez vagy a mar emlitett connection sharing kell, vagy vegy kulon program, ilyen pl. a wingate. http://tucows.euroweb.hu/ alatt azt hiszem a modem sharing alatt talalsz ilyeneket. a jobbak teljesen atlatszoak, annyit kell a tobbi gepen tenned hogy GATEWAY-nak a modemes gep IP cimet kell beirnod es kesz.
Én jónak tartom a meglátásaidat. Ha a Matáv (vagy hívjam megint Fatáv-nak?) ezt a stílust veszi fel, akkor jogosan számíthat országos botrányra, mitöbb, perek sorozatára megtéveszto (tisztességtelen) viselkedése miatt.
Néhány éve Matávos berkekben elterjedt az alábbi (rém)hír:
Azok a befektetok (ugye német+amcsi), akik a Matáv privatizéciójával tulajdonosok lettek nálunk, valahol máshol (talán Új Zélandon?) eljátszották a következot: miután tulajdonosok lettek a nemzeti távközlési vállalatban, néhány év alatt a 15000-rol 1000-re "redukálták" az alkalmazottak létszámát (ugye elektronikai eszközöknél a karbantartás-nélküliség nem azonnal jelentkezik minoségromlásban), viszont amikor már jelentkeztek szolgáltatás minoségében a gondok, akkor (technikai személyzet gyakorlatilag nem lévén semmit sem tudtak kezdeni vele) egy elegáns mozdulattal angolosan távoztak a távközlésbol.
Annak idején ezt egy vészjósló elorejelzésként terjseztették a Matáv dolgozói egymás között. Persze sokan gondolták/tuk úgy, hogy azért talán mégsem lesz így, de aztán amikor egy éven belül mindkét szülomet "lapátra tették", akkor be kellett látnunk, hogy lehet benne igazság. Valahogy az utóbbi hetek tapasztalásai is ezt sugallják. Gondoljunk csak bele: újabb elbocsátások, újabb tarifacsomagok, de a tökéletes tehetetlenség a jogos reklamációkkal szemben (ld. ISDN-en sorozatos vonalszakadások, nem egyedi probléma!), az ügyféllel való ping-pongozás, a kokorszaki módszerek a harmadik évezred küszöbén (kizárólag postai levél egy abszolút internethez kötheto témában).
Számomra mindezek egyre inkább azt éreztetik, hogy _szakember_ már olyan ritka a Matávnál, mint a fehér holló. Bármilyen, a távközlési szakterülettel kapcsolatos kérdésed van, csak lökdösnek ide-oda, mert nincs, aki meg tudná válaszolni. Persze manager, meg PR-es, meg jogász az valószínuleg annyi van, hogy lassan egymás seggébe ér a .... majd' megmondtam micsodájuk. Persze az is lehet, hogy egy távközlési vállalatnak ezekre van kizárólag szüksége, de én azért ebben nem hiszek.
Mire jó ez a (vissza)fejlodési irány a Matávnak? Vagy nem is jó neki, csak a befektetok zsebének jó, és a többi senkit sem érdekel?
Mellesleg ha az új "kedvezménycsomagok" kifejezetten hátrányosak lesznek számomra, akkor elképzelhetonek tartom, hogy a 2 éves szerzodést meg fogom támadni, és visszacsináltatom az eredeti állapotot (1 db analóg vonal). Ha ez a fejlodés iránya, hát legyen! Csókoltatom az illetékeseket!
Mivel a lentebb felvetődött kérdésem nem hagyott nyugodni, pár perce felhívtam a 1212-t.
A végeredmény: ő sem megerősíteni, sem elvetni nem tudja az olvasottak értelmezését, mivel nem tudnak arról, hogy mi van a web-oldalon!
Na, ennyit az ügyfélszolgálatról...
Látom te többet tudsz a Matávról, mint én.Én sajnos nem vagyok ennyire tájékozott.De mostmár kezdem érteni.(azért az 1212 kicsit többet tesz a kerékkopogtatásnál)
De ha már ilyen baráti viszonyban vagy a Straubbal, nem lehetne egy kis privát kedvezmény (promóciós) az indexet látogatóknak?
Először is: PETH kedves! Én nem degradálnám az 1212-őt kerékkopogtatónak! Tessék megnézni a hivatalos Üzletszabályzatot és az abban szereplő elérhetőségeket! Ha így kell leveleznem (ráadásul kerülővel, mert az tui, hogy nem Pécsről fogják a Fornaxtól és az Elcon Systemtechnik GMBH-tól kapott CD-ket pocstázni, ha meg igen, akkor azt a költséget mi, az előfizetők fizetjük ki!!! Úgy zusammen az alapdíjjal pl.! Egyébként egyetérhetnék Veled - ha nem épp a Matáv betonozná be az előfizetőket egy másik karámba, ahol döntéshozó - urambocsá' stratégiai meghatározó vezető - még véletlenül sem érhető el! És ha nem a Matáv vezetése kenegetné magát olajjal a megszépített (alulról "építkező"!) eredmények láttán, miközben nem is tartják a kapcsolatot a pór néppel! És főképp nem vitatkoznék, ha ez nem épp az "arculatváltás" idejére esne :-((
********* DE MOST MÁS TÉSZTA! **********
Ezt kaptam:
"Megszűnik a Mindenkinek tarifacsomag, de jön az új
(2001.01.17 14:17)
Révész Gábor
Tegnaptól már nem fogad el új megrendeléseket a Mindenkinek néven ismert, és elsősorban az internetezők által használt tarifacsomagra a Matáv.
Mint azt a cég illetékesei elmondták, a csomag előfizetői az új csomag megjelenéséig az eddigi feltételekkel használhatják a hálózatot. A Matáv jelenleg a kormány tarifarendeletére vár, amelynek megjelenése után dönt a cég jövőbeni internettarifa politikájáról. Bár a rendeletnek már meg kellett volna születnie, de az Informatikai Kormánybiztosság szakemberei még dolgoznak rajta, így megjelenése csak a hét végére várható.
Piaci információk szerint, az új csomag egyesíteni fogja az internethasználat, illetve az ehhez szükséges telefonhálózat-használat díját. Ez természetesen azzal jár együtt, hogy a Matáv "nagykereskedőként" az internetszolgáltatók részére átad előre megállapodott percmennyiséget, és annak díját a szolgáltató saját díjával "összecsomagolva" érvényesíti a végfelhasználónál. Erre a változásra a távközlési szolgáltató számlázási rendszerét is felkészítette, mert az új rendszer alkalmas a "nagykereskedők" kiszolgálására is.
www.szt.hu"
És ezt küldtem Straub Eleknek:
"Tisztelt Straub Úr!
Elismerve az Ön vállalatvezetőként elért sikereit és bízva emberi és üzleti tisztességében, kérem, hogy alábbiakban részletezett megállapításaimra reagálni szíveskedjen, illetve a megfelelő intézkedéseket tegye meg, hogy ilyen ködösített, bizonytalan helyzet a jövőben ne alakulhasson ki!
A sajtóban az utóbbi napokban egyre elképesztőbb hírek látnak napvilágot a Matáv Rt. új "kedvezmény-politikájával" kapcsolatban.
Sajnálatosan olyan hírek is elterjedtek, hogy a - megszűnő?, átalakuló? - "Mindenkinek csomag" helyett olyan konstrukció kialakításában gondolkoznak az Ön stratégiái, mely szerint idézem:
"... az új csomag egyesíteni fogja az internethasználat, illetve az ehhez szükséges telefonhálózat-használat díját. Ez természetesen azzal jár együtt, hogy a Matáv "nagykereskedőként" az internetszolgáltatók részére átad előre megállapodott percmennyiséget, és annak díját a szolgáltató saját díjával "összecsomagolva" érvényesíti a végfelhasználónál. Erre a változásra a távközlési szolgáltató számlázási rendszerét is felkészítette, mert az új rendszer alkalmas a "nagykereskedők" kiszolgálására is. (Révész Gábor, www.szt.hu, 2001.01.17 14:17)"
Amennyiben ezt Önök valóban ilyen formában kívánják megvalósítani, annak "csupán" a következő erkölcsi, verseny- és polgári jogi valamint fogyasztóvédelmi problémái lesznek
- Jómagam két hete "migráltam" ISDN2Net-re - a sors iróniája, hogy épp a GVH által "életre hívott" normál- előfizetői Szereld magad... akció jóvoltából. Döntésemet gyakorlatilag a "Mindenkinek csomag" és az ISDN internethasználat együttes, komfortérzet-növelő hatása motiválta. Ezt Önök a lehető legkülönbözőbb médiákon keresztül egyébként explicite ajánlották is. Ezek után a kedvezmény megszüntetése és olyan formában történő "folytatása", ami korlátozza a lehetőségeimet (értem ezalatt a beszédkapcsolati forgalmi kedvezmény esetleges megvonását, amit a hír sugall) kifejezetten barátságtalan, egyértelműen nem piackomform és szerény véleményem szerint sajnálatosan erkölcstelen szoolgáltatói magatartásnak minősül.
- Az ingyenes internetelérés (free ISP) szolgáltatói illetve az ezeket használó (főként az ISDN-re csábított és 2 éves szerződét kötött) előfizetők ab ovo ki lesznek zárva a kedvezményből illetve - a pontos konstrukció ismeretének hiányában csak feltételezhetően - annak egy részéből. Ez alapján a free ISP szolgáltatók természetesen teljes joggal fognak a GVH-hoz fordulni és jogi megítélésem szerint szép reményekkel kecsegtet majd a fellépésük, aminek az árát természetesen mi, az előfizetők fogjuk megfizetni, hiszen a Matáv Rt. az ilyen kiadásokkal tudja igazolni a fogyasztói árai növelését!
- Az akciós ISDN "migrációk" és a velünk létrejött 2 éves szerződések - részemről ugyan a mai napig nem kaptam kézhez a szerződést, tehát elvileg az Önök által "ráutaló magatartásnak" minősített létesítés-lejelentés ellenére a szerződés aláírását még az új feltételek megismeréséig késleltethetem, sőt esetlegesen el is állhatok az ISDN előfizetői szerződéstől és követelhetem "analóg előfizetői" státuszom visszaállítását - ezek után megtévesztő üzleti magatartáson fognak alapulni, ami véleményem szerint precedens értékű Matáv elleni pereket fog indikálni.
- A Fogyasztóvédelem a fogyasztók tudatos megtévesztése és csalárd üzleti magatartás (az előfizetőkkel kötött határozott idejű szerződésekben nem rögzített, de nyilvánvalóan meghatározó körülmények, feltételek tudatos megváltoztatása) címén kelhet az előfizetők védelmére, míg a Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen üzleti magatartás, monopóliummal, erőfölénnyel történő visszaélés miatt emelheti fel a hangját!
- Az eddig a (telefon forgalmi díj szempontjából) átalánydíjas internetezés során "lenyelt" (főképp, de nem csak)ISDN műszaki problémák a kedvezmény megszűnésével erőteljesen ki növelni fogják a Matáv és az előfizetők közötti reklamációs helyzetek számát, ami - annak ellenére, hogy sajnálatosan a belső információáramlás szervezeti okokból felfelé erőteljesen szépített! - rontani fogja a Matáv műszaki és ezen keresztül üzleti megítélését. Ezzel sajnos a Matáv sok száz millió (esetleg millárd) forintnyi, műszaki és PR tevékenységbe fektetett pénzeszközt tekinthet majd ablakon kidobott pénznek!
- A kapcsolási díj, bevezetése óta - még szakmai körökben is vitatottan - anomáliát okozott: a MatávNet kft. műszaki oldalról megmagyarázhatatlan, rendszeres és sztohasztikus kapcsolat-bontásai pár másodperccel a hívás felépülése után (aminek a felelősségét ködösítéssel "hárítja" mind a Matáv mind a MatávNet!); a Matáv Hangposta szolgáltatás bevezetésével megnövekedett "0 másodperces" hívások; a foglalt hívott esetén sok területen (főleg de nem feltétlenül ARF102-esen végződő hívások esetében) kiszámlázott kapcsolási díjak mind mind eliminálódtak a "Mindenkinek csomag" használatával. Ezek a hibák az emelkedő alap és forgalmi díjak mellett ezután még jelentősebben fogják rontani a Matáv műszaki kultúrájáról kialakult "előfizetői imázst"!
Összefoglalva sajnálatosan meg kell állapítanom, hogy a Matáv a vezetékes távközlés liberalizációjának előestéjén kifejezetten "arra játszik", hogy előfizetőket veszítsen illetve nagyon szép és színes ködfelhőket eregetve az új PR programmal, gyakorlatilag megszüntesse a vezetékes távközlésben betöltött haladó gondolkodásmódját és ezzel is a mobiltelefónia irányába terelje a felhasználókat.
Ezzel együtt - ez a kép éppen az Ön, számomra az események tükrében antagonisztikus nyilatkozata (Népszabadság 2001. január 16.) és a Westel900-ban szerzett 100%-os tulajdonrészük híre alapján kerekedik ki - valószínüleg a Matáv Rt.-nek a jövőben már nem érdeke a vezetékes telefóniában működni és nyereségét valószínűleg a mobil távközlés valamint az értéknövelt szolgáltatások (VOIP, ADSL, virtuális magánhálózatok, üzleti előfizetők egyedi igényei stb.) terén szeretné realizálni, s ezzel együtt a "mezei" vezetékes előfizetőknek minnél drágábban akar minnél kevesebb (értsd megfizethető) szolgáltatást nyújtani.
Nagyon remélem, hogy fenti okfejtésem merő tévedés és a gyakorlat ezt meg fogja cáfolni!
Ezért kérem Önt és a Matáv stratégiáját meghatározó kollégáit, igazgatóit, hogy sokkal nagyobb empátiát tanúsítsanak a (magán) előfizetőik többségét kitevő átlagemberek iránt és legalább a szándék szintjén próbáljanak meg igazán komfotos és megfizethető infokommunikációs lehetőség biztosításában gondolkodni Magyaroszágon-magyarországi realitásokban!
Megtisztelő figyelmét nagyon megköszönöm és tisztelettel várom válaszát.
Hűséges előfizetőjük
Maus Róbert Péter
távközlés-technikai fejlesztő
T.: (1) 261 4824
1104., Budapest
Harmat u. 76./1."