sztem középkategória. nem tudom ismered-e a viamichelin.com útvonaltervezőt, az számol az útdíjakkal is. ott pontosan meg tudod nézni, h mettől-meddig mennyi.
viszont, leadáskor mi nem fizettük ki az egészet az útdíjnak, csak egy részét, a többit később terhelték a kártyára (és ahogy itt olvastam, többeknél is így történt ez). ennek az lehet az oka, h egyszerűen nem jött még meg nekik a számla/visszaigazoló a dologról. így azt gondolom, hogy ami már megjött, azt ki is fizethettük még ott helyben, ami nem, azt pedig terhelték. de én felírtam mindegyik kapunál az összeget, és ha valamerre eltért a későbbi terhelés, az inkább lefelé volt, de semmiképpen sem felfelé.
megeshet, h ezt majd ott felülbírálod. :) legalábbis mikor ott voltunk eléggé általánosnak tűnt, h hosszú sorok alakulnak ki a sima rendszernél, főként lisszabon körül. akkor bizony nagyon örültem annak, h mehetünk a zöld sávban (igaz, egyszer még ott is összegyűltünk...). de aztán bármi lehet, sajnos annyira nem nagy a merítés, amiből a tapasztalat van. :))
Éppen az az, ahol máshol kapus rendszer van, van sorompó, befizetem a pénzt és megyek tovább. Én még régimódi vagyok és ez szimpibb, mert így nem történhet semmi félreértés, kavarodás. Éppen ezért nem értettem, hogyan tudom akkor a kaput nem észrevenni és elhajtani mellette? :-)
á, egyelőre még dubait sem tervezek. márhogy most éppen. mert amikor volt jóárasított jegy nem vettem, amikor vettem volna, nem találtam tetszős jegyeket. így be kell érjük egy februári gran canariával. :)
- van a bérautóban egy cucc, amit ha élesítesz (kb. egy euró egy napra), akkor hasznáhatod a zöld folyosót. mikor áthajtasz, kiírja a legtöbb helyenaz árat, ha azt felírod tudod csekkolni is a végén az elszámolást. ilyenkor ugyanis ott nem fizetsz, megálln is csak torlódas esetén kell. a díjat pedig utólag kell fizetni, általában ráterhelik majd a kártyádra.
Mesélnétek egy kicsit az autópályadíjak menetéről?
Valaki most azt írta a beszámolójában, hogy az autókölcsönzőtől béreltek valami kütyüt, ami, ha jól értem, érzékelte digitális úton valahogy, hogy ha a kapuknál áthajtottak és rátette az összeget mindig arra a kártyára, amit a végén fizettek ki...?? Vagy valami hasonló, a felét sem értem.
Olyat is írt, hogy vigyázni kell, hogy nehogy elhajtsonaz ember a kapu mellett, hogy nem veszi észre és akkor büntetést kap. Ezt sem értem, egy kapu, az nekem sorompót jelent, hogyan lehet elhajtani mellette és nem észre venni?
Leírná, aki kiismeri magát, hogy mitől más az autópályadíj rendszer a megszokottaknál és hogyan kell a szakaszokat fizetni? Köszönöm.
Már lefoglaltam a szállásainkat is, Lissabonban privát apartman, 5 napra, majd Albufeirában apartman egy nagyobb komplexumban 4 napra. Már csak az autót kell eldönteni, hogyan is legyen, hogy az első két napon inkább ne legyen, mert csak állna Lissabonban feleslegesen.
képzeld 10 napja vettem 08.17 - 21 re jegyet Liszabonba ( 66 eft 2 fő retúr , naná hogy ma reggel 45 eft lett volna az akcióban , no mindegy főszezonban 3 órás repülő útra ez sem rossz ) és ezúttal Algarve lesz de úgy , hogy este Evorában szállunk meg és másnap délelőtt megnézzük , meg a közelben lévő neolitikumi építményeket ( szeptemberi Máltánál engem elnyűgözött ) majd irány dél .
( Magam sem gondoltam volna hogy ilyen van , de életem legolcsóbban külföldi szállását sikerült lefoglalni - nem saját honlapon és nem is a bookingon hanem valamelyik hostel foglalóban - ( 3 éjszaka 2 főnek reggeli nélkül , - nekünk elég lesz a bolti kaja bőven - 66 euróért , Albufeirától 8 km-re , nyilván nem csilivili de nem is mondanám lepukkantnak : http://www.valedecarros.com/hotel-overview.html )
mostanában ritkán jövök ide , most látom hogy kérdeztél , nos :
viaverde kütyü 1.8 euro /nap + neten kötöttem önrészkiváltó biztosítást ( kb 4 euro / nap ) így deposit volt kb 1200 euro
geodo1 kolléga kiválóan összefoglalja a témát , szerintem mindenképpen merülj el benne mielőtt foglalsz , ha nem világos valami szívesen válaszolok én is ( ha tudok ) meg gondolom a szerző is .
A tanácsaitokra hallgatva 5-6 napot tervezek Lissabonban (lakni) és ennek környékét, az északabbra fekvő nevezetességekkel együtt megnézni. Majd 3-4 napra lemenni az Algarvéra. Összesen 10 napunk van, azaz 9 teljes nap, a tizedik napon már csak autókázás lesz Algarvéról a lissaboni reptérre vissza.
A napok arányát még nem tudom eldönteni.
Valamint ami még nehéz, hogy azt gondolom, hogy ha megérkezünk, az első két napban néznénk meg a beévárosi részeket, ehhez ugyebár nem kell autó és parkolni sem lehet könnyű, így igazából az érné meg, ha a reptérről bemennénk metróval és majd két nappal később vennénk csak fel autót, és ehhez visszautaznánk a reptérre, hogy majd a végén ott is adhassuk le, meg azért is, mert a legtöbb alutókölcsönzőnél nem lehet bejelölni a várost, csak a repteret.
A cardelmar céget ajánlotta valaki, aki most volt 10 napot. Valóban a legjobb árakat találtam náluk és ami még tetszik, hogy én választom ki előre, milyen biztosítás van hozzá, meg melyik bármeadóhoz kerülök és nem pedig ezeket csak a fizetés után tudom meg, mint sok másik kölcsönzőnél.
Szállásokat is találtam nagyon jókat a booking.com-on. Gyorsan el kell döntenem a napok számainak arányát, hol mennyi, és máris foglalhatom a szállást, mert azok nagyon mennek el.
amiket kérdezel nem szabályszerű dolgok, hanem abszolút tőled függenek. a plusz biztosítás is rajtad áll, h kérsz-e ilyesmit vagy sem, ahogyan az is, h reptéri pulttal rendelkező cégeket választasz vagy sem. ugyanez a helyzet a km-korlátozással is. mikor keresed az autót és kiválasztod, ezeket mind le kell csekkolni, h tudd, pontosan mit is várhatsz el szolgáltatásként a kül. cégektől.
javaslom elolvasni ezt, talán segítséget nyújt az eligazodásban.
Akkor nagyon tudom ajánlani Algarve-t, nem fogsz csalódni! Szállás bázisaként Albufeira nagyon jó, nem túl nagy de nem is kicsi, este jókat lehet sétálni, ráadásul mindkét irányba lehet kirándulni. Ha szereted a hangulatos kisvárosokat akkor Tavirát ki ne hagyjátok!
Nagyon régen voltunk kb. 7-8 éve, de pont most gondolkozunk egy májusi út megszervezésében.
Tudod, (annyira már ismersz biztosan), hogy minket a természeti alkotások érdekelnek igazán. Nem annyira történelmi dolgok, múzeumok, épületek csak kívülről, városok összhangulata érdekel, de nekem Algarve szépsége többet ér, mint valamilyen történelmi helyek megtekintése. Eldugott falvak hangulata, partok hangulata, utcák hangulata, ezek érdekelnek, így én inkább az északibb résezkről tudok jobban lemondani a déliekkel szemben. ;-)
Lisszabonon és környékén kívül nem voltam a portugál szárazföldön, de szerintem Portó és Lisszabon, valamint a közöttük lévő területek legyenek az útitervben.
A délre eső területek maradjanak ki inkább, spec. én nem tervezem annak felkeresését, pont a szűkös idő-lehetőségek miatt. De Portót és környékét viszont igen.
Kb. 12 utazás van a fejemben, amit most azonnal akarok :-) Reálisan ez 5 év alatt fog lezajlani. :-) így semmi képpen sem szeretnék egy helyre kétszer utazni, mert rettentő sok időt vesz el más elől. Ha most kihagyjuk Portot és északot, akkor az örökre ki is marad. De tudok ezzel is élni, azt hiszem. ;-)
nem a fürdés miatt kérdeztem, hanem, h az észak mennyire ignorálható időjárási alapon. de akkor nem ignorálható csak ezért. :)
jól meg fogod te ezt szervezni, nincs kétségem efelől, de én is azt mondom, amire te is hajlasz, hogy oszd meg két útra. nyugi, úgyis vissza akarsz majd menni. ;)
A csoportos utazások rendszerint olyanok, hogy elmondhassák az emberek, hogy itt is, ott is voltam. Jobban befizetnek oda, ahol szép hangzatos városnevek vannak felsorolva, közben nem veszik észre, hogy a 9-10 nap fele az országúton lesz.
Én úgy szeretek utazni, hogy legyen időm átérezni egy-egy város, hely hangulatát és megnézzem azt amire kíváncsi vagyok.
Szeretném mégegyszer kihangsúlyozni, hogy nem a látnivalók sürőségéről beszéltem az összehasonlításomban, hanem arról, hogy amit utazási irodák csoportos utazásként előterjeztettek a programfüzetükben, azt vettük alapul annak, amit ott csinélni akartunk (és az annál még sokkal több is volt). Tehát az összehasonlításom arra vonatkozik, hogy a csoportos utak terveit alapul vége, plusz 1-2 napot rárakva passzolni a kellene az egésznek, azok pedig 9 nap alatt csinálják végig azt, amit én felsoroltam, nálam 10 napba rakva.
Tökéletes az időpont, de csatlakozom a meglátásodhoz, ketté kellene választani az utat, mert itt nem csak tájak és elszórt városkák/falvak vannak mint Izlandon, hanem rengeteg érdekes látnivaló, amibe be kell menni és időt tölteni ott. Lehetne most LIS-FAO (Algarve), legközelebb meg mennétek LIS-től északra. Mindezt arra alapozom, hogy délen szerényebbek a látnivalók, és gondolom elsőre LIS benne lenne a tervekben, és emellé észak + Porto már nem fér igazán bele.
Szervezett turistautakkal kapcsolatban pedig éppen ez a gond: megálltok 5-10 percre, aztán tovább. Van akinek elég, de azok nem mi (én, te és a többiek innen) vagyunk...:))
Vedd figyelembe, hogy Münchenből egészen más járatok vannak nekünk, mint neked otthonról. Itt már régen lecsengett az olcsó járatok időszaka. "Y-repülésnél" (München - Porto - Faro - München) a TAP Portugal kínál legolcsóbban 200 Euróért oda-vissza. Lissabonba direkt, oda és vissza ugyanezzel a légitársasággal vagy Lufthansával 150 Euro.
Kezdek azon gondolkozni, hogy Portoról lemondok, Lissabonba kellene repülni, ott 5-6 nap és a végén még le Algarvera, majd vissza Lissabonba és onnan visszarepülni. Hmmm....mennyi fejtörésem lesz még ebben.
Islanddal pedig ne "országilag" hasonlítsd össze (amúgy ott is renegetg a látnivaló, természetbeni, és mindenhol túrázás, ami órákat vesz el), hanem itt a körutazás jellegét hasonlítottam össze és nem a két országot, hogy ott (meg máshol is) bejött eddig, hogy azt vettük alapprogramnak, amiket az utazási irodák kész csomagként árulnak.